Aproape toate pistele din Bucuresti au fost declarate ilegale de Politia Rutiera

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 11 octombrie 2012, 13:55 Actualitate | Administratie Locala

Pista de biciclete impracticabila
Foto: USER UPLOADED
Aproximativ 80 la suta dintre pistele pentru biciclete din Bucuresti au fost declarate ilegale de Politia Rutiera, se arata intr-un comunicat al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR). Politia a inceput sa verifice daca pistele sunt corect amplasate in urma cu un an, dupa ce societatea civila a sesizat in mai multe randuri ca viata biciclistilor este in pericol deoarece municipalitatea nu le-a amenajat corespunzator. OPTAR ii invita pe bucuresteni pe 27 octombrie la un mars pe bicicleta pentru a atrage atentia autoritatilor asupra acestor probleme.
  • Administratia Strazilor Bucuresti inca nu a furnizat un puct de vedere cu privire la aceste afirmatii
Din cei 122 de km de piste pentru biciclete din oras, 100 de km au fost contruiti ilegal sustine ONG-ul. "Dupa ce de mai bine de un an Brigada Rutiera a inceput sa verifice starea de viabilitate a pistelor pentru biciclisti din Bucuresti, zilele acestea am avut curiozitatea sa numaram kilometrii de piste constatate de politie ca fiind ilegale. 100 % din traseele verificate de Brigada Rutiera Bucuresti s-a constatat ca au fost receptionate ilegal. Semnarea documentului de receptie a pistelor, Administratia Strazilor Bucuresti (ASB) acoperit greselile de proiectare si pe cele de constructie si astfel a aprobat plata ilegala a pistelor periculoase din Bucuresti", se arata in comunicatul OPTAR.

Bucuresti, B-dul Theodor Pallady
Foto: USER UPLOADED
Pentru construirea celor 122 de km de piste pentru biciclete din Bucuresti Primaria Capitalei a platit 11 milioane de euro. Din cei 122 de km de piste pentru biciclete, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km.

Pentru a atrage atentia asupra problemelor, OPTAR invita bucurestenii pe 27 octombrie 2012 (ora 10.30, Piata Constitutiei) sa isi strige in strada revendicarile legate de situatia in care se afla infrastructura pentru biciclete din Capitala. "Va fi un mars pe biciclete unde sunt asteptati toti cei care isi dau seama ca din cauza lipsei unei alternative viabile la transportul cu autoturismul numarul de masini inmatriculate in Bucuresti a crescut de 12 ori in ultimii 20 de ani. Din fericire, cei mai multi dintre soferi demonstreaza ca sunt constienti de faptul ca masurile de incurajare a traficului auto duc la marirea numarului de masini si implicit la blocarea orasului in orele de varf. De aceea este nevoie ca bucurestenii sa aiba alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient si piste pentru biciclisti", se mai arata in comunicatul de presa.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
6044 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    Desființare (Joi, 11 octombrie 2012, 14:18)

    aqualung [utilizator]

    ...și ăsta pare să fie motiv pentru primăriile de sector și primăria generală să desființeze pistele, pas cu pas. Pentru că asta face. La Piața Hurmuzachi (Muncii) zona care trece prin fața intrării în stația de metrou a fost reasfaltată, iar pista nu s-a mai trasat. În zona Arenei Naționale, stâlpii care împiedicau intrarea mașinilor pe pistă au fost înlăturați, iar acum pista de biciclete este folosită cu mândrie drept parcare; colac peste pupăză, primăria a amplasat un mare panou publicitar în mijlocul pistei.
  • +3 (5 voturi)    
    bani, nu cetateni (Joi, 11 octombrie 2012, 14:18)

    bedexe [utilizator]

    Astea n-au fost facute de dragul biciclistilor sau al cetatenilor.
    La fel ca multe alte proiecte facute de Primarii: sunt doar pentru bani, nu pentru interesul cetatenilor.

    Asa ca mai simplu: sa nu se mai faca nicio pista si sa nu se mai cheltuie niciun ban pentru asta.

    Conform Codului Rutier, ai voie pe strada sau pe trotuar fara sa incurci pietonii.

    Cine vrea sa mearga “safe” (desi e doar un motiv fals folosit de ei), sa mearga pe trotuar. Chiar si cu piste tot gasesti pietoni pe ele si trebuie sa ii feresti, claxonezi (unii chiar ii injura – nu-i frumos).

    Restul pe sosea, strada, ca avem multe si suficient de late. Dupa ce o sa mergeti macar 3 luni zi de zi, o sa intelegeti argumentatia scrisa aici.
    • +1 (1 vot)    
      Zi de zi... (Vineri, 12 octombrie 2012, 15:03)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

      Fii liniștit, mergem zi de zi cu bicicleta și știm de ce avem nevoie. Este riscant și necivilizat și pe trotuar și pe șosea. Sunt peste tot borduri puse numai ca să trebuiască să fie escaladate.

      Am fost și în vacanțe în țări ca Olanda, Germania sau Danemarca. Cred că niște piste decente, respectate, nu e mare lucru de cerut. Inițierea pistelor a fost un efort de civilizare a țării ăsteia, iar politicienii locali au fost atrași în el pentru că au fost receptivi la ideea că civilație înseamnă și voturi. Acum e momentul să le cerem consecvență.

      Iar vouă, șoferilor, vă putem spune doar că și vouă v-ar fi mai ușor dacă mai mulți oameni ar ieși pe bicicletă să meargă la serviciu, pentru că traficul ar fi mai lejer. Deocamdată, dacă sunt călare pe două roți nu primesc nici o sutime din respectul pe care îl primesc când sunt la volan. Și asta e o problemă de mentalitate generală.
  • +5 (5 voturi)    
    mate simpla (Joi, 11 octombrie 2012, 14:20)

    bedexe [utilizator]

    2008: 68 km - 1 mil euro
    2010: 54 km - 10 mil euro.

    Sa traiasca votantii!
  • +4 (4 voturi)    
    ilegale (Joi, 11 octombrie 2012, 14:29)

    apemin [utilizator]

    poate trimiteti stirea asta si la marele primar eventual o schimba si pe blonda (hoata) de la Adm . strazilor da nu are cum ca spaga au impartit-o!
    • +1 (1 vot)    
      pai a fost campanie, nu? (Joi, 11 octombrie 2012, 15:49)

      mosnicolae [utilizator] i-a raspuns lui apemin

      si va mai fi. de unde fonduri daca n-ar fi furaciuni ?
    • 0 (0 voturi)    
      cum crezi ca se ajunge director in primarie? (Vineri, 12 octombrie 2012, 10:28)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui apemin

      Cu siguranta pe baza de concurs coorect. In niciun caz pe baza de pile, favoruri sexuale, apartenenta la un anumit partid, etc.
  • +2 (4 voturi)    
    Care piste pentru biciclete ? (Joi, 11 octombrie 2012, 15:14)

    Mai mult de un neuron [utilizator]

    Nu există nici un fel de pistă pentru biciclete. pe bulevarul Basarabia fostul primar Negoiță a trasat cu vopsea cam 2/3 din lățimea trotuarului pentru așa-zisa pistă. Inteligența domniei sale nu și-a pus problema pe unde naiba merge și pietonul națiunii- visându-se probabil la Amsterdam. Unde trotuarul e trotuar și pistele piste.
    Idem un alt deștept- cel din sectorul 6- a făcut exact la fel pe bulevardul Ghencea. Aici ”pista” e mai mică dar e exact pe centrul trotuarului și pe respectiva pistă se plimbă mai ales motocicliști.
    Ar fi cazul ca stimații noștri concetățeni bicicliști să redevină pietoni și să militeze pentru un trotuar pe care să poți să calci. Iar dacă vor să se dea cu bicicleta, dumincă prin parc e arhisuficient.
    • +1 (3 voturi)    
      nu e suficient duminica in parc, (Joi, 11 octombrie 2012, 16:17)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      bicicleta e un mijloc de transport foarte eficient in oras, mult mai bun decat auto sau ratb. De obicei prefer bicicleta cand ma misc pe distante scurte (pana in 6km) sau motocicleta pe distante mai lungi, ambele avand avantajul de a se strecura in trafic. Bicicleta este insa mai ok in centru pentru ca pot intra in zonele pietonale, o pot lua in brate daca e nevoie si in plus mai fac si miscare.
      In orice caz nu am folosit asa zisele piste de biciclete (doar cele de pe Aviatorilor-Kiseleff), deoarece bicicleta nu are ce cauta pe trotuar printre pietoni. Pistele trebuie sa fie clar separate si de trotuare si de traficul auto; pana atunci locul nostru este pe prima banda de circulatie nu pe trotuar.
    • 0 (0 voturi)    
      Bd. Basarabia (Vineri, 12 octombrie 2012, 15:06)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      Nu sunt 2/3 din trotuar. E maxim un sfert. Două treimi din trotuarul de pe Basarabia este măreața parcare, completată de piața aceea ilegală de la Parcul Național; nu pista este problema pietonilor, ci parcarea. Iar lângă Arena Națională și pista este o completare a parcării, pentru că pista practic nu mai există.
  • 0 (0 voturi)    
    NESIMȚIRE DE MILIȚIENI ! (Joi, 11 octombrie 2012, 19:38)

    pointless man [utilizator]

    Au așteptat să le termine pentru a acționa, în loc să supervizeze treaba permanent. Tot ce știe să facă acest dinozaur comunist numit poliție e să trîndăvească pe banii noștri și dea cu ca(ș)cheta de pămînt.
  • +1 (1 vot)    
    nici o sansa (Joi, 11 octombrie 2012, 21:01)

    nede [anonim]

    Bucurestiul nu este oras pentru biciclete..pentru asa ceva e nevoie de educatie si civilizatie..ce a ce nu este cazul in bucuresti. Banii aruncati pe mizeriile alea de benzi cine i-a platit? sa dam primaria in judecata..de fapt Oprescu e viitorul presedinte asa ca ne-am linistit!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi