Aproximativ 80 la suta dintre pistele pentru biciclete din Bucuresti au fost declarate ilegale de Politia Rutiera, se arata intr-un comunicat al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR). Politia a inceput sa verifice daca pistele sunt corect amplasate in urma cu un an, dupa ce societatea civila a sesizat in mai multe randuri ca viata biciclistilor este in pericol deoarece municipalitatea nu le-a amenajat corespunzator. OPTAR ii invita pe bucuresteni pe 27 octombrie la un mars pe bicicleta pentru a atrage atentia autoritatilor asupra acestor probleme.

Pista de biciclete impracticabilaFoto: USER UPLOADED
  • Administratia Strazilor Bucuresti inca nu a furnizat un puct de vedere cu privire la aceste afirmatii

Din cei 122 de km de piste pentru biciclete din oras, 100 de km au fost contruiti ilegal sustine ONG-ul. "Dupa ce de mai bine de un an Brigada Rutiera a inceput sa verifice starea de viabilitate a pistelor pentru biciclisti din Bucuresti, zilele acestea am avut curiozitatea sa numaram kilometrii de piste constatate de politie ca fiind ilegale. 100 % din traseele verificate de Brigada Rutiera Bucuresti s-a constatat ca au fost receptionate ilegal. Semnarea documentului de receptie a pistelor, Administratia Strazilor Bucuresti (ASB) acoperit greselile de proiectare si pe cele de constructie si astfel a aprobat plata ilegala a pistelor periculoase din Bucuresti", se arata in comunicatul OPTAR.

Bucuresti, B-dul Theodor Pallady

Bucuresti, B-dul Theodor Pallady

Foto: USER UPLOADED

Pentru construirea celor 122 de km de piste pentru biciclete din Bucuresti Primaria Capitalei a platit 11 milioane de euro. Din cei 122 de km de piste pentru biciclete, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km.

Pentru a atrage atentia asupra problemelor, OPTAR invita bucurestenii pe 27 octombrie 2012 (ora 10.30, Piata Constitutiei) sa isi strige in strada revendicarile legate de situatia in care se afla infrastructura pentru biciclete din Capitala. "Va fi un mars pe biciclete unde sunt asteptati toti cei care isi dau seama ca din cauza lipsei unei alternative viabile la transportul cu autoturismul numarul de masini inmatriculate in Bucuresti a crescut de 12 ori in ultimii 20 de ani. Din fericire, cei mai multi dintre soferi demonstreaza ca sunt constienti de faptul ca masurile de incurajare a traficului auto duc la marirea numarului de masini si implicit la blocarea orasului in orele de varf. De aceea este nevoie ca bucurestenii sa aiba alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient si piste pentru biciclisti", se mai arata in comunicatul de presa.