Dezbatere HotNews.ro Cum si-a rezolvat orasul Frankfurt problemele de trafic din zona centrala si a transformat unul dintre cele mai mari bulevarde in artera pietonala. Poate fi aplicat modelul si pe bld. Magheru din Capitala?

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 8 martie 2013, 16:20 Actualitate | Administratie Locala

In anii '70, orasul Frankfurt a luat o masura drastica pentru a rezolva problemele de trafic din centrul orasului: unul dintre cele mai mari bulevarde - Zeil - a fost transformat in artera pietonala, iar in prezent interiorul orasului s-a eliberat de aglomeratie. "Din punct de vedere al pietonilor s-a deschis o oaza de verdeata, cumparaturi, restaurante si recreere pe o zona foarte intinsa si moderna", povesteste pe forumul SkyScraperCity userul "vancouverro", un roman stabilit de mai multi ani in Frankfurt. Mai mult, pornind de la controversele iscate de  pasajul pietonal subteran de la Piata Romana, utilizatorul detaliaza cazul orasului Frankfurt si vine cu o propunere radicala pentru Bucuresti: transformarea bulevardului Magheru intre Universitate si Piata Romana in artera exclusiv pietonala si reconfigurarea traficului pe alte artere din zona.
  • HotNews.ro isi invita citorii la dezbatere: Cum vedeti dvs rezolvarea problemelor de trafic in centrul Bucurestiului?
Bulevardul Zeil in anii '70
Foto: Wikipedia / User: Dontworry
In anii '60, bulevardul Zeil din centrul orasului Frankfurt a fost declarata artera principala de legatura est-vest pentru traficul auto. In 1972, datorita aglomeratiei excesive si a conflictului trafic-pietoni, artera a fost inchisa traficului. A ramas doar linia de tramvai pe centru, insa si aceasta a fost scoasa in 1978, iar in prezent traficul si aglomeratia in zona centrala a orasului german au fost drastic reduse, a povestit pentru HotNews.ro userul "vancouverro" de pe forumul SkyScraperCity.com, un roman care locuieste de mai multi ani in Frankfurt.

Pornind de la propunerea construirii unui pasaj subteran pietonal la Piata Romana pentru a fluidiza traficul in zona si pe bulevardul Magheru, pe o pagina a forumului SkyScraperCity dedicata problemelor de trafic si infrastructura din Bucuresti, "vancouverro" a prezentat modul in care Frankfurt a limitat traficul rutier si a transformat unul dintre cele mai mari bulevarde centrale in zona pietonala si a aratat de ce situatia din orasul german este asemanatoare din unele puncte de vedere cu cea din centrul Capitalei.

Mai mult, utilizatorul roman stabilit in Frankfurt a venit si cu o sugestie detaliata care pentru unii ar putea parea radicala: transformarea bulevardului Magheru intre Universitate si Piata Romana in artera exclusiv pietonala si reconfigurarea traficului pe alte artere din zona.

---

"Afirmatiile mele se bazeaza pe experienta din Germania, Frankfurt (unde locuiesc). Aici avem ceva asemanator cu Romana si Universitate, si Bd. Magheru care sa le leaga.

In ambele cazuri s-au construit pasaje subterane pentru pietoni, conectate la reteaua de metrou. Dupa un timp in ambele cazuri a fost nevoie totusi sa refacerea trecerilor de pietoni de la suprafata. Pietonii traversau oricum pe sus. Si atentie, asta in Germania.

Ulterior, pentru reducerea traficului din Frankfurt, bulevardul central Zeil (cum ar fi Magheru la noi) a fost complet inchis traficului rutier. Astazi zona Zeil este una dintre cele mai moderne si mai cunoscute artere de cumparaturi din Europa. Ba mai mult, acum 2 ani, in zone Hauptwache (=Romana) a fost inchis si traficul pe strada perpendiculara (cum ar fi la noi Bd. Dacia).

Bulevardul Zeil, Frankfurt - zona pietonala
Foto: Google Maps
Din punct de vedere al traficului ambele masuri au fost un mare succes. Interiorul orasului s-a eliberat ca prin minune de aglomeratie si este incredibil de lejer, in conditiile in care in zona centrala sunt: 1 mall, 2 magazine de tipul Unirea/Cocor, mii de alte magazine, 15 zgarie-nori de birouri cu mii de angajati pe un spatiu extrem de restrans, sute de restaurante, alte spatii de birouri si banci, etc.

Din punct de vedere al pietonilor s-a deschis o oaza de verdeata, cumparaturi, restaurante si recreere pe o zona foarte intinsa si moderna.

Din punct de vedere al celor doua pasaje pietonale, unul este acum TOTAL INUTIL, iar al doilea este dublat complet de treceri de pietoni la suprafata. Ambele nu sunt tocmai locurile cu care un oras sa se mandreasca, mai degraba puncte de refugiu pentru cersetori pe timpul iernii si loc pentru o galerie comerciala de mana a doua, cu unele spatii neinchiriate.




Imagine cu bulevardul Zeil din Frankfurt si similitudinile cu centrul Capitalei / Foto de fundal: Google Maps

  • Mai departe, utilizatorul propune transformarea bulevardului Magheru in artera pietonala si publica o harta reconfigurarea fluxului de circulatie in zona.




In concluzie asa vad eu solutia moderna in zona centrala Bucuresti:

  • 1. Inchiderea completa pentru trafic a Bd. Magheru intre Universitate si Romana, inclusiv inchiderea oricarei posibilitati de traversare pentru masini, astfel incat sa se creeze o zona continua pietonala de la Universitate la Romana.
  • 2. Inchiderea inclusiv a posibilitatii de a traversa Piata Romana cu masina pe directia Bd. Dacia.
  • 3. Instituirea unui sens unic pe Bd. Lascar Catargiu, dinspre Piata Victoriei spre Piata Romana.
  • 4. Instituirea unui sens unic pe Bd. Dacia din Piata Romana spre Calea Victoriei.
  • 5. Instituirea unui sens unic pe Bd. Dacia din Piata Romana spre Piata Gemeni.
  • 6. Instituirea unui sens unic pe Calea Dorobanti, dinspre Piata Lahovari spre Perla (Stefan cel Mare).
  • 7. Instituirea unui sens unic pe Str. Grigore Alexandrescu si mai departe pe Str. Sevastopol, dinspre Calea Dorobanti spre Bd. Uranus. Interzicerea totala a parcarii pe Str. G. Alexandrescu acolo unde este cazul, de asa natura incat sa fie permanent 2 benzi circulabile.
- In nordul Pietii Romane se creeaza astfel o megagiratie formata din Calea Dorobanti - Str. G. Alexandrescu - Bd. Lascar Catargiu - Bd. Dacia.

- Pentru legatura Piata Gemenii spre zona Gara de Nord rezulta: Str. Eminescu - Calea Dorobanti - Str. G. Alexandrescu - Str. Sevastopol - Bd. Uranus (Str. Buzesti). Aceasta legatura va fi folosita si de transportul in comun.

- Autobuzele 331, 131 vor veni pe Bd. Lascar Catargiu, vor avea statie de capat chiar in Piata Romana, si apoi vor intra via Bd. Dacia pe C. Dorobanti

- Autobuzele de la Eroilor (gen 126, 168, 368) vor face stanga de pe Stribei Voda pe actuala Str. Berzei (Bd. Uranus), mergand pana la Piata Victoriei, apoi inapoi la Piata Romana, cu capat pe Bd. Dacia, imediat dupa ce fac dreapta din Piata Victoriei. Eventual una dintre linii, sa zicem 168, ar putea imediat dupa aceea sa faca stanga pe Calea Victoriei, mergand pana la Cercul Militar National (=intersectie cu Bd. Elisabeta, aproape de Universitate).

- Autobuzul 300 poate folosi de asemenea Calea Victoriei, cu revenire prin Bd. Elisabeta, Schitu Magureanu, Str. Popa Tatu, Bd. Uranus.

- Autobuzele venind de la Piata Unirii vor intoarce la P. Universitatii

- Linia Express 381 cu capat la P. Romana, la fel ca 131, 331.

Bulevardul Magheru
Foto: Agerpres
AVANTAJE

- costuri minime
- creerea unei zone linistite in centrul Bucurestiului
- reducerea semnificativa a poluarii, inclusiv transformarea fostului Bd. intr-o adevarata oaza de verdeata
- creearea unei vaste zone pietonale, cu terase pe centru si posibilitatea dezvoltarii pe margine a unor importante zone comerciale si culturale (partial exista deja)
- acces excelent cu metroul si alte mijloace de transport in comun
- eliminarea trecerii prin centru a vehiculelor care doar tranziteaza centrul orasului; in centru vor veni numai cei care chiar au treaba in centru
- rezolvarea ambuteiajelor zilnice de pe Str. M. Eminescu si a aglomeratiei de pe Bd. Dacia
- evident principala axa nord sud se va muta pe Bd. Uranus, a carui finalizare este o preconditie a inchiderii traficului pe Bd. Magheru
- planul poate fi transpus in practica in etape; intr-o prima etapa se poate inchide circulatia pe Magheru, dar cu posibilitatea traversarii zonei pietonale, de ex. pe Str CA Rosetti.

---------

Infrastructura din jurul orasului Frankfurt si cum parcheaza masinile in centrul orasului

Postarea utilizatorului a starnit dezbatere pe forum, iar printre criticile aduse de alti utilizatori au fost faptul ca Bucurestiul nu dispune de acceasi infrastrucra rutiera ca Frankfurt sau problema miilor de masini care parcheaza pe stradutele din zona centrala in lipsa mai multor parcaje organizate.

  • "Ca sa faci Magheru pietonal pe langa diametrala ar mai trebui cel putin vreo 6 pasaje pe inelul principal.Cum au facut cei din orasul tau cu traficul de tranzit de pe bulevardul central? Cu siguranta au niste inelare adevarate, nu ce avem noi. (...) Solutia ta e ok, dar intai unde duci toate masinile parcate pe marginea stradutelor propuse de tine ca rute ocolitoare?", este unul din raspunsurile date de un alt utilizator.
Drept raspuns, userul "vancouverro" a dat mai multe detalii despre situatia infrastructurii din Frankfurt si despre tema masinilor parcate pe stradute.

"Uite, culmea, Frankfurt nu are nici un inel de circulatie. Exista doar inelul exterior format din 3 autostrazi (A3, A5 si A661), dar care nu se poate numi inel, fiind de fapt un triunghi, cu varful la peste 15km de orasul propriu zis. In plus A3 si A5, ca autostrazi federale principale, nu au decat 1 respectiv 3 noduri pe care se poate intra in oras, la distanta foarte mare intre ele



Nodurile de acces de pe A3 si A5 spre oras sunt figurate cu sageata. Cercurile galbene marcheaza colturile triunghiului de autostrazi din jurul Frankfurtului. Dupa cum se vede, in afara de acest triunghi, alt inel nu exista, ci cel mult diverse artere semicirculare. In interiorul triunghiului locuiesc ca. 700.000 locuitori, iar in harta pozata cam 1,2 milioane. Pe timpul zilei se adauga inca ca. 0,5-0,7 milioane de navetisti din zone mai indepartate, plus 0,5-1,0 milioane oameni in trecere. Aeroportul Frankfurt (pe harta jos stanga) este cel mai mare din Germania, gara Frankfurt cea mai mare din Germania, intersectia A3 cu A5 cea mai mare din Germania, cu o medie zilnic anuala de 350.000 masini, fiind un clover leaf complet denivelat (adica si bretelele sunt denivelate).

In Frankfurt parcarea masinilor pe strazi este aproape imposibila, pentru ca este in general interzisa sau cu plata (mai scump decat in P subterane). Pentru combaterea parcarilor ilegale lucreaza ca. 500 de politisti de ordine publica, care dau amenzi permanent (doar nu credeai ca nemtii sunt civilizati de buna-voie !!!). Aproape nimeni care lucreaza in Frankfurt si nu are un loc de parcare subteran sau inchiriat nu vine cu masina la servici. Cu masina circula doar cei care au treburi ocazionale si firmele, cu aprovizionarea, serviciile, etc., eventual turistii.

Reteaua de metrou este poate doar usor mai dezvoltata ca in Bucuresti, existand 9 linii extraurbane, dar care trec toate prin Frankfurt prin acelasi tunel, deci practic e o singura linie cu multe ramificatii in suburbii. In plus 7 linii de metrou normale, dar prin centru trec numai 3 linii, pana la 7 fiind ramificatii ale liniilor principale. Linii de tramvai: 11,12,14,15,16,17,18; Linii de autobuz: 30-36.

Acele masini raman in Militari, Dristor, Pantelimon, etc... Pentru cazuri exceptionale (sau pentru cine are bani) exista parcari publice la Universitate (2 parcari), Unirii, Cocor. Mai trebuie facute cateva, de ex. sub Piata Palatului, Piata Amzei, Piata Lahovari. Pentru navetisti mai trebuie facute parcari supraetajate supraterane la statiile de metrou periferice, tip P+R: Anghel Saligni, Preciziei, Pantelimon, IMBG, Pipera, de ce nu si la Mihai Bravu sau Eroii Revolutiei."

  • "@vancouverro ai dreptate in ceea ce spui, doar ca solutiile astea nu se pot implementa acum in Bucuresti pentru ca ar fi o nebunie curata. Nu cred ca se pot compara momentan orasele din Germania cu nici un oras din Romania. Cat timp transportul in comun nu e suficient de dezvoltat, nu poti sa tai pur si simplu din traficul auto", i-a raspuns un alt utilizator.
"Ai dreptate evident. Transportul in comun subteran e cheia. De aceea incetinirea ritmului la M5 e cea mai mare greseala", a continuat userul "vancouverro".

---

Propunerea prezentata pe forumul mai sus mentionat este doar o varianta prin care s-ar putea amenaja sau schimba centrul Capitalei, iar HotNews.ro a preluat-o in conditiile in care in repetate randuri am scris despre situatia traficului din Capitala (aici  sau aici) sau despre cum au reusit alte orase europene sa-si rezolve problemele de trafic si aglomerare (aici sau aici)

Mai mult, in prezent se afla in dezbatere publica realizarea unui pasaj la Piata Romana prin care pietonii sa traverseze intersectia prin subteran - un pasaj care ar urma sa coste circa 15 milioane de euro. Autoritatile sustin ca realizarea pasajului pietonal subteran de la Romana va ajuta la fluidizarea traficului pe Bulevardul Magheru - unul dintre cele mai mari bulevarde din Capitala - si zona Piata Romana.

HotNews.ro isi invita cititorii la o dezbatere:
  • Poate fi modelul Frankfurt aplicat si in Bucuresti, pe bulevardul Magheru?
  • Cum vedeti dvs rezolvarea problemelor de trafic in centrul Bucurestiului?
  • In conditiile infrastructurii actuale a Capitalei, cat de mult ar trebui sa primeze proiectele adresate traficului de masini si cat ar trebui sa primeze cele dedicate pietonilor?
Cele mai bune propuneri vor fi preluate de HotNews.ro intr-un nou articol pe aceasta tema.


Citeste mai multe despre   






















17681 vizualizari

  • +8 (28 voturi)    
    BIROURILE TREBUIESC SCOASE DIN CENTRU (Vineri, 8 martie 2013, 16:44)

    dincannes [utilizator]

    Adatà cu ele, pleacà si grosul masinilor, làsind loc zonelor pietonale.
    Copenhaga are cea mai lungà stradà pietonalà din lume (capitale) si respectà si azi, dezvoltindu-se mereu, planurile de urbanism, fàcute acum peste 200 de ani.
    Intii se face bulevardul, utilitàtile (inclusiv metroul) si apoi se dau autorizatiile de constructie.
    Viitorul zonelor centrale, ale capitalelor, nu poate fi decit pietonal (nici màcar pentru biciclete).
    • 0 (26 voturi)    
      viitorul asta (Vineri, 8 martie 2013, 17:34)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Citindu-ti comentariul chiar imi imaginam Manhattanul sau City-ul Londonez circulate exclusiv de biciclisti fericiti care tocmai au venit din suburbiile devenite centre de afaceri.
      Macar autobuzele si taxurile au voie in orasul tau ideal?
      Multa minte sa ai...
      • +10 (16 voturi)    
        Nu este nevoie sa scoata cineva birourile (Vineri, 8 martie 2013, 20:53)

        daniel1 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Bucuresti nu este Manhattan, in centru sunt cladiri istorice relativ mici care nu au de ce sa atraga trafic. Birourile se vor muta in afara centrului singure dupa ce se face zona pietonala
        • 0 (0 voturi)    
          P-ta Victoria? (Luni, 11 martie 2013, 18:25)

          antrax [utilizator] i-a raspuns lui daniel1

          Acolo ai ditamai cladirile de birouri, Orange, BRD si inca vreo 4 parca. Cine vine dinspre Unirii, Timpuri Noi, Mihai Bravu, Dristor pe unde crezi ca vine cu masina??? Da, stiu, exista metrou dar acum vorbim de trafic rutier.

          Revenind la centru pietonal, asta mi se pare normal si adecvat pt zona numita centrul istoric (cu tot cu Calea Victoriei), nu pentru tot ceea ce intra in zona "centrala" (intre Unirea si Romana cred ca-s 3-4km).
    • +5 (15 voturi)    
      O singura intrebare (Vineri, 8 martie 2013, 19:56)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Daca downtown-ul se muta in suburbii se va numi uptown?
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu (Duminică, 10 martie 2013, 12:48)

      mereuinminus [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      De multe ori am spus acelaşi lucru, însă trebuie cuplat cu următoarele: 1) expropriat pentru cauze de utilitate publică terenurile cu care se sufocă dezvoltarea oraşului, deţinute de mafioţi gen Becali, etc, pentru a fi închiriate apoi birourilor. 2) realizarea unui sondaj asupra şoferilor ce frecventează centrul pentru a afla de unde vin şi încotro merg, să ştiu dacă există cartiere cu mulţi vizitatori şi ţinte comune, pentru a reamplasa sediile spre zonele unde au şi angajaţi - astfel aş reduce traficul. 3) pentru a-i încuraja să se mute le ofer scutiri de impozit, încurajez şi industria constructoare, scot construcţiile de turnuri din centru şi le mut la periferie, cresc şi productivitatea muncii în birouri prin eliminarea timpului lung de mers la serviciu. 4) ofer alte facilităţi fiscale similare, scutiri, etc, dacă firmele mutate vor angaja oameni din apropiere şi îi vor şi şcolariza pentru necesităţile lor - la o problemă locală, o soluţie locală, nu importată dacă nu se poate aplica. Pentru cele de mai sus trebuie susţinută o iniţiativă legislativă şi pus presiune pe primari şi guvernanţi, de oriunde ar fi ei, căci corupţi sunt cu toţii şi vor sări în sus direct când vor auzi că se pune problema să se reducă bugetele pe care le controlează ei, prin scutiri de impozite... Rezultă că ce propun eu aici va fi imposibil de aplicat din varii motive, oricum, oficial, mereu altele decât cele menţionate de mine... Vă mulţumesc pentru amabila atenţie.
    • 0 (2 voturi)    
      VORBESTI IN PLUS... (Duminică, 10 martie 2013, 14:47)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Apropos de Frankfurt. Ai idee unde se afla sediul Bancii Central Europene si al altor institutii bancare si financiare? Ai auzit de Rossmarkt?
  • +4 (20 voturi)    
    Frumos dar utopic pentru oraselul lui Bucur (Vineri, 8 martie 2013, 16:47)

    Razvanescu [utilizator]

    Este frumos ce s-a realizat in marele oras German. Poate ar fi frumos realizabil si in Micul Bucuresti dar nu prea se poate.
    Motive:
    1. Nu avem metro in Zona decat din 2 in 2 km...si asta din ordin de partid (era sa nu avem metrou la Romana dar s-a facut pe sub mana).
    2. Transportul de suprafata merge numai dupa ureche si pe baza de lipsa de sapun.
    3. Parcari nu sunt sau sunt insuficiente.
    4 . Autostrazile 1 si 2 nu sunt legate intre ele cu centura.
    5. Nu poti sa inchizi traficul cand in zonele limitrofe sunt deja santiere in derulare(a se vede santierul Berzei, Matache, Victoriei)
    6. Avem prea multi melteni nu au 7 ani de acasa.... (poate ii exportam la Frankfurt).
    • +3 (17 voturi)    
      Razvanescu, nu sunt de acord cu ce zici tu (Vineri, 8 martie 2013, 21:01)

      daniel1 [utilizator] i-a raspuns lui Razvanescu

      Razvanescu, te contrazic punct cu punct.
      1. Exista statie de metrou la Romana si Universitate iar distanta dintre ele este suficient de mica.
      2. Transportul in comun de suprafata se muta si el dupa restul traficului, nu are legatura ce zici tu cu zona pietonala.
      3. Sunt parcari destul si mai este loc unde sa se faca dupa ce se vor umple cele existente.
      4. A1-A2-A3 vor fi legate prin centura destul de curand, pe portiunea de nord s-a lucrat cat de cat.
      5. Satierele din Berzei Matache si Victoriei ar putea fi degeaba daca nu se redirectioneaza traficul pe acolo. Tocmai pentru ca exista acum acele santiere ar merita acest proiect.
      6. Avem deasemenea si prea multi soferi fara 7 ani de acasa.
      • 0 (0 voturi)    
        Fii serios (Luni, 11 martie 2013, 18:43)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui daniel1

        Ghici care-i distanta intre cele 2 statii de la pct 1? Cam 1,5km, linie dreapta noroc cu bulevardul :). Plus vreo 200m cred fiecare statie...Si cred ca-i distanta medie intre oricare 2 statii in Bucuresti. Iar autobuzul are cam acelasi traseu cu metroul, statii la fel de lungi?
        Dar daca te duci matale in alte orase din astea cu transport in comun beton si date ca examplu o sa descoperi ca statiile de metrou sunt ceva mai dese, poate la 700-800m distanta, si trenurile mai scurte deci si statiile mai scurtute oleaca. Adica pe o distanta de la Unirii la Victoria probabil ai macar inca 2 alte statii. Si sa nu mai pomenim de conexiunile care apar si ele la macar 2-3 statii (cu metrou sau chiar cu tramvai/autobuz).
        3. Cred ca vorbeste de parcari de genul P+R (Park and Ride) mai spre periferie care trebuie sa existe pe la statiile limitrofe si cu capacitate destul de mare pt a gasi loc (ceva de genul 3-10.000 locuri). La noi din ce stiu exista doar 2 si-s relativ amarate (vreo 700 locuri la Apusului, si inca una pe Theodor Pallady). La asta adaugi si alte parcari prin zone semicentrale, gen inelul median completat acuma cu podul Basarab. Nu mai zic de zona garii...cu alte cuvinte, pe oriunde exista un nod de transport in comun ar trebui sa existe si-o parcare incapatoare.
        4. Hai sa nu exageram, centura actuala e o gluma cu toate podurile si pasajele facute, sa vezi ce stai pe sectiunea cu o banda/sens care vine din A1 spre Otopeni: are o banda din A1 pana la podul de la Chitila, si pe urma sens giratoriu la intersectia cu drumul spre Targoviste/Bucurestii Noi urmat de inca cativa km cu diverse reduceri de viteza si multe multe treceri de pietoni - pana-n podul de la Otopeni ... daca vorbesti de viitoarea centura la nivel de autostrada eu cred ca nu-i gata nici in 10 ani.
  • +5 (13 voturi)    
    si Madrid (Vineri, 8 martie 2013, 17:00)

    ala_ [utilizator]

    De vazut si cazul Madridului, un oras mult mai mare decat Bucuresti sau Frankfurt, care a recurs la solutia pasajului subteran.
    Nu solutiile lipsesc, ci banii!
  • +14 (16 voturi)    
    Sigur ca se poate (Vineri, 8 martie 2013, 17:10)

    StefanCristescu [anonim]

    ..numai ca:

    1. la Frankfurt, respectiva artera pietonala este plina de cafenele, restaurante si magazine (unele chiar de lux), iar putinele masini care au acces, sunt cele de aprovizionare, numai noaptea
    2. ai acces la S-bahn / u-bahn foarte aproape
    3. ai in zona locuri de parcare
    4. ai ce vizita si in afara zonei pietonale, pe strazi adiacente, luminate corspunzator

    si, da, toate acestea se pot intampla, cu o gandire urbanistica pe termen lung si sustinuta indiferent ce culoare politica are primaria.
  • +14 (14 voturi)    
    Solutii sunt (Vineri, 8 martie 2013, 18:14)

    Iulian_c [utilizator]

    .... vointa sa fie ....
    Am participat la cele doua conferinte ale lui Jan Gehl de la Bucuresti (nici un primar n-am vazut acolo , si nici unul nu a cautat sa se intalneasca cu el dupa cum a marturisit, doar un candidat la un sector era acolo Paleologu ; erau alegerile ) ( gasit pe youtube conferinta ) , Solutiile sunt extraordinar de simple dar e panica si frica in randurile "elitei" .
    ... la diploma (la arhitectura) si eu am propus un scenariu asemanator ,dar se referea la segmentul din calea Victoriei intre b-dul Elisabeta si Natiunile Unite , cel putin transformare in pietonal in prima faza in weekenduri (ca experiment) sa devina o piateta in legatura directa cu centrul vechi ( o La Rambla ) .... Sincer segmentul Romana-Universitate n-are nimic special...
  • +16 (18 voturi)    
    calea victoriei (Vineri, 8 martie 2013, 18:21)

    garmin [utilizator]

    Bulevardul Magheru nu trebuie inchis traficului auto ci trebuie ingustat la 3 benzi pe sens, din care o banda destinata RATB.

    Calea Victoriei este cea care trebuie transformata in pietonal comercial precum Vaci Uco din Budapesta sau Knez Mihailova din Belgrad. Momentan, Calea Victoriei se "varsa" in Splaiul Independentei creand un dop de trafic la Piata Natiunilor Unite/Palatul de Justitie, deci toate masinile ajung tot in Piata Unirii. In plus, sunt zone de pe Calea Victoriei care nu au deloc trotuar (in dreptul Casei Vernescu), desi Calea Victoriei a fost de la inceputul dezvoltarii Bucurestiului principala artera pietonala si comerciala a orasului. Insa acest lucru nu se poate face pana nu va fi gata Bulevardul Uranus si pana cand Inelul Central nu va fi fluidizat.

    Iar legat de pasajul de la Romana, nu vad niciun motiv pentru care sa nu se faca. Se va curata zona de la suprafata de buticuri si se va crea un spatiu civilizat de traversare a bulevardului. Pasajul de la Universitate este foarte folositor, exceptand faptul ca scarile alea rulante n-au prea mers niciodata. Eu, ca pieton, prefer sa cobor pentru 40 de secunde intr-un pasaj decat sa stau sa astept mai mult de 1 minut la semafor.
    • -4 (4 voturi)    
      pasajele subterane (Duminică, 10 martie 2013, 12:32)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui garmin

      = "moartea" zonei!
      • 0 (0 voturi)    
        Si, nu le folosesti? (Luni, 11 martie 2013, 18:48)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Exista "pasaje subterane" la:
        Universitate
        Unirii
        Si mai e unul pe la mijloc (p-ta Sf Gheorghe), care da in Lipscani.

        Mi se par mult mai rapide de folosit decat sa stau la semafor sa trag pe nas gaze de esapament. Ala de la Lipscani are si niste magazinase in el, si ala de la Universitate...

        Atunci sa faca nene la P-ta Romana un pasaj aerian, dar sa fie cu podeaua transparenta sa se bucure ochiul vara :P.
  • +2 (14 voturi)    
    ))) (Vineri, 8 martie 2013, 20:03)

    nic1 [utilizator]

    PAMPFLET:

    cine estu "Ba" sa ne dai noua letii? Noi santem buricul Europei, avem cei mai destepti conducatori(vezi Coreea de Nord).
  • -3 (11 voturi)    
    sa interzici (Vineri, 8 martie 2013, 20:19)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    parcarea pe gr. alexandrescu si sevastopol e utopic dar si aberant. Si cei care locuiesc pe strazile respective,ce sa faca cu masinile, sa le teleporteze oriunde?
    • +1 (3 voturi)    
      sa le faca un garaj! (Duminică, 10 martie 2013, 12:34)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      O parcare sub sau supraterana, etajata samd...
      Sau chiar doua
  • +10 (12 voturi)    
    Nu cred ca de solutii ducem lipsa (Vineri, 8 martie 2013, 20:23)

    bigbrother [utilizator]

    Forumurile, ziarele, blogurile etc sunt pline de sugesti si idei despre cum orasul poate sustine atat pietonii cat si masinile. Problema noastra majora o reprezinta vointa politica si lipsa de unitate si coordonare.

    Cred ca de aici ar trebui sa se inceapa. Vorbim de 6 primarii + una generala, fiecare cu ideile, bugetele si investitiile lor. Nu exista unitate in gandire si nici dorinta de a se ajunge la un rezultat multumitor pentru toti bucurestenii. Nu exista coordonare intre institutii, d-na de la Administratia Strazilor a recunoscut intr-un interviu, comunicarea e sublima dar lipseste cu desavarsire.

    Mai mult, fiecare sector e un fel de minioras in orasul mare. Diferentele sunt enorme de la un sector la altul. Birocratia este nu dubla, nu tripla, ci septupla. In unul din cele mai mare cartiere ale orasului, Drumul Taberei inca nu exista metrou si nici nu va fi prea curand. In sectorul 5 sa nu cumva sa dea vreo zapada, ca s-a terminat totul. Drumurile in sectorul 3 sunt praf, iar de caini vaganbonzi nu mai vorbesc. In sectorul 1 exista doar zona Aviatorilor si Primaverii, restul sunt betonate si D-zeu cu mila.

    Mai avem si o problema de mentalitate, de aroganta in a ne afisa cu masinile pe strada, chiar daca asta inseamna sa chitaim de foame si sa stam in garsoniere. Ne place sa facem pe smecherii prin oras, sa vada toata lumea ce Q7 am. Bigger is better pentru unii, si nu vor renunta la asta.

    Sa presupunem ca Magheru sau Victoriei vor deveni zone pietonale. Cum ajunge romanul acolo, cu metroul? El care daca ar putea si-ar parca masina in casa? El care nu are cel mai mic respect fata de pietoni? El care era sa strice lucrarea de la Universitate parcand pe unde vroia muschii lui, desi parcarea era la cativa metri de el?

    Daca tot vrem sa incepem cu ceva, hai sa incepem cu noi. Ne trebuie constiinta civica, transparenta TOTALA in cheltuieli si dorinta de schimbare. Iar acolo unde nu exista schimbare, daca de placere nu se poate, atunci de nevoie.
    • +3 (7 voturi)    
      Vreau in Sche-gen (Sâmbătă, 9 martie 2013, 13:56)

      proletara [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      vreau ca la Frankfurt si Madrid !
      Nu mai vreau alte piste de biciclete si nici panselute. Gazon si pomisori care rezista ani de zile. Pe vremea cand mergeam pe jos era mai sanatos. Badea Cartan a ajuns, cu sacul in spate, pana la Roma si apoi s-a intors. On Bucegi al-a prins un viscol mare si l-au inmormantat in Sinaia.Si Brancusi a ajuns la Paris tot pe jos. Mai lasati dracului masinile acasa ca vi s-au atrofiat muschii !
  • -2 (12 voturi)    
    Domnule primar (Vineri, 8 martie 2013, 20:48)

    daniel1 [utilizator]

    Domnule primar, acum este momentul sa faceti ceva pentru capitala si sa intrati in istorie
    • +11 (15 voturi)    
      DA.. (Vineri, 8 martie 2013, 22:29)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui daniel1

      Primul pas este sa-si dea demisia!
      Toata lumea aiureaza in postari (dati-mi minusuri!) si un singur lucru este pierdut din vedere: Frankfurt, Munich, Paris, Londra, Berlin, etc. AU UN SINGUR PRIMAR!
      Aici sunt 7 (SAPTE) alesi de clicile din partide, iar datoria lor in primii 4 ani este sa adune cati mai multi bani pentru toti idiotii care i-au impins in fata!
    • +6 (10 voturi)    
      ca un mare securist si sluga (Vineri, 8 martie 2013, 22:44)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui daniel1

      a lui ilici si a complicilor lui
  • -6 (12 voturi)    
    mda ... (Vineri, 8 martie 2013, 22:02)

    maryus999 [utilizator]

    cei care fac asemenea propuneri nu cred ca au avut in viata lor o masina sau nu au carnet ... finca un sofer normal la cap nu ar visa sa vada bulevardul magheru pietonal ... eu lucrez ca sofer la o societate si folosesc frecvent centrul orasului si daca se inchide bulevardul nu prea vad alternative de la universitate spre romana ... ar fi doar strada polona dar are o singura banda cu sens unic ... ... ca sa devina alternativa ar trebui largita la 6 benzi :))
    cei care mergeti cu metroul nu cred ca ati observat ca de vreo 2 luni de zile nu mai este aglomeratie la suprafata ... se circula chiar lejer intre ora 10 si ora 18 ... si ca sa fie si mai putine masini statul ar putea mari pretul la benzina prin niste accize simpatice ... inca 2 lei la litru si o sa devina toate strazile pietonale ...
    • +2 (2 voturi)    
      2benzi=6benzi (Sâmbătă, 9 martie 2013, 21:47)

      daniel1 [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

      cand o sa intelegeti ca numarul de benzi nu este singurul factor pentru cresterea fluxului de masini.

      mai multe benzi pe o portiune de drum inseamna mutarea cozii un pic mai departe, la urmatoarea intersectie.
      mai multe benzi inseamna mai multe masini care trec de pe o banda pe alta ca sa ajunga pe directia dorita la urmatoarea intersectie
      mai multe benzi inseamna intersectii mai largi cu timpi morti mai lungi la semafoare
      intersectii mai largi inseamna eventuale blocaje mai mari
      mai multe benzi inseamna sa inviti soferii sa parcheze pe prima banda si sa opreasca chiar si pe a 2-a dupa care autobuzul in statie este nevoit sa blocheze banda 3.
      mai multe benzi unde marcajele nu se vad bine (adica o situatie normala la noi) plus cateva capace de canal mai proeminente = haos
  • +1 (21 voturi)    
    m-am saturat (Vineri, 8 martie 2013, 22:03)

    gnd [utilizator]

    Sincer m-am cam saturat de lobby-ul facut de hotnews obsedatilor de asa-zise solutii la probleme pe care nu le inteleg. Traficul exista ca o solutie la o nevoie, nevoia oamenilor de a se deplasa in conditii de confort, intr-un timp rezonabil. Cum in Bucuresti metroul nu acopera decat o mica parte din oras, este mai usor sa mergi cu masina. Tramvaiele si autobuzele ies automat din calcul sunt jalnice.
    Asadar, cand incepe hotnews sa publice regulat articole care sa puna presiune pentru dezvoltarea unei retele cu adevarat acoperitoare de metrou ? Asa cum e la Paris, de ajungi cu RER-ul de la 30 de km de oras fix pana in centru. Dupa ce avem metrou, putem sa inchidem toate arterele...dar pana atunci va rog sa va abtineti.
    • +4 (6 voturi)    
      Normal ar fi (Sâmbătă, 9 martie 2013, 9:06)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Sa incepi sa te gandesti sa vii cu metroul sau ratb-ul la job si sa mai renunti la masina. Dar probabil ca, confortul de tip meltean de 2 bani, cu parcare pe trotuar, claxoane si injuraturi in trafic nu te lasa.
      • +2 (4 voturi)    
        vasile ... vasile ... (Sâmbătă, 9 martie 2013, 15:21)

        maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        uite ca la mine nu este confort de tip meltean ... este mai degraba o frica sau fobie ... de ce ?

        " Suntem pe primul loc în Uniunea Europenă într-un clasament ruşinos al cazurilor de tuberculoză simplă şi pe locul 6 la îmbolnăvirile de tuberculoză multidrog rezistentă. S-a ajuns aici pentru că bolnavii sunt externaţi înainte de vreme şi ajung să-i îmbolnăvească şi pe alţii.

        Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/romania-pe-primul-loc-la-tbc-simptomele-sunt-banale-avertizeaza-medicii_975302.html#ixzz2N32nNaP9 "

        prefer sa stau eu singur in masina si sa nu imi stranute in nas 10 persoane pe zi ... du-te tu cu metroul daca ai imunitate strong ... deci nu este vb de confort ... vara ma duc cu bicla la servici ...
        • +4 (4 voturi)    
          psst (Sâmbătă, 9 martie 2013, 16:37)

          hollow [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

          merg de 4 ani cu metroul si RATB-ul, coane, si n-am nici pe dracu. De cand n-am mai vrut sa aud de masina in mizeria asta de oras si de nervii pe care mi-i face, ma simt infinit mai bine. Si crede-ma ca in afara de doua-trei raceli si o singura gripa, nu cine stie ce, in 4 ani n-am patit nimic. Scuze ne putem gasi la orice. Si ala care fura din buzunare sunt convins ca are una.
      • +1 (1 vot)    
        multumesc (Sâmbătă, 9 martie 2013, 16:13)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        My friend, inainte sa ma faci meltean si sa ma jignesti in mod gratuit, te-ai gandit oare ca s-ar putea sa nu am access la o statie de metrou ? Iti multumesc pentru toate cele spuse, si iti transmit urmatoarele :
        - cea mai apropiata statie de metrou este la 20-30 de minute de mers cu masina de mine, ori in 30 de minute ajung cu masina la birou
        - cu microbuze si autobuze fac 1 ora pana la birou si trebuie sa schimb 3 mijloace, iar conditiile sunt mizere

        Imi pare rau dar nu poti sa ma obligi sa stau 1 ora in autobuz in conditii mizere ca asa vrei tu. Dupa cum vezi, nu am alternativa la masina, si pana nu am metrou disponibil sa pot circula civilizat sunt nevoit sa apelez tot la masina.
        Multumesc
  • -4 (12 voturi)    
    Solutia este mai degraba cea opusa (Vineri, 8 martie 2013, 23:21)

    V.R. [utilizator]

    Trebuie redirectionat traficul de suprafata catre autostrazi suspendate, respectiv subterane, in tandem cu constructia de noi linii de metrou.

    Este o prostie sa transformi arterele principale ale orasului in strazi pietonale, pentru ca traficul va fi redistribuit pe strazile mai inguste, iar oamenii vor pierde ore intregi ca sa ajunga la locul de munca si inapoi acasa.
  • +1 (3 voturi)    
    sa nu copiem ca prostii (Sâmbătă, 9 martie 2013, 8:43)

    comentez [utilizator]

    Cred ca e bine ca un oras sa aiba cat mai multe zone pietonale insa sa nu copiem ca prostii de la altii, sa vedem ce ni se potiveste.

    Cred ca prioritatea acum este dezvoltarea retelei de metrou, terminarea centurii si traficul in centru se va reduce de la sine.


    Si sa nu ignoram un lucru: avem o zona pietonala in centrul vechi.
  • +8 (8 voturi)    
    Frankurt vs Bucuresti (Sâmbătă, 9 martie 2013, 10:19)

    RB75 [utilizator]

    interesanta propunerea bloggerului „vancouverro „ . Hai sa facem o analiza:
    1
    Frankfurt – populatie 670.000 locuitori. Bucuresti 2.000.000.
    2
    Frankfurt -centru financiar, Bucurestiul – capitala cu o groaza de institutii birocratice.
    3
    Am vizitat Frankfurt-ul vara trecuta. Bulevardul Zell – portiunea pietonala are cateva sute de metri!!! (poate ma insel)Propunerea pentru Bucuresti este de cativa kilometri.
    4
    Bulevardul Zell este destul de ingust – probabil ca atunci cand era functional erau maxim 2 benzi pe sens – se poate vedea si din poze. Poate si mai ingust. Bulevardul Magheru are 6 benzi de circulatie si trotuare de 3-4 metri

    5
    Parcarea in Frankfurt:este atat de scumpa incat descurajeaza sa vi cu masina in centru
    in Bucuresti :1,5 ron /ora

    6
    aplicarea legii pentru parcari ilegale
    Frankfurt : in maxim 5 minute poti sa primesti o amenda de parcare+ punctede penalizare. Nu ai cum sa contesti amenda Politia este extrem de eficienta
    Bucuresti: poti bloca un trotuar , poti parca pe granit la Eva. Sansele sa ti se dea amenda sint foarte mici





    Din toate cele de mai sus vedem ca nu prea putem compara cele 2 situatii. Inchipuiti-va cum ar arata ditamai bulevardul Magheru fara cetateni? Este o suprafata mult prea mare pentru a fi transformata in zona pietonala 100% . uitati-va la zona de la EVA – vi se pare extrem aglomerata?
    Sa fim seriosi - Hai sa desfiintam parcarea de la EVA si amenajam acolo o piateta sa incercam sa aducem lumea . Hai sa desfiintam parcarile din fata pietei Palatului si sa le transformam in spatii pietonale. Sa vedem ce succes am avea. Pana la urma Bucurestiul are spatii publice foarte mari care sint transformate in parcari de suprafata.

    Revenind la zona Piata Romana Bulevardul Margheru eu as vedea urmtoarele solutii.
    Piata Romana.
    Limitarea la o singura banda pe sens pentru bucata spre intersectia cu calea Dorobanti.. Eventual se poate permite accesul numai transportului in comun. Inclusiv taxiuri. In acest fel se pot lati trotuarel
  • +5 (7 voturi)    
    aglomeratie in 1972 (Sâmbătă, 9 martie 2013, 11:17)

    Ruhe [utilizator]

    sa fim seriosi, cat putea fi aglomeratia de mare in Frankfurt in 1970. Nu cred ca putem compara volumul de masini care umblau in Frankfurt in 1970 cu volumul masinilor din Bucurestiul de azi (mai ales in zilele ploioase). In Bucuresti si-o strada de cartier daca o inchid, s-a bulversat complet traficul in zona si-a crescut simtitor timpul petrecut in masina. Cum sa poti inchide o artera centrala, atat de mare si atat de circulata, fara sa fi construit inainte o alternativa?
    • +2 (2 voturi)    
      . (Duminică, 10 martie 2013, 14:40)

      CristiA [utilizator] i-a raspuns lui Ruhe

      Se poate. Ideea e insa ca la Frankfurt si un investment banker care lucreaza pe o raza de 100 metri in jurul bursei si cistiga 1 milion de euro pe an nu are nici o problema sa vina cu metroul, in timp ce la Bucuresti orice meltean trebuie sa isi etaleze masina si sa fericeasca cu manele sau claxoane toata strada.
  • +4 (6 voturi)    
    DA (Sâmbătă, 9 martie 2013, 11:59)

    daydr3am3r [utilizator]

    Solutia ideala ar fi contruirea unei benzi speciale pentru mijloacele de transport in comun si vehiculele de urgenta si inchiderea arterei pentru autovehiculele private/personale.
    In felul asta marea majoritate a bucurestenilor, care folosesc transportul in comun, nu vor mai fi blocati in trafic.
    Vei ce vor sa circule civilizat si rapid sa foloseasca transportul in comun sau sa ocoleasca, nu sa ia masina personala pentru a merge 200 de metri doar pentru ca afara picura sau bate vantul.
    • +1 (1 vot)    
      Benzi speciale (Luni, 11 martie 2013, 9:47)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui daydr3am3r

      In plus ar scadea si aglomeratia. Daca mijloacele de transport ar merge mai repede RATB-ul ar putea asigura, cu acelasi parc de vehicule, frecvente mai bune pe toate liniile. Si i-ar prelua si pe cei care ar renunta la masina.
  • +1 (7 voturi)    
    subscriu in totalitate (Sâmbătă, 9 martie 2013, 12:12)

    S/Manu [anonim]

    In opinia mea, transformarea in zona pietonala ar fi cea mai buna solutie. Si nu numai Magheru, toata zona intre Unirii si Romana. Sa fie cai de acces doar spre parcari si atat. In acea zona, transportul in comun e mai mult decat suficient. Toata lumea tinde catre asta, catre biciclete, numai noi vrem sa construim mai multe bulevarde. Nu-i vorba, oricum nu ne simtim bine in Uniunea lor Europeana, cu civilizatia lor decandenta, nu-i asa?
    • -1 (1 vot)    
      Mergi tu cu bicicleta (Luni, 11 martie 2013, 19:00)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui S/Manu

      Cand or sa fie -10 grade si zapada de 1m, de ex. Sau cand sunt 40 grade la umbra (poti sa iei autobuzul, e parfumat de pici).
      Pana una alta fiecare tara are un specific, trebuie adaptat traficul la ce se foloseste local:
      In Olanda trendul cu bicicleta e de vreo 50-60 ani, acum e mai prioritar biciclistul decat pietonul (clar nu esti localnic daca mergi pe JOS)
      In Italia e plin de scutere...
      In Romania lumea vrea sa mearga cu masina.

      Poate peste 30-40 de ani o sa fie alta mentalitate si atunci o sa fie cum zici tu...
      • 0 (0 voturi)    
        asa... (Marţi, 12 martie 2013, 8:41)

        S/Manu [anonim] i-a raspuns lui antrax

        Si cand sunt -10 grade si zapada de un metru, cum zici tu, ajungem in acea zona cel mai simplu cu masina personala, nu-i asa?
        • +1 (1 vot)    
          Cu metroul, evident (Miercuri, 13 martie 2013, 0:22)

          antrax [utilizator] i-a raspuns lui S/Manu

          Numai ca in ritmul in care se lucreaza la noile magistrale...cred ca mai repede ajungi pe schiuri!

          Nu zic ba, transportul in comun este viitorul dar la noi este o crasa lipsa de respect pt pasageri. Auzi tu, sa cumperi 100 de autobuze Mercedes de 100000EUR bucata FARA AER CONDITIONAT?

          Trenurile de metrou Bombardier sunt singurele care au un aer de secolul 21...
  • +2 (6 voturi)    
    Multumesc Hotnews (Sâmbătă, 9 martie 2013, 14:37)

    NuVreau [utilizator]

    Ma bucur de lobby-ul facut pentru a inapoia orasul bucurestenilor. Acum este al masinilor omniprezente. Cei care nu vreti miscare si stati cu burtile in spatele volanului....treaba voastra.
    • +3 (7 voturi)    
      multumesc (Sâmbătă, 9 martie 2013, 16:02)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui NuVreau

      Eu nu am metrou unde locuiesc si nici nu ajung la o statie de metrou intr-un timp rezonabil, si nu am alternativa la masina. Daca esti ignorant la problemele altora si nu te intereseaza ca tie ti-e bine merci, mai bine taci.
      • -2 (6 voturi)    
        aoleu (Sâmbătă, 9 martie 2013, 16:39)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        Saracul de tine, si pana ai strans bani de masina ce-ai facut?
      • -1 (5 voturi)    
        interesant... (Duminică, 10 martie 2013, 12:46)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        Pai atunci, fie ai acces la ceva gen "troleibuz / tramvai / autobuz", fie locuiesti aproape de centura orasului. In cazul al doilea, de ce nu circuli pe centura si sa intri din "exterior" catre zona in care ai treaba?
        • +1 (1 vot)    
          am raspuns (Luni, 11 martie 2013, 9:02)

          gnd [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Am raspuns deja la intrebare mai sus : nu ajung intr-un timp rezonabil, fac 20-30 minute pana la cea mai apropiata statie de metrou si apoi inca 30 minute pana la birou cu metroul. Cu masina direct ajung in 30 minute. Sper ca nu sustineti in continuare ca ar trebui sa folosesc alternativa asta care mi-e si extrem de incomoda si produce mai multe emisii...
  • +3 (3 voturi)    
    Parerea mea (Sâmbătă, 9 martie 2013, 16:54)

    Paco'ste [utilizator]

    Eu as reduce numarul de benzi (asa cum spunea cineva mai sus) nu la 3 ci la 2 dupa modelul La Rambla (Barcelona) si Mariahilferstrasse (Viena) cu limita de viteza si astfel poti sa ajungi cu masina acasa daca locuiesti in zona,e ok si ptr taxi si autobuz.
    In acest caz majoritatea vor evita zona (se va circula f.incet).

    O singura problema:alternativele ptr trafic.
  • +6 (6 voturi)    
    Doar partial aplicabil (Duminică, 10 martie 2013, 13:39)

    CristiA [utilizator]

    Solutia propusa este radicala dar din pacata doar partial aplicabila. Ca fost locuitor la Bucurestiului si actual al Frankfurtului, observ citeva diferente majore:

    1. Zona pietonala Zeil are o lungime de ca 500 m, incomparabil mai mica decit Magheru; inclusiv traficul din zona Zeil a fost canalizat pe arterele paralele (inclusiv un tunel pe Berliner Str.).

    2. De la tribunale pina la Goetheplatz toata zona este lipsita de locuinte - este comericala, institutii, etc. nu este cazul pe Magheru (daca tot vorbim de si de parcari etc)

    3. Tot transportul public din Frankfurt se concentreaza pe zona Hauptwache-Konstablerwache unde de intilnesc toate liniile de trenuri regionale(S-Bahn) si de metrou(U1-U9) ; acest concept care sa si genereze trafic pietonal este inexistent in Bucuresti

    Ceea ce se poate invata insa si pentru Bucuresti:

    - restrictionarea accesului fizic al masinilor prin centru - benzi pentru transport in comun si taxi, mai multe spatii verzi si pietonale in detrimentul benzilor de circulatie

    - transport comun intermodal si interconectat

    - micsorarea afluxului de masini : pietonalizarea strazilor mici adiacente, gen Ion Cimpineanu

    - extinderea zonelor pietonale din jurul arterelor principale, fara concesii pentru riverani in ceea ce priveste detinerea de masini

    - mutarea traficului de tranzit nord-sud pe Buzesti-Berzei-Uranus

    - limitarea tranzitului pe Magheru prin: largirea trotuarelor, benzi pentru transport in comun, in asa fel incit tranzitarea Universitate-Romana sa fie neatractiva fata de alte variante
  • +2 (2 voturi)    
    calea victoriei (Duminică, 10 martie 2013, 17:18)

    gaudi [utilizator]

    Zona Universitate-Romana nu este atractiva pietonal ,asa cum ar putea fi Calea Victoriei.
    Aceasta ar putea lega pietonal zona Herastrau cu Centrul istoric si s-ar crea o axa centrala care ar pune in valoare cam tot ce are de aratat acest oras....parcuri,cladiri monumentale, muzee, teatre, shopping,restaurante...etc. S-ar crea o zona turistica si de agrement su efort minim pentru primarie iar traficul ar putea fi preluat de Buzesti -Uranus.
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Duminică, 10 martie 2013, 19:29)

    Reshape [utilizator]

    Nu ma pricep mai deloc la urbanism dar am stat cam 3 ani pe Nicolae Balcescu si de 3 luni stau in Frankfurt si zic eu ca am observat niste diferente. Si mai zic ca Magheru o sa devina noul Zeil daca se indeplinesc vreo citeva cerinte:
    1) de-a lungul lu' Magheru sint multe blocuri. Locatarii trebuie expropiati, blocurile darimate si in locul lor construite cladiri comerciale (in Frankfurt intri din statia de metrou direct in mall -- eu zic ca si Galeria Kaufhof, ca si Galeria Zeil, My Zeil si Karstadt sint tot mall-uri). Asta inseamna foarte multi bani.
    2) Toate hypermarket-urile sa fie mutate pe Magheru, altfel oamenii n-or sa vina. In vremurile astea de rastriste romanii cumpara mai ales mincare; n-o sa-i vezi, ca pe nemti, renuntind la haine pentru ca nu mai sint in trend. Si n-o sa vezi reducerile masive de iarna si vara tocmai din acest motiv.
    3) desfiintate chioscurile de cartier si lasate numai cite unul pe intersectie. In Frankfurt nu poti, la 12 noaptea, sa te duci la chioscul de la parterul blocului si sa-ti iei o bere. Sau un sul de hirtie igienica, sau un bec sau o punga de gheata. Cind nu vor mai fi chioscuri atunci lumea o sa vina pe Magheru.
    4) Ca sa vina pe Magheru trebuie infrastructura ca la Frankfurt: metrou (UBahn), tren (SBahn), tramvai, autobuze. Statii cu multe iesiri, care sa inconjoare zona si pe 2 nivele (la -1 SBahn, la -2 UBahn).
    5) Ca sa se faca infrastructura, trebuie pretul la bilete de 3-4 euro/calatorie si abonament de 100 de euro/luna.
    6) Ca sa ai abonament de 100 de euro/luna trebuie salarii mari.
    7) Ca sa ai salarii mari trebuie servicii scumpe (ex.: 40 de euro abonamentul la internet, 40 la telefon, 75 la curent si gaze, 500 chiria la 2 camere, 150 intretinerea fara curent si gaze etc.).
    8) Ca sa ai salarii mari trebuie sa ai productivitate.
    Se poate ca Magheru sa devina Zeil? Desigur! Dar numai dupa ce vom avea productivitatea nemtilor.
  • +1 (3 voturi)    
    Intai trebuie inteles de ce merge omul cu masina (Duminică, 10 martie 2013, 21:43)

    CatalinBanu [anonim]

    Hai sa vedem cateva cauze:
    - Nu are transport in comun decent (trebuie sa schimbi de 3 ori, sau sa mergi pe jos de te ia dracu)
    - Nu e suficient de rapid. Gradinitele se inchid la4-5 si incep pe la 7:30. Daca ai norocul sa incepi la 9 jobul, e clar ca alergi cu masina. O gradinitia pana la 6:30 ar rezolva problema.
    - Jegul din transportul comun. Nici eu nu am nimic dupa mers cu metroul, dar sa merg cu poii printre nesimiti care nu pun batista cand stranuta, mai bine lasa.

    Sa fim seriosi: nimeni nu da 7 milioane pe benzina lunar doar de dragul de a merge cu masina.
    • -1 (3 voturi)    
      felicitari (Luni, 11 martie 2013, 9:05)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Felicitari pentru gandirea sanatoasa. Acum vei primi multi de minus de la altii care nu se confrunta cu problemele astea si stau la doi pasi de metrou.
  • +1 (1 vot)    
    Bullshit! (Luni, 11 martie 2013, 14:30)

    _oxigen [utilizator]

    In Frankfurt faci 10 minute din centru pana la aeroport su Sbahn.
    In Frankfurt exista cateva randuri de inele de ocolire a orasului si conecari intre autostrazi

    In Bucuresti intre A1 si A2 trebuie sa treci prin Victoriei/Romana/Universitate/Unirii...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri