RATB: Control permanent pe liniile expres 780 si 783 care fac legatura cu aeroportul Henri Coanda

de V.C.     HotNews.ro
Luni, 16 iulie 2012, 16:07 Actualitate | Administratie Locala

Gestionarea fluxului de calatori si validarea titlurilor de calatorie pe liniile expres 780 si 783 vor fi monitorizate permanent de un reprezentant al corpului de control al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), prin intermediul unui proiect-pilot implementat incepand de luni, 16 iulie, se arata intr-un comunicat al RATB citat de Agerpres.

"Accesul calatorilor in vehicul se va face doar pe la prima usa, unde agentul de control va oferi informatii privind validarea titlurilor de calatorie si, totodata, va monitoriza aceasta activitate. Persoanele care nu detin un titlu de transport valabil vor fi indrumate, in vederea achizitionarii, catre cel mai apropiat punct de comercializare a acestora. In urma rezultatelor obtinute in cadrul proiectului, Regia va analiza oportunitatea implementarii acestei masuri la nivelul tuturor liniilor de transport", se arata in comunicat.

Linia expres 780 functioneaza intre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda, pe urmatorul traseu: Gara Basarab, Gara de Nord, Clabucet, Piata Presei Libere, Aeroport Baneasa, AMCO, Primaria Otopeni, Aeroportul International Henri Coanda Plecari, Aeroportul International Henri Coanda Sosiri.

Traseul liniei expres 783 este urmatorul: Piata Unirii, Bd. I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bd. Nicolae Balcescu, Bd. G-ral Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bd. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bd. Aviatorilor, Arcul de Triumf, Piata Presei Libere, Sos. Bucuresti-Ploiesti, Aeroportul Henri Coanda. Autobuzele liniei 783 circula si pe timpul noptii.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

51340 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Bun (Luni, 16 iulie 2012, 16:19)

    HHH [anonim]

    O idee buna!

    Dar ce o sa se intample daca se va aplica pe toate liniile o sa stam dimineata 30-40 de calatori de la ostatie sa urcam doar pe prima usa ? :D
    • +4 (4 voturi)    
      citat de pe un forum (Luni, 16 iulie 2012, 16:53)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui HHH

      In data de 1 Mai, pe la 11 seara am sosit pe aeroportul Otopeni dintr-o scurta excursie in strainatate.
      La Otopeni, nu am vrut sa iau taxiul catre Bucuresti din motiv de "pret nesimtit". Asa ca am asteptat cursa expres RATB.

      Evident ca nu exista un program afisat in statie iar tonomatul de bilete era blocat. Nici un calator care a intentionat sa cumpere bilet nu a avut de unde (supozitie: toata lumea a suspectat complicitatea taximetristilor cu soferii RATB care executau cursele de noapte). M-am gandit ca poate pot sa cumpar bilet de la sofer...sau le platesc o amenda (amenda fiind mai mica decat pretul taxiului)...asa ca am asteptat sa vina autobuzul.
      In jurul orei 12 noaptea a ajuns in statie Expresul RATB 783 nr. inmatriculare B-76-AGJ, indicativ 4643.
      Toti calatorii au urcat in autobuz cu intentia de a cumpara cartele de la sofer. Soferul nu a eliberat cartele si a refuzat sa porneasca in cursa, ignorand cei 30% din calatori care aveau cartele si le-au bifat la taxator. A spus ca nu-l intereseaza, sa sunam la centru si sa vina cineva sa repare tonomatul (nu stiu in ce masura este in atributia calatorilor acest aspect dar nu mai conteaza). Dupa un timp a sunat el la centru (cat timp a vorbit la telefon a inchis usile autobuzului iar noi stateam si-l asteptam inchisi in autobuz). A sunat si la Politie, apoi a deschis usile. Dupa cca 3-4 minute de la aceste convorbiri telefonice computerul tonomatului s-a restartat iar tonomatul s-a repus in functiune automat. Calatorii au avut intentia de a cobori pentru a cumpara cartele. In acel moment soferul (Pascal Nicolaie?!) a pornit motorul si a avut vrut sa plece ... evident calatorii au tinut usile si au urcat inapoi in masina fara sa-si mai cumere cartele. Autobuzul a plecat de la Otopeni Terminal 1 si a oprit la Otopeni Terminal 2 unde a venit Politia chemata de el. Dupa negocieri de cca o ora dintre Politie - care tinea partea calatorilor si sofer, acesta a pornit in cursa (in jurul orei 01.00).

      Ce pot sa reclam din
    • +2 (2 voturi)    
      dezvoltare (Luni, 16 iulie 2012, 16:55)

      RaresPrundus [anonim] i-a raspuns lui HHH

      buna intrebare. la fel s-au intrebat si cetatenii din alte tari unde sistemul functioneaza. la orele de varf, la fiecare 3-5 minute apare un alt autobus sau microbus pt aceeasi linei. astfel nu mai este nevoie sa te inghesui ;).
    • 0 (0 voturi)    
      totusi (Luni, 16 iulie 2012, 17:17)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui HHH

      sa fie si gherete de unde sa iti poti cumpara card de calatorie. Dumnica seara, spre ex, ghereta RATB din Aeropoprtul Henri Coanda este inchisa, si ai toate sansele sa te intalnesti c u controlorii la prima statie, cand vii de la aeroport.
  • +11 (11 voturi)    
    un act firesc (Luni, 16 iulie 2012, 16:20)

    geoana [anonim]

    In sfarsit o decizie normala! Peste tot in lume, chiar si acolo unde nu e afisat programul autobuzelor, accesul se face pe usa din fata, se plateste/valideaza tichetul si se merge in spatele autobuzului. In contextul in care mai bine de jumatate din calatori nu isi platesc tichetul e normal sa apara gaurile uriase din bugetul RATB.
    • -2 (2 voturi)    
      cocos (Luni, 16 iulie 2012, 16:29)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui geoana

      peste tot in lume...adica unde, mai exact...
      • +3 (3 voturi)    
        de exemplu (Luni, 16 iulie 2012, 17:09)

        ruddy [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Franta, Belgia, Germania, Olanda...sunt destule tari?? Iti mai dau un exemplu : TURCIA
      • +1 (1 vot)    
        spania (Luni, 16 iulie 2012, 17:58)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        In spania intri numai pe usa de la la sofer.
        Nu ai cartela - nu intri. Exista o optiune sa iti cumperi bilet de la sofer(dar e cam scump).
        Daca nu poate sa-ti elibereze ticket, cursa este gratuita, dar in pricipiu, toti soferii de autobuss sunt foarte bine dotati cu bani marunti, asa ca, niciodata nu calatoresti cu buss-ul netaxat.
        E un lucru normal, sper sa se intample pe toate liniile ca atunci se va circula mult mai civilizat
      • 0 (0 voturi)    
        Din propriile experiente... (Luni, 16 iulie 2012, 21:34)

        Iulian72 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        In Franta (09.2006-06.2007) intram numai pe usa din fata si validam abonamentul sau biletul la automatul de langa sofer. Pe usa din mijloc urcau doar persoanele cu carucioare.
        In Germania sunt automate de bilete in statii si / sau in autobuz / tramvai.

        La noi cred ca ar fi nevoie de cate doi gealati cu ciomege, la usile din mijloc si spate, care sa goneasca stolurile de "descurcareti". Salbaticia are doua remedii: educatia si biciul. In ce doze -doar specialistii stiu...
    • +3 (3 voturi)    
      783 este cea mai civilizata linie (Luni, 16 iulie 2012, 16:40)

      tache2011 [utilizator] i-a raspuns lui geoana

      sa ii vad facand asta pe tramvaiul 21!
    • +2 (2 voturi)    
      ar fi si mai normal ... (Luni, 16 iulie 2012, 16:45)

      tr_bs [utilizator] i-a raspuns lui geoana

      daca biletul s-ar putea cumpara de la sofer. inteleg ca nu soferul vinde biletul, ci o alta persoana care va indruma calatorii care nu detin bile "in vederea achizitionarii, catre cel mai apropiat punct de comercializare a acestora".
  • +3 (7 voturi)    
    RATB... (Luni, 16 iulie 2012, 16:22)

    Andor74 [utilizator]

    O sa vedem autobuze in regim de limuzina?
    Adica sofer + valet + 5 calatori (pt. ca restul nu au bilet)?
  • 0 (0 voturi)    
    . (Luni, 16 iulie 2012, 16:24)

    RATb [anonim]

    Mai bine ar porni aparatele alea de aer conditionat in loc sa puna paznici la usi.
  • +1 (1 vot)    
    e soferu in fata (Luni, 16 iulie 2012, 16:25)

    J [anonim]

    ala sa verifice daca se composteaza.

    problema la baza e alta, pulimea e grobiana.
    se arunca pe toate usile, cu imbranceala, coate, bagaje, scandal.

    e nevoie de omul ala in plus sa'i alerge prin autobuz sa'i dea jos, sa'i urmareasca pe unde urca, sa se omoare cu ei de insista sa mearga fara bilet, etc..

    ar fi interesant sa se difuzeze inregistrarile video de pe o astfel de linie. ar face super bani RATB.ro prin milioanele de vizionari.
  • +3 (3 voturi)    
    De acord (Luni, 16 iulie 2012, 16:28)

    B.Dan [utilizator]

    De acord cu aceasta regula! Astfel nu se mai urca nimeni fara bilet.
    Pe de alta parte, de ce nu se poate cumpara biletul direct de la sofer? In alte tari si chiar in alte orase din tara, poti achizitiona bilet direct de la sofer insa cu precizarea ca nu primesti rest. Adica trebuie sa mergi cu bani fixi (ca la automatele de cafea). Sincer, sunt multe statii in Bucuresti care nu au casa de bilete si astfel oamenii se urca in autobuz fara bilet.
    • 0 (0 voturi)    
      re: (Luni, 16 iulie 2012, 19:23)

      robertcj [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

      cu precizarea ca SE POATE primi si rest. In limita a 5 euro sau in unele cazuri se da tichet cu suma datorata si se poate preschimba in bani la orice caserie
  • +2 (2 voturi)    
    783 (Luni, 16 iulie 2012, 16:30)

    anina [anonim]

    O să sufere "boierii" care năvălesc să-şi ocupe locuri de la capăt (în oraş), multă lume cu abonamente călătoreşte în cele mai proaste condiţii (înghesuială şi putoare, de la cetăţenii sus menţionaţi), iar atunci când se întâmplă să fie vreun control, ţi se face silă cum se târguiesc, se miorlăie că nu au ştiut cum merge treaba, că ei sunt de la ţară, că nu au ştiut cum merge treaba pe la Bucureşti (minciuni, sunt navetişti, muncitori în construcţii), că "data viitoare" nu se va mai întâmpla ... am văzut un moldovean, frate deh, de dincolo de Prut, care a urcat de la aeroport, nu şi-a luat bilet, apoi a început să ţipe la controlori despre câtă prostie e în România şi cum nu respectăm noi turiştii :))
  • +1 (1 vot)    
    ca nu avem ce face (Luni, 16 iulie 2012, 16:34)

    sa ne facem de lucru [anonim]

    eu calatoresc zilnic cu 336, 62, 61, 235, 137, 138

    Sunt controlori aproape in fiecare zi, dar nu au musterii, toata lumea are card validat, sau abonament valabil ca si in cazul meu. Nu vad masurii controlului in exces. Aduc o stare de nervi si stres gratuit. Superioritatea cu care cer documentele de plata a calatoriei sunt de neacceptat. I-am intrebat de ce in timpul campaniei electorale pentru locale nu au fost controlori? Nu a fost nevoie? Ma mir ca nu ne mai opresc cu Jandarmeria intre statii ca pe hoti si sa ne dea jos pe toti sa ne legitimeze. pentru ce? cu ce drept?
  • +3 (3 voturi)    
    Lasa ca-i mai bine asa (Luni, 16 iulie 2012, 16:36)

    spysoby [utilizator]

    Cind vin de la aeroport sau ma duc la aeroport mereu stateam cu grija daca s-a validat sau nu tichetul
  • +1 (1 vot)    
    daca (Luni, 16 iulie 2012, 16:41)

    calator [anonim]

    tot nu e trafic pe liniile de aeroport cum e in Barcelona sa zicem, macar sa avem controlori. si mai ales sa tinem doamne pe banii statului sa vinda bilete pe traseu, in loc de automate ca ele nu pot intra in sindicate si nici nu striga jos basescu.
  • +3 (3 voturi)    
    Control permanent (Luni, 16 iulie 2012, 16:41)

    tr_bs [utilizator]

    ce inseamna control permanent? ca va fi un nene acolo care va sta cu ochii pe calatori ca sa-si valideze biletele? de ce nu se procedeaza ca-n franta, belgia, anglia etc., unde biletele sunt vandute de catre sofer???? ar fi mai eficient din pdv al costurilor. sa intelegem ca soferii nu sunt de incredere sau cum?
  • +3 (3 voturi)    
    Frectie la picior de lemn (Luni, 16 iulie 2012, 16:44)

    Adrian Croitoru [anonim]

    Ce va mai face mafia controlorilor? Ei de unde isi mai iau spaga? Pe acea linie se profita la greu de faptul ca sunt multi calatori care circula pentru prima data cu RATB (oameni din provincie, merg doar de la Otopeni la gara). Instructiunile de folosire a aparatelor de taxat sunt puse la misto, departe de aparate. Pe aparate nu scrie nimic clar, sunt 2 butoane si atat. Cand validarea s-a efectuat, in locul unui mesaj clar, pe display apare "Calatorie placuta!".Trebuie sa stai 2 minute sa intelegi cum se valideaza cartela, mai ales daca vrei sa validezi pentru mai multe persoane. In plus, cartelele de carton sunt de proasta calitate, validarea trebuie de multe ori repetata pana se face corect. Controlorii vin ca niste fluturasi si merg la sigur; intotdeauna gasesc oameni de buna credinta, cu cartele cumparate si pe care nu au reusit sa le valideze, chiar daca au vrut. S-au cred ca validarea s-a facut, desi nu s-a facut... Si spaga vine, vine... Rusine RATB pt proasta organizare!!!
    • +1 (1 vot)    
      Corectie (Luni, 16 iulie 2012, 16:54)

      Adrian Croitoru [anonim] i-a raspuns lui Adrian Croitoru

      Am scris "s-au" in loc de "sau". Scuze!
  • +1 (1 vot)    
    inca un om angajat? (Luni, 16 iulie 2012, 17:11)

    Dodo [anonim]

    In tarile civilizate lucrul asta il face soferul autobuzului. La ce naiba mai trebuie angajat inca un "reprezentant al corpului de control" (sic!)? Sau nu exista alta varianta de a mari numarul angajatilor?
  • +1 (1 vot)    
    ratb (Luni, 16 iulie 2012, 17:24)

    marius [anonim]

    Nu inteleg de ce noi romanii pierdem timp cu inventatul rotii, in Franta, Belgia, Anglia poti cumpara bilet de la sofer, se intra pe usa din fata si se coboara pe cea din spate, daca cineva urca pe usa unde ar trebui sa se coboare atunci soferul refuza sa plece din statie.
    La urcare trebuie sa prezinti un abonament, bilet sau sa-l cumperi de la sofer, dupa asta el actioneaza un buton care iti permite sa avansezi.
    Daca automatul de bilete este blocat intentionat de taximetristi atunci sa puna ratb-ul o camera de luat vederi sa-i filmeze pe soferi.
    Legat de liniile expres, cand pleci de la otopeni ar trebui sa fie doar o usa deschisa, cea din fata pe unde sa urce calatorii si sa cumpere bilet de la sofer; fiind capat de linie nu trebuie sa deschizi celelalte usi pentru ca nu coboara nimeni.
  • +1 (1 vot)    
    LINIE EXPRES (Luni, 16 iulie 2012, 17:28)

    ALINA [anonim]

    783 e orice, numai linie expres NU. Are la fel de multe statii ca o linie normala. Are excesiv de multe statii in Otopeni.Pe timp de vara, se umple pana la refuz la Aqua Magic. Sunt tare curioasa cat o sa dureze drumul de la aeroport pana la Piata Unirii. Mi se pare o mare bataie de joc fata de angajatii aeroportului, cei cateva sute care fac naveta zilnic, si care reprezinta un venit minim asigurat al Ratb-ului. Nici macar la orele de varf (cele de iesit/intrat in tura nu sunt masini la interval de timp mai scurt)
  • 0 (0 voturi)    
    Pe toate liniile ! URGENT! (Luni, 16 iulie 2012, 17:42)

    Mihail [anonim]

    Cat mai rapid masuri similare si pentru celelalte linii, in special tramvaiele (linia 21 spre exemplu e un paradis al tiganilor, cersetorilor si vanzatorilor ambulanti!!! )M-am saturat sa mi se faca scarbaa ma urca din cauza vanzatorilor ambulanti , cersetorilor cu caini si a scandalagiilor. Evident ca 90% nu platesc calatoria. Am ajuns sa prefer a merge pe jos decat sa ma urc in vre-un mijloc de transport. Exact cum s-a spus mai sus si eu confirm ca oriunde in europa civilizata nu te poti urca in mijloce de transport decat dupa ce ai platit calatoria de asemenea in cele mai mulle tari exista sistemul cu taxare la sofer, nu exista vanzatori ambulanti , caini sau cersetori! Macar de ar face ceva cu cap si aceasta RATB pentru ca acele carduri sint niste esecuri oricum ar vrea sa o scalde ei... Dar si acolo e alta poveste alte afaceri dubioase cu UTi ...
  • 0 (0 voturi)    
    Control permanent :) (Luni, 16 iulie 2012, 18:34)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    Haideti sa va arat ceva: http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/KL/PB160225.JPG

    Asa arata intrarea intr-o statie de metrou in Praga. Ceea ce puteti observa in poza sunt barierele (adica lipsa lor). Nu va speriati: nu e nici o raza care daca nu "bagi ceva" sa sune alarma. Nu. Cei cu abonamente intra fara sa miste un deget.

    Concluzia: imaginati-va asa ceva in Bucuresti.
  • 0 (0 voturi)    
    Transport RATB gratuit / Electorale? (Luni, 16 iulie 2012, 20:22)

    mnh [anonim]

    Poate isi mai aduce cineva aminte de promisiunile unor candidati la fotoliul de Primar General al Capitalei, potrivit carora ar fi relativ simplu sa se ofere transport urban gratuit. Acum vedem opusul, adica reintroducerea taxatorilor, ca pe timpuri, desi coafati intr-o exprimare de PR de 5 stele.

    Cine a avut dreptate?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 17 iulie 2012, 14:01)

      cris80 [utilizator] i-a raspuns lui mnh

      aia cu transport gratuit e buna, doar ca nu e populara pentru ca trebuie sa dea afara cateva sute de persoane care vand bilete/cartele. si doar nu vrei ca independentul asta sa nu fie socialist nu? mai bine cheltuie niste bani care oricum are de unde nu?
  • 0 (0 voturi)    
    ESENTIALUL (Luni, 16 iulie 2012, 22:19)

    calator [anonim]

    Uitati esentialul......
    Unde in Uniunea Europeana trenul te lasa la 2 Km in cimp .......ca sa ajungi la un aeroport internastional?
    Oare chiar asa de impotenti sa fim sa nu putem construi cei 2 Km de cale ferata

    Nu exista in UE un aeroport mai prost deservit decit Otopeni-Bucuresti de mijloacele de transport in comun....

    Imbecilii din Ministerul transporturilor ( toti care au fost si sint ) isi inchipuiesc ca tota lumea locuieste in centrul civic si nu este nevoie de o legatura directa cu Gara de Nord, adica acolo de unde vin cei mai multi calatori>

    Imi este scirba de acest subiect......si as vrea sa il string de git pe imbecili care ne tot promit fantasmagoricul proiect de metrou........

    Si noi raminem tot ca prostii!

    NU CENZURATI !
    PUBLICATI !
    PT .CA ACESTA ESTE TRISTUL ADEVAR.....
    2 Km de cale ferata contra 20 Km de metrou
    Invingator : mafia taximetristilor
  • 0 (0 voturi)    
    de unde drequ luam bilete duminica?? (Marţi, 17 iulie 2012, 9:47)

    Denis70 [utilizator]

    ..ce capitala europeana nu permite sa cumperi bilete de autobuz duminica?? ce ce e ratb ul inchis duminica??? de cite ori vroiam sa ajung la aeroport din gara de nord...nu aveam de unde sa iau duminica bilet!!! luam taxiul la aeroport di cauza asta!
  • 0 (0 voturi)    
    usa din fata ramine de baza! (Marţi, 17 iulie 2012, 9:53)

    Denis70 [utilizator]

    ..peste tot in lume! traiesc in Germania, am trait in belgia...am vizitat Europa si SUA...este inadmisibil ca intr-un stat asa zis modern..sa ai probleme in a lua un autobuz..culmea ..din cauza dificultatii gasirii unui bilet!! sintem o tara ce nu e capabila sa vinda bilet de autobuz duminica..sau soferul de autoibuz! peste tot in lume soferul de autobuz este obligat sa asigure bilet calatorului ce urca in autobuzul sau !! daca noi sintem in faza in care ne intrebam..."de unde pot gasi bilet" de autobuz...va dati seama unde sintem?..oameni buni...este mileniul III totusi si noi inca ne cautam usa de autobuz pe care se poate urca CU bilet!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ratb (Vineri, 19 octombrie 2012, 22:25)

    eu [anonim]

    in italia, biletul se cumpara de la sofer. cum pleaca autobuzul din aeroport, cum ajunge altul. este express, nu are nicio alta statie inafara de cea a aeroportului, sau invers , a garii. . oamenii stiu unde sa se dea sigur jos, nu i ca la noi sa intrebi ce statie e si sa ti se spuna gresit. jalnic.
  • 0 (0 voturi)    
    controlorii (Luni, 13 ianuarie 2014, 13:14)

    visan eugenia [anonim]

    si pe fii-miu l-au dat jos din 783 in conditiile in care avea bilet valabil si i-au luat si cartela ca nu s-a validat ..vezi doamne!
  • 0 (0 voturi)    
    eu (Marţi, 26 aprilie 2016, 11:59)

    eu [anonim]

    bă ratbule mai lasăi si pe alții sa trăiască nu numai tu tu tu numai tu, numai tu ,numai tu
    mai lasăi si pe alțții sa circule gratis ca poate omu nu are bani sau un loc de muncă jigodii ce sunteți


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri