Normal ca exista. Doar ca nu mai e barbosul ala enigmatic care survola cu sania prin fata geamurilor noastre o noapte pe an, cand eram mici, ci o „locomotiva consumerista” turata cu luni bune inainte de seara de Craciun, care trage vagoanele adultilor, nu pe cele ale copiilor.

Intr-un articol publicat acum patru ani in “Dilema Veche“, antropologul Bogdan Iancu, de la Muzeul Taranului Roman, vorbea de o „moscraciunizare total(itar)a”.

„De la vanzatorii de la supermarket pana la macelarii din piata Matache si de la ecranul televizorului pana la panourile publicitare, totul imbraca haina lui Mos Craciun. Eficienta cu care se imprastie peste tot il depaseste si pe Che Guevara, despre care auzeam la un moment dat ca este icon-ul cel mai popular din lume, mai popular chiar decat Iisus.

Mos Craciun il bate pe El Che. Si cred ca ii face o concurenta puternica si lui Paulo Coelho”, scria el.

Citeste tot articolul in Think Outside The Box.