Identificare automata, pe baza unui cod unic
Circulatia pe Dunare va fi monitorizata prin satelit

de Catalin Constantinescu     Replica de Constanta
Marţi, 18 ianuarie 2005, 0:00


Prin implementarea unui ultramodern si foarte performant sistem de monitorizare a traficului navelor pe sectorul romanesc al Dunarii, navigatia fluviala din tara noastra va atinge, in cursul acestui an, standardele de siguranta existente in cele mai dezvoltate state europene.
Conceput printr-o serie de subsisteme bazate pe centre locale, regionale si centrale, sistemul de monitorizare al navigatiei dunarene va beneficia de echipamente produse de firma suedeza SAAB, care inglobeaza cele mai avansate elemente ale tehnologiei de varf in domeniul navigatiei prin radar si satelit, combinate cu aplicatii informatice si comunicatii prin radio, internet si retele de telefonie

mobila.
Pana la data de 30 noiembrie a.c.

, firma ASESOFT din Ploiesti, castigatoarea licitatiei privind implementarea sistemului de monitorizare a traficului in sectorul romanesc al Dunarii (RIS), va instala si pune in functiune echipamentele din toate centrele prevazute in proiectul evaluat la 4 milioane euro si finantat din fonduri Phare, ne-a precizat Silviu Apostol, seful Departamentului IT, Radiocomunicatii si Statistici, din

cadrul Autoritatii Navale Romane.
Aceasta operatiune reprezinta prima faza a proiectului si presupune infiintarea si dotarea cu echipamentul necesar a urmatoarelor centre locale: Bechet, Calafat, Drobeta Turnu Severin, Gruia, Moldova Veche, Orsova, Corabia, Giurgiu, Oltenita, Turnu Magurele, Zimnicea, Braila, Calarasi, Cernavoda, Chiscani, Festini, Harsova, Galati, Macin, Isaccea, Mahmudia, Tulcea si Sulina.
La acestea se vor adauga alte 4 centre regionale: Drobeta Turnu Severin, Giurgiu, Galati si Tulcea. Toate centrele locale si regionale vor fi interconectate la centrul national, amplasat la Constanta, in sediul ANR, care va dispune de doua centre nationale-anexa, situate la Ministerul Transporturilor si respectiv la Ministerul Administratiei si Internelor.

Informatii esentiale pentru navigatori, prin internet si mobil

Din punct de vedere tehnic, sistemul RIS va fi constituit din mai multe subansamble, a aratat Apostol.

Astfel, un subansamblu important se refera la instalarea in toate centrele locale a unor statii radio cu decodor ATIS ce va permite stabilirea identitatii automat pe baza unui cod de identificare unic pentru fiecare nava, a tuturor vapoarelor ce naviga pe Dunare, in momentul in care acestea stabilesc legatura prin radiotelefon cu autoritatile navale romane.
Un alt subsistem separat de primul se refera la instalarea in centrele locale a unor statii de baza AIS care utilizeaza un sistem de identificare automata prin radio a navelor, fara stabilirea unei convorbiri intre doi interlocutori.

Practic, echipamentul electronic al unei nave transmite automat statiilor de la centrele RIS date privind numele navei, pozitia acesteia, marfa cu care este incarcata, portul de destinatie, etc.
Un al treilea subsistem permite supravegherea prin radar a miscarii navelor in punctele critice pentru navigatie, de pe sectorul fluvial romanesc: Orsova, Turnu Severin, Cernavoda, Galati, etc.

De asemenea, sistemul RIS mai include si doua statii DGPS amplasate la Bechet si Harsova, care vor transmite pe o raza de 200 km corectii referitoare la informatia primita de receptoarele GPS montate la bordul navelor.
Este vorba despre faptul ca sistemul de navigatie prin satelit pe baza hartilor electronice GPS, de conceptie americana, dispune de o acuratete a pozitionarii navei de 20-30 metri, ceea ce reprezinta o abatere foarte mare in conditiile navigatiei fluviale la care senalul navigabil are o latime medie de numai 100 metri.
Prin acest sistem de corectie electronica, precizia pozitionarii creste pana la abateri de doar 1-2 metri, aspect ce conduce la cresterea substantiala a gradului de siguranta a navigatiei, a subliniat Silviu Apostol.
Ultimul subsistem al proiectului vizeaza punerea in functiune a unor aplicatii soft care vor permite transmiterea unui set de informatii esentiale pentru navigatori (meteo, starea senalului, adancimi, curenti, obstructii pe senal, etc.) prin intermediul comunicatiilor radio, internet si a retelelor de telefonie mobila.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1000 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by