"E bine ca ZIUA de Cluj publica astfel de articole, pentru ca consilierii locali au respins extinderea intravilanului propus de Boc si nu mai exista spatiu pentru firme ca sa se dezvolte. […] Daca Central vrea sa se extinda, atunci sa respecte planul urbanistic si legislatia. Eu stau in apropiere si stiu ca pe strada Cotita e un infern, o inghesuiala teribila.

Unde sa se mai extinda si Centralul, fara parcari? Doar si cea pe care o detine este deja insuficienta pentru aprovizionare", scrie un cititor care s-a semnat "Agarici". "Sa se respecte legea, nu conteaza ca e Central SA sau altcineva. Sa se respecte legea odata in orasul asta! Unde sunt arhitectii? De ce aproba asa ceva? Pentru bani!" – scrie Samuel. "Lucrurile sunt simple, nu le mai complicati.

Central vrea sa se extinda, a recunoscut si Maier, dar nu poate face asta legal, deoarece nu poate pune la dispozitie spatii de parcare. Daca va extinde, o va face ilegal, adica incalcand legea.

Chiar s-a ajuns intr-acolo in Cluj incat poti face si desface tot ce doresti, fara a mai tine cont de interesele comunitatii? Azi-maine nu vor mai fi spatii cu verdeata, vreti sa inundati intreaga zona centrala cu beton? In complicitate cu "arhitectii" si "urbanistii" de pripas?", comenteaza un alt cititor. Exista si opinii diferite: "Nu cred ca va priveste pe dvs. ce face Centralul si nu este cel care trebuie sa se ocupe de locurile de parcare, care sunt intr-adevar insuficiente si o problema a administratiei locale".

Precizari de la oficialii Central

Tot ieri, directorul general al SC Central SA a venit cu noi precizari referitoare la articolul publicat de ziarul nostru. „Este adevarat ca ne extindem, dar nu facem nimic ilegal, deci nu sunt de acord cu titlul. Noi am comandat studii de fezabilitate, am angajat specialisti, care sunt cei mai competenti sa formuleze un raspuns.

Nu e treaba ziarului unde se extinde Central, dar totul va fi legal. Vom face inclusiv parcari. In plus, locul indicat nu e al nostru, asa cum ati precizat, totul apartine unei persoane fizice. Nu construim acolo. Va invit la mine la birou, discutia e ampla. Exista probleme cu parcarile in Cluj, iar solutia cred ca va fi o zona pietonala, asa e in toate orasele moderne.

Repet, Central SA este o firma serioasa, de renume, care nu face nimic ilegal si se extinde conform unei decizii AGA atent luate" a spus Marius Maier.

Centrul, superpoluat

Conform unui studiu realizat de Search Corporation, zona cea mai aglomerata din Cluj este bulevardul Regele Ferdinand, unde este situat atat magazinul - simbol al Clujului, ca si alte multe banci, hoteluri si magazine atractive. Poluarea a depasit de zece ori normele de mediu si spatiul verde este inexistent. Solutia parcarilor subterane pare cea mai potrivita zonei, spun specialistii Search.

Seful directiei tehnice a Primariei clujene, Sorin Apostu, si-a precizat la randul sau pozitia fata de obligatia agentilor economici de a realiza parcari: „In toata Romania exista un singur parking adevarat, la Bucuresti, in spatele magazinului Unirea. In rest, Primaria Cluj este in faza avansata in stabilirea a doua locatii si negociaza cu firmele Vinci si Lehr pentru constructie.

Orice agent economic de o anumita anvergura, daca vrea sa se extinda, trebuie sa faca parking subteran, altfel nu se elibereaza autorizatie de constructie. De aceea au vandut hotelul Continental. Si Central trebuie sa faca parcari".

Parteneriat cu Unita

In ultima vreme, se vehiculeaza ideea unui parteneriat intre SC Central SA si Unita Turism, prin intermediul caruia este posibila constructia unei parcari in spatele hotelului Vladeasa, apartinand SC Unita. Acesta, potrivit documentelor Primariei, nu e monument istoric si ar putea fi integrat intr-un business consolidat, realizat printr-un parteneriat intre Central si proprietarii hotelului.