Potrivit mai multor topuri de profil, BT s-a clasat, la finele primelor sase luni ale anului, pe locul 5, atat la nivelul cotei de piata, cat si al activelor. Un astfel de clasament plaseaza banca din Cluj, cu o cota de piata de 4,34%, inaintea Alpha Bank - 4,22%, Casei de Economii si Consemnatiuni - 4,22%, BancPost - 4,19%, HVB Bank Romania - 4,08%, ABN Amro - 3,44%.

BT este precedata de Banca Comerciala Romana - 25,6%, Banca Romana pentru Dezvoltare Groupe Societe Generale - 15,48%, Raiffeisen Bank - 7,91% si ING Bank - 5,57%. Dintre bancile din primele zece, au crescut in cotatie numai BRD, ING, BT si Alpha.

Intr-un alt top, de data aceasta pe baza activelor acumulate de institutiile bancare din Romania, BT se plaseaza, de asemenea, pe locul 5, cu o crestere de 19% si cu active de 1,75 miliarde de euro.

BT a inregistrat o crestere importanta a activitatii in primele sase luni ale anului, principalele directii de actiune fiind indreptate spre consolidarea pozitiei pe piata, imbunatatirea portofoliului de clienti si de produse, precum si cresterea profesionalismului angajatilor.

„Activele bilantiere au ajuns, la sfarsitul lunii iunie, la un nivel de 6,25 milioane de lei, in crestere cu 27% fata de 31 decembrie 2005, cand inregistrau o valoare de 4,93 milioane de lei. Fata de prevederile bugetului de venituri si cheltuieli, activele au fost realizate in proportie de 89%.

Rezultatele obtinute de Banca Transilvania sunt bune, avand in vedere ca acestea au fost realizate in conditiile volatilitatii pietei de capital, a unei competitii din ce in ce mai puternice, a marjelor tot mai reduse, precum si a reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei, care au insemnat cresteri semnificative ale nivelurilor rezervelor minime obligatorii, atat pentru lei, cat si pentru valuta”, precizeaza un raport al Directiei Marketing BT.

Curtezani din Uniunea Europeana

Contul de profit si pierdere al BT a consemnat, la finele primului semestru, venituri de 244 de milioane de lei si un profit net de 58,7 milioane de lei. In primul semestru din 2006, banca a alocat fonduri importante pentru dezvoltarea retelei teritoriale, pentru imbunatatirea sistemului informatic, dar si pentru investitii in marketing.

In prima jumatate a anului, BT a deschis inca 61 de unitati in intreaga tara, ajungand la o retea formata din 276 de sucursale si agentii. In primele sase luni ale anului, au fost relocate si extinse spatiile a trei unitati.

La aceeasi data, BT avea instalate 443 de bancomate (ATM) si 3660 de cititoare de card la comercianti (POS), fata de 295 de ATM si 2000 de POS, cate erau la sfarsitul semestrului I din 2005. De asemenea, echipa BT a crescut, ajungand la 3979 de angajati, la 30 iunie 2006.

„Strategia noastra este de a ne concentra, in continuare, pe cele trei linii principale de afaceri - retail, intreprinderi mici si mijlocii si corporate - precum si pe dezvoltarea generala a bancii, in contextul in care 2006 reprezinta pentru noi nu doar un an al cresterii, ci si unul al calitatii”, a precizat Robert Rekkers, director general BT.

De-a lungul vremii, printre bancile interesate de BT s-au numarat Millenium Banco Comercial Portugues (Portugalia) si OTP (Ungaria). Prima a pierdut cursa pentru castigarea BCR, adjudecata de Erste Bank (Austria). Surse din piata spun ca OTP a fost refuzata de BT, deoarece actionarii bancii clujene au apreciat ca oferta de 500 de milioane de euro este prea mica.

Potrivit informatiilor noastre, o alta propunere de vanzare, de data aceasta de 600 de milioane de euro, a venit din partea celei mai mari banci din Estul si Centrul Europei, Creditanstalt, parte a grupului UniCredit, din care fac parte si HVB Bank Romania, Banca Tiriac si UniCredit Romania. Banca Transilvania este nucleul Grupului Financiar BT.

In 12 ani de activitate, a devenit o institutie financiara cu reprezentare nationala. Este prima institutie bancara din Romania cotata la Bursa de Valori Bucuresti, in 1997.