Mandatul Consiliului

In 2006, in urma campaniei “Petrolul e al nostru”, consilierii locali au luat hotararea infiintarii unei comisii care sa studieze oportunitatea infiintarii unei echipe de fotbal aflata in administrarea municipalitatii.

Membrii acestei comisii au fost desemnati urmatorii: Radu Socoleanu - viceprimar, Ion Eparu - consilier, Mircea Dridea - reprezentant al initiatorilor campaniei publice, Constantin Moldoveanu - profesor-antrenor, Dumitru Taporea -vicepresedinte Camera de Comert si Industrie Prahova, Teodor Avramescu - consilier, Razvan Lungu - consilier, Marcel Toma - consilier, Gheorghe Pana - director Clubul

Sportiv Municipal Ploiesti, Liviu Scarlat - consiler juridic Clubul Sportiv Municipal Ploiesti.

Hotararea a fost votata la 18 decembrie 2006, are numarul 311/2006 si suna asa: “Aproba constituirea unei comisii care sa analizeze si sa supuna spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, posibilitatea constituirii unei echipe de fotbal precum si strategia pe termen scurt, mediu si lung, obiectivele de performanta si sursele necesare de finantare ale acesteia”

Propunerea comisiei

Din decembrie 2006 si pana la sfarsitul lunii martie 2007, comisia a studiat si a venit in sedinta de joi cu un batjocoritor aviz favorabil sustinut de un aberant “Raport de Specialitate”. Daca epitetele vi se par prea dure, haideti sa intram in detalii.

Dupa cum ati putut citi mai sus, comisia ar fi trebuit sa recomande infiintarea unei echipe de fotbal dupa ce, in prealabil, a evaluat “strategia pe termen scurt, mediu si lung, obiectivele de performanta si sursele necesare de finantare ale acesteia”. Clar si concis pentru toata lumea, mai putin pentru membrii comisiei carora putin le-a pasat de mandatul primit.

Ei au venit in fata Consiliului cu recomandarea ca echipa sa fie infiintata, au stabilit care sa fie sigla si culorile, au stabilit unde sa joace si au stabilit ca banii vor fi dati de la Consiliul Local.

Da. Nu-s banii lor

Membrii comisiei au omis un singur lucru, si anume sa le spuna colegilor din consiliu exact esentialul: cat costa infiintarea si sustinerea unui club din Liga a III-a? Incredibil este faptul ca 27 de consilieri au votat ceea ce pe termen lung inseamna angajarea bugetului in cheltuieli de zeci de miliarde de lei fara sa ceara nici cea mai mica lamurire.

La aceasta intrebare o sa va raspundem noi in editia de maine, dat fiind faptul ca lui Dan Ionita, singurul consilier care a avut inspiratia sa intrebe ceva de costuri, nu i s-a raspuns. Mai trebuie facuta o mentiune: discutia despre regulamentul de plimbare a cainilor prin oras a fost dezbatut de consilieri zeci de minute iar discutiile au fost incendiare.

Ion Eparu, PSD: „Din punctul nostru de vedere, mandatul pe care comisia l-a primit din partea Consiliului Local a fost acela de a gasi o solutie. Dupa cum ati putut constata, noi am gasit acea solutie, stabilind in linii mari cum poate fi activata o asemenea echipa.

De restul detaliilor, precum si de stabilirea strategiei si obiectivelor concrete urmeaza sa se ocupe un angajat, care va avea rolul sa managerieze aceasta echipa. Consiliul local l-a mandatat pe domnul primar sa se ocupe de organizarea acestui concurs, pe care eu il vad ca pe un concurs de proiecte. La acest moment sunt foarte multe necunoscute.

Noi am fi dorit sa incepem cu o echipa in Liga a III-a. Ramane de vazut daca se va gasi un loc in aceasta liga si in ce conditii se va face preluarea, deci si in privinta stabilirii bugetului sunt multe necunoscute. Oricum, bugetul echipei va fi supus aprobarii Consiliului Local, dupa ce se va sti exact care sunt posibilitatile concrete. Sarcina creionarii acestui buget revine tot sefului sectiei de fotbal”.

Razvan Lungu, PNL: “Comisia desemnata de Consiliul local a stabilit o strategie pe termen scurt, pe care am si prezentat-o, anume infiintarea unei echipe in Liga a III-a, iar cheltuielile de functionare in primul an sa fie suportate din bugetul local.

Din cate am inteles de la alti membri ai comisiei care cunosc mai bine acest fenomen, pentru primul an ar fi necesar un buget de 500.000 de RON. Oricum, noi, comisia, nu am putut face bugetul acum pentru ca asta va fi treaba managerului care va fi ales. Si strategia pe termen mediu si lung tot acest manager va trebui sa o propuna, iar Consiliul Local sa o aprobe sau sa o respinga”.