Serviciile de training, consultanta in dezvoltarea afacerilor sau consultanta manageriala au avut cresteri aproape duble ale volumului de afaceri in ultimul an. Aceasta deoarece marile corporatii au inteles ca fara o echipa „crescuta impreuna“ nu exista business de succes.

Criza acuta de personal calificat

In urma cu 5 ani, marea majoritate a companiilor medii si mici nici nu auzisera de termenul de consultanta organizationala. Nu aveau de ce sa-si puna probleme in ceea ce priveste personalul, pentru ca forta de munca nu se afla, ca acum, intr-o criza acuta de persoane calificate si nu numai.

Chiar si companiile mai mari sau cele cu capital mixt arareori se orientau spre acest tip de servicii si doar atunci cind nu mai existau alte solutii. „Sint doua tipuri de presiuni care au obligat firmele sa apeleze la consultanti.

Nu ca n-ar avea idei destule managerii sau n-ar fi suficient de creativi, dar se confrunta cu atitea decizii sub presiunea momentului, incit nu mai exista timp si resurse suficiente. In plus, complexitatea problemei le impune acestora sa-i lase pe profesionisti sa-si faca treaba, pentru ca e nevoie de tot mai multa specializare de nisa.

Ca sa poti construi un business de succes ai nevoie de specialisti in fiecare domeniu al companiei tale, chiar daca apelezi la servicii externe pe anumite sectoare“, spune Ioan Mischianu, consultant. Pe acest fond, considera el, afacerile din aceste domenii si-au dublat cifrele an de an, cel putin in ultimii 2 ani.

Clientii mari fac bugetul pe masura

Compania Ascendis, specializata in servicii de consultanta si traininguri axate pe companii si echipele lor, a inregistrat o cifra de afaceri de 2,3 milioane de euro in 2006, cu 80% mai mult decit in anul precedent. Profitul aferent a fost de peste 500.000 de euro, la o munca sustinuta in 1.000 de zile de training si peste 10.000 de participanti.

Estimarile pe care le fac specialistii acestei companii spun ca 2007 va aduce cresteri ale cifrei de afaceri, care va ajunge la peste 3 milioane de euro, iar aceasta crestere se va datora in proportii egale volumului de clienti si aducerii de noi clienti pe segmentul „academiilor de management“ si al „colegiilor de vinzari“.

Printre clientii companiei se afla si Bancpost, BCR, E.ON Gaz Romania, Holcim, IBM, ING, Raiffeisen Bank, Romtelecom sau Unicredit.