Culoarele de zbor concepute de Autoritatea Aeronautica Civila Romana pentru aeroportul Cluj pericliteaza dezvotarea urbana a municipiului. Cel putin asa crede Emil Boc care afirma ca harta unghiurilor de zbor cuprinde, conform planului Autoritatii o buna parte din oras. Acest lucru ar putea impune restrictii in privinta inaltimii constructiilor in aceste zone.

“Conform planului AACR care ar putea intra in vigoare in in anul 2012, unghiurile de zbor ale avioanelor care tranziteaza Clujul vor cuprinde aprope tot orasul. Aceasta situatie este anormala deoarece in majoritatea oraselor europene aeronavele sunt deviate printr-un singur punct”, a afirmat Emil Boc.

Primarul muncipiului considera ca accesul catre aeroprt ar trebui sa fie permis doar pe axa Apahida Cluj.

De asemenea Boc a raspuns acuzatiilor consilierilor judeteni care l-au criticat pentru lipsa de implicare in modernizarea aeroportului. Presedintele Consiliului Judetean, Marius Nicoara sustine ca a facut inca de acum doi ani demersuri pe langa primarie pentru stoparea constructiilor in zona aeroportului.

Totusi municipalitatea a emis in continuare autorizatii de construire fara a tine cont de planul de dezvoltare al aeroportului.

In replica Emil Boc sustine ca nu poate interzice constructiile in zona deoarece planul urbanistic general al municipiului nu prevede restrictii pentru Aeroport. Mai mult seful executivului municipalitatii spune ca a solicitat Autoritatatii Aeronautice Civile Romane sa elaboreze un studiu pentru perimetrul aeroportului astfel incat planul urbanistic zonal sa cuprinda restrictiile.

De asemenea seful executivului municipalitatii spune ca nu poate interveni pentru demolarea constructiilor care blocheaza modernizarea aeroportului. Si asta deoarece planul urbanistic general nu prevede restrictii pentru zona aeroportului iar un plan urbanistic zonal nu a fost inca realizat de catre consiliul judetean.