Sebastian Lazaroiu: Estimez ca alianta PSD-ACD ar obtine maxim 40%, ceea evident nu poate fi numit un succes

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:00 Actualitate | Politic


Consilierul prezidential Sebastian Lazaroiu estimeaza ca o viitoare alianta PSD - ACD va obtine un scor electoral agregat de maxim 40%, ceea ce nu poate fi numit un succes, el apreciind aceasta alianta este ca o centura de castitate pentru liberali si social-democrati.

"Prima observatie, si cea mai evidenta, de altfel, este ce cauta un partid care are 1-2% in sondaje alaturi de doua partide care au peste 20%. Pentru a raspunde la aceasta intrebare nu trebuie sa ne straduim sa cautam prea multe explicatii. Este vorba despre resursele mediatice si financiare pe care PC le pune la dispozitie. Deci e rational sa ai un partid care nu conteaza din punct de vedere electoral, doar pentru infrastructura din spatele lui", afirma Lazaroiu pe site-ul blogary.ro.

Consilierul prezidential se intreaba de ce doua partide care in sondaje insumeaza peste 50% se aliaza impotriva unui partid aflat la putere care in sondaje are intre 15-18%.

"Un posibil raspuns este ca, de fapt, alianta este o constructie de imagine menita sa dezmembreze actuala majoritate, si asa fragila, inainte de 2012...O asemenea alianta ar avea si o majoritate actuala, nu doar viitoare si ar prelua parghiile puterii inainte de alegerile din 2012. .. Cum ar putea sa convinga o alianta cu multe guri de hranit si conflicte interne inerente alti parlamentari sau chiar un partid intreg (UDMR) sa intre intr-o bucatarie in care e o harabura de nedescris si in care risti sa primesti o furculita in ochi inainte de a infige propria furculita in placinta. Mai ales ca tradatorii, sau ultimii veniti, sunt tratati tot timpul ca niste slujnice", mai scrie Lazaroiu.

El mai apreciaza ca aceasta constructie politica nu pare rationala din multe puncte de vedere.

"Se opune unui inamic fragil, are costuri mari de impartire a resurselor, are costuri mari de armonizare a programului politic, polarizeaza o piata media favorabila opozitiei si nu poate tranzactiona viitorul decat pentru naivi. Eu as estima ca va lua un scor agregat de maxim 40%, ceea ce e evident nu poate fi numit un succes electoral dupa criteriul enuntat mai sus", adauga Sebastian Lazaroiu.

Consilierul prezidential considera ca o posibila alianta PSD-ACD ar fi o constructie "deloc naturala din punct de vedere politic", facand o analogie intre o astfel de constructie politica si centura de castitate din Evul Mediu, dar si un apel la mitul lui Ulise.

"Va amintiti probabil mitul cu Ulise si sirenele. Ulise se leaga de catarg, isi pune ceara in urechi si arunca sabiile matelotilor in mare pentru ca acestia sa nu taie legaturile. Face acest lucru pentru a nu auzi cantecul unor misterioase sirene, care l-ar fi distras pe Ulise si ar fi izbit corabia de niste stanci uriase. Banuiesc ca nici acest mit nu va duce cu gandul la alianta intre Ponta-Antonescu si Voiculescu. Daca urmariti cu atentie argumentele mele o sa vedeti legatura".

In finalul postarii, Lazaroiu scrie ca nu vrea sa fie rautacios, dar un strabunic i-a spus ca mitul cu Ulise si sirenele are o versiune mult mai cinica: "Dupa ce Ulise s-a legat de catarg, si-a pus ceara in urechi, a aruncat in mare sabiile matelotilor, pregatit sa infrunte cantecul amagitor al sirenelor, a vazut dintr-odata, trecand pe langa, o alta corabie cu mateloti veseli care isi faceau de cap cu niste sirene. Va puteti imagina figura lui Ulise?".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3304 vizualizari

  • -16 (22 voturi)    
    dle Lazaroiu. (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:27)

    cosminrs [utilizator]

    Sunt cam de acord cu multe din ce e scris aici.
    doar atata vreau sa spun.
    Cati ani aveati cand va povestea strabunicul dumneavoastra aceste minunate povesti pentru copii cu sex pe corabii? (nu pot sa rezist sa nu ma intreb daca acest strabunic nu e cumva de fapt Basescü. imi cer scuze pentru aceasta iesire, dar mi se pare la fel de amuzanta ca si povestea spusa)
    • -13 (15 voturi)    
      cred (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:45)

      vintu [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      Ai dreptate, se refera la strabunicul stranepotilor lui base
      • -16 (18 voturi)    
        unu (Marţi, 11 ianuarie 2011, 21:03)

        unu [anonim] i-a raspuns lui vintu

        intr-adevar, sunt panicati rau. acum se imbata cu apa rece.
        dar cine stie, base obtine cat vrea el in alegeri si stie rezultatul inainte de terminarea numararii voturilor.
        • -2 (6 voturi)    
          veste buna !!! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 1:43)

          dan [anonim] i-a raspuns lui unu

          veste buna !!!
          se pare ca pdl-ul a furat tot ce era de furat in tara si acu isi fura caciula singuri...
          daca pds-pnl-pc au 40%, pp are 10%, udmr 6%, prm 6%, unpr 6% rezulta ca pdl ar avea 32% cel putin, daca scadem prm si unpr rezulta pdl cu 44% ... astia se imbata cu apa rece...
          in concluzie: curaj gaina ca te tai =))
      • +1 (3 voturi)    
        He he, n-ai inteles (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 0:14)

        gba [anonim] i-a raspuns lui vintu

        Se refera la nepotii nepotilor tai, cam atunci cand o sa reuseasca nepotii nepotilor lui Felix (nepotii lui Crin si Ponta vor emigra toti in Cuba) sa il dea in sfarsit jos pe Base (ca Posta tot n-o ia, sic).
        Si asta numai dupa lungi revolutii televizate la Antenele 1- 3013.
        Fi capitanul nostru!
  • -25 (27 voturi)    
    bine estimat (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:33)

    ion [anonim]

    40% PSD-ACD
    33% PP
    9 % UDMR
    8 % PRM
    5% Unpr
    5% pdl
    Deci, Pa Boc, Pa Base.Lazaroiu mergi si cauta de munca.
    • +2 (4 voturi)    
      PP nu e cumva Alba ca Zapada? (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 0:19)

      gba [anonim] i-a raspuns lui ion

      Ca daca da, ai pus-o. Ia de aici:

      PP+UDMR+unpr+pdl=52%

      lol
  • +15 (19 voturi)    
    Perfect (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:34)

    victor [anonim]

    Exact ceea ce prevedeam si eu. pdl-ul va ocupa toata "dreapta"=50%, udmr=7%, partidul oprea 5%. In total 62%. Si in 2014, dupa alegerile prezidentiale, astia vor face AGENDA 2025.
  • +6 (12 voturi)    
    aliantza ANC (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:39)

    observator [anonim]

    corect ,dle Lazaroiu ! dar e gandirea patriciana
    combinata cu visele unui puber necopt
    la tartacutza !!!!
  • -14 (18 voturi)    
    Oracolul de Cotroceni (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:39)

    nedumerici [anonim]

    Daca alianta PSD-ACD iau 40 % ,rezulta pe cale de consecinta ca PDL va avea 60 % .
    Aceasta este logica de tip PDL-ist , sau o incercare nereusita de manipulare ?
    Ne crezi prosti. portocalilule ?
    • +12 (14 voturi)    
      nedumerici aka licurici (Marţi, 11 ianuarie 2011, 21:14)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui nedumerici

      nimeni nu va crede in nici un fel, rosiilor, du-te pe realitatea.net ca sa emiti truismele astea.
  • +1 (3 voturi)    
    alta versiune (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:41)

    Ulise [anonim]

    Eu am auzit de alt final al versiunii cu ulise - S-a lasat legat de catarg, matelotii au aruncat sabiile in mare, l-au lasat in pielea goala pe Ulise, iar un vitzel infometat a fost lasat langa Ulise.
    • +5 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 11 ianuarie 2011, 21:35)

      [anonim] i-a raspuns lui Ulise

      • -4 (6 voturi)    
        Cu Londa? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:23)

        x [anonim] i-a raspuns lui

        Cred ca ... cu (b)londa.
  • -12 (16 voturi)    
    in 2012 plecati , sa nu va mai vedem niciodata.... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 20:59)

    costica [anonim]

    asta va asteapta, nu le mai purtati de grija, aveti grija PDL, voi nu o sa vedeti nici macar 10%, vine el anul 2012......nici macar n-o sa mai auzim de blogul Dlui Lazaroiu....
    • +4 (6 voturi)    
      Si tu esti cu halatul? (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 0:06)

      gba [anonim] i-a raspuns lui costica

      Bai fratilor. uite ce va zic. Daca voi aveti o fixatie cu armaghedonul din 2012, pe noi sa nu contati bre.
      Duceti-va voi si sa ne scrieti de acolo.
  • -7 (11 voturi)    
    Constructia politica a aliantei (Marţi, 11 ianuarie 2011, 21:07)

    Constantin [anonim]

    PSD-PNL-PC e foarte dificila, intradevar, dar tocmai ca-i dificila pe mine m-ar ambitiona s-o fac functionala. Daca alianta si isi va dovedi fiabilitatea in parlament prin propuneri legislative tranformate in legi pana la alegerile din 2012 va obtine un scor apropiat de 70%. Daca, in schimb, se va dovedi un fas va obtine scorul lui Lazarescu. Sa vedem daca Antonescu va reusi sa-i fure lui Basescu drojdia capabila sa umfle aceasta alianta.
    • +6 (8 voturi)    
      hmmm (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:22)

      Un stelist [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Ma, astia din opozitie nu au facut nimic concret pina acum inafara de a pune piedici Guvernului prin motiuni de tot rasul, niciun proiect de lege propus, nimic,... ce te face sa crezi ca vor face ceva anul asta?Tot ce aud de la ponta, antonescu si voiculescu e ''Jos basescu!'', nu au niciun plan legat de ce vor sa faca daca vor prelua puterea.Daca ar propune ceva concret, masuri sustinute si argumentate sunt sigur ca ar avea cei 70% de care vorbesti, dar ei nu spun NIMIC!
      • 0 (0 voturi)    
        cum n-au, au (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 11:05)

        Ghita [anonim] i-a raspuns lui Un stelist

        pai uite:
        romania nu are nevoie sa se indatoreze
        dupa o luna
        romania are nevoie sa se indatoreze dar de la china

        e ditamai planul de guvernare poti vedea vreo greseala in el ? simplu, concis, nu poate fi comentat, combatut, unanimitatea perfecta si fuziunea ideologica pura comunisto-securisto-stangista-de dreapta. doar prin alianta ei rezolva toate problemele n-auzisi? dreapta face banii si ii cheltuie stanga, de fapt masturbarea cu doua maini spre extazul boborului.
  • +5 (7 voturi)    
    Uitati-va... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 21:22)

    secuiu [anonim]

    ...la tartacutzele lui Ponta si Antonescu si veti intelege ca acesti caraghiosi nu-si vor putea ridica partidele la nivelul dorit de ei.Ideal ar fi ca aceasta adunatura sa ajunga in situatia pntcd-ului.
  • -6 (8 voturi)    
    Nu ai dreptate! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:02)

    observator [anonim]

    Sa-i insemnam fratilor si sa ii haituim peste tot pe portocalii sa nu ne scape niciunul nici in gaura de sarpe! Sa nu ii mai lsam sa fure alegerile! Nu le dam nicio sanasa, si nu luam prizonieiri! Asa sa stiti spurcaciunile iadului ce sunteti! Gata, s-a afarsit cu hotia portocalie si cu basescu!
    • -3 (5 voturi)    
      si eu (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:09)

      cocos [anonim] i-a raspuns lui observator

      ma bag sa o haituesc pe coana Nuti ca tot ii place carnatul ........de plescoi.
    • +3 (5 voturi)    
      Halatul, cat e halatul... (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 0:03)

      gba [anonim] i-a raspuns lui observator

      Exista tratament fratele meu roman. Daca totusi nu functioneaza mai exista tribunal. Uita-te la Vadim si invata frate.
    • 0 (0 voturi)    
      Ho,Ho... (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 21:05)

      mercedes [utilizator] i-a raspuns lui observator

      Gandire tipica de comunist
  • +8 (10 voturi)    
    lazaroiu este prea sofisticat (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:04)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    pentru postacii de orice culoare.

    Rezumand ce a spus : alianta va incerca sa puna mana pe putere inainte de 2012 cumva.
    Este normal, pentru ca Voiculescu nu mai poate astepta .
    Va forta numirea lui in locul lui Geoana, va instrumenta suspendarea , va fi prezident interimar si va face un guvern care va instrumenta referendumul de 'cadere'a presedintelui aflat jos in sondaje. Cine va castiga alegerile prezidentiale instrumentate de Voiculescu ?

    Toate astea inainte de 2012.

    Va simtiti mai bine stimati romani?
  • +7 (9 voturi)    
    felicitari! (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:14)

    lukas [anonim]

    Felicitari domnule Lazaroiu! Excelent comentariu. Pentru cei care nu cunosc sociologie, va spun ca am lucrat in domeniu, iar prin anii 90-98 si dl Lazaroiu lucra ca sociolog si lucra bine ! Am incredere in dansul !
    • -2 (4 voturi)    
      In dansul? (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:24)

      x [anonim] i-a raspuns lui lukas

      Dansul ... cazacioc?
  • +9 (11 voturi)    
    mdaa (Marţi, 11 ianuarie 2011, 22:26)

    danahile [utilizator]

    ce fac ei acum e clar e o ultima zvacnire pentru ca se apropie funia de par cel putin pentru mentori celor doi presedinti din opozitie,eu sant convins ca au facut o mare prostie cu alianta asta a lor.sant curios sa vad ce face puterea cu justitia si pe cine vor scoate in fata, la urmatoarele alegeri prezidentiale si nu in ultimu rand, ce va face cu modificarea constitutiei si implicit a parlamentului, dupa vointa poporului de la referendum.modernizarea statului e cruciala pentru viitorul natiei noastre dar instaurarea unei legi clare si a unei justitii drepte e necesara pentru recastigarea demnitati neamului nostru, care aproape ca a ajuns mai rau ca tigani in europa.am mare incredere ,ca puterea actuala va razbi pana la urma.
  • -2 (2 voturi)    
    Estimez procentul la 66.66%... (Marţi, 11 ianuarie 2011, 23:48)

    minus [anonim]

    daca va avea doi votanti din cei trei care (poate) se vor prezenta la vot....
    • -4 (4 voturi)    
      daca voteaza la Paris (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 9:41)

      1 vot la 40s! [anonim] i-a raspuns lui minus

      doar asa sa aiba PD ceva votanti.
  • -3 (3 voturi)    
    omul e incult (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 9:25)

    Odiseea, Eneida [anonim]

    habar n-are ce continme mitul lui Ulise, habar n-are care-i este semnificatia dar il foloseste.

    Ma intreb cati dintre cei ce iul lauda pe Lazaroiu aici l-au citit pe Homer si pe Vergilius? Evident, niciunul, altfel ar fi sesizat prostia marelui sociolog.
  • -3 (3 voturi)    
    omul viseaza (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 9:36)

    wtf? [anonim]

    nu-i nimic rau in asta, dar asta e serviciul lui?
    Pentru asta primeste banii produsi de mine??
  • 0 (0 voturi)    
    sirenele (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 11:39)

    aurelian mareş [anonim]

    Şi Vasile Roaită a tras o sirenă şi nu trecea Ulise pe lîngă el. Cu stimă, A.M.
  • +1 (1 vot)    
    bun articol (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 17:31)

    vasile [anonim]

    aveti dreptate.cred ca nu obtin nici atat poate 35-37%,de ce?pentru ca pc e un balast,acest balast este un calcul gresit pentru pnl.cu stima lazaroiu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by