Aurel Cornea, FSLI: Respingem orice forma de inghetare a salariilor

de E.M.     HotNews.ro
Joi, 29 ianuarie 2009, 9:23 Actualitate | Politic


In cursul discutiilor de miercuri la Presedintie si Ministerul de Finante, sindicatele din invatamant au solicitat majorarea salariilor, "asa cum a fost stabilit prin lege", a declarat Aurel Cornea, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI). "Respingem orice forma de inghetare a salariilor", a mai spus Cornea.

"Asteptam o majorare a salariilor de 33,4%, pentru ca anul trecut am mai primit 16%; astfel se indeplineste majorarea salariilor in sistemul bugetar", a aratat Aurel Cornea. "Nu am cazut la nicio intelegere privind data de la care va fi acordata majorarea."
  • In cursul discutiilor de ieri cu presedintele Traian Basescu, cu dl. Boc, am solicitat, asa cum a fost stabilit prin lege, 6% din PIB pentru invatamint si, prin consultari, majorarea care ni se cuvine si care s-a aprobat. Ni s-a raspuns ca exista toate sansele sa se acorde 6% din PIB, iar presedintele insista pentru acest procent.
  • In ceea ce priveste majorarea salariala, eu am insistat fata de domnia sa, spunandu-i ca nu vom renunta la aceasta majorare, fireasca si legitima.
  • Celelalte sindicate nu au formulat solicitari salariale la intalnirea de la Presedintie si la Ministerul Finantelor.
  • Cert este ca in intreg sistemul sindical s-a solicitat ca acel ragaz, mult disputata inghetare a salariilor pe sase luni, sa nu fie pusa in aplicare.
  • Am respins aceasta forma de inghetare a salariilor, iar presedintele a concluzionat ca nu va face nicio presiune si ca va lasa Guvernul sa stabileasca masurile potrivite.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2052 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    Un simplu calcul (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:34)

    Nobine [anonim]

    6% din PIB? Pai 6% din "zero" este egal cu zero.
    ww.nobine.ro
    • +4 (4 voturi)    
      mai informeaza-te si apoi baga-te in seama (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:43)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui Nobine

      datele bugetului:

      Produsul Intern Brut- 579,02 miliarde lei (144,75 miliarde euro)
      • Creştere economică- 2,5%
      • Inflaţie medie- 5%
      • Inflaţie la sfârşitul lui 2009- 4,5%
      • Curs mediu- 4 lei/euro
      • Salariu mediu brut- 1.820 lei/lună (455 euro)
      • Venituri la buget- 184,3 miliarde lei (32% din PIB) – 46,07 miliarde euro
      • Cheltuieli bugetare- 196,8 miliarde de lei (34% din PIB)- 49,2 miliarde euro
      • Deficit bugetar- 2% din PIB
      • Salariaţi- 6,2 milioane persoane
      • Şomeri- 680.000 de persoane
      • Deficit comercial- 21,1miliarde de euro

      Potrivit estimărilor, îngheţarea salariilor va aduce o economie la bugetul de stat de 875 de milioane de euro
      • 0 (0 voturi)    
        pai... (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:23)

        ecstasy2000 [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        Si? Ti se pare putin cumva?
        Nici sa-i bati la nicovala si TOT NU E SIMPLU!
        • 0 (0 voturi)    
          e infim (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:42)

          berenger [utilizator] i-a raspuns lui ecstasy2000

          comparat la repercusiunile negative. cu alte cuvinte, NU E O SOLUTIE pentru ca aceasta suma nu rezolva nimic, ci doar face probleme si mai mari celor afectati, adica cei cu salarii foarte mici
          • 0 (0 voturi)    
            Unde s-a ajuns! (Sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 7:23)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui berenger

            B.C.E.coboara dobanda de politica monetara sub 2%,B.N.R. il mentine, si bietul cetatean care a contractat un credit la B.C.R.trebuie sa suporte dobanzi de trei ori mai mari ca in U.E.. pentru riscul de banca ,de banca...Concluzia un om de rand nu are dreptul la o incapere de 25 metri patrati utili!Bancherii au nevoie de facilitati,pentru asi inmulti vilele luxoase!!!
    • +5 (5 voturi)    
      Numai ca... (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:51)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Nobine

      PIBul nu e zero.
      Va fi mai mic decat cel prognozat, insa Romania va avea un PIB, si acela va fi mult mai mare decat cel din 2008.
      6% din PIB e o cerinta legitima - atat timp cat actualele salarii din educatie insumeaza cam 35% din PIBul alocat educatiei si cu acea majorare prevazuta printr-o LEGE ar ajunge la 45%, ramane suficiet (55%) pentru investitii, atat de necesare sistemului, si aducatoare de venituri plus locuri de munca.

      Toti care anuntati apocalipsa uitati un lucru: in decembrie salariul mediu net a fost de 1800 RON - asta inseamna un BRUT de 2550 RON - numai impozitele pe venit platite de cei 4500000 angajati cu carte de munca (in medie 750 RON) au adus bugetului 3375000000 RON, aproximativ 843 milioane EURO. Faceti o aritmetica simpla. Si chiar daca, sa presupunem ca un sfert din firme nu au virat impozitele la stat, datorita dificultatilor, tot avem 630 milioane EURO incasate doar din IMPOZITELE PE SALARII. Situatie ce se va repeta la sfarsitul lunii acestea, cand se vor plati impozitele aferente lunii Ianuarie.

      Lasati mesajele FALSE - bugetul incaseaza sume - mai mici, intr-adevar, insa exista venituri. In Ianuarie majoritatea Romanilor fac coada la plata impozitelor (au aparut si la stiri imagini), impozitele pe venituri sunt colectate lunar, MULTE firme platesc impozite la zi,

      Tot ce trebuie e ca acest guvern sa gestioneze corect aceste fonduri (nu ca guvernul taricean, acel roi de lacuste care au pustiit Romania), sa gaseasca solutii coerente si reale, insa sa si respecte legile aflate in vigoare.
      Iar profesorii isi merita salariile majorate - avem o lege, nu o putem fenta.
      • 0 (2 voturi)    
        nu inteleg (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:33)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Ma uit ca prostu si nu inteleg ceva cu salariu asta mediu cum naiba e calculat! am 2000 ron salariu si sunt din zona moldovei. Din 25 de angajati eu am 12 mil pe cartea de munca net iar restul au minimul pe economie!! Stiu foarte multa lume care are salariu pe hartie mai mic decat iau in mana! Chiar sunt oameni care produc sute de mii de euro de au salarii asa de mari incat media 1 salariu f mare =1000 de prosti?
        • +2 (2 voturi)    
          Eu am de trei ori cat tine... (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:59)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui tudor

          ....si statul, prin institutele de statistica face media - si obtine acea suma.

          Ce te face sa crezi ca e imposibil de calculat cat e salariul mediu intr-o tara?
          Crede-ma e simplu. Insa, intr-adevar, o pot face doar oameni cu cap....care, evident, primesc si salarii cu mult peste 1200 ron/luna.
          • 0 (2 voturi)    
            :) (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:20)

            tudor [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Deci nu ma refeream strict la impartiri:) e destul de evident cum se calculeaza ..daca eu am doua umbrele si tu nu ai nici una in statistica arata ca amandoi avem cate o umbrela...
            Pur si simplu nu-mi vine sa cred ca exista atatia oameni cu salarii f mari intr-o tara asa de saraca cum e Romania. Consider ca un calcul de genu ar trebui sa se faca procentual daca 98% din tara ia 5 mil si 2% iau un miliard aia 2% sa nu fie luati in calcul...eh oameni aia cu cap asta ar trebui sa socoteasca nu sa imparta umbrele pe hartie la cei care nu au ce manca :)
      • 0 (2 voturi)    
        cred ca gresesti (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:34)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        in toate sectoarele s-au inghetat salariile si la privat daca cumva s-au marit salariile s-a facut cu rata inflatiile numai sindicalistii din invatamant cu a lor ceata vor imposibilul,oricum se pare ca piata intradevar corecteaza totul si ma mir cum "dascalii "nu vad asta si ne mai miram de grozaviile din scoli
        • +1 (1 vot)    
          Nu e vorba de inghetare in comentariul meu (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:52)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Statistica ne spune care e salariul mediu - obtinut ca medie a tuturor salariilor din Romania.
          Eu am precizat ca bugetul incaseaza bani - sume importante chiar.
          Ca raspuns la cel care anunta ca PIB e 0.

          In rest imi mentin ideea ca intr-un stat de drept, membru UE o lege trebuie aplicata, sau abrogata tot in parlament (insa atunci efectele nu sunt retroactive, guvernul tot fiind dator cu sumele neacordate pana atunci).
      • 0 (0 voturi)    
        calculele astea (Joi, 29 ianuarie 2009, 12:49)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Atentie la cifre: salariul de 1800 este brut, nu net

        Media salariala neta in Ro este aproximativ 1350 RON.

        Si stiti care e partea trista a lucrurilor? E posibil ca in 2009 sa fie prima data dupa multi ani cand salariul mediu net sa scada in RON fata de anul precedent.

        Si nu va concentrati numai pe veniturile la buget in calcule pentru un motiv extrem de simplu: Romania nu isi mai poate permite acum sa cheltuiasca tot ce incaseaza. Deficitul de 5,25% de anul trecut trebuie platit. Si vorbim de miliarde de euro

        In rest calculele dumneavoastra mustesc de optimism: "Va fi mai mic decat cel prognozat, insa Romania va avea un PIB, si acela va fi mult mai mare decat cel din 2008." Daca va fi mai mare cu 1-2 % ar trebui sa fim foarte multumiti. Sunt analisti care ne trec la 0% sau chiar -2% pe 2009 fata de 2008
      • 0 (0 voturi)    
        unde-i lege nu-i tocmeala! (Sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 7:27)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Legile trebuie respectate,altfel se genereaza un haos de proportii!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Costin, Hossu, Petcu,Cornea .... (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:51)

    MIHAI 2 [anonim]

    Daca vor sa organzeze un mars sindical
    astia nu sunt in stare sa adune
    20 de mii de participanti.
    In schimb au devenit brusc mari staruri
    ale dezbaterii bugetare.
    Ca si cum nu ar fi si asa infernala operatiunea de impartire a saraciei.
    O palma peste bot e tot ce merita, atata doar ca politicienilor in frunte cu Basescu le tremura pantalonii.

    *
    Mai simpatici sunt liderii asa numitelor
    Organizatii patronale...in special aia doi
    care au iesit ieri dupa discutiile de la Cotroceni...
    Daca se mai da in reluare urmariti-i:
    Unul mare si grasun si placid, privind undeva in zare cu ochi morti , celalat microscopic , cu dinti, in forma de grebla, se uita la ala burtos la fiecare vorba asteptand zadarnic un semn de viata si de aprobare.
    Ma asteptam sa inceapa sa cante aria: "Noi suntem profesori, si examinatori, atoate stiutori...pa+ ram+pam+pam'+pam+pam !
  • +4 (8 voturi)    
    Solutie pt. guvern. (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:05)

    AlinN [anonim]

    1.Sa se inghete salariile cate luni este necesar.
    2.Daca profesorii intra in greva sa fie lasati sa faca greva, precizandu-li-se ca nu li se va plati perioada de greva.
    3.Dupa o luna, sindicatele care acum par atat de fioroase vor fi mult mai maleabile intrucat si printre cadrele didactice sunt persoane care au rate de dat.
    4.Guvernul in aceasta perioada sa aibe urmatoarea atitudine "In situatii de criza aplicam solutii de criza. Daca profesorii vor sa inghete anul, asa sa fie, dar nu vor fi platiti pe perioada crizei. Neavand nevoie sa-i platim ne asiguram in acest fel si fondurile de criza, nemaifiind nevoiti sa ne imprumutam la FMI, BM, UE"

    Asa isi va castiga popularitate guvernul. Prin masuri hotarate, radicale, pentru situatii de criza. Romanii nu apreciaza guvernele tip mamaliga vezi guvernarea Tariceanu la inceput, vezi guvernarea Ciorbea.
    • 0 (2 voturi)    
      solutie pe dracu (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:27)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      solutiile tale spun ca, de fapt, statul trebuie sa declare razboi catorva sute de mii de cetateni, care impreuna cu familiile lor fac cateva milioane. sa zicem ca s-ar face asa. s-ar rezolva criza cumva? si daca nu, cine vor fi urmatorii la sacrificiu?
      si fiindca ai pomenit de cat de slaba ar fi fost guvernarea tariceanu la inceput, sugerant cat de "tare" a fost la sfarsit, compara doua cifre:
      700 milioane euro dati de tariceanu direct ca mita electorala in octombrie 2008 versus 875 milioane euro bani castigati din inghetarea salariilor.
      • 0 (4 voturi)    
        Chiar daca am vedea hartiile (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:43)

        moldoveanu [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        cu sumele reale din buget si care ar arata clar ca alta solutie decat inghetarea salariilor nu este si tot nu am crede pe cuvant guvernul. Asa suntem noi romanii. De asta si avem lideri de sindicat pe masura. Ca daca am fi avut lideri sindicali adevarati, multe probleme s-ar fi rezolvat cu ani in urma.
        • 0 (0 voturi)    
          corect... si nu prea (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:11)

          berenger [utilizator] i-a raspuns lui moldoveanu

          cam ai dreptate despre liderii de sindicat, DAR, acum, nu ei conteaza in primul rand, ci pur si simplu cifrele.
          iar acele cifre reale din buget au aparut si cam arata clar ca o eventuala inghetare a salariilor nu rezolva nimic, suma economisita fiind undeva pe la 0,6 din pib, 875 milioane euro. mai mult decat atat, e o masura pur si simplu de panica in care si populismul si interesul politicianist se combina. sunt curios, cei doua miliarde ron pentru tichetele de turism au ramas?
      • 0 (0 voturi)    
        Da exact asta spun. (Joi, 29 ianuarie 2009, 12:01)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui berenger

        Cand cei cateva sute de mii plus familiile , care fac in total 2 milioane nu inteleg de vorba buna, conform democratiei au voie sa faca greva. Ideea este ca restul de 20 de milioane care raman vor aplauda guvernul, pentru ca nu s-au dus de rapa din cauza celorlalti 2 milioane.
        In ceea ce priveste banii castigati din greva profesorilor, in cazul in care profesorii vor ingheta anul nu se va castiga suma de 875mil euro, ci jumatate din fondul lor de salarii, intrucat o jumatatede an nu vor munci, deci cateva miliarde de euro.
    • 0 (4 voturi)    
      Corect (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:41)

      Helfdane [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Oameni buni, salariul mediu in sectorul privat este 1200 lei iar in cel bugetar 1800. Aceasta situatie nu este intalnita nicaieri in Occident ( salariul mediul al bugetarilor sa-l depaseasca pe cel al salariatilor din privat ). In Germania spre exemplu salariul bugetarilor este de 3 ori mai mic ca si medie decat cel al salariatilor din sectorul privat. Economia se dezvolta odata cu si exclusiv datorita sectorului privat. Cum dracu sa nu intram in rahat daca cheltuim banii pentru salariatii bugetari, care ii depasesc ca numar pe cei din privat!
      • +2 (2 voturi)    
        Ia in calcul munca la negru (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:07)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui Helfdane

        In Germania munca la negru este foarte mica comparativ cu Romania.
        In sectorul privat, angajatorii din Romania dau salarii mult mai mari decat cele raportate si luate in calculul pentru salariul mediu net. Deci...
      • +2 (2 voturi)    
        Oare de ce? (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:08)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Helfdane

        Salariul mediu mare din domeniul bugetar provine de la cei maxim 200000 de bugetari de lux, care au salarii, aberante, uriase chiar comparate cu cele din Occident. Insa majoritatea bugetarilor au salarii sub media pe economie.

        Salariul mediu mic din privat rezulta si datorita evaziunii fiscale, stiut fiind ca inca sunt multi angajatori privati (chiar mult prea multi si prea nepedepsiti) care inca tin angajatii cu salariul minim pe economie pe cartea de munca, diferentele (neimpozitate) fiind platite la negru. Si mai provin si datorita faptului ca in domeniul privat lucreaza si multi muncitori necalificati (constructii, drumuri, industria alimentara sau textila, etc....) - muncitori care nu sunt angajati spre exemplu, la stat.

        De aici vin diferentele - insa, prin legi coerente (inclusiv o lege de salarizare unica in sistemul bugetar, si anulare a unor bonusuri nesimtite) si combatere eficienta a evaziunii fiscale aceste discrepante pot dispare.
      • +2 (2 voturi)    
        oare? (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:14)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui Helfdane

        nu sunt sigur daca cifrele pe care le vehiculezi sunt corecte, dar, chiar daca ar fi, eu nu cunosc pe nimeni care lucreaza in sectorul privat, de la director de firma pana la portar care sa incaseze doar veniturile din cartea de munca. cu alte cuvinte, cifrele mint pentru ca nu iau in calcul evaziunea fiscala.
        • -1 (1 vot)    
          nu ai dreptate (Joi, 29 ianuarie 2009, 12:54)

          Lacra [anonim] i-a raspuns lui berenger

          noi suntem firma privata, 1000 si ceva angajati, nu exista plata la negru. garantat.
          • 0 (0 voturi)    
            posibil (Joi, 29 ianuarie 2009, 14:00)

            berenger [utilizator] i-a raspuns lui Lacra

            cred ca m-am exprimat foarte clar: nimeni dintre persoanele cunoscute de mine...
            si chiar daca e adevarat ce spui, crede-ma, firma ta e o rara avis
        • -1 (1 vot)    
          Nu ai dreptate (Joi, 29 ianuarie 2009, 16:14)

          Helfdane [anonim] i-a raspuns lui berenger

          Sunt doar o parte din firme ( cele mici ) care au practica asta. In schimb, toate firmele mari, de la 200 angajati in sus, isi platesc corect darile la stat. Daca nu ar fi fost asa, nu ar mai fi fost bani de pensii in Romania la momentul de fata.
    • +1 (3 voturi)    
      Ce pot sa zic? (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:10)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Sincer.. tot ce pot sa zic la ce ai scris tu.. E ca esti prost, ca restul romanilor, in proportie de 70% sa zicem. Eu cred ca e putin. Poate mai mult. In fine..
      De ce sa nu micsoram salariile parlamentarilor ? Sau ale profesorilor universitari... De exemplu.. Salariul unui rector pe an este de ... 1miliard lei vechi. Te las pe tine sa calculezi cat inseamna pe luna asta, ai un program numit Calculator in Start -- > All Programs bla bla. Pana la urma... PRofesorii din generala te indruma.
      Iar ce vezi la TV: bataie intre copii retardati crescuti de oameni retardati, care nu au ce face si comenteaza aiurea pe site-ul acesta, care au o parere buna despre copilu' lor, care de fapt vrea sa para smecherul scolii batand copii mai mici decat el.. Pakat ca nu se face un top al batailor in scoala..Si sa-i arate la tv pe parintii lor.. Si ar fi inca o groaza de chestii care tin de parinti, si nu de profesori.. Am mai scris o data despre asta, as mai scrie si acuma, dar trebuie sa invat pentru examen. In rest, mult bafta in cresterea copilului... La mai multi ochi umflati :))
      • 0 (0 voturi)    
        :)) Stii cum se zice. (Joi, 29 ianuarie 2009, 12:32)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Adi

        "Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita"

        In rest, ce sa mai spun... Daca tu, profesor si scrii "acuma" ,"pakat", si in acelasi timp imi spui ca sunt prost, atunci pot sa te asigur ca mi se umple inima de fericire. Mi-as fi pus intrebari daca mi-ar fi aratat cineva in mod civilizat, sciind ca o persoana alfabetizata, unde gresesc, si apoi m-ar fi lasat pe mine sa trag concluzia.

        P.S. In ceea ce priveste examenul... Punemana si invata! Se pare ca mai ai ce.
    • 0 (0 voturi)    
      Ciu Ciu (Luni, 13 aprilie 2009, 20:52)

      Dl. goe [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Nesimtitii acestia o tin numai in vacante si concedii,muncesc 4 !!!!!!!!!!!!!!! ore/zi si se plang ca au salarii mici. Ia munciti 8 ore/zi si atunci salariile se vor dubla. Motiveaza ei ca in alte 4 ore pregatesc lectiile, pregatesc pe masa. Unii au ajuns sa invete pe de rost tampeniile pe care le debiteaza in fatza elevilor. dar invatzatorii ce pregatesc 4 ore/zi, fac bastonase si liniutze, reinvatza alfabetul ? Sa fieplatitzi in acord global care in chineza se traduce Ciu Ciu !
  • +2 (4 voturi)    
    Are you sure that ? (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:07)

    Cristi [anonim]

    Nobine ... salariile demnitarilor , magistratilor ... tot din acel PIB sunt platite si crede - ma ca incaseaza sume fabuloase . Sa nu ne incadram in proverbul : " Pentru unii muma pentru altii ciuma "
    • 0 (0 voturi)    
      50% ????,dar ce cara mea faceti ? (Luni, 13 aprilie 2009, 20:44)

      D. Goe [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Nobine....fraiere, compari un profisiur ce sta 4 ore/zi la ctedra cu un judecator care judeca 50/60 de dosare/zi ? Ia mai ten-mata cu profesorii tai, peste noapte pac+50%, de fapt vor primi 50 la sula nu la suta.
  • 0 (4 voturi)    
    Respect fata de lege (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:09)

    Alex [anonim]

    Avem o lege în vigoare pe care însuşi statul o încalcă.

    Pot să ştiu şi eu de ce noi ceilalţi nu putem încălca legi fără a fi pedepsiţi?

    De ce dacă încalc viteza legală vine statul şi mă amendează ”că aşa e legea” - dar el nu aplică legea de majorare a salariilor provesorilor care este votată şi adoptată tot de stat?

    Cum puteţi accepta o încălcare de lege chiar de către stat ca fiind firească şi să daţi vina pe profesorii că vor salarii mai mari? Păi tu nu vrei salariu mai mare? Cine nu vrea?

    Culmea e că nici nu au cerut - ca şi când la tine la firmă vine patronul şi zice că de luna viitoare se vor mări salariile la cu 50% la sută la toţi angajaţii. Pe urmă face şi paşii legali - modifică salariile în contractele de muncă (legea părţilor da) şi pe urmă nu-ţi mai dă banii pe motiv că e criză că ”nu putem rămâne într-o logică electorală” că câr că mâr deşi contractul de muncă este modificat şi semnat de părţi.

    Mai gâdiţi şi voi (cei care acuzaţi ca berbecii profesorii)!
    • -1 (1 vot)    
      Da' daca dai acuma (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:40)

      moldoveanu [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      si pe urma se dovedeste ca e si mai nasol pentru ca ai dat, nu e mai rau?
      De unde stii tu ca nu e intr-adevar atat de rea situatia bugetului si a tarii dupa guvernarea de succes a PNL incat acuma chiar nu mai poti face ce ai promis.
      Iti asumi tu responsabilitatea sa fie si mai nasol mai incolo in conditiile de criza?
  • +4 (8 voturi)    
    Pentru bugetari...multa sanatate! (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:11)

    x [anonim]

    Cand toti lucratorii din privat se tem pentru salariul actual si locul de munca, dementii astia se gandesc ca li se ingheatza salariile? Dar de unde dracu sa le mai dam mariri daca cei care le sustin salariile sunt in somaj? Ia sa intrebam orice somer dat de curand afara daca nu ii placea mai mult sa primeasca o marire, garantata de stat, decat sa stea acasa pe 500 lei? Bugetarii astia trebe redusi la minimul necesar de functionare a institutiilor si atat.
    • 0 (2 voturi)    
      Exista greve si-n alte tari! (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:15)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui x

      Oare stiu ei ce inseamna"inghetare de salarii"(nu ma refer la sefii barosani de sindicate)?
      Si Germania este bantuita de greve.Ieri Lufthansa,astazi DB(CFR) si angajatii spitalelor,
      maine profesorii,etc.
      Se face greva,candva se ajunge la un numitor comun si anume ca la vremuri mai bune se va primi mai mult.
      Toate Guvernele,firmele,au deocamdata un motiv parat:criza.Nu este numai un cuvant,ci o realitate!Cred ca un pic mai multa inteligenta si precautie nu ar strica!Vrem pensii si salarii,vrem mariri de salarii,dar ne punem intrebarea de unde?
      Se poate accepta"dezghetarea",dar acest pas se poate face numai cu victime si anume dupa cateva luni cu disponibilizari in masa(din 20 mii se poate ajunge la 60!)
      O inghetare de 6 luni nu este o vesnicie!
      O acceptare de 6%(sau o marire bazata pe inflatie),ar fi OK,dar sa te lupti ptr.inexistent,este
      inadmisibil!
  • 0 (6 voturi)    
    Acum am inteles (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:23)

    mihai1 [anonim]

    O iluminare (economica) brusca m-a cuprins. Acum stiu din ce cauza nu avem o economie reala de piata, din ce motiv piata nu se autoregleaza. Fiindca statul interventiei economice minimale (transparent) intervine mereu netransparent asupra pietei libere impiedicandu-i buna functionare. Ce inghetare, ce neinghetare ? Mai bine ar stabili "moratoriul pentru inghetarea minciunilor electorale"
  • +4 (6 voturi)    
    Securistii din sindicate (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:31)

    moldoveanu [utilizator]

    Leaderii de sindicat nu au facut nimic ani de zile pentru membrii sindicatelor. Au mancat salarii grase si s-au plimbat pe banii sindicatului si au mai iesit din cand in cand la televizor la comanda politica.

    Acum se trezesc sa faca scandal in conditiile in care cifrele ecenomiei noastre amarate arata rau, si nici un argument documentat nu trece prin logica oamenilor astia.

    E mai importanta imaginea lor si sa dea bine in sindicat ca uite ce rau e guvernul si ce activitate intensa au dus leaderii, decat faptul ca pe termen mediu sau lung, neluarea de catre guvernanti a masurilor necesare va face si mai rea situatia membrilor de sindicat si a cetatenilor in general.
  • 0 (2 voturi)    
    Propun reducerea cu 50% a salariilor bugetarilor (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:51)

    micu [anonim]

    Reducerea cu 50% a salariilor bugetarilor, eliminarera sporurilor necuvenie, si garantarea salariului minim la 900 roni si limitarea venitului maxim la bugetari la 4800 cu toate sporurile incluse....si tot nu va fi de ajuns.
    Altfel vom avea o perioada cumplita, cu convulsii sociale in strada.....sa nu uitam ca poate nu degeaba au disparut dintr-un depozit militar peste 50 pistoale-mitraliera...vin vremuri nasoale!
  • +2 (2 voturi)    
    salarii in invatamant (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:58)

    Ax Fax [anonim]

    Din punctul meu de vedere 6% din PIB pentru invatamant nu tare mult. Dar ma intreb cat e alocat pentru sanatate. Nici doctorii sau asistentii medicali nu au salarii mari. Cum se poate ca un jandarm sa aiba un salariu mai mare decat un medic? Inseamna ca suntem un stat politienesc. Stim cu totii ca doctorii iau spaga. Sau ca profesorii dau meditatii si nu pe bani putini. Multi castiga mult mai mult din venituri la negru (care nu-s impozitate) decat din salariul de la stat. Nici preotii n-au salarii mari si cu toate aste toti au case care valoreaza mai mult decat salariul lor pe 100 de ani. Adevarul e ca traim intr-o societate ciudata (si nu ma refer doar la Romania). Un fotbalist poate castiga sute de mii de euro intr-un an si nimeni nu zice nimic. Daca un profesor sau un medic ar castiga la fel... toti ar sari in sus.
  • 0 (2 voturi)    
    Bugetari (Joi, 29 ianuarie 2009, 11:59)

    Mama lu' Isarescu [anonim]

    Pai, hai sa ne angajam toti la stat, leafa merge, poate o punem de-o greva, de-o marire, la 15:30 am rupt usa spre casa. Macar stim o treaba. Alo, bani sunt facuti in economia privata, bugetarii doar cheltuie. Performanta bugetarilor? ha, ha ha. In privat nu-ti faci treba pleci, la bugetari poate esti promovat. Mi-e sila
  • 0 (0 voturi)    
    mda... (Joi, 29 ianuarie 2009, 19:37)

    liviu_ [utilizator]

    inghetarea salariilor o sa fie daca merg lucrurile ca acum...
    eu sper si cred ca speram cu totii sa nu se ajunga aici, dar nu este imposibil
  • 0 (0 voturi)    
    marire de salarii (Vineri, 30 ianuarie 2009, 10:34)

    kid [anonim]

    Pasi sa le mareasca salariile.

    Sa le mareasca cu 35% salariile si sa-i faca cu 60% mai putini in sistem.

    Nici o problema in treaba asta .. nu ?

    Imi vine greu sa inteleg cum pot unii sa gindeasca doar pina miine fara sa se gindeasca la saptamina viitoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Nerespectarea legii in acordarea tichetelor cadou (Luni, 23 februarie 2009, 16:29)

    un cadru didactic [anonim]

    La scoala Suseni judetul Arges nu s-au acordat niciodata tichete cadou.Rugam insistent pe Domnul Aurel Cornea sa ne ajute sa le obtinem. Va multumesc !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by