Barna: Ceea ce se întâmplă în ultimele săptămâni în România nu este un accident nefericit, este eşecul unui sistem şi arată că de fapt România, ca stat, nu mai funcţionează

de D.D.     HotNews.ro
Miercuri, 21 august 2019, 19:11 Actualitate | Politic


Dan Barna
Foto: Facebook
​Preşedintele Uniunii Salvaţi România (USR), Dan Barna, a declarat miercuri, la Bacău, că România "nu mai funcţionează" ca stat, făcând referire la cazul din Caracal şi la cel de la Spitalul de Psihiatrie din Săpoca şi că "este nevoie de o schimbare", relatează Agerpres.

"Ceea ce se întâmplă în ultimele săptămâni în România nu este un accident nefericit într-un oraş sau altul, nu este un funcţionar neglijent care nu ia întotdeauna în serios un apel telefonic de urgenţă sau un angajat al unui spital care neglijează un pacient periculos, este eşecul unui sistem şi arată că de fapt România, ca stat, nu mai funcţionează şi este nevoie de o schimbare", a declarat Barna, într-o conferinţă de presă.

El a început o campanie de strângere de semnături în Moldova, regiune pe care o consideră "cea mai izolată de România".

"Am început cu Moldova pentru că este regiunea rămasă cea mai izolată de România. Moldova are nevoie de infrastructură, are nevoie de legături, de legarea cu România, aici vorbesc de autostrăzi, de autostrada Moldovei, de drumurile de legătură, de centurile atât de necesare multor oraşe. România are nevoie de un triunghi, infrastructură, educaţie şi sănătate. Dacă nu luăm în serios aceste domenii, dacă nu începem să lucrăm la ele, nu vom avea un viitor nici peste cinci, nici peste zece ani. Acesta este mesajul pe care îl asum eu, candidat al Alianţei USR PLUS - România trebuie să fie o ţară în care românii să fie mândri şi să-şi dorească să trăiască", a spus Barna.

Liderul USR a mai afirmat că România trebuie să redevină o ţară în care cei plecaţi în diaspora să dorească să se întoarcă.

"Unii au plecat de disperare, alţii au plecat pentru că nu mai aveau încredere că în România merită şi poţi să îşi creşti copiii, că România îţi mai oferă o şansă dacă eşti un om cinstit, dacă eşti un om competent, dacă eşti un om care poate să facă o carieră. Eşecul politic al celor 30 de ani a lovit Moldova mai mult decât alte regiuni. Aproape 300.000 de oameni au plecat exact din această regiune, mulţi dintre ei de disperare şi nevoia de a crea un cadru prin care aceştia să se poată întoarce, să poată reveni, este una fundamentală. Am fost de dimineaţă în Bârlad, în zona centrală şi în Vaslui, am întâlnit foarte mulţi români din diaspora veniţi acasă să îşi vadă părinţii sau veniţi să îşi vadă copiii pe care îi ţin aici la bunici şi foarte mulţi mi-au spus exact lucrul acesta. Aşteaptă de la noi o schimbare care să îi facă să se întoarcă alături de familie, pentru că nu sunt fericiţi în străinătate", a adăugat Barna.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2183 vizualizari

  • -2 (16 voturi)    
    Lol (Miercuri, 21 august 2019, 19:19)

    HP [utilizator]

    Au plecat din cauza salariilor mici. 95% oricum.

    Salariile alea pe care atat USR cat si PNL vrea sa le lase mici.
    • +1 (3 voturi)    
      pleaca pt ca nu au incredere in concetatenii lor (Miercuri, 21 august 2019, 22:09)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui HP

      care mint si fura.
      Evident, nu toti romanii sunt asa. Dar e o proportie suficeint de mare astfel incat cangreneaza totul.
      Si ai de ales: faci ca ei ca sa ai succesuri, te resemnezi sau pleci.
      Pleci unde nu trebuie sa ai i grija daca cunosti pe cineva la spital, scoala, primarie, etc.
      • 0 (6 voturi)    
        Lol (Joi, 22 august 2019, 10:38)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

        Nu boss, romanii nu emigreaza din cauza coruptiei, spitalelor sau scolilor.

        Adica nu zic ca nu or fi si din astia, dar sunt masa neglijabila, frustratii de genul celor care ies la proteste.

        Astia sunt cateva zeci de mii, din 6 milioane.

        Fa tu calculele.

        Romanii pleaca pentru ca in tara castigau mai nimic.

        Se vor intoarce cand vor avea salarii minime de 700-800€ net.

        Evident, cu gargara cu productivitatea si bugetarii - nu se va intoarce nimeni.

        Ceea ce e ok. Politicienii nu au nicio credibilitate, zero barat - de la USR la PSD.

        Aceeasi mizerie. Nimeni nu lupta pentru romanul de rand.
        • +2 (4 voturi)    
          Esti tare mosule (Joi, 22 august 2019, 10:54)

          varavara [utilizator] i-a raspuns lui HP

          In optica ta (nu stiu daca complet dezinteresata) ar trebui sa nu mai mergem la votare pentru ca toti politicienii, fara exceptie, sunt hoti si nu le pasa de problemele romanilor, deci nici un partid nu merita votat.
          Esti cumva troll psd?
          • +1 (5 voturi)    
            Lol (Joi, 22 august 2019, 12:00)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui varavara

            Pai tu de ce crezi ca se duc romanii la vot ? Sa vada daca li se da ceva in plus, daca pot trai mai bine cu cei cu care vor vota.

            Daca tu nu-mi dai nimic, in afara de teorii cu investitorii straini si cum ar trebui sa mananc mai putin cu 50%, ca sa faci tu curul mare, cine te mai voteaza ?

            Vezi, poate are nevoie Barna de tine. Tradatorilor.
  • +2 (6 voturi)    
    k (Miercuri, 21 august 2019, 19:29)

    cartofiprajiti [utilizator]

    offf !!!! alt timpit care spune lucruri de care romani stiu de 30 de ani .....sectant neosecurist ...
  • +2 (6 voturi)    
    oameni noi, idei - aceleasi: sa facem totul (Miercuri, 21 august 2019, 19:32)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    "Acesta este mesajul pe care îl asum eu (..) România trebuie să fie o ţară în care românii să fie mândri"
    Domnul Ponta ar putea spune ca il plagiati.
  • +2 (8 voturi)    
    Perfect articulat. Bravo Barna! (Miercuri, 21 august 2019, 19:40)

    Habermas [utilizator]

    Mai este ceva. Solutia necesara este o schimbare mai adanca decat poate parea tentant sa credem. Am sa explic printr-un exemplu ipotetic.

    Sa zicem ca USR-PLUS singur castiga alegerile cu peste 51% din voturi si purcede la inlocuirea tipului vechi de politica publica cu unul nou, potrivit pentru zilele noastre (si nu pentru secolul 19 cum este acuma cu PSD-ALDE). Credeti ca asta va schimba Romania?

    Eu nu cred. Schimbarea tipului de discurs si actiune politica este o conditie necesara dar nu si suficienta. Mai trebuie ceva, de fapt 2 (sau chiar 3) lucruri in plus:

    - Filtrarea intregii administratiei, adica evaluarea fiecarui angajat public pe baza unui set de criterii de competenta functional in tarile cu practica cea mai buna - Olanda sa zicem. Sau luand ce este mai bun de la toate tarile dezvoltate (ca niciuna nu-i perfecta). Cine trece testul sa continue ca angajat public. Cine nu, sa beneficieze de suport pt recalificare si gasirea unui nou loc de munca. Iar oamenii care raman, sa fie pusi nu automat acolo unde au fost, ci intr-o noua schema de organizare a institutiilor statului: mai supla, mai tehnologizata, per total inteligenta, eficienta si capabila de schimbari (adaptari) viitoare - caci lumea nu sta pe loc.

    - Intoarcerea foii: schimbarea reperelor "centrale" nationale. Cel mai logic si eficient is coerent mod de a indeplini aceasta cerinta este intoarcerea capitalei Romaniei la Iasi, si re-inodarea cu SPIRITUL Junimii, in contextul secolului 21 si prezentei Romaniei in NATO si UE.

    - Porning de la regandirea statului Roman, dezvoltarea unui program de schimbare (nu "reforma", ci SCHIMBARE) a fiecarui sector al vietii publice, continuand cu reforma statului pana la capat si apoi continuiand imediat cu UNIVERSITATILE si restul sistemului de invatamant. Apoi toate celelalte.

    Va avertizez civic, ca de la cetatean la cetatean. Daca nu acceptam ca avem aceasta problema si ca trebuie operate aceste SCHIMBARI de la radacina, vom esua in modernizarea Romaniei
  • +2 (6 voturi)    
    Asa e cand mafia guverneaza (Miercuri, 21 august 2019, 20:23)

    daril [utilizator]

    Dar vine si nota de plata, remember PNT.
  • -1 (7 voturi)    
    Mesaje toxice, "idioti utili" lui Putin (Miercuri, 21 august 2019, 21:05)

    animatron [utilizator]

    A racni aiurea ca un stat membru NATO si UE nu e un "stat functional" inseamna a da prosteste apa la moara propagandei RT si Sputnik care-l vor cita pe acest domn gafeur si nepriceput in ale comunicarii (a dovedit-o din plin pana acum).

    Cred ca la USR erau candidati mai buni ca acest domn Barna, oameni mai inteligenti si mai atenti la puterea cuvintelor (sau analogiilor cu pilule colorate).

    Dl Ciolos e clar mai abil, l-a lasat in fata pe liderul contestat al USR-ului sa se faca de ras (si daca nu intra in turul 2 va fi executat si de conducerea USR, unde servilismul dlui Barna e suportat cu greu).

    Sigur ca Romania are probleme in administratie sau in felul in care partidele "clasice" fac politica si promoveaza oameni in structuri de putere statala.

    Peste tot in Europa aceste partide ale "establishment"-ului sunt contestate, uneori foarte violent, in strada, ca in Franta.
    Pierd alegeri si sunt inlocuite de populisti, de suveranisti si uneori de "progresisti" ca USR-PLUS (dl Macron e cam singurul exemplu prin Europa).

    Ideea asta tembel-utopica ca "daca vin io la putere, pai dispar violatorii din orase si amantele din ministere" va avea un efect bumerang negativ asupra USR-PLUS, ar trebui mai mult echilibru si realism in ceea ce propune dl Barna si echipa sa de comunicare.

    Pentru a modifica o mentalitate colectiva trebuie multi ani, e vorba de inertie sociala acumulata in generatii, nu se schimba tot peste noapte sau intr-un mandat, e irealizabil.

    Dincolo de mesajul exagerat si profund pesimist, se creeaza si asteptari iluzorii, irealizabile si astea vor fi decontate politic si electoral.

    Vine o recesiune mondiala, cum crede USR-PLUS ca va gestiona Romania fara aliati politici si cu un electorat care asteapta minuni de la dl Barna ?
    • +2 (6 voturi)    
      pai tu (Joi, 22 august 2019, 9:15)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      ce alt tip de discurs ai fi adoptat / Asta-i campania, n-ai ce-i face ...
    • +5 (5 voturi)    
      Cred ca nu ai identificat bine nivelul gravitatii (Joi, 22 august 2019, 9:32)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      problemei. Spun asta cu o oarecare ezitare, deoarece ce spui tu aici ar putea foarte bine sa spuna Basescu, iar modul bine cumpanit al vorbelor indica o posibila experienta administrativa, si cu siguranta o semnificativa experienta de viata. Poate esti chiar Traian basescu, mai stii ...

      Dar important este altceva: oamenii prin natura lor au dificultati de a accepta ca exista o problema atunci cand aceasta problema este foarte foarte mare. S-ar putea sa fie si cazul tau, sau poate doar ai vrut sa echilibrezi conversatia prin contrabalansarea spuselor lui Barna.

      Eu nu sunt de acord ca spunerea adevarului pericliteaza pozitia Romaniei in raport cu partenerii. De ce? raspund cu o analogie. Daca descopar ca sunt foarte grav bolnav (si n-am terminat socotelile cu viata deci chgiar vreau sa mai traiesc) atunci ce fac? Nu spun nimanui de frica sa nu fiu exclus? Cred ca depinde de ce parteneri vorbim. Daca sunt parteneri adevarati vor intelege ca sunt in pericol de moarte dar cum nu sunt inca mort vor incerca sa ma ajute, caci daca nu ma vor ajuta sansele de supravietuire imi sunt mai mici si atunci risca sa ma piarda.

      Deci inca o data, sunt parteneri adevarati sau nu? Eu am incredere ca da, si cred ca si Barna are aceasta incredere, si cred ca si tu ar trebui sa ai aceasta incredere - mai ales daca chiar esti Basescu (stiu, sansa este 1 la cateva milioane, dar in principiu). Stiu ca politicienii Romani trebuie sa vizeze si sa proiecteze on Romanie puternica in comunitatea Occidentala in care suntem (si in care abia am inceput sa avem o istorie - abia vreo 20 de ani). Dar uneori cea mai mare tarie ramane cea a caracterului, pentru ca de acolo se regenereaza - cu ajutor - si restul. Iar daca dispare taria caracterului (inclusiv increderea), cu siguranta totul se duce de rapa in scurt timp.

      PS. Dar da, sunt de acord ca Barna trebuie sa fie foarte atent pt ca este inca destul de ne-experimentat. De aceea si il prefer la acest moment pe Iohannis ca presedinte pana-n 2024
  • +2 (2 voturi)    
    una din - multele - cauze (Joi, 22 august 2019, 9:12)

    codrean [utilizator]

    Sefi incompetenti, ajunsi acolo pe criterii ? dubioase, care nu pot fi respectati de catre subalterni, care n-au capacitatea profesionala sa-i controleze si sa-i indrume, care adesea nu pot sanctiona pentru ca stiu a cui pila e salariatul incompetent-indolent-neglijent , etc


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version