Incepe batalia pentru sefia Senatului. Senatorii UDMR vor scaunul lui Geoana, USL l-ar sustine pe Gyorgy Frunda

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:39 Actualitate | Politic


Senatorii UDMR, sustinuti de Opozitie fac presiuni pentru a obtine sefia Senatului. Potrivit surselor Hotnews.ro, PSD si PNL au ofertat grupul UDMR din Senat pentru sustinerea unui candidat din randul Uniunii. Senatorul Gyorgy Frunda a declarat, miercuri, ca nu au existat negocieri in cadrul Coalitiei dar ca ar fi logic ca sefia Senatului sa revina UDMR. De partea cealalta, democrat liberalii nu au directiuni clare de la partid, premierul Emil Boc fiind plecat din tara. Teoretic, la nivelul Coalitiei trebuie sa existe un consens in ceea ce priveste nominalizarea unui candidat pentru scaunul de la Senat.

“În cadrul UDMR am avut o discuţie azi dimineaţă, nu am fost înştiinţaţi să se facă măcar negocieri la acest nivel, iar membrii grupului nostru la unison au fost de părere că trebuie să avem propriul nostru candidat. Dacă suntem într-o Coaliţie, iar partidul cel mare dă primul-ministru şi preşedintele Camerei Deputaţilor, atunci ar fi logic  ca (...) funcţia de vicepremier şi cea de preşedinte la Senatului să aparţină UDMR”, a declarat Frunda.

Si liderul grupului UDMR din Senat, Fekete Andras Levente sustine ca "este in carti" o propunere din partea Uniunii pentru sefia Senatului.

Sursele citate sustin ca pretentiile UDMR la sefia Senatului i-a iritat pe unperistii lui Gabriel Oprea, care la randul lor vor face o nominalizare. "Daca UDMR va face propuneri il avem si noi pe Cristi Diaconescu. Oricum avem parlamentari mai multi decat UDMR, dar aceasta chestiune trebuie clarificata in Coalitie", a declarat un senator UNPR pentru Hotnews.ro.

De partea cealalta, pedelistii nici nu vor sa auda ca UDMR sa preia functia numarul doi in stat. Senatorii PDL il vor pe Vasile Blaga pentru functia de presedinte al Senatului dar potrivit surselor citate sunt slabe sanse ca cei din conducerea PDL sa accepte nominalizarea.

Traian Igas: "Nu am avut discuţii cu senatorii UDMR despre candidatul la şefia Senatului, nu a fost o discuţie nici în Coaliţie, din ce ştiu eu, ca un reprezentant al UDMR să preia funcţia. Personal, vă pot spune că eu nu susţin o asemenea variantă. (...) Până se va lua o decizie în Coaliţie şedinţele Senatului pot fi conduse fără niciun fel de probleme de vicepreşedintele Petru Filip".

"Trebuie sa existe un consens in Coalitie si sa avem un candidat comun" a declarat senatorul PDL, Orest Onofrei. Biroul Permanent al Senatului a decis ca interimatul sa fie asigurat de senatorul PDL, Petru Filip pana saptamana viitoare cand se va organzia o noua sedinta in care grupurile parlamentare vor face propunerile pentru sefia Senatului.

PDL, UDMR si UNPR vor discuta in interiorul Coalitiei daca vor merge cu o singura nominalizare sau fiecare va avea propria propunere.


Citeste mai multe despre   


















4340 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    De la inceput... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:43)

    Costika [utilizator]

    ...am sustinut ca acesta este planul secret al lui Ponta de a atrage UDMR sa tradeze si pot spune ca cel vizat ar fi Frundo care mereu a fost in barca opozanta. Asa ca se anunta vremuri interesante...Multi n-au vazut ca PSD nu putea sa faca miscarile decat dand ceva la schimb , acest ceva fiind scaunul sefului senatului. Sa vedem cum se apara PDL...
    • 0 (6 voturi)    
      Nu are de ce sa se apere (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:42)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Costika

      Va accepta varianta UDMR. Oricum pin la alegeri mai e un an, si cum au stat 3 ani cu geoana sef la senat pot sta inca unul cu UDMR. Doar ca nu Frunda.
      Contra-atac cu care inchid si gura celor care spun ca-s avizi de putere si a opozitiei care spune ca in spatele lui Geoana e Basescu.
      • +4 (10 voturi)    
        Gheorghe Frunda, aripa PSD din UDMR (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 18:06)

        Ponta isi bate joc de stabilitatea Romaniei [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Frunda, Lacatus (Lakatos care a primit functie la Curtea de Conturi), Borbely, astia sunt aripa pesedista din UDMR, cei care ar vrea sa fie la guvernare cu PSD-ul, nu cu PDL-ul.
        Dar sunt minoritari in UDMR si au primit deja un post de ministru (Borbely).

        Frunda e ahtiat dupa o functie, el a si fost candidat la presedintie din partea UDMR, e unul dintre cei mai anti-basescieni lideri maghiari si s-a pronuntat public pt iesirea de la guvernare.

        Frunda poate candida din partea UDMR (caz in care organizatia etnica ar strica complet relatiile cu PDL si UNPR) sau poate fi o propunere surpriza a USL-ului in cazul in care PSD-ul va pricepe ca USL nu mai poate lua inapoi postul de presedinte de Senat.

        E drept ca UNPR are mai multi parlamentari decat UDMR si ar putea pretinde la functia asta mai mult decat UDMR. Insa tupeul si santajul UDMR-ului sunt deja dovedite si nu vor ezita sa se bage in fata.

        Partea buna e ca actiunile ultimelor luni ale UDMR-ului au lamurit clar toti liderii de partide romanesti ca aceasta organizatie etnica nu are nici un fel de interes in modernizarea Romaniei, ci in slabirea statului national roman.

        In acest rau care e santajul maghiar impotriva romanilor e si ceva bun, si-au dat pe fata arama, acum se stie ca liderii UDMR sunt dusmani ai statului roman si la un moment dat va trebui sa fie eliminati din viata politica a tarii.
    • +1 (3 voturi)    
      USL si presedentia senatului (Joi, 24 noiembrie 2011, 9:33)

      ar [utilizator] i-a raspuns lui Costika

      Nu vi se pare ca USL a uitat suspect de repede de candidatul Titus Corlatean si il sustine pe Frundo ?
  • +8 (14 voturi)    
    de ce (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:45)

    Adrian [anonim]

    de ce ar fi logic ca "sefia Senatului sa revina UDMR".
    • 0 (12 voturi)    
      in mod normal (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:17)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Fiind parteneri de coalitie cu "pedeslistii", cum zice HN in text, atunci data coalitia castiga acel loc el trebuie impartit intre ei.
      De aia sunt o coalitie si de aia sustine udmr initiativa pd. pd are prim ministru si presedinta cd, probabil i se pare logic lu nea frunda sa primeasca si ei ceva. unpr nu stiu exact ce sunt...

      partea a doua a povestii este ca udmr profita de actiune pentru a presa pd sa le dea acest loc in schimbul continuarii sustinerii. altfel ar putea vota suspendarea.

      posibilitatea treia este sa primeasca si locul la senat si sa si voteze pentru suspendare.

      o miscare inteligenta a celor de la psd. acel loc la senat oricum nu ii mai avantaja in niciun fel. acum i-au pus pe toti pe jar.
      • +3 (11 voturi)    
        ce'i si logica, azi... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 16:44)

        panfilie [anonim] i-a raspuns lui justin

        adica useleii, in ura lor turbata fata de ..diktator, vor sa'l dea afara si sa'l inlocuiasca cu morco belo. sau cu frundasu.
        or fi ei partid de prostanaci si leberali, dar nici asa, sa puna un ungur presh. interimar.
        in directia aia, joana ar fi fost mai bun.
    • +3 (11 voturi)    
      nu ai inteles nimic (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:22)

      Gino [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      S-a dat sah la pdl....daca udmr...doreste functia si nu o primeste de la pdl...o va primi sustinuti de usl
      dar in acest caz....dupa alegerea celui de la udmr
      pdl va avea foarte multe probleme pina la alegeri cu
      de exemplu frunda presedinye de senat,,,,iar mutarea pdl...va fi axata in viitor...daca ...vafi suspendat presedintele basescu....interimarul va fi
      ungurul frunda.....in prima instanta pdl va trage de timp si o varianta ce mai convenabila ar fi sa ramina
      intr-un fel sau altul tot geoana....alfel vor ajunge la alegeri in primavara ....par prosti usl...dar crin
      stie ceva poker....iar ponta sah...din cauza lui geoana....in culise nu au putut sa ofere acesta funcyie pentru udmr....in trecut....
      • +6 (8 voturi)    
        ........ (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 16:35)

        instabil [utilizator] i-a raspuns lui Gino

        ........ ne-ai omorat cu punctele tale. Eu unu' n'am putu sa inteleg ce ai vrut sa zici din cauza punctelor.
    • 0 (10 voturi)    
      Nu sunt pe locul doi dupa romani? (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:25)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Iata logica sa numeasca al doilea loc in stat.
  • +6 (8 voturi)    
    aha... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:46)

    gelu soferu [anonim]

    se cauta dezbinarea aliantei PDL-UDMR...
    ce vor face insa daca il vor sa pe basescu jos si vom avea presendinte un ungur...
    va fi cea mai tare poveste de circ...
    • +1 (5 voturi)    
      E spectacol, ce sa mai! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:37)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui gelu soferu

      Interesant este ca PSD este dispus sa riste, sacrificarea presedentiei senatului s-ar putea transforma intr-o miscare castigatoare.
  • +3 (5 voturi)    
    si vine iar (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:47)

    andrei [anonim]

    Curtea Constitutionala cu surprize din joben si le **** la toti meciurile.
  • +4 (10 voturi)    
    Ma miram sa nu sara oportunistii din UDMR (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:47)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Desi, daca UDMR da presedintele senatului, s-ar putea sa mai tempereze avantul USL de a-l suspenda pe Basescu, macar pentru faptul ca presedinte interimar ar deveni un ungur...

    Eu cred, totusi, ca UDMR ar trebui sa-si vada lungul nasului, ca n-au decat vreo 6% din voturi la nivel national...
  • -1 (9 voturi)    
    cu asa tara dezbinata si asa hoti (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:49)

    nenea [anonim]

    eu cred ca ar fi bine sa invat maghiara....
    • +6 (12 voturi)    
      Eu zic (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 16:22)

      Nationalistu' [anonim] i-a raspuns lui nenea

      ca mai bine mergi la vot! Asa nu vor mai avea 6%! Si noi nu ne-am mai plange. Ce zici? Te bagi?
  • +5 (15 voturi)    
    USL cade in capcana. (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:51)

    mircea [anonim]

    Daca USL vor oferi a doua functie in stat UDMR,nu-i vad bine la alegeri.Nu stiu cati romani dsunt de acord ca ungurii (la ora actuala)sa detina sefia Senatului.Cred ca ar merita sa-si joace marsavia pana la capat.Poporul roman,nu va dispare,dar USL si hahalerele lor politice tampite,da.Doamne ajuta.
  • +3 (5 voturi)    
    Haita nene, nu gluma! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:52)

    Constantin [anonim]

    Acum inteleg de ce au votat legea aia cu maidanezii, au inlaturat concurenta!
  • +1 (13 voturi)    
    o enormitate de prostie (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:57)

    sami [utilizator]

    ...asta este acesta noua situatie la care s-a ajuns cu concursul puterii in primul rand. Cum sa dai scaunul vice-presedintelui de stat unui ungur?!?!? Si in special celui mai lipsit de caracter din tot UDMR-ul, respectiv G.Frunda?! Daca nu si-au dat foc pana acum PDL-ul...acum chiar vor reusi. Pai cine naiba o sa ii mai voteze vreodata pe astia in asemenea conditii. Imi fac impresia ca nu sunt pusi decat pe capatuiala ...si nu isi mai dau absolut deloc interesul sa construiasca ceva. Ma refer la reprezentantii PDL in Senat, la toata conducerea PDL..
    Paradoxal, din acesta situatie cel care va "iesi" cel mai bine este Geoana...pentru el asta este "vant in pupa" ...Romanii sunt uituci dar mai mereu milosi. Geoana mazilit atat de urat de propriul partid si apoi in Senat nu va aduce decat mai multa simpatie pentru el.
    • +8 (12 voturi)    
      Citeste rar si adanc :) (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:15)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui sami

      Nu PDL ofera functia pe tava lui "ude mereu" :) ci USL.
    • +5 (9 voturi)    
      re: (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:22)

      Sd [anonim] i-a raspuns lui sami

      totul corect.. doar ca nu despre PDL e VB ci despre PSD.. ei ii sustin pe unguri in senat.. PDL-ul are un alt candidat... se pare ca PSD-ul isi taie craca de sub picioare....
    • +2 (2 voturi)    
      ia aminte (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:31)

      gino [anonim] i-a raspuns lui sami

      se depun canditaturi...pentru sefia senatului...
      fiecare grup parlamentar are dreptul la candidat...
      se supune la vot primi 2 merg in finala in cazul in care dincei 3-4 candidati nu intruneste majoritate atunci....depinde cine ajunge in finala...,,felix''
      din umbra il doreste pe ungurul frunda....deci daca
      in finala cade pdl cu udmr....cistiga udmr...daca cade pdl cu altul...cistiga pdl....tactic in presa
      se zvoneste ca nu este importanta mai deloc acesta functie....dar in culise batalia va fi acerba....chiar cruciala....
  • -4 (12 voturi)    
    Vrem coalitzie Romani cu Romani (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:57)

    Valahu [anonim]

    Pe cand o coalitzie Romani cu Romani fara sa fie sabotata de "tichiutzele" PD-iste ?
  • -6 (14 voturi)    
    si ce daca e ungur? (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:10)

    fotie [anonim]

    daca e ungur, nu are voie sa ocupe functia respectiva?
    avem unguri ministri, avem ungur vice premier, avem unguri primari, culmea, avem pana si cetateni unguri. poate nici nu ne-ar strica un presedinte ungur; in comparatie cu alde iliescu, contstantinescu, basescu, frunda ar fi cu 2 clase peste ei.
    • +2 (10 voturi)    
      Tu stii ce vorbesti? Astia sunt unguri? (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:42)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui fotie

      UDMR este PSD-ul minoritatii maghiare, atata tot. Cat despre Frunda sau Lakatos, intre ei si Vadim Tudor, nu e nici o diferenta.
      UDMR e impotriva ANI, a DNA, a tot ce e anticoruptie. Nu merita sa fie in Parlament, sunt impotriva Romaniei, fiind in aceeasi barca cu USL.
      • -4 (8 voturi)    
        sunt in aceeasi barca cu PDL !!!!!!!!! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 16:05)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Ca sunt la guvernare !!!!!!!!!!!
        Si ce bine le merge coalitia, ne anunta mai mereu triumfal Dl Boc !!!!!!!!!!!!!!!
      • +2 (4 voturi)    
        eugenie (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 18:12)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Cum sa spui ca sunt in aceasi barca cu usl? pai ai uitat ultimii ani? ii stergem cu buretele?

        Doar pentru hn ne spune ceva "PE SURSE" nu inseamna ca este adevarat.
  • +4 (10 voturi)    
    re: (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:23)

    USL [anonim]

    USL-ul se va duce mult sub 40%... nici cu ungurii nu or sa fie majoritari ...
  • 0 (6 voturi)    
    USL = iresponsabili, PDL = incompetenti !!! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:36)

    vio [anonim]

    Vai de Romania asta cu asemenea politicieni....
    Si noi, cu cine sa mai votam?!
  • 0 (4 voturi)    
    si Boc e plecat din tara..... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:39)

    nepotica de la Cluj [anonim]

    si nu poate comenta nimic! Nasol...
  • -1 (5 voturi)    
    usor usor... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:44)

    Gigi [anonim]

    o sa ajunga un ungur presedintele Romaniei. Nu mai e mult. Vreau sa vad daca un roman, poate ajunge in parlamentul ungar, poate chiar presedinte al tarii. Ponta sa te duci pe Dambovita cu un pietroi legat de gat!!!
  • +1 (5 voturi)    
    Mizerie (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:51)

    Mircea [anonim]

    Este multa mizerie in clasa politica romaneasca.
    Zicala, scopul scuza mijloacele, e la loc de cinste.
    Nu are importanta pentru nimeni ca in Covasna-Harghita se fac tot felul de actiuni impotriva Statului roman, de parca ungurii de la guvernare nu ar avea nici o legatura cu acest lucru.
    De dragul jocurilor politice, Frunda poate ajunge sef la senat.
    Sugerez USL sa-l sustina mai bine pe Tokes,
    Actiunea ungureasca va avea un final mai rapid.
  • +3 (9 voturi)    
    Intai rezolva-te cu DNA! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:55)

    avatar [anonim]

    Tov.Frundo dumneata ai declarat ,pe vremea cand erai parlamentar european ca in PE nu reprezinti Romania.Se pare ca din postura de presedinte al Senatului nici atat daca te bazezi pe sprijinul haitei pastorite de Marele Stabor format din Ion Ilici Minerescu,Adrian Bombonel si profesorul FELIX.Dar a propos ti-ai rezolvat problemele cu DNA daca tot vrei functie de "cinstit si curat"?
    • 0 (2 voturi)    
      baţi cămpii (Joi, 24 noiembrie 2011, 6:11)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui avatar

      Gresesti, vezi
      http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1190467-partitura-nationalista-ioana-lupea.htm
  • +3 (5 voturi)    
    Frunda la senat (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 16:42)

    bacilutzu [anonim]

    exercitiu de imaginatie:
    cu Frunda presedinte la Senat ce ar recomanda UDMR electoratului sau sa voteze la un ipotetic referendum de suspendare a presedintelui Basescu?
    • +2 (4 voturi)    
      frundo verde foaie lata (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 20:02)

      panfilie [anonim] i-a raspuns lui bacilutzu

      asta este uslas, trup si suflet.
      e atat de rosu, ca il face si pe ponta sa paleasca, sa para roz.

      parca era vorba de morco. ala mai are un pic de credibilitate.
      da,.. frundo !?
      a se scuti, va rog !
    • +1 (3 voturi)    
      Strategia USL - refacerea grupului 322 (Joi, 24 noiembrie 2011, 9:12)

      ar [utilizator] i-a raspuns lui bacilutzu

      Cu Frunda la Senat cresc sansele ca USL-ul sa reuseasca sa suspende Presedintele. Chiar ma intrebam cat de prosti pot fi cei din USL sa deschida doua fronturi simultan. Iarasi nu puteam sa inteleg de ce initial Iliescu si Nastase s-au opus debarcarii lui Geoana si apoi i-au dat un "branci".
      Acum este clar, revocarea lui Geoana a fost prima etapa din procesul suspendarii lui Basescu.
      Nu cumva UDMR-ul a facut parte din grupul 322 ???
  • 0 (2 voturi)    
    D aca ar (Joi, 24 noiembrie 2011, 12:33)

    Gabi M [utilizator]

    fi coparteneri cinstiti nu ar solicita postul de sef al Senatului!Cat despre Frunda-mi-e scarba!Asta este mai USL-as decat USL-asii!De multe ori a cerut UDMR sa iasa dela guvernare si sa colaboreze cu USL!Un oportunist,un echivalent al lui CVTudor!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version