YM
Mai mare|Mai mic

NASA a anuntat descoperirea unei noi supernove in galaxia noastra

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 14 mai 2008, 17:18 Actualitate | Mediu

Explozia s-a produs in urma cu 140 de ani
Foto: www.nasa.gov
NASA a anuntat descoperirea unei supernove in galaxia noastra. Intr-o conferinta de presa organizata de oficialii Agentiei americane, s-a afirmat ca descoperirea acesteia a fost posibila prin urmarirea dezvoltarii rapide a ramsitelor sale. Cercetatorii sustin ca descoperirea ne va ajuta la intelegerea modului in care explodeaza supernovele in galaxia Calea Lactee.

Descoperirea a fost facuta prin combinarea datelor observatorului Chandra cu informatii de la sol si de la telescoape radio.

Explozia supernovei s-a produs in urma cu aproximativ 140 de ani. Ultima explozie cunoscuta a unei supernove se produsese in jurul anului 1680, lucru estimat prin studierea dezvoltarii ramasitelor sale, denumite Cassiopeia A.

Cercetatorii sustin ca explozia unei supernove este importanta deoarece ne ofera informatii importante despre cat de des se produc exploziile solare, insa ele duc si la formarea unor noi stele si la aparitia asa-numitelor "gauri negre".

Potrivit cercetatorilor de la NASA, intr-un secol se produc aproximativ trei explozii ale unor supernove. Urmarirea exploziei acestei supernove a inceput in 1985.

Descoperirile urmeaza sa fie publicate in The Astrophysical Journal Letters.

Anunt inconjurat de mister

Anuntul de astazi al oficialilor NASA a fost inconjurat de mister. Acestia nu au oferit in avans detalii despre informatiile ce urmau sa fie prezentate, sporind misterul.

Potrivit unor bloguri specializate, anuntul urma sa fie legat de o descoperire facuta de sonda spatiala Cassini. Acesta ar fi descoperit dovezi ale unor rezervoare de apa care au erupt pe Enceladus, care este luna planetei Saturn. Fenomenul este extrem de rar, iar prezenta apei atat de aproape de suprafata ridica intrebari legate de misterioasa planeta.

Pe de alta parte, un alt blogger sustinea ca NASA se pregateste sa faca un anunt legat de prezenta vietii in cadrul sistemului nostru solar.