NASA a descoperit un nou tip de organism: viata in spatiu ar putea fi radical diferita fata de orice ne-am putea imagina

de Constantin Barbu     HotNews.ro
Joi, 2 decembrie 2010, 21:42 Actualitate | Internaţional

Noul organism
Foto: NASA
NASA a anuntat joi intr-o conferinta de presa ca a descoperit intr-un lac din California o bacterie care nu impartaseste acelasi tip de ADN cu restul vietatilor de pe Terra. Daca viata pamanteana cunoscuta pana acum este bazata pe sase elemente esentiale (carbon, hidrogen, azot, oxigen, fosfor si sulf), noua bacterie inlocuieste fosforul cu arsen, o substanta otravitoare pentru majoritatea vietatilor de pe Terra.

Fosforul este unul dintre elementele care compun ADN-ul si ARN-ul, structurile care contin instructiunile genetice necesare existentei tuturor organismelor. Substituirea fosforului cu arsen modifica radical modul in care oamenii cauta viata in spatiul cosmic, a declarat un cercetator NASA.

Microbul, denumit GFAJ-1, este indigen lacului Mono, care este caracterizat de o concentratie ridicata de arsen si o salinitate foarte mare. Aceste caracteristici ale lacului au rezultat din izolarea in ultimii 50 de ani a lacului de sursele lui naturale de apa proaspata.

Noua descoperirie confirma faptul ca structura bio-chimica a vietii poate fi radical diferita de ceea ce a evoluat pe pamant.

modificari in 50 de ani (Joi, 2 decembrie 2010, 21:49)

turistul [anonim]

daca 50 de ani au fost suficiente pentru niste modificari atat de importante, atunci care ar fi rezultatul dupa cateva milioane de ani ... ?
      50 ani se refera la lac,nu la bacterie. (Joi, 2 decembrie 2010, 22:08)

mircea [anonim] i-a raspuns lui turistul

Probabil ca tipul de bacterie sa fie acolo de cand lumea,dar pana acum,datorita arsenicului nu a fost considerata ca atare.Nu ar fi de mirare ca in cateva zile/saptamani sa aflam ca si in alte zone ale lumii exista tipul de bacterie.Parerea mea este ca NASA vrea sa spuna ca viata nu trebuie sa o cautam numai asa cum suntem obisnuiti.Sa fim mai atenti la ce este in jurul nostru si cand spun in jurul nostru,ma refer si la spatiul cosmic.Aici s-a inlocuit fosforul cu arsenic.Poate in alte situatii se inlocuieste azotul,oxigenul,etc.De ce afli mai multe,stii mai putine.
        adevarat (Joi, 2 decembrie 2010, 23:17)

Unu [anonim] i-a raspuns lui mircea

Exact problema asta trebuie dezbatuta... cum a evoluat "viata" in milioanele de ani trecute deja... si eu spun acelasi lucru, viata exista cu siguranta sub alta "forma" decat cea pe care o stim noi.
          evolutie??? (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:52)

creationist [anonim] i-a raspuns lui Unu

Cum a evoluat viata?
          este o intrebare ridicola la care s'a raspuns deja de 30 de ani. dar tot se mai incearca scoaterea Creatorului din ecuatie prin dezinformare. Se stie foarte bine ca calculele facute cu C14 sunt speculatii si ca modul de calcul s'a schimbat in 50 de ani tot de'atatea ori.
          Studiati informatii relevante si adevarate. Tot NASA a declarat in urma unor studii ca universul nu are mai mult de 10000 ani si ca viata pe Terra nu depaseste 7000.
          Pentru creationisti informatiile acestea erau de prisos pentru ca Biblia contine informatii deslpre acest lucru.
          Cei care au scris Biblia in urma cu cateva mii de ani au stiut ca pamantul este rotund. (cauta "Rotocolul Pamantului" in Biblie)
          Noi inca mai ardeam pe rug oameni, acum 600 de ani, pentru ca Spuneau ca pamantul este rotund.
          In Ingeri si demoni a lui Dan Brown un cler spunea: "Science and religion are not at odds. Science is simply too young to understand."
          Cu respect. E.
            Si Religia? (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:09)

FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui creationist

Religia, ca si Stiinta, este tot un produs al mintii umane, doar ca se bazeaza mai mult pe superstitii si nu pe fapte verificabile.
              RE: Si Religia? (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:53)

Cetentereseaza [anonim] i-a raspuns lui FaraCoruptie

Stiinta se ocupa de CREATIE, Religia, de CREATOR !....
                =)) (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:58)

me [anonim] i-a raspuns lui Cetentereseaza

cum se face ca, daca un copil mai mare de 12 ani are prieteni imaginari, il duci la psihiatru, dar daca un adult are prieteni imaginari e normal, pentru ca este o persoana religioasa?!

stiinta se ocupa de dovezi, religia se ocupa de spalarea creierelor.
                  era altfel (Vineri, 3 decembrie 2010, 15:24)

ekek [utilizator] i-a raspuns lui me

cum se face ca tu cand vorbesti cu dumnezeu inseamna ca te rogi si e normal, dar cand dumnezeu iti vorbeste esti nebun? :)
            irelevant (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:27)

Demigod [utilizator] i-a raspuns lui creationist

Tu spui ca "Cei care au scris Biblia in urma cu cateva mii de ani au stiut ca pamantul este rotund."
            Eu sunt de parere ca, pe langa ca nu stiau, nici nu ii interesa! Mantuirea individului e irelevanta fata de forma pamantului.
              nu chiar... (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:59)

me [anonim] i-a raspuns lui Demigod

fals si fals...
              in biblie sunt indicii care arata de fapt ca cei ce au scris biblia sustineau ca pamantul este plat.
              nu stiau deloc ca pamantul e rotunt, dimpotriva!
            da,da, (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:20)

Luke [anonim] i-a raspuns lui creationist

si Noe a luat chestia asta cu arsen pe arca
            rotocolul.. (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:29)

pehash [utilizator] i-a raspuns lui creationist

spune-mi te rog, in care din versiunile "originale" ale bibliei apare acest rotocol? mai precis, din in ce limba a fost scrisa acea biblie si care este cuvantul in limba aia?
            de unde ai scos-o tu pe asta cu 'nasa a declarat...10000 ani'?
            n-ai decat sa inventezi aberatii, dar tine-le pt tine.
            sa inteleg bine... (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:56)

me [anonim] i-a raspuns lui creationist

o explicatie stiintifica este "ridicola"
            dar o explicatie religioasa (a venit x care e atot...ce vrei tu... a batut din palme si a creat viata) este total plauzibila...

"Nu creati din Stiinta o religie. Ea este strict un produs al mintii umane in negare totala fata de evident. " si religia ce e? care e dovada ta ca religia e pe bune? teoretic vb. daca eu scriu o carte similara bibliei, in 200-300 de ani ea poate deveni o religie...

nasa spune ca universul are 1000 ani?! pe asta de unde ai scos-o?!?!?!
            Mda (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 9:08)

DL [anonim] i-a raspuns lui creationist

Intr-adevar daca a zis si Dan Brown it must be so, ma intreb totusi ce spun celelalte pareri avizate Paulo Coelho and Pavel Corut (ambii cu numele aceluiasi apostol ceea ce desigur spune multe).
            Cu nedisimulat respect .D.
        x (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:28)

x [anonim] i-a raspuns lui mircea

Arsen, nu arsenic..
      Laborator (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:23)

Sorin [anonim] i-a raspuns lui turistul

Intrebarea e mai nuantzata. Daca in 50 de ani in tr-un creuzet de marimea unui lac s-a modificat ADN -ul radical rezultand un microb total diferit de ceea ce cunoastem, cum se putea modifica structura ADN la nivelul unei galaxi intr-un milion de ani. Am convingerea ca oamenii de stiinta nici nu stiu ce anume sa caute in spatiul cosmic. Viatza in alte galaxii se foarte posibil sa fie accesibila in alt mod decat spectrele noastre de cautare (vizibil, electromagnetic, infrarosu, x, etc)
    baliverne NASA! probabil bugetul e in discutie (Joi, 2 decembrie 2010, 21:51)

Yorgu [anonim]

viata exista doar pe Terra si atat!in rest sunt basme ,religiile sunt basme ,teoria evolutiei e un basm, disparitia dinozaurilor e un basm ,totul este facut sa nu observam ca putem trai fara atata amagire si atata minciuna ...putem trai pur si simplu pentru noi insine...
      ce liberal convins.... (Joi, 2 decembrie 2010, 21:58)

yogurt [anonim] i-a raspuns lui Yorgu

...de fapt, ce pacalici trist :)))))
        Yorgu nu are dreptate total. (Joi, 2 decembrie 2010, 23:56)

AlinN [anonim] i-a raspuns lui yogurt

1.Din datele pe care le avem, viata in acest moment nu exista decat pe Terra. Poate exista in alte locuri, dar din datele pe care le avem Yorgu a ajuns la concluzia postata. Altfel am putea aluneca pe panta imaginatiei si ne-am pierde contactul cu realitatea.
        2. Dupa cum spuneam si ieri, eram sigur ca nu va fi un anunt cu adevarat extraordinar. Au anuntat ca au gasit niste bacterii pe Pamant. Adica americanii le dau bani sa cerceteze spatiul cosmic si ei, cateva sute de miliarde de dolari mai tarziu, descopera niste bacterii de care se stia de cel putin un an , pe pamant. Si modul cum au facut publica aceasta "descoperire" lasa de dorit. Ceea ce nu face decat sa-mi confirme banuiala de ieri pentru care mi-am luat nenumarate minusuri, si pentru care imi voi lua si astazi afirmand-o: fiecare departament incearca sa nu fie taiat de pe lista cheltuielilor. Criza este mare si la ei, deci.
          Mai informeaza-te (Vineri, 3 decembrie 2010, 3:29)

vladi [anonim] i-a raspuns lui AlinN

Bugetul nasa nu este de "sute de miliarde", ci de 18,7 miliarde de dolari in 2010, in general, daca iei miliardul de dolari cheltuiti in cercetare la americani si la romani, ei sunt mult mai eficienti. Am senzatia ca la orice articol despre americani 25% dintre mioritici le dau lectii in stil industrial. Pai, de ce nu aplicati inteligenta asta in tara, ca acum o luna am intrat cu masina in ro. si existau mii de km de asfalt in valuri, adica o tehnologie de pe vremea lui Cuza sau munca de mantuiala.
            NU ARE ROST SA INVATAM NOI DE LA AMERICANI (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:03)

Comunistu [anonim] i-a raspuns lui vladi

Mai ales ca ei insisi dau semne
            ca INCEP SA INVETE DE LA NOI.

De exemplu ultimele doua ”evenimente”
            organizate de NASA
            au urmat cu fidelitate
            schemele OTV:
            nu inchideti televizoarele finca nici nu stiti ce gaura neagra pierdeti aflata aici langa noi la milioane de ....

Mai lipsea Lazarus sa modereze telefoanele si SMS urile telespectatorilor pe tema:
            ”TOLEA si OGICĂ ”rupe” tacerea: bacteria masochista a fost adusa din gaura neagra si a ajuns pe Terra cu nave lansate de rusi din Transnistria. Credeti ca Ponta este implicat ?”

PS. Toate argumentele duc la concluzia ca nu numai pe Pamant exista viata. Atatea argumente - si nici o dovada ! Bad luck !
      Ochelari de cal (Joi, 2 decembrie 2010, 22:08)

gigel [anonim] i-a raspuns lui Yorgu

Da-i jos inainte sa intrii pe net si sa scrii despre teoria constipatiei. Asta imi place cel mai mult la toti hipsterii semidocti cu teorii complicate si anume expresia: "totul este facut"..facut de cine? de ce? E complicat cu realitatea asta cand nu e nici mai simpla nici mai complicata decat vrei/crezi sau macar controlata de o societate super secreta formata dintr-o secta de extraterestii protestanti. In alta ordine de idei daca totul e un basm eu sunt un zmeu.
      pffff (Joi, 2 decembrie 2010, 22:45)

andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Yorgu

ti-am dat un plus din greseala...vroiam sa-ti dau minus. am tinut sa precizez asta ca sa nu crezi ca exista cineva de acord cu tine :)
      asa (Joi, 2 decembrie 2010, 23:06)

MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Yorgu

din tot universul doar pe Terra exista viata, iar tu esti singurul de pe Terra. Cam asta spui tu.
      niste bastinasi din Papua Noua Guinee (Joi, 2 decembrie 2010, 23:28)

toto [anonim] i-a raspuns lui Yorgu

au fost descoperiti prin anii 80, nu se stia de ei si nici ei de restul lumii. credeau ca sunt singurii din univers si nu mai exista altceva. doar 5-6 mii de bastinasi izolati. asa si tu, daca nu ai o dovada ca ar exista alte lumi, gata, nu exista viata decat pe pamant. e ridicol sa crezi asa ceva din ambele pcte de vedere si cel evolutionist, si cel creationist. conform teoriei evolutiei, viata s-ar putea dezvolat oriunde. din pct de vedere al creationismului, ce ce sa-r fi obosit divinitatea sa creeze un univers atat de mare si sa faca viata doar pe o planeta?
        MAZARE A FOST IN PAPUA NOUA GUINEE (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:40)

Comunistu [anonim] i-a raspuns lui toto

De la el bastinasii au invatat
        cum sa aprinda focul, cum sa foloseasca roata olarului si telefonul mobil ,
        iar in locul cuvantului ”VZGRANAS” care desemna un drac local, bastinasii au trecut la un poli-demonism: fac descantece contra unor entitati malefice numite ANI si DENEA si mai ale QUIOROO.
        Felicitari (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:46)

Andra [anonim] i-a raspuns lui toto

Foarte bine punctat!
      si tu esti basm (Joi, 2 decembrie 2010, 23:40)

ursut [utilizator] i-a raspuns lui Yorgu

n-ai nicio treaba cu subiectul articolului!
      Serios? (Joi, 2 decembrie 2010, 23:44)

Kor [anonim] i-a raspuns lui Yorgu

Poate si existenta ta este un basm, te-ai gandit la asta vreodata? Si noi putem (ba chiar o facem bine mersi) trai fara sa te luam si pe tine in considerare. Ba eu zic ca si Universul s-ar putea descurca si fara tine. Nu mai zic de Dumnezeu care, saracul, deja iti regreta nasterea, dar bonom cum e, stie ca n-ai sanse sa schmibi ceva pe lumea asta, si te-a lasat sa traiesti doar pentru ca esti cantitate neglijabila.
    NASA (Joi, 2 decembrie 2010, 21:55)

Catalin [anonim]

Eu zic ca guvernul american trebuie sa le taie fondurile. Nu trebuie sa existe o agentie spatiala pentru ca vietuitoarele din lacul californian sa poata fi studiate.
      Frate (Joi, 2 decembrie 2010, 22:08)

Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Catalin

M-ai lasat fara cuvinte.
      NASA (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:27)

getodacul [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

nu este numai o agentie spatiala, NASA este o agentie de cercetare si dezvoltare.
      Trage o privire pe site-ul agentiei si ai sa vezi ca ei se ocupa SI de cercetarea Terrei, si de dezvoltare de tehnologii.
      Fa o cautare in stirile din ultimii 2 ani, si ai sa vezi ca NASA a fost implicata inclusiv in studiul si solutionarea defectiunilor electronice a unei masini (daca nu ma insel era vorba de o Toyota ce o lua razna de fiecare data cand ajungea pe sub o linie de inalta tensiune).
    Ce este viata? (Joi, 2 decembrie 2010, 21:56)

roberto [anonim]

Pana la urma ce intelege NASA prin viata?
      hahahahahaha (Joi, 2 decembrie 2010, 23:09)

MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui roberto

esti tare. In clasa intai se invata "orice fiinta vie se naste, creste, se inmulteste si moare". Asta-i viata.
        Sunt tare (Vineri, 3 decembrie 2010, 7:46)

roberto [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

La câteva clase deasupra trenului, poți afla că universul nostru (de exemplu) se naște (unii spun big-bang). crește (expansiunea universului), se înmulțește (noi și noi galaxii) și moare (revenirea la singularitate, spun alții).

Poate fi considerat universul o ființă vie?
        Dar un atom fisionabil?
        ...1se naste, 2 creste, 3se inmulteste 4 moare... (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:15)

Comunistu [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

O definitie incompleta.
        Unde includem - la 2 (”creste” spiritual ?) -
        activitati precum?
        - a vota
        - a face greva foamei pentru
        a ajunge si tu tatoaică sau lavinie sandru
        - a dialoga in spume la TV
        - a tine discursuri
        - a lansa sau a taia panglici
        - a primi onorul
        - a protesta ca nu ai primit onorul
        - a posta
        - a cerceta o bacterie drogata linga Los Angeles folosind o caruta de bani destnati explorarii galaxiilor
      To be or not to be (Joi, 2 decembrie 2010, 23:50)

Kor [anonim] i-a raspuns lui roberto

Hamlet mic ce esti! Iete unde zacea filosoful... pai, daca e asa: ce intelegi TU prin viata? Asta ca sa avem, nu-i asa, un dictionar comun de cuvinte... :)
        Un posibil raspuns (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:12)

roberto [anonim] i-a raspuns lui Kor

Orice in afara vidului.
    NASA pe fundul lacului (Joi, 2 decembrie 2010, 21:57)

samosata [anonim]

Parca NASA era agentia spatiala americana. Ma asteptam sa fi gasit ceva "pe-afara" si cand colo ei scormonesc prin balti. Pai atunci sa-si zica NALA. (National American Lake Agency) Cu rezultate de-astea o sa ajunga la un buget de NACA. (C de la canal). Disperarea intotdeauna duce la decizii tampite. Trist.
      priviti dincolo (Joi, 2 decembrie 2010, 22:19)

gaspar [anonim] i-a raspuns lui samosata

e un pas inainte facut de nasa

eu cred ca ni se pregateste ceva. asta este o mare descoperire. este vorba de un nou organism CU ADN diferit. chestia cu lacul din california sunt basme.

ne pregatesc psihologic pentru orelatare importanta
        Argumente (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:44)

samosata [anonim] i-a raspuns lui gaspar

Eu accept sa nu fiti de acord cu mine si sa dati "minusuri" dar nu aveti nici un argument de dat ? Sunt asa, ... "de-aia" ?!
        :) (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:37)

Gandalf the White [utilizator] i-a raspuns lui gaspar

Esti prea optimist. :))
      NASA, NALA, NACA (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:33)

getodacul [utilizator] i-a raspuns lui samosata

Multiubite tovarase,

Cum anume crezi ca poti cerceta alte planete si existenta vietii pe alte planete, daca nu te "antrenezi" aici local?
      Cum ai vrea sa incepi sa studiezi existenta vietii si formele ei pe alte planete, fara sa studiezi cum exista viata si cum se poate ea manifesta ?
      Nu crezi ca cel mai la indemana, mai ieftin si mai rapid ar fi un studiu facut aici, acasa (pe Terra) ?

Si te mai intrebi de ce iti da lumea "minus" ? Este simplu, pentru ca faci afirmatii lipsite de orice noima ( http://dexonline.ro/definitie/noima )
        Ai dreptate (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:07)

samosata [anonim] i-a raspuns lui getodacul

E intradevar o agentie spatiala. Asa ca poate cerceta si in spatiul euclidian si in cel intracelular. Eu sunt fara noima cand dupa ce mi se flutura zeci de ani imagini cu navete spatiale, cu radiotelescoape, cu Huble, aflu ca au gasit o bacterie intr-un lac din California care a inlocuit fosforul cu arsenul si sunt dezamagit. Unde mai pui ca mi se spune ca arsenicul (sic!) e toxic ca si cand fosforul n-ar fi (si ce bombe cu fosfor s-au mai facut) si as observa ca fac parte din aceeasi grupa a tabelului (socant ar fi fost daca l-ar fi inlocuit cu clorul de ex.). Si toate astea dupa anuntul cu obiectul cosmic din "vecinatatea" nostra spatiala (cosmica) care se afla acum 30 de ani la 50 de milioane de ani lumina. Eu sunt fara noima ca ma enerveaza faptul ca o institutie de mare probitate stiintifica asa cum ar trebui sa fie NASA se deda la trucuri "tabloide". Anunturile lor incep sa semene cu cele de la Radio Erevan sa nu zic OTV. Si accept ca pot fi persoane satisfacute de rezultatele obtinute.
    nu e nimic nou aici (Joi, 2 decembrie 2010, 21:58)

ieremia [anonim]

pestera movila din dobrogea
      Una e bacteria anaeroba (Joi, 2 decembrie 2010, 22:16)

fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui ieremia

si alta e bacteria care foloseste altceva decat unul din elementele CHONPS.
      Descoperire remarcabila.
      sursa vietii (Joi, 2 decembrie 2010, 22:24)

newbie [anonim] i-a raspuns lui ieremia

in pestera movila este un ecosistem inchis, care e construit tot pe cele 6 elemente fundamentale vietii. din cate stiu, organismele de acolo au la baza sulful si nu carbonul.
      descoperirea facuta de nasa arata ca nu este nevoie de cele 6 elemente pentru a avea viata.
      bacteria aceea a inlocuit sulful cu arsenicul.
      aceasta inseamna ca pot fi mult mai multe combinatii de elemente decat ne am imaginat la inceput si in consecinta, exista mai multe sanse de a gasi viata extraterestra.
        Izvorul vietii! (Joi, 2 decembrie 2010, 23:58)

crestinul [anonim] i-a raspuns lui newbie

Da sursa sau izvorul este acelasi lucru,dragilor impreuna cu ateii de la nasa va intoxicati degeaba cu iluziile si visurile urate ale lui charles darvin,un om care s-a inselat pe el si i-a insealt si pa altii,multi dupa el.
        Va dati seama ca ne mai trebuie 15 milioane de ani sa vedem daca de aici vor iesi ceva mormoloci.
        Eu aleg sa cred ca Dumnezeu cel Atot puternic a creiat cerurile si pamantul si prin credinta chiar pricep acest lucru.Evrei cap 11;3
        Cred ca veti fi mai castigati sa va uitati mai mult in Cuvantul Lui Dumnezeu ca sa puteti pricepe mai bine ce se spune pe piata de informare sau de dezinformare.Domnul Iisus sa fie cu voi!
          crestine (Vineri, 3 decembrie 2010, 4:24)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui crestinul

Tocmai de aia ca in ceruri exista viata. Ba char fara de moarte, zice biblia.
          Iar eu sunt credincios in Dumnezeu iar tu nu ai nici un drept sa imi reprosezi sau sa ma cataloghezi ca un necredincios(aruncand primul piatra) pt ca cred in evolutie si o consider data tot de la Dumnezeu. Si cred ca omenirea (viata in general) are un scop, nu doar sa doarma, mance si sa moara. Perpetuarea indelungata a speciilor are si ea un scop, acela al evolutiei prin care numai D-zeu stie unde tre sa ne duca in final.

Si ca sa continuam filozofia, poate nici nu exista un final, linia (vietii, evolutiei etc) fiind defapt o forma de cerc. De ce? pt ca linia e formata din puncte, iar punctul parca e tot un cerc plin, nu?. Iar tot ce observam noi aici pe pamant totul urmeaza un ciclu. Dar nu garantez ca la fel se intampla si in univers.
            TE INSELI - NU E IN FORMA DE CERC (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:31)

Comunistu [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

Adica nu putem fi siguri.
            *
            Uite eu de pilda, cand eram copil ma duceam saptamanal la Cotroceni, unde in locul derbedeului aveau acces pionierii.

Se si numea Palatul Pionierilor.

Acolo invatam impreuna cu alti pionieri sa face niste corabii si vaporase din lemn
            (...vezi dar ca semne despre iminenta venire a lui Mesia-Marinar erau...)

Lucram intr-un atelier care avea forma paralelipipedica...in sectiune era carevasazica DREPTUNGHIULAR.
            *
            Ei bine atelierul ăla dreptunghiular se numea ”CERCUL” de navomodele.

Imi pare rau ca aceasta minciuna ordinara care ne pervertea constiintele noastre pure de copii nu a fost contabilizata in Raportul lui Tismaneanu, alaturi de potlogariile comise de parintii lui
            contradictie in termeni (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:45)

crestinul [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

draga nu creau sa te supar;
            Nu poti fi credincios si sa crezi in evolutie,
            Evolutionismul neaga existenta lui Dumnezeu,face parte din ideologia comunista,n-ai stiut?mai gandeste-te.
            daca crezi in Dumnezeu trebuie sa crezi ca El este Creiatorul si Mantuitorul nostru!
            No;Sarbatori fericite1
              off... (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:23)

un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui crestinul

evolutionismul si marx nu au nimic in comun. cum nici tu si ratiunea. iti apreciez convingerile dar nu incerca sa critici tot ce nu gandeste ca tine...sau tot ce pur si simplu gandeste!
      oooffff (Joi, 2 decembrie 2010, 23:11)

MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui ieremia

ce greu e sa citesti. Confunzi organismele anaerobe cu modificarea ADN.
      Pestera MOVILE !.... (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:01)

kukubau [utilizator] i-a raspuns lui ieremia

...asa se numeste !..... Exemplul e f.bun !.... Speologii romani au colaborat cu NASA pentru cercetarile intreprinse acolo !
    Io nu-mi imaginez (Joi, 2 decembrie 2010, 22:00)

Johnny [anonim]

...ca oamenii de stiinta au refuzat pana acum sa creada ca structuri complexe / inteligenta s-ar putea crea in spatiu si cu alte elemente decat pe baza de carbon si oxigen.

Probabil s-au uitat prea mult la filme in care toti extraterestrii sunt umanoizi.

Sunt uimit de aceasta stire si incep sa cred in teoria potrivit careia NASA face propaganda pentru fonduri.
      pai tocmai (Joi, 2 decembrie 2010, 23:12)

MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Johnny

daca te uitai mai des pe canalele stiintifice stiai ca de mult se vorbeste despre asta, dar abia acum s-a si dovedit.
    ... (Joi, 2 decembrie 2010, 22:01)

Traian_S [utilizator]

astea cum au incaput in Arca?
    viata (Joi, 2 decembrie 2010, 22:11)

NicuG [anonim]

Probabil ca se refere la arsen, arsenicul fiind un oxid al arsenului.
    Si in pesterile (Joi, 2 decembrie 2010, 22:15)

ploiesteanu [anonim]

din Romania s-au gasit microorganisme chiar mai ciudate in mediul salin. Se studiaza in prezent chiar de americani. Ma gandesc ca au luat mostre si-au implantat in lacurile californiene, desi crearea mediului de viata in timpul transportului ar fi fost destul de dificila.
    Strange (Joi, 2 decembrie 2010, 22:20)

copywrite89 [utilizator]

Stirea asta si cea de data trecuta (cu gaura neagra) ma fac sa cred ca ei au descoperit muuult mai multe.
    Desigur cei de la NASA au in acest moment destul de multe informatii secrete care le tin cu multa tarie ascunse publicului larg.
    Mai este posibil ca acest anunt sa fie unul pregatitor pentru altele mai interesante...
      Ce urmeaza? (Joi, 2 decembrie 2010, 23:35)

Erra [anonim] i-a raspuns lui copywrite89

Ma tem ca s-ar putea sa ai dreptate. Ori sunt deja printre noi, ori sunt bilele alea filmate de pe ISS, filmari din arhiva lor pe care le gasiti pe Youtube. Arsenic, gaura nearga, unde ne indreptam? Spre Singularitate? Schimbarea ADN-ului e inca un basm. Cel putin lunile astea. Power to the people. Sci-fi-ul bate realitatea
    disclosure (Joi, 2 decembrie 2010, 22:25)

Colo [anonim]

Intrebarea e : De ce NASA a inceput de relativ putin timp sa ne transmita stiri "senzationale" in legatura cu diferite chestii in care sunt implicati.Parerea mea e ca incet incet vor ajunge sa ne spuna exact ceea ce asteptam sa ne spuna.......
      hmm (Joi, 2 decembrie 2010, 22:37)

Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Colo

Ne-ar fi spus mai repede daca n-ar fi existat persoane gen Yorgu, de mai sus. Cine stie ce reactie vor avea cei ca el cand vor afla ca nu e chiar asa cum cred ei.
        :) (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:24)

un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Anonimul

cred ca e cea mai buna si subtila remarca de aici :)
        bv!
    stire veche, totusi (Joi, 2 decembrie 2010, 22:32)

descopery [anonim]

Interesant... Dar stirea asta o vazusem deja pe Discovery in urma cu o luna...
    viata si arsenul, de ce nu? (Joi, 2 decembrie 2010, 22:32)

Peter Gluck [anonim]

Veti intelege mai bine despre ce este vorba citind editorialele mele din revista Info Kapp

nr. 429- "Regandind Evolutia"- despre viata
    nr 430 :"Ecologie si Ecologisti"- despre arsen

La: http://ri.kappa.ro

Esenta este caracterul invaziv, invincibil al Vietii.
    nasa (Joi, 2 decembrie 2010, 22:33)

gigi [anonim]

sa puna niste sateliti si sa se dea mari la rusi???come onnnn....asistam iar la o imbarligatura tipica comunismului american,care ne/a omorat cu niste minciuni cat casa ca ei sunt cei mai buni.sunt niste verze....iar aia cu bacteria extraterestra e cum e aia cu gemenii dati jos de teroristi.cred ca de teroristii aia de la revolutie...ei ca sa vezi,nici acum nu i/au prins pe aia...domne ce rai sunt aia...eu cred ca teroristii s/au format din bacteriile alea,si de aia au imprejmuit lacul.inseamna ca trebuie sa cautam si noi in lacul Vidraru.poate il gasim pe alien 4 in lupta cu arnold si cu neil armstrong.....
      omul de mai multe ori pe luna (Joi, 2 decembrie 2010, 23:15)

pederico [anonim] i-a raspuns lui gigi

Citeste Wikipedia sau orice alta sursa si vei afla ca au existat mai multe aselenizari cu echipaje umane. Nu mai crede doar propaganda "conspirationista".
        nasa (Joi, 2 decembrie 2010, 23:55)

gigi [anonim] i-a raspuns lui pederico

prietene,crede/ma ...din 72 nimik....de ce crezi ca totul a fost pana atunci???extraordinar se opreau tocmai cand aveau si ei tehnica avansata si computere performante...si daca erau asa de buni de ce vin cu nimikuri gen uite,avem extraterestri tocmai cand vrea sa ii dea afara?!ma rog sa ii disponibilizeze?!daca erau romani,faceau greva in fata la Cotroceni...asa se multumesc sa se faca soferi de taxi spatiali!!! Hellooo huston!!!am ridicat un chubaca din galaxia Orion,il las la mec pe Marte...stay focus...this is just the begining,my dear friend...
          .... (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:27)

un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gigi

tu deduci din presupuneri nu? Daca argumentele tale sunt suficiente nu meriti replica. nu ai intelege oricum
      Cu satelitu la plimbare... (Vineri, 3 decembrie 2010, 3:45)

Dan [anonim] i-a raspuns lui gigi

gigi, prietene... explica-mi si mie, cam cum ai pune tu un satelit pe luna?
      ar fi unu fix, cu fundatie sapata la 20 m adancime sau ar topai ca un cangur de ici pana colo?
      daca esti bun, vinde-mi si mie tehnologia, k vreau sa-mi plantez si eu unul in gradina... nu de alta, dar pe toti pe care i-am pus pana acum, pleaca precum baloanele cu heliu si se tot invart in jurul terrei...
        nasa (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 17:06)

fulgerica [utilizator] i-a raspuns lui Dan

dan,prietene...nu ma refeream strict la a fixa un satelit...am folosit termenul ca asta mi/a venit in minte atunci...ideea este ca sigur am fi vazut la tv si pe toate canalele media numai nasa pe luna,si de ce nu ,pe marte...eu nu vreau sa fiu bun,dar daca tu esti,jos palaria!!!...spun doar ca e ceva aiurea in toata povestea asta,course,in viziunea mea...stii ce?tu esti un baiat bun,dar cred ca nu aprofundezi suficient de mult unele probleme din viata ta.una dintre ele ar fi asta.eu zic sa te dedici...ai stofa...
      x (Vineri, 3 decembrie 2010, 8:30)

x [anonim] i-a raspuns lui gigi

Bacteria e dintr-un lac din California. Cam greu as putea numi California - zona extraterestra. Nu? :D
      Teoria conspiratiei (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:10)

George [anonim] i-a raspuns lui gigi

Omule, ultima misiune a plasat pe luna in 72' un reflector care poate fi sesizat cu orice raza laser trimisa spre el. Au fost acolo deci in mod cert.
      Hai sa presupunem prin absurd ca prima aselenizare a fost trucata. Crezi ca erau nebuni sa mai regizeze inca 5 fara sa transpire ceva ? (5 echipaje etc etc)
      Daca o regizau atunci o regizau o singura data...
        Ultima misiune a descoperit apa pe Luna (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:11)

fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui George

In octombrie a aparut in revista Nature povestea misiunii care a descoperit (povestea e mai mulga, implica si utilizarea unui dispozitiv, masuratori etc) in craterele mari si intunecate din apropierea polului nord al Lunii o concentratie de vapori de apa apropiata cu cea a deserturilor de pe Terra.
        E drept, nimeni nu a coborat pe Luna, ci doar un proiectil a fost lansat intr-un crater. Masuratorile au fost facute de pe nava-mama.
    zerg (Joi, 2 decembrie 2010, 22:43)

mihai [anonim]

asa au aparut si zergii
    Nu este surprinzator (Joi, 2 decembrie 2010, 23:03)

Vizitiul [utilizator]

Surprinzatoare este reactia oamenilor de stiinta.

Pai, daca va ganditi prin prisma faptului ca nu se face energie ci doar se converteste, ajungem la concluzia ca si viata este un sistem avansat de conversie si prin urmare de ce nu ar exista conversia si in alte feluri.
    Viata este de la Dumnezeu (Joi, 2 decembrie 2010, 23:19)

Diane [anonim]

Nu exista o alta persoana care sa ne dea viata.
    Si daca traim , datorita lui Dumnezeu traim.
      Dar Dumnezeu e destept (Joi, 2 decembrie 2010, 23:46)

Catalin [anonim] i-a raspuns lui Diane

Asa este viata de la Dumnezeu, dar sa nu credem ca Dumnezeu duce lipsa de imaginatie si nea creat doar pe noi numai pe baza catorva elemente. Exista miliarde de posibilitati de a crea viata, din absolut orice element chimic cunoscut sau nu de noi. Si un computer poate fi considerat o forma de viat aprimitiva, la un moment data un robot se poate reproduce singur, poate lua decizie, si poate fi bazat doar pe siliciu si aur sa zicem.
      intrebare: (Joi, 2 decembrie 2010, 23:47)

ursut [utilizator] i-a raspuns lui Diane

dumnezeu da viata doar pe baza elementelor cunoscute, sau are putere sa dea viata unor bacterii care sa traiasca in asrenic?
      las-o (Vineri, 3 decembrie 2010, 4:31)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Diane

si a zis cineva ca nu? sau numai pe terra vrei tu.
      Dumnezeu e persoana? (Vineri, 3 decembrie 2010, 5:18)

gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Diane

deci tu esti din aia pentru care Dumnezeu e un mos cu barba ce sta calare pe norisori ?
      este uimitor... (Vineri, 3 decembrie 2010, 14:02)

me [anonim] i-a raspuns lui Diane

cum oamenii nu vor sa accepte dovezi stiintifice, experimente etc... dar accepta fara sa clipeasca ceea ce scrie intr-o carte veche de cateva mii de ani... (sa rectific in fragmentele unor copii a unei carti veche de cateva mii de ani)
      Nooo (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:48)

Margicu [anonim] i-a raspuns lui Diane

Jucam ieri carti cu Odin si cu Amaterasu si mi-au spus ca nici vorba.
    da' ashtia de la NASA nu s-au uitat la startrek? (Joi, 2 decembrie 2010, 23:43)

dan [anonim]

episodul ala cu cristalele alea inteligente care numeau oamenii saci plini cu apa... :)
    viata (Joi, 2 decembrie 2010, 23:48)

mircea [anonim]

Pana in prezent din legile fizicii cuantice putem deduce faptul ca materia se transforma(doar) ea neputand fi creata decat in anumite conditii(adica la moartea stelelor mari..) si distrusa doar atunci cand intalneste antimateria(se anihileaza reciproc). Daca insa vorbim de VIATA(care nu poate exista decat sub o anumita forma materiala) este imposibil sa nu introducem termenul de informatie structurata(aranjata) logic ce poate duce la o forma de inteligenta, in anumite cazuri.
    Problema care se pune este urmatoarea: CINE ARANJEAZA ACEASTA MATERIE INTR-O FORMA LOGICA CREAND VIATA?............. Un mare fizician spunea candva ca SPATU-TIMPUL ÎI SPUNE MATERIEI CUM SA SE MISTE, MATERIA ÎI SPUNE SPATIU-TIMPULUI CUM SA SE CURBEZE.......;)
      interesant (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:15)

surazator [anonim] i-a raspuns lui mircea

Adica materia penetreaza continuumul spatio-temporal, de aia-i spune conti cum sa se miste iar mate ii spune lu' conti cum sa stea, sa se-ndoaie, sa ridice piciorul ... seamana cu o prtida de sex la scara cosmica.
    NASA (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:03)

leonardo32 [anonim]

Nu vreau să ştiu cine comentat articolul până acum. Nu înţeleg unde aţi crescut...Cine e NASA? Cine a demonstrat că are secţiune de cercetare? Şi dacă are, cine omologhează rezultatele? Dacă aflaţi mâine că, potrivit studiului NASA, în 11 ani şi 8 luni se vor naşte copii cu 3 mâini, o să vă faceţi implant?
    Oricum nu prea conteaza (Vineri, 3 decembrie 2010, 1:01)

Juju [anonim]

Oricum nu prea conteaza. Pamantenii nu au avut timp nicodata sa descopere prea multe
    inversunare (Vineri, 3 decembrie 2010, 1:27)

d [anonim]

Ceea ce ma intristeaza pe mine este ca la un articol de stiinta, atentie, nu de politic sau fotbal, sunt atat de multe comentarii ce au trebuit sa fie colapsate cu minusuri. :-(
    Din ce in ce mai rau... (Vineri, 3 decembrie 2010, 6:30)

Gabik [anonim]

NASA ne da noua,oamenilor de rand doar cateva firmituri de informatie,in nici un caz nu vom sti exact ce experimente fac si la ce folosesc acestea. Cu siguranta se pregateste ceva... Probabil vom auzi de acea bomba chimica de care se tot vb,si ei pregatesc din timp un vinovat,sau macar be baga in ceata sa nu apucam sa intelegem prea bine ce se intampla.
      ce at trebui sa faca NASA? (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:07)

Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Gabik

Intrebati-i pe romani. Ei stiu!
    subiect vechi (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:08)

cosmin [anonim]

pentru cine se uita pe discovery, chestia asta a aparut deja intr-un episod din "through the wormhol:with Morgan Freeman" ... s-a uitat nasa la televizor si a facut "marea descoperire" .. jenibil
    Apropo de ochelari de cal... (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:18)

Oana [anonim]

Nu imi vine sa cred ca pana acum toti cercetatorii au fost asa de limitati in gandire incat sa creada ca trebuie neaparat ca viata sa fie compusa numai din anumite elemente chimice! Sau ca viata fara carbon nu se poate...sau chiar fara ADN/ARN. Cu cat esti specializat mai tare intr-un domeniu, cu atat esuezi sa vezi mai departe de ceea ce cunosti tu. Ma mir cum progresam daca nimeni nu incearca si alta perspectiva ci toti judeca prin prisma conceptiilor impamantenite acum zeci de ani!
    P vs As (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:36)

Ella [anonim]

Nu cred ca aceste bacterii au origine extraterestra deoarece, in sistemul periodic, As este in aceeasi grupa cu P si deci, ambele elemente au acelasi numar de electroni pe ultimul strat, putand satisface acelasi numar de legaturi covalente. As poate fi la fel de bine ca si P un element capabil sa intre in structura lanturilor de ADN si ARN si evolutia sa-si urmeze cursul firesc si cu aceasta diferenta atat timp cat existenta unui cod genetic nu este radical influentata.
    To be sf or not to be sf (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:39)

bita [anonim]

Uitati-va la Batelstar galactica si o parte din lucrurile neintelese pana acum, le veti lamuri. Presupuneri si idei implantate sistematic numai ca sa ajungem sa credem lucruri care s-au mai intamplat odata si se vor mai intampla. So say we all...
    As vs As2O3 (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:48)

Ella [anonim]

Am vazut in multe postari, ba chiar si in titluri de articole pe marginea acestui subiect, confuzii intre As -arsen si As2O3 -arsenic (trioxidul de arsen).
    Poate chimia e grea dar o confuzie de acest gen in chimie modifica total proprietatile substantei despre care vorbim.
    guvernul SUA scade bugetul NASA (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:35)

bancher [anonim]

si guvernul britanic a desfiintat agentia pt cercetarea fenomenului OZN (pt ca nu a adus nici un rezultat concret). In aceste conditii, NASA sare si ea pe post cu tot felul de fumigene ,,stralucitoare'', ca sa isi justifice activitatea si sa isi incaseze bugetul. Au venit cu stirea despre gaura neagra veche de 50 mil ani, acum au venit cu stirea cu bacteria, maine cine stie cu ce mai vin. Toate aceste banalitati au fost prezentate ca stiri extraordinare.
    De fapt sunt praf in ochi, ei vor doar sa atraga atentia ca sa isi justifice bugetul.
    este o descoperire notabila! (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:03)

nenea [anonim]

asta schimba tot ce stiam noi despre viata in termeni biochimici. oare cum interactioneaza aceasta bacterie cu un organism viu? sunt periculosi acesti microbi? este ceva extraordinar. (intrebarea, ramane: bacteria a fost creeata in laborator sau chiar a fost descoperita? arseniul si fosforuyl subnt destul de diferite din, din punct de vedere chimic)
      bacteria (Duminică, 5 decembrie 2010, 19:37)

si ce daca [anonim] i-a raspuns lui nenea

-a fost creata
      -este ucigasa
      -sinteti anuntati cu delicatete de inventarea unei noi bombe biologice
      STIINTA NU A FACUT ALTCEVA DECIT SA UCIDA VIATA
    /// (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:19)

Sile [anonim]

Acidul adenosintrifosforic nu intra in componenta A D N.( din cite tin minte acesta nu contine decit carbon,azot, hidrogen si oxigen) Au gasit cumva atp in care Fosforul sa fie inlocuit cu arsen? Nu cred.E adevarat ca azotul fosforul si arsenul fac parte din aceeas grupa chimica /// O zi buna!(editat de HotNews.ro)
    ATP (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:11)

Ella [anonim]

Adenozintrifosfatul (ATP), respectiv riboza si adenina din ADN reprezinta partea componenta a acizilor nucleici la organismele care au fosforul ca element de baza al structurii lor genetice ceea ce nu inseamna ca nu pot aparea forme de viata cu alte elemente constitutive. Existenta bacteriilor cu As in loc de P in ADN reprezinta f clar o forma de viata adaptata conditiilor de mediu in prezenta trioxidului de As; asa cum la toate organismele de pe planeta cu exceptia bacteriilor descoperite acum prin glicoliza si ciclu Krebs s-a format adenozintrifosfatul, tot la fel, prin procese biochimice la nivel celular se poate forma adenozintriarsenatul sau alt compus ca parte a ADN-lui lor sau cu rol de acumulator de energie pentru organism. Poate ca suntem forma de viata care a putut sa se nasca cel mai repede si usor pe planeta dar asta nu inseamna ca putem exclude aparitia altor forme de viata cu alte elemente chimice la baza.
    Bine, bine, da' s-o scurtam ..... (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:23)

Carcotescu [anonim]

Pana la urma ..... cum arata aia mici si verzi si cu ochii bulbucati?
    La fel?
    lol
      BA NU ! VOI AVETI OCHI ADANCITI !! URATILOR ! (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 10:50)

Ventuză - de pe Merkur [anonim] i-a raspuns lui Carcotescu

Si care e problema ca avem noi pielea verde ?
      Poate te reclam la CEDO !

Adevarul e ca va manca invidia ca nu puteti sa faceti fotosinteza

Ca sa nu mai spun ca trageti in piept....bueh....oxigen eliminat de noi...
    Parca sant (Duminică, 5 decembrie 2010, 13:50)

HESS [utilizator]

De nu niste gogosi ai viermelui de matase.