Afghanistan: Un barbat si o femeie, omorati cu pietre de talibani pentru o presupusa relatie amoroasa

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 16 august 2010, 12:31 Actualitate | Internaţional


Un barbat si o femeie au fost ucisi prin lapidare in nordul Afghanistanului, dupa ce au fost acuzati de talibani ca aveau o relatie amoroasa, transmite AFP, citand declaratii ale martorilor si ale oficialilor locali. Informatia a venit la doar cateva zile dupa ce o femeie afghana pe nume Bibi Sanubar a fost biciuita si apoi executata pentru un presupus adulter. Ea a fost impuscata de trei ori in cap, intr-o executie publica. Barbatul acuzat ca a avut o relatie cu ea se afla in custodia talibanilor in Afghanistan, iar viitorul sau este incert.​

Femeia in varsta de 23 de ani si barbatul de 28 de ani au fost ucisi deoarece "au avut o relatie", a declarat Mohammad Ayob, guvernatorul districtului Imam Sahib din provincia Kunduz. Oficialul a afirmat ca executia a avut loc in satul Mullah Quli, aflat sub controlul talibanilor.

Abdul Satar, unul dintre locuitori din Mullah Quli, a declarat ca aproximativ 100 de persoane, majoritatea talibani, s-au strans duminica seara in centrul satului, unde a fost citit un comunicat in care se preciza ca cei doi au recunoscut ca au avut o legatura amoroasa. Satar a afirmat ca barbatul era insurat, in timp ce femeia era logodita.
 
Satar a spus ca, dupa citirea verdictului, "cativa din multime au inceput sa arunce pietre in cei doi pana i-au omorat".

Atat femeia, cat si barbatul au avut mainile legate la spate si au fost obligati sa stea intr-un camp deschis in timp ce talibanii citeau sentinta.

Un comandant taliban local, care a refuzat sa-si dea numele, a confirmat executiile: "Cuplul a recunoscut ca a fugit pe ascuns si, pe baza marturisirii, cei doi au fost omorati cu pietre".

Potrivit legii islamice Sharia, relatiile sexuale intre persoane necasatorie sunt pedepsite cu bataia in public. Pedeapsa pentru cei prinsi avand relatii extraconjugale este lapidarea.


O vaduva a fost lapidata pentru adulter saptamana trecuta


Saptamana trecuta, o femeie pe nume Bibi Sanubar a fost biciuita si apoi executata pentru un presupus adulter. Ea a fost impuscata de trei ori in cap, intr-o executie publica.

Autorul executiei a fost Mohammad Yousuf, un comandant taliban local din districtul Qadis, in provincia vestica Badghis.

Potrivit informatiilor, talibanii au acuzat-o pe Sanubar, care era vaduva de patru ani, ca a avut "o relatie ilegala" de pe urma careia a ramas insarcinata. Ea a primit mai intai 200 de lovituri de bici, inainte de a fi impuscata in cap de trei ori.

Locuitorii din zona au declarat ca Sanubar si barbatul cu care ar fi avut o relatie urmau sa se casatoreasca.

Barbatul a fost arestat insa de talibani, primind ca pedeapsa 200 de lovituri de bici.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3596 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    ... (Luni, 16 august 2010, 12:39)

    dragos234 [utilizator]

    Se poate comenta ceva la asa o barbarie?
    • +1 (5 voturi)    
      da, se poate (Luni, 16 august 2010, 14:09)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      ...trebuie sa-ti pui intrebarea cum de au ajuns asa de inapoiati in comparatie cu altii. de ce acei "altii" nu au gasit alta forma de "civilizare" in afara de razboie? daca tot nu au o solutie privind "civilizarea" si "emanciparea", de ce nu-i lasa in plata Domnului si poate timpul ii va emancipa candva. de ce sunt acum mai saraci si mai inapoiati decat inaintea procesului de "emancipare" ...si ar mai fi multe raspunsuri de dat si de comentat
  • -12 (20 voturi)    
    PP (Luni, 16 august 2010, 12:40)

    SOS [anonim]

    Aceasta stire impreuna cu cea referitoare la femeia biciuita seamana a propaganda de razboi pt justificarea intrarii armatelor NATO peste acesti "barbari"! Stiri asemanatoare erau difuzate si de propaganda nazista si de cea comunista.
    • -14 (16 voturi)    
      corect (Luni, 16 august 2010, 12:52)

      ratza [anonim] i-a raspuns lui SOS

      110% de acord cu tine!
      • -1 (1 vot)    
        subscriu si eu (Marţi, 17 august 2010, 9:19)

        alex [anonim] i-a raspuns lui ratza

        sapt trecuta cand a venit premierul israelian in ro s-a auzit din nou despre femeia din iran care este condamnata la moarte si avocatul ei care a fugit in turcia. :)) eu nu cred stirile astea. vor doar sa ii puna pe cei de acolo intr-o lumina proasta
    • +8 (10 voturi)    
      Dar desigur, contesta intai stirile... (Luni, 16 august 2010, 13:03)

      iosiP [anonim] i-a raspuns lui SOS

      ...si apoi fa astfel de comentarii!

      Sau lucrezi la Radio Erevan: si nu i-au omorat cu pietre ci le-au oferit pietre pentru noua casa...

      Da, stiu ca americanii au explorat potentialul geologic (mineralogic) al Afganistanului. Stiu ca sunt SI interese economice la mijloc. Dar asta nu inseamna ca lumea civilizata trebuie sa tolereze astfel de manifestari.

      "cativa din multime au inceput sa arunce pietre in cei doi pana i-au omorat". ??? Pai "cativa din multime" vor incepe sa arunce bombe "pana i-au omorat"!
      Si ca veni vorba, ai idee cate pietre sunt necesare pentru a omori un om? Da' bine-nteles, nu s-a "ofuscat" nimeni?! Ca doar s-a intamplat sa se afle prin zona (traiasca turismul taliban).

      Esti penibil, pacat ca nu realizezi acest lucru!
      • -2 (4 voturi)    
        Re: (Luni, 16 august 2010, 13:51)

        SOS [anonim] i-a raspuns lui iosiP

        Nu contest veridicitatea stirii. Ideea era ca se prezinta polarizat imaginea afganilor si anume doar astfel de cazuri negative.(Cum ar fi sa avem stiri despre SUA in care e vb numai depre banditi si criminali? Nu-i asa ca in timp s-ar cladi o imagine la fel de barbara?) Mi-e greu sa cred ca nu s-au intamplat niciodata lucruri construtive in orice tara de pe glob. De ex. in fiecare tara,indiferent de gradul de dez. economica exista inventatori. Multi! Ati gasit in mass-media stiri despre inventatori si inventiile lor din tarile unde marile puteri au intrat cu trupe?
        • 0 (2 voturi)    
          bine zis (Luni, 16 august 2010, 14:34)

          nenea [anonim] i-a raspuns lui SOS

          cateva stiri recente vorbesc despre atacuri armate in scoli si baruri in care au muri mai multi oameni (in usa)....de o barbarie ca asta ce zici?
          • 0 (0 voturi)    
            Zic ca acolo faptasii vor fi pedepsiti (Marţi, 17 august 2010, 5:51)

            iosiP [anonim] i-a raspuns lui nenea

            Da, din 300 milioane de oameni or fi si cativa nebuni!
            Diferenta este ca acolo ei sfarsesc in puscarie sau in camera de executie, in timp ce autorii lapidarii vor scapa probabil cu mustrari din partea mullahului local.
            Vezi diferenta?

            Acuma, daca tot vrei sa dai exemple gandeste-te mai bine la o tara in care cativa zeci de ucigasi la volan au primit sentinte cu suspendare... ti se pare cunoscut?
      • -1 (3 voturi)    
        iosiP demonstreaza tu (Luni, 16 august 2010, 14:32)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui iosiP

        ...ca stirile sunt adevarate si dupa aceea cere cuiva sa le conteste. o singura tabara defineste cine e bun si cine e rau....si cei "buni" au mereu dreptate
    • +4 (6 voturi)    
      nu-nţeleg (Luni, 16 august 2010, 13:21)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui SOS

      propagandă sau nu, asta ascunde realitatea? Dacă vecin-tu de la doi o snopeşte pe nevastă-sa cu pietre-n casă, ce faci? sau, tu te bagi doar dacă-ţi lasă nisip pe preşu' de la intrare iar pân-atunci te uiţi pe vizor? De ce nu văd ştiri propagandistice cu talibani cultivând panseluţe şi dând cu grebla, lucrînd la strung sau jucând volei? Şi, ca să previn riposta, nu acum, în timpul războiului, ci înainte...
    • +1 (3 voturi)    
      ..... (Luni, 16 august 2010, 13:47)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui SOS

      La astia chiar as vrea sa le arunce americanii o bomba in cap. As apasa eu pe buton. Nu ma intereseaza ce manevre de PR si ce propaganda sunt aici.
      Asemenea crime salbatice nu au nicio scuza.
      • -1 (3 voturi)    
        Oare? (Luni, 16 august 2010, 14:45)

        sfass [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        Pai ai fi mai criminal decat ei, "civilizatule".
  • +7 (11 voturi)    
    Cita lasitate (Luni, 16 august 2010, 12:42)

    Claude [anonim]

    "Satar a spus ca, dupa citirea verdictului, "cativa din multime au inceput sa arunce pietre in cei doi pana i-au omorat".

    Salbaticii astia nici macar nu-si asuma fapta. Chiar nu mi-e mila cind le mai scapa Uncle Sam cite-o bomba in cap. Nici macar din greseala.
    • +2 (4 voturi)    
      Cu bombe nu-i convingi (Luni, 16 august 2010, 13:24)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Claude

      sa-si adapteze religia la drepturile omului, din contra, devin si mai radicali. Razboiul americanilor in Afganistan are cu totul un alt scop.
      • +1 (3 voturi)    
        Civilizatie (Luni, 16 august 2010, 13:53)

        gdans [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Oricine este de acord cu tine ca ar fi mai bine ca arabii sa-si revizuiasaca "civilizatia".
        Sau i-am lasa in plata Domnului, dar ce ne facem ca ei viseaza numai jihad si vor sa-si impuna "stilul de viata" (sharia) si in Europa ?
        Am avut in facultate colegi negrii si arabi si nu se compara.
        Negrii incearca sa se integreze pe cand arabii sunt foarte refractari la valorile civilizatiei.
        In ceea ce-i priveste pe americani, eu ma simt mai in siguranta daca ei ii tin sub control pe musulmani.
    • -4 (6 voturi)    
      targetul stirii a fost atins. cu tine (Luni, 16 august 2010, 13:51)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Claude

      Esti dintre cei care pun botu. La orice. Care cumpara de la teleshopping.
      Salbatici sunt peste tot, la noi sunt si mai mari.
      Daca mergi prin satele noastre se intampla atrocitati si mai mari. De multe ori chiar si la orase.
      Au americanii dreptul acum sa arunce o bomba peste romania ? In opinia ta au.
      Esti sarac cu duhul, atat, nici macar nu te condamn pt gandirea ta.
      • +4 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 16 august 2010, 14:34)

        [anonim] i-a raspuns lui gigi

  • +3 (5 voturi)    
    Afganistan (Luni, 16 august 2010, 13:09)

    Mariana [anonim]

    Barbari !
    • +3 (3 voturi)    
      Am ajuns pe luna de 40 de ani (Luni, 16 august 2010, 14:09)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Mariana

      si avem inca oameni omorati cu pietre din motive religioase.

      La noi, 40% dintre romani cred ca soarele se invarte in jurul pamantului.

      Foarte neplacut, atata pot spune...
  • -3 (7 voturi)    
    dreptate americana (Luni, 16 august 2010, 13:14)

    traiasca america [anonim]

    Corect acum urmeaza ca America sa ia masuri exact ca in cazul Irakului si ca corecteze aceasta barbarie si nedreptate astfel (exact ca in irak) :

    1)Bombardare masiva a tot ce misca minim 6 luni - minim 500.000 morti
    2) Invazie masiva si impuscat tot ce misca - minim 300.000 de morti si minim 2.000.000 refugiati de razboi in tarile vecine
    3) Ocupare mim 20 de ani cu dezmembrarea oricarei structuri civile afgane si patrule intense pe toate strazile si ogoarele, impuscat si bombardat tot ce misca pe dupa ferestre
    400.000 morti
    4) jefuirea tuturor bogatiilor tarii ca oricum nu le merita
    5) asasinarea tuturor persoanelor care intra in categoria elita intelectuala si instaurarea unui guvern de marionete format din "manelisti".
    6) Infestarea completa solului is apelor a tarii cu uraniu saracit si cu cate altele pentru ase asigura ca si dupa posibila avacuare a armatei tara nu are sanse de redresare

    Cred ca afganii merita cu varf si indesat toate astea pentru ca au omorat cu pietre cuplul de adulteri.
    Si cred ca in clipa de fata Americanii au deja toate motivele sa treaca la fapte.
    • +1 (5 voturi)    
      Canaliiile (Luni, 16 august 2010, 13:47)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui traiasca america

      Asat deja a facut URSS, toate punctele de la 1 la 6.
      Noi ( Romanii, americanii si altii) ne asiguram ca rusii nu vor mai avea motiv sa rada si alta data Afganistanul de pe fata pamantului. Si ca afganii nu vor mai fi folositi de niste talibani smekeri pentru a se imbogati din traficul de droguri si a trimite bani unor fundamentalisti din Spania de exemplu, care sa arunce trenurile in aer, de exemplu, unde sa moara 16 romani, de exemplu.
    • +4 (8 voturi)    
      Antiamericanism primitiv nu inseamna ok pt islam (Luni, 16 august 2010, 13:59)

      Saladdin era kurd [anonim] i-a raspuns lui traiasca america

      Noi, rasa alba a europenilor, am inventat ceea ce se numeste dialogul social, contractul social, drepturile individuale, cetatenia, statul de drept, libertatea de expresie si de vot, democratia reprezentativa, etc.

      O multime de concepte complexe si progresiste, adaptate nivelului nostru de inteligenta si de organizare colectiva.
      Pt sute de popoare ale altor rase, acest sistem social-politic (sau moral-filosofic) al europenilor e mult prea avansat, le depaseste net capacitatea de intelegere si de adaptare.

      Iar atunci cand aceste popoare sunt deja contaminate de ideologii medievale, retardate fata de modernitate (cum e islamul), e si mai greu pt membrii acestor popoare sa inteleaga si sa accepte ca pot trai si altfel, nu doar in stil 'traditional' (adica crapandu-si capul cu bolovani, ciuruindu-se cu AK-47, decapitandu-se, etc.).

      Societatea de tip european e superioara celorlalte pt ca a dezvoltat si protejat un spirit critic, fata de idei si de conducatori. Nu e cazul intr-una islamica, unde esti omorat daca te apuci sa critici imami, seici, lideri tribali sau idei islamice.

      Noi criticam USA, UE si prin asta ne dovedim liberi. Dar critica nu inseamna sa distrugi aceasta libertate, printr-un exces si pt ca esti nemultumit de o politica nu trebuie sa aprobi neaparat politica dusmanilor democratiei si libertatii.

      USA greseste uneori, are probleme de colaborare (insa e si vina celorlalti, adesea impotenti, doamne fereste daca ne-ar pazi doar UE de rusi sau de Ahmadinejad, am fi invadati sau bombardati in 24 ore!), si avem dreptul sa criticam, constructiv, sa spunem ca nu suntem de acord cu ceva si ar fi mai bine sa se faca cum vrem noi (daca majoritatea ne aproba, e ok, e democratie, nu avem dreptul ca minoritate sa impunem ceva).

      Dar de la critica USA la aprobarea salbaticiei si animalitatii unor musulmani e cale lunga si unii o fac fara sa se gandeasca la consecinte.

      Islamul e incompatibil cu libertatea si democratia, a devenit evident!
  • +2 (2 voturi)    
    cruzime (Luni, 16 august 2010, 13:29)

    george [anonim]

    Dincolo de scenariile care se pot face privind propaganda pro intrare in Afganistan, mie mi se par de o cruzime extrema astfel de gesturi.
    Nu ar trebui permis ca in secolul XXI cineva sa "dea" astfel de pesepse. Pentru ca nu pot vorbi despre un proces, in sensul in care il intelege lumea civilizata. Este decizia primitiva a unui habotnic taliban (asta mi se pare ca e pleonasm deja). Oricum denota o gandire si un mod de a privi lucrurile foarte primitiv.
  • -1 (3 voturi)    
    informatii in plus (Luni, 16 august 2010, 13:41)

    ignatiu [utilizator]

    Cine a vazut aceste fapte? cand? cine este autorul articolului?
    ... a, suntem la telefonul fara fir.
  • +1 (3 voturi)    
    Animale (Luni, 16 august 2010, 13:48)

    Obama [anonim]

    Islamul e o religie a urii. Asta se vede din toate actiunile acesator barbari in orice tara ar fi ei. Oamenii aia se iubeau si au fost ucisi de ura propagata de aceasta religie. Pot sa inteleg o alta religie, pot sa inteleg si sa accept opinii diferite de ale mele, dar nu pot intelege si accepta ura fata de umanitate.
  • +2 (2 voturi)    
    islamul propovaduieste pacea?? :P (Luni, 16 august 2010, 13:49)

    Bogdan [anonim]

    Problema lor este ca liderii care ar trebui sa-i "lumineze", sunt niste retardati sau poate niste indivizi cu anumite interese care ii manevreaza pe talibanii astia in numele Islamului si-i pune sa se comporte ca niste animale. Injurati-ma cat vreti, dar si animalele au drepturi azi, doar amaratii aia sunt omorati cu pietre ca se iubesc (si se iubesc pe bune, nu ca pitipoancele de la noi, ca colo platesti cu viata !!!).
    Seamana daca vreti cu nenorocitele alea de cruciade, cand in numele lui D-zei se strangeau armate sa-i omoare pe arabi ... Crima nu are justificare in nicio religie. Daca are, atunci religia trebuie schimbata...
  • 0 (4 voturi)    
    dreptate americana (Luni, 16 august 2010, 14:09)

    ti [anonim]

    Sunt intru totul de acord ca lapidarea acestui cuplu este un act de barbarie, primitivism, habotnicie, cruzime etc.

    Si totusi acestea hai sa punem in balanta niste lucruri:
    pe vremea talibanilor culturile de mac alb (opiu) au fost distruse si pentur prima oara in istoria omenirii de cand lupta vajnic CIA, FBI, NASA, NATO, INTERPOL, UNICEF etc. contra traficantilor de droguri pentru prima oara a aparut o criza a ofertei de droguri pe piata, adica nu se mai gaseau de cumpart decat la preturi ff mari.
    In doar cateva luni America s-a mobilizat ca niciodata si a cucerit Afganistanul si e si azi acolo. Cand credeti ca a fost cea mai mare productie de mac(opiu) din istoria tarii? Anul acesta sub atenta supraveghere a Americii.
    Asa ca pentru a proteja cele 10 (sa zicem sunt generos) cupluri lapidate pe an in Afganistan mii si mii de tone de droguri vor invada puhoi planeta. Dar bineinteles ca lucrurile astea nu au nici o legatura dar absolut nici o legatura. Le-am scris eu de prost. Oare cata lume sufera si moare din cauza drogurile?
    • +3 (5 voturi)    
      Cata drepteate ai! (Luni, 16 august 2010, 15:15)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui ti

      Si rusii ne-au adus egalitatea intre clase!
      Muncitorii si agricultorii munceau pentru propasirea comunismului, toti eram egali si lacrimam la vederea drapelului tricolor!
      Ce conteaza cateva zeci de mii de prizonieri politici, ce conteaza distrugerea intelectualitatii, sfasierea tarii, important e ca milioane si milioane de romani erau egali!
      Ce conteaza lipsa libertatii de exprimare, aveam cu totii un loc de munca.
      Ce conteaza ca talibanii executau cetatenii pe stadioane, ca sunt niste salbatici lipsiti de scrupule si orice idee de omenie, important e ca au distrus culturile de opiu.
      Dinamitarea statuilor lui Budha (vechi de 1500 de ani) o treci tot la lucrurile pozitive?
  • 0 (2 voturi)    
    dreptate americana (Luni, 16 august 2010, 15:23)

    TI [anonim]

    Dinamitarea statuilor lui Budha eu pot sa afirm linistit ca este un lucru urat facut de talibani. Care de altfel au facut lucruri mult mai rele decat asta.
    Poti sa spui si tu la fel despre americanii care isi pazesc strasnic productia de opiu din Afganistan.
    Cred ca nu poti spune asta cu gura deschisa deoarce in sufletul tau americanii sunt toti niste supermani care nu pot gresi niciodata si pe care nimeni nu are dreptul sa ii critice.
    • +1 (3 voturi)    
      Talibani sau americani? (Luni, 16 august 2010, 15:53)

      Pisa [anonim] i-a raspuns lui TI

      Daca ar trebui sa alegi intre a locui in SUA sau in Afganistan, unde te-ai duce?

      Stii cum iti dai seama care este diferenta intre talibani si americani? Du-te in America si demonstreaza impotriva guvernului. Dupa aceea du-te in zona controlata de talibani in Afganistan si demonstreaza acolo impotriva legii sharia, sau a conducatorilor locali. O sa ai citeva secunde sa-ti dai seama care-i diferenta, inainte sa-ti pierzi capul - la propriu.

      In ceea ce priveste povestea cu americanii si opiul - e prima data cind aud asa ceva. Poti sa dai sursa?
    • +1 (3 voturi)    
      Atentie la opiu (Luni, 16 august 2010, 15:56)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui TI

      Explica te rog rationamentul. Daca nu sunt de acord ca americanii sunt de vina pentru faptul ca niste salbatici au lapidat un cuplu, inseamna ca eu ii vad ca pe supermeni?
      Sa iti dau niste exemple despre ce au interzis talibanii (pe langa opiu):
      carnea de porc, antenele satelit, filmele, casetofoanele, sahul, calculatoarele, casetele, televizunea, vinul, oja de unghii, artificiile, fotografiile, felicitarile de craciun.
      • +1 (3 voturi)    
        Interdictii (Luni, 16 august 2010, 16:24)

        Pisa [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        Mai sint citeva interdictii mai putin cunoscute: citiva sefi locali intr-o zona talibana au hotarit ca femeile nu au voie sa cumpere legume "masculine" (castravete, de exemplu), iar barbatii nu au voie sa cumpere legume "feminine" (rosii).

        Nu stiu daca interdictia a prins radacini, sint citiva ani de atunci, dar am pomenit-o ca sa arat cum se traieste sub regim taliban - nu stii niciodata de unde. cum si cind te va lovi prima piatra. Esti pur si simplu la cheremul unor fanatici religiosi primitivi care fac legea pe loc "dupa ureche".

        Comparativ, americanii sint nu supermeni, ci ingerasi!
  • -1 (1 vot)    
    monica,bianca,ramona etc (Luni, 16 august 2010, 15:57)

    kronk [anonim]

    astea au avut noroc ca nu sunt acolo.Aici sunt foooarte
    apreciate si au devenit "vedete".Deci norocul e locul unde te nasti.Iar romanii care sunt "toleranti".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by