Un raport intern de la Autoritatea pentru concurență cere o amendă „descurajantă” împotriva Google pentru că nu a respectat decizia care i-a fost impusă în aprilie de a negocia „cu bună-credință” cu editorii și agențiile de presă din Franța, potrivit surselor AFP.

GoogleFoto: Alex Grichenko, Dreamstime.com

„Pare necesar să ordonăm companiei Google să se supună pedepsei prevăzute de decizie într-un termen extrem de scurt pentru a asigura executarea efectivă”, concluzionează serviciile de anchetă ale Autorității.

Autoritatea trebuie acum să decidă asupra unei posibile penalități financiare și să stabilească suma. Raportul recomandă o sancțiune „descurajantă pentru viitor” cu o sumă „suficient de mare pentru o companie precum Google”, au precizat aceleași surse.

Amenda maximă pe care Autoritatea Franceză a Concurenței o poate stabili în cazul unei companii este de 10% din valoarea cifrei de afaceri la nivel mondial, fără taxe, sau de 16 miliarde de euro pentru Google.

„Prioritatea noastră este să fim în conformitate cu legea și să continuăm să negociem cu bună credință cu editorii de ziare, dovadă fiind acordurile pe care le-am încheiat cu mulți dintre aceștia în ultimele luni. Vom cunoaște acum conținutul plângerilor și vom colabora îndeaproape cu Autoritatea pentru Concurență ", a reacționat un purtător de cuvânt al Google France.

Parlamentul australian a adoptat joi o lege care obligă giganţii tehnologici să plătească mass-media pentru preluările de conţinut, informează AFP.

Legea a fost adoptată cu uşurinţă după ce companiile Facebook şi Google au ajuns la un acord cu autorităţile pentru a evita să fie supuse unui arbitraj obligatoriu. Ea deschide calea pentru ca aceşti doi jucători digitali majori să investească zeci de milioane de dolari în acorduri pentru conţinut local.

Această lege s-ar putea dovedi un model pentru rezolvarea conflictelor dintre giganţii tehnologici şi autorităţile de reglementare din întreaga lume pentru a echilibra relaţiile dintre mass-media tradiţionale, aflate într-o mare dificultate financiară, şi giganţii care domină internetul şi captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.

Guvernul australian a declarat că legea va garanta că organizaţiile de presă "sunt compensate în mod echitabil pentru conţinutul pe care îl generează, contribuind astfel la menţinerea vie a jurnalismului de interes public în Australia". Google va plăti de acum pentru conţinutul de ştiri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, ce urmează să fie lansat în Australia mai târziu în cursul acestui an.