S-ar putea ca rețelele de socializare să nu fie echipate pentru a se confrunta cu amenințarea ridicată de videoclipurile deepfake - care arată reale, dar sunt de fapt false, scrie CNN.

Deep FakesFoto: Flickr

Platforme precum Facebook, Twitter sau Youtube au încercat în ultima vreme să se ocupe de problema dezinformării cu care se confruntau în cadrul comunităților lor. Acum, aceste platforme sunt amenințate de o nouă problemă: deepfakes, videoclipuri care sunt făcute să pară reale, când de fapt nu sunt. Tehnologia folosită pentru realizarea acestor clipuri avansează, iar problemele care pot fi cauzate cresc la număr.

Cuvântul „deepfakes” se referă la folosirea inteligenței artificiale pentru a adăuga voce și față oricui într-un videoclip. Până în prezent, aceste videoclipuri circulau în "colțurile întunecate" ale Internetului, unde unii indivizi le foloseau pentru a introduce foste prietene sau celebrități în videoclipuri pornografice.

Deepfakes ar putea să reprezinte o amenințare chiar mai mare decât știrile false sau fotografiile prelucrate în Photoshop, deoarece sunt foarte greu de depistat și pentru că oamenii au tendința de a crede că videoclipurile sunt reale în general. În momentul de față, videoclipurile deepfakes nu pot fi depistate cu acuratețe, astfel că rețelele de socializare ar trebui să înceapă să se gândească la strategii pentru a ]nfrunta această problemă.