Un Boeing 787 Dreamliner a avut probleme cu trenul de aterizare pe un aeroport din Japonia. Aparatul a aterizat la a doua incercare

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 7 noiembrie 2011, 12:56 Actualitate | Internaţional


Boeing 787 Dreamliner
Foto: Reuters
Un aparat Boeing 787 Dreamliner al companiei aeriene japoneze ANA a aterizat doar la a doua incercare, duminica, pe un aeroport din vestul tarii, dupa ce aparatul s-a confruntat cu probleme la trenul de aterizare, informeaza AFP. Aeronava avea la bord 240 de persoane. Acesta este cel de-al treilea incident cu trenul de aterizare inregistrat in ultimele saptamani, in care sunt implicate aeronave de pasageri.

ANA a anuntat ca incidentul a avut loc duminica, cand, cu cateva minute inainte de aterizare, un monitor de la bord a indicat faptul ca trenul de aterizare al aparatului nu iesise complet. Echipajul a abandonat prima tentativa de aterizare, reusind sa aduca aparatul pe pista doar la a doua incercare.

Pilotul a fost nevoit sa efectueze manual operatiunea de scoatere a trenului de aterizare.

Incidentul de duminica reprezinta prima problema intampinata de noul avion 787 Dreamliner al producatorului american Boeing, dupa intrarea sa in folosinta. La 26 octombrie, o aeronava 787 Dreamliner a companiei All Nippon Airways (ANA) a efectuat primul sau zbor comercial, pe ruta Tokyo - Hong Kong, cu 252 de persoane la bord.

Primul zbor de incercare al aparatului 787 Dreamliner avut loc in 22 decembrie 2009, cu doi ani intarziere fata de estimarile initiale.

Dreamliner este considerat crucial pentru viitorul Boeing, care nu a mai lansat un nou model de aeronave de cursa lunga de 15 ani, cand a propus B777.

Constructorul sustine ca acest avion permite o economie de carburant de 20% si iar costurile de mentenanta vor fi cu 30% mai mici, in comparatie cu aeronavele de aceeasi talie. De asemenea, sustine Boeing, avionul va fi mai silentions si ofera un grad sporit de confort pentru pasageri.

Acesta este cel de-al treilea incident cu trenul de aterizare inregistrat in ultimele saptamani, in care sunt implicate aeronave de pasageri.

La 18 octombrie, pilotii unui aparat Boeing 727-200 ce apartine companiei Iran Air au reusit sa aterizeze avionul pe un aeroport din Teheran in ciuda faptului ca rotile din fata nu au mai putut fi coborate. Aparatul, la bordul caruia se aflau 94 de pasageri si 19 membri ai echipajului, efectua un zbor intre aeroportul Sheremetyevo din Moscova si Imam Khomeini din Teheran.

In momentul in care se pregateau de aterizare in capitala iraniana, membrii echipajului au descoperit ca trenul din fata al aparatului nu putea fi coborat.

Pilotii au decis atunci sa zboare pe aeroportul Mehrabad, reusind sa aterizeze aeronava doar pe rotile din spate.

La 1 noiembrie, un aparat Boeing 767 care decolase din Newark (New Jersey) a efectuat o aterizare de urgenta pe aeroportul international Frederic Chopin din Varsovia dupa ce a avut probleme la trenul de aterizare. Avionul companiei LOT a zburat circa o ora deasupra Varsoviei, inainte ca pilotii sa decida aterizarea aeronavei "pe burta". Presedintele Bronislaw Komorowski a anuntat ca va decora echipajul cu medalii de stat, dupa ce toate cele 230 de persoane de la bord au scapat nevatamate.


Citeste mai multe despre   


















3055 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Actionare manuala? (Luni, 7 noiembrie 2011, 13:19)

    Marty? [anonim]

    De unde intelegem ca acest model are o comanda de back up pentru scoaterea trenului de aterizare? Comanda ce nu se gaseste la modelele mai vechi?
  • 0 (4 voturi)    
    "Pilotul a fost nevoit sa efectueze manual operati (Luni, 7 noiembrie 2011, 13:35)

    Cristian Ioan [anonim]

    Cum manual!?
    A iesit afara si atras rotile cum mana?
    A dat la pompa manual ca sa refaca presiunea in circuitul hidraulic?
    Cum?!
    • 0 (2 voturi)    
      Actionare manuala (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:16)

      Neluspaima [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      Cumva ti-ai dat singur raspunsul. Exista o usa de access din interiorul avionului catre jamba (roata respectiva) si de acolo se deschide manual trapa si se coboara roata (manual printr-un mecanism similar cricului de masina)
      • -1 (3 voturi)    
        cric de mii de tone-forta?! (Luni, 7 noiembrie 2011, 17:08)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Neluspaima

        Sigur, cred ca asa ceva exista la DC-3, pe care in copilarie mergeam sa le avd cum decoleaza de la Baneasa!
        Acela era de dimensiuni "umane".
        Dar in anii '60-70 aparuse B707, foarte mare, iar acum sunt altele si mai mari, imense precum A380, trenul de aterizare este pe masura, ca sa reziste la greutatea uriasa, este imposibil, orice troliu sau cric ai avea, sa il actionezi manual!!!!
  • -7 (7 voturi)    
    Boeing (Luni, 7 noiembrie 2011, 13:53)

    dan [anonim]

    Probleme doar cu boeing din cate vad. airbus e de 10 ori peste ei. cei de la eads vor deschide in curand o fabric in romania
    • +2 (4 voturi)    
      statistici (Luni, 7 noiembrie 2011, 14:19)

      Johnny [anonim] i-a raspuns lui dan

      Asa e, doar Boeing au probleme, desi mai sint doar citeva in lumea asta dominata de Airbus. :)) Uite o statistica cu avioanele in folosinta din toata lumea, acum citiva ani:

      Manufacturer / Fleet / Share
      1 Boeing 10554 / 48.8% (Includes 2189 McDonnell Douglas)
      2 Airbus 3320 / 15.4%
      3 Bombardier 2069 / 9.6%
      4 Embraer 1143 / 5.3%
      5 BAE Systems 746 / 3.5%
      6 Fokker 744 / 3.4%
      7 ATR 578 / 2.7%
      8 Raytheon 445 / 2.1%
      9= Fairchild 417 / 1.9%
      9= Saab 417 / 1.9%
      Others 1178
      • +1 (3 voturi)    
        gresit (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:02)

        cfr [anonim] i-a raspuns lui Johnny

        conform airbus.com pana in sept 2011 au fost livrate 6882 aeronave din care mai sunt in operare 6543 de aeronave... asa ca nu e buna statistica ta! mai ales ca vine si fara o sursa www......
        in ceea ce priveste boeing (din 1958...) nr total de comenzi livrate a fost de 17877 aeronave, cate din astea or mai zbura nu stiu (e cam slabutz site-ul lor)...
        • +1 (1 vot)    
          statistici 2 (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:55)

          Johnny [anonim] i-a raspuns lui cfr

          Exista Google. Statistica pe care am gasit-o este despre toate avioanele civile si e publicata la Flight International World Airliner Census (s-ar putea sa nu fie cea mai recenta, vezi poate gasesti ceva de prin 2011, eu nu am gasit). Nu am pus link pentru ca de multe ori comentariile cu URL in ele nu sint afisate, probabil sint filtrate ca spam. Oricum, ce vroiam sa arat e ca sint cam de 3 ori mai multe avioane Boeing decit Airbus in folosinta in lume, deci mi se pare logic sa ai de 3 ori mai multe incidente. Exista statistici ponderate de unde poti vedea ca toti fabricantii mari au cam aceeasi rata de incidente.
        • +1 (1 vot)    
          statistici 3 (Luni, 7 noiembrie 2011, 17:13)

          Johnny [anonim] i-a raspuns lui cfr

          Cifre mai recente, de pe Wikipedia, pagina Airbus:
          "There are around 5,102 Airbus aircraft in service, with Airbus managing to win over 50 per cent of aircraft orders in recent years. Airbus products are still outnumbered 3 to 1 by in-service Boeings (there are over 4,500 Boeing 737s alone in service)."
      • 0 (2 voturi)    
        Corectura (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:04)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Johnny

        Ati uitat sa listati si IAR Soim :)
    • +1 (3 voturi)    
      :))) (Luni, 7 noiembrie 2011, 14:35)

      rares [anonim] i-a raspuns lui dan

      inseamna ca boeing = trabant si airbus=mercedez
      e vreo gluma nu?
      • 0 (0 voturi)    
        exagerezi (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:24)

        dumitru [anonim] i-a raspuns lui rares

        Nu, inseamna ca lumea aviatiei civile e dominata de europeni si americani, care sunt oarecum la egalitate in ultimul deceniu.

        Cum Airbus a luat fiinta abia la inceputul anilor 70, e firesc ca Boeing, cu o istorie mai indelungata, sa fi vandut in total mai multe avioane pana in prezent.

        Ma distreaza oarecum cei de pe forum care ii dispretuiesc atat de mult pe europeni..
        Ca si cum programul spatial american nu ar fi avut la baza know-how-ul german, sau ca si cum primul si singurul avion supersonic civil din lume (lasand deoparte rusescul Tu 144) nu ar fi fost facut de francezi si englezi.
        • 0 (0 voturi)    
          know-hau-hau (Marţi, 8 noiembrie 2011, 15:31)

          Johnny [anonim] i-a raspuns lui dumitru

          Pe mine ma distreaza oarecum cei care spun ca realizarile americane au la baza tehnologie europeana, incercind sa minimizeze meritele Americii. De parca daca emigrantii ar fi ramas in Europa ar fi realizat tot ce au realizat in America... Au emigrat din Europa de prea mult bine? De fiecare data i-a gonit cite vreun razboi, vreun pogrom, vreo revolutie rosie, vreo persecutie, o "purificare", o saracie, ceva... Dupa ce insa realizeaza ceva, brusc sint considerati europeni de cei din Europa (asa cum fac romanii cu Brancusi de exemplu). America exista ca stat doar de vreo 230 de ani (independenta la 1776, primii colonisti spanioli pe la 1513) si da, s-a fondat pe emigratie. Pentru un stat atit de tinar realizarile sint impresionante. Proabil de aici si invidia multora cu istorie de mii de ani si... cam atit.
  • 0 (0 voturi)    
    Acum cateva zile (Luni, 7 noiembrie 2011, 13:53)

    moucha [anonim]

    Cand au aterizat polonezii pe burta cineva spunea ca au reusit tocmai "pentru ca era un Boeing". Iata ca si ele au probleme, si inca atunci cand sunt noi. Important este ca exista sisteme redundante de coborare a trenului (probabil sub propria greutate, un sistem pur pasiv si mecanic) si ca au aterizat cu bine.
  • 0 (0 voturi)    
    criza e de vina (Luni, 7 noiembrie 2011, 16:15)

    Denoro [utilizator]

    In ultima vreme au aparut mai multe astfel de probleme. Pe criza asta, nici trenurile de aterizare de la avioane nu mai vor sa iasa! :))))))


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version