VIDEO UPDATE Un Boeing 767 a aterizat "pe burta" la Varsovia, dupa probleme la trenul de aterizare. Echipajul va fi decorat de presedintele Poloniei

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 1 noiembrie 2011, 17:23 Actualitate | Internaţional


Un aparat Boeing 767 care decolase din Newark (New Jersey) a efectuat marti o aterizare de urgenta pe aeroportul international Frederic Chopin din Varsovia dupa ce a avut probleme la trenul de aterizare, a declarat un purtator de cuvant al aeroportului, citat de CNN. Avionul companiei LOT a zburat circa o ora deasupra Varsoviei, inainte ca pilotii sa decida aterizarea aeronavei. Presedintele Bronislaw Komorowski a anuntat ca va decora echipajul cu medalii de stat.



Toate cele 230 de persoane aflate la bord sunt tefere si in siguranta, a declarat Leszek Chorzewski, adaugand ca "toate procedurile de siguranta au functionat perfect si, datorita acestui lucru, nimeni nu a fost ranit".

Avionul companiei LOT, care plecase de pe Newark Liberty International Airport, a zburat circa o ora deasupra Varsoviei, inainte ca pilotii sa decida aterizarea aeronavei.

Televiziunile poloneze au transmis in direct aterizarea avionului, care a atins solul cu burta, inainte de a se opri. Echipele de interventie stropisera in prealabil pista cu o spuma speciala, pentru a preveni un incendiu. In plus, dupa ce aparatul s-a oprit, pompierii s-au grabit sa-l stropeasca cu apa si spuma.

Pasagerii si membrii echipajului au fost evacuati de urgenta.

Presedintele polonez Bronislaw Komorowski, care a vorbit cu pilotul la telefon, a anuntat ca-i va decora pe membrii echipajului cu decoratii de stat: "Tuturor celor implicati vreau sa la spun multumesc din toata inima".

Aeroportul din Varsovia a fost inchis, urmand ca zborurile sa fie reluate dupa ce autoritatile isi vor da acceptul.



LOT este operatorul aerian oficial al Poloniei si una dintre cele mai vechi companii aeriene din lume.

In aprilie 2010, un avion guvernamental ce transporta o delegatie de la Varsovia, in care se afla presedintele Lech Kaczynski si alti inalti oficiali polonezi, s-a prabusit in Rusia, in conditii de ceata densa. Toate cele 95 de persoane de la bord si-au pierdut viata.

Acesta este cel de-al doilea incident din ultimele saptamani in care este implicata o aeronava de pasageri ce are probleme cu trenul de aterizare.

La 18 octombrie, pilotii unui aparat Boeing 727-200 ce apartine companiei Iran Air au reusit sa aterizeze avionul pe un aeroport din Teheran in ciuda faptului ca rotile din fata nu au mai putut fi coborate. Aparatul, la bordul caruia se aflau 94 de pasageri si 19 membri ai echipajului, efectua un zbor intre aeroportul Sheremetyevo din Moscova si Imam Khomeini din Teheran.

In momentul in care se pregateau de aterizare in capitala iraniana, membrii echipajului au descoperit ca trenul din fata al aparatului nu putea fi coborat.

Pilotii au decis atunci sa zboare pe aeroportul Mehrabad, reusind sa aterizeze aeronava doar pe rotile din spate.


Citeste mai multe despre   


















18118 vizualizari

  • -25 (29 voturi)    
    Nu are cum sa fie aterizare de urgenta (Marţi, 1 noiembrie 2011, 17:38)

    io [anonim]

    1. Aerizare de urgenta ... dupa o ora de stat pe ganduri deasupra Varsoviei ??
    2. Cum puteau sa-si dea seama ca nu le functioneaza trenul decat atunci cand au incercat sa-l foloseasca.. adica sa aterizeze ?
    Cred c-ati vrut sa spuneti aterizare fortata si Varsovia chiar era destinatia dinala probabil.
    • +13 (15 voturi)    
      gandeste inainte (Marţi, 1 noiembrie 2011, 20:39)

      safalax [utilizator] i-a raspuns lui io

      pilotii au decis, bravo lor, sa consume cat mai mult combustibil. Asa au evitat, cel putin au incercat, sa evite ca avionul sa ia foc la o aterizare fara tren.
      • -4 (10 voturi)    
        asa ... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 0:42)

        io [anonim] i-a raspuns lui safalax

        Si tot nu e de urgenta, e aterizare fortata :)
  • +20 (22 voturi)    
    Dramatice sau fericite? (Marţi, 1 noiembrie 2011, 17:51)

    Byl [anonim]

    Din punctul meu de vedere imaginile sunt fericite si in niciun caz dramatice. Indemanarea extraordinara a pilotilor a salvat viata tuturor pasagerilor!
    • +7 (7 voturi)    
      aici "dramatic" e folosit cu alt sens (Marţi, 1 noiembrie 2011, 21:10)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Byl

      exista chiar si o disciplina, dramaturgia, si ea nu se refera la lucruri nefericite sau rele :)

      DRAMÁTIC adj. v. impresionant, zguduitor.
  • +21 (21 voturi)    
    Pilotii (Marţi, 1 noiembrie 2011, 17:58)

    Catalin [anonim]

    foarte "tari" pilotii daca au reusit sa-l aterizeze fara nici un fel de incident , chiar si asa, fara roti :)
    • +21 (23 voturi)    
      Pe noi ne-au invatat asa (Marţi, 1 noiembrie 2011, 18:08)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Orice aterizare in urma careia toata lumea pleaca pe picioare e o aterizare buna. Daca aeronava se poate refolosi, atunci e o aterizare excelenta.
      • 0 (16 voturi)    
        normal, e un boeing (Marţi, 1 noiembrie 2011, 18:57)

        jimmy yckx [anonim] i-a raspuns lui moucha

        un tu sau airbus, aterizau in nas.
        avionul excelent, treaba usoara pentru piloti.
        din nefericire, presedintele a avut unul rusesc...
        • -4 (8 voturi)    
          Vorbesti ca un pedelist autentic: daca nu poti ... (Marţi, 1 noiembrie 2011, 20:50)

          .... [utilizator] i-a raspuns lui jimmy yckx

          demonstra ca esti bun, macar sa arati ca ceilalti sunt rai. Daca nu ai memoria scurta poate-ti aduci aminte de Airbus-ul ca re a aterizat pe Hudson dapa ce a ramas fara motoare din cauza unui stol de pasari. Maiestria pilotilor a fost comparabila.
        • +4 (4 voturi)    
          Sa stiti (Marţi, 1 noiembrie 2011, 21:02)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui jimmy yckx

          Ca si un Tupolev, cu reviziile la zi si combustibil de calitate este tot un avion bun. La fel si un Antonov. La fel un ATR. Dar oricat de bun avionul, oricat de bun pilotul, poti avea si ghinion: un sir de mici neatentii, oboseala, etc.
        • -1 (1 vot)    
          anormal, „vasta” ta „pricepere”! (Marţi, 1 noiembrie 2011, 21:09)

          geooeg [utilizator] i-a raspuns lui jimmy yckx

          Cazul de față este unul special, ca multe alte cazuri fericite petrecute în istoria aviației, indiferent de proveniența mărcii aparatului de zbor, ci funcție de priceperea, de tăria umană a echipajului, sau poate chiar, în ultimă instanță, de noroc. Umila mea părere este că înainte de a te exprima și a te expune criticii semenilor tăi, documentează-te!
          Aceasta a fost o altfel de aterizare pe care ați încercat să o clasificați ca bună, excelentă, etc., ea fiind în exclusivitate una specială, fără urmări dezastruoase. Cinste echipajului! Merită din plin decorarea echipajului cu decorații de stat polonezede către președinte .
        • -1 (1 vot)    
          Si inca un comentariu (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 0:02)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui jimmy yckx

          Deloc malitios: stiti care aterizare e cea mai usoara (indiferent de aparatul de zbor)? E cea pe care ti-o face cu bine altul (pilotul).

          Aterizarea este un fel de parcare laterala cu masina, in care strada se misca si ea sub masina intr-un mod impredictibil. Aterizarea este de departe cea mai dificila, cea mai frumoasa si singura etapa obligatorie a unui zbor. Decolarea, plafonul sunt optionale, insa cum numarul avioanelor ramase suspendate in aer e zero, inseamna ca cumva trebuie sa ajungi inapoi pe sol. Diferenta e doar "cum".
  • -3 (15 voturi)    
    Si uite-asa omenirea descopera ca avioanele (Marţi, 1 noiembrie 2011, 18:04)

    Alui [anonim]

    n-au nevoie de roti:).
  • +13 (13 voturi)    
    cinste pilotilor (Marţi, 1 noiembrie 2011, 18:10)

    rakleta [utilizator]

    Acei oameni sau nascut inca o data.
  • +15 (15 voturi)    
    Profesionisti (Marţi, 1 noiembrie 2011, 18:39)

    Quantikon [anonim]

    Impecabili! Pilotii au "tinut" avionul perfect. Cinste lor!
  • +9 (9 voturi)    
    bravo pilotilor. (Marţi, 1 noiembrie 2011, 18:56)

    shtef3 [anonim]

    bravo pilotilor.
  • +4 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 1 noiembrie 2011, 19:04)

    Justy [anonim]

    Daca va uitati pe filmulet, puteti citi "forced landing". Asa e corect, "aterizare fortata". O aterizare pe aeroportul de destinatie, cu cel putin o ora intarziere (pana s-a consumat combustibilul), nu este o aterizare "de urgenta"...
    • +2 (2 voturi)    
      Da (Marţi, 1 noiembrie 2011, 21:25)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Justy

      In stirea originala, de la BBC este numita "emergency landing". A.N. de la Hotnews a tradus conform textului original.
      Ce sa-i faci, au si englezii problemele lor cu bacul.....
  • +10 (10 voturi)    
    Deci... (Marţi, 1 noiembrie 2011, 19:14)

    Air Canada [anonim]

    ca sa incep cu ''deci''. :)...l-au tinut o ora in aer pentru ca asa e procedura. Una la mana pentru ca au incercat diverse metode sa delockeze trenul , apoi pentru ca au largat ( sau consumat) cat de mult combustibil puteau, ca sa ramana practic cu rezervoarele goale. A doua, pentru ca sa dea timp echipei de la sol sa pregateasca pista cu un strat de spuma...
    Una peste alta pilotii s-au comportat by the book,...asta ca sa nu mai zic si ca auvut noroc , pentru ca lucrurile astea cateodata pot sa scape de sub control.
    Si nu nu e nimic special in asta , ....s-a intamplat si in Ro cand baietii de la Carpatair au aterizat fara jamba din fata, mai anul trecut , la Timisoara.
    • 0 (0 voturi)    
      Jamba din fata... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 17:19)

      Cornel [anonim] i-a raspuns lui Air Canada

      Pai jamba chiar e in fata. Iar "jamba din spate" se numeste bechie.
  • +11 (11 voturi)    
    FELICITARI ECHIPAJULUI! (Marţi, 1 noiembrie 2011, 19:22)

    Gabriel [anonim]

    Felicitari echipajului si colegilor de la sol care i-au asistat la finalizarea cu succes a aterizarii.
    Sunt de admirat: profesionalism, daruire, stapanire de sine si talent.
    Cu siguranta reusita lor va fi inclusa in manualele de pilotaj si instruire a personalului liniilor aeriene de pretutindeni.
    • +1 (1 vot)    
      aterizare fara roti coborate (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 15:47)

      trololo [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Aceasta manevra este deja in manuale si se fac exercitii in simulatoare pentru astfel de situatii. Atat echipajul avionului cat si cel al aeroportului au urmat procedura. Asta nu inseamna ca nu s-ar fi putut termina urat. Pentru succesul manevrei e nevoie de pricepere, stapanire de sine si noroc. O rafala de vant lateral sau o denivelare poate duce la dezastru.
  • 0 (0 voturi)    
    Pe burta? (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 17:14)

    La vie en rose [anonim]

    Eu cred ca a aterizat pe 'cur' ! ;)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version