Catalin Predoiu la RFI: Evaluarea Olandei privind statul de drept este inacceptabila

de RFI     RFI Romania
Joi, 21 iulie 2011, 10:41 Actualitate | Esenţial


Catalin Predoiu
Foto: HotNews.ro
Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, a declarat intr-un interviu la RFI ca evaluarea Olandei, care pune la indoiala statul de drept din Romania si dupa publicarea raportului MCV, este "inacceptabila". Miercuri, dupa publicarea raportului Comisiei Europene, ministrul olandez pentru Afaceri Europene, Ben Knapen, a spus ca "statul de drept inca nu a atins nivelul dorit nici in Bulgaria, nici in Romania. Se pare ca sunt facuti pasi mici inainte, cu dificultate si ca sunt necesare mai multe rezultate concrete".

"Vom continua sa aratam realitatea", a afirmat Catalin Predoiu pentru RFI. "Noi am discutat cu domnul Ben Knapen la Bucuresti, a plecat extrem de incantat de la Ministerul Justitiei. Merg, probabil, daca se confirma programul, in Olanda, in septembrie. Vom continua sa aratam realitatea. Suntem pe un drum foarte bun. Ni s-a cerut un raport bun, il avem, este pe masa", a adaugat ministrul Justitiei.

Ministrul olandez pentru Afaceri Europene, Ben Knapen, a afirmat miercuri, dupa publicarea raportului MCV privind reforma justitiei si combaterea coruptiei, ca "statul de drept inca nu a atins nivelul dorit nici in Bulgaria, nici in Romania". "Se pare ca sunt facuti pasi mici inainte, cu dificultate si ca sunt necesare mai multe rezultate concrete", a spus Knapen.

Catalin Predoiu a declarat ca o astfel de pozitie este "inacceptabila".

Olanda este unul dintre cei mai mari adversari ai aderarii Romaniei la Spatiul Schengen, oficialii acestei tari criticand adesea Romania, in ultima perioada.

Citeste cotinuarea pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   


















3370 vizualizari

  • +10 (18 voturi)    
    evaluarea OIandei este corecta (Joi, 21 iulie 2011, 10:54)

    sufix [anonim]

    atat timp cat hotararile judecatoresti sunt ignorate si desfiintate de facto de puterea executiva, atat timp cat hotararile CJUE privind restituirea taxei de poluare sunt apreciate ca fiind facultative, atat timp cat instanta de contencios constitutional este o anexa a Guvernului s.a.m.d. nu putem vorbi de stat de drept in Ro; acesta este adevarul chiar daca unora nu le convine
    • -6 (16 voturi)    
      POLITIE POLITICA (Joi, 21 iulie 2011, 11:06)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui sufix

      Romania nu este stat de drept deoarece puterea polotica are tot controlul asupra procurorilor, DNA si normali. Procurorii din romania se ocupa doar de micile gainarii si de licidarea si sau discreditarea oponentilor politici si economici ai puterii prin contrafacerea de dosare pe baza de inregistrari trunchiate, scoase din context si contrafacute, in loc sa se ocupe de urmarirea marilor criminali economici ce in mare parte sunt membrii ai puterii actuale, vesnicii transpartinici...

      Cum poate fi oare romania stat de drept cand presedintele spune ca Justitia nu ar trebui sa poada decide pe subiecte ce tin de banii guvernului, cand presedintele instructeaza guvernul sa nu onereze plati asumate legal si contractual etc?
      • +8 (8 voturi)    
        Nici macar propria limba nu o cunoastem (Joi, 21 iulie 2011, 12:03)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Nicu

        Mai rar o asa postare agramata. Ideile si exprimarea sunt in deplina concordanta. daca si analfabetii dau sentinte privind statul de drept atunci cu siguranta sunt multe de indreptat.
    • +11 (11 voturi)    
      Romania (Joi, 21 iulie 2011, 11:47)

      Lucidu [anonim] i-a raspuns lui sufix

      Nu este si nu va fi niciodate un stat de drept la nivelul asteptarilor Olandei . In RO totul e surogat incepand de la "democratia' parlamentara cu voturi numarate inzecit ,tupeu rasplatit cu NUP de PICCJ, cu votul la sapte maini sau exercitat de nepoate, cu o administatie corupta pana-n maduva oaselor si functionari incapabili, angajati si promovati pe criterii politce, sexuale ori pe spaga. Asa ca justitia de ce ar face exceptie ?
    • +7 (7 voturi)    
      sunt curios (Joi, 21 iulie 2011, 12:30)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sufix

      poti sa aduci un exemplu in care guvernul actual a ignorat hotararile judecatoresti?

      ca eu iti aduc exemple cand puterea judecatoreasca a anulat legi date de executiv desi nu asta este atributia lor ci a CCR-ului.

      statul de drept la care se refara olandezii este problema din justitie, mai exact cu judecatorii. cand unii judecatori sunt scosi din proces pe motiv ca se misca prea repede cand noi avem procese ce treneaza de ani de zile. cand se dau doua sentinte diferite in acelasi proces sau cand un judecator cumpara o casa la sfert de pret de la un inculpat dintr-un dosar ce-l judeca el.
      astea sunt problemele noastre.
      daca judecatorii si-ar face treaba totul ar fi altfel. nici politicieni nu ar mai fura si nici executivul nu ar mai avea probleme.
      judecatorii plantati de iliescu si voicu sunt cei care tin Romania acum in loc. daca ei ar face ce trebuie si politicienii s-ar curata. nu poti sa-i ceri lui nastase sa nu mai fure cand stie ca judecatorii pusi de tata iliescu il vor apara. si restul de politicieni vad ca nimeni nu pateste nimc si vor incepe si ei sa fure. asta este problema Romaniei. Nu basescu, nu boc sau udrea cum gresit va innoculeaz hahantenele si irealitatile zilnic.
      • +1 (3 voturi)    
        Moştenirea, bate-o vina! (Joi, 21 iulie 2011, 13:44)

        Mitică [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Măi, dar judecătorii plantaţi de Iliescu sunt nişte supermeni, de vreme ce după atâţia ani de guvernare portocalie nu au fost schimbaţi. Ce naiba, încă 20 de ani de guvernare PDL să mai fie şi tot regimul Iliescu ar fi de vină pentru tot răul. Uite, eu chestia cu moştenirea nu o mai înghit. Au avut suficient timp să facă ceva. Din moment ce nu se văd rezultate solice, înseamnă fie că sunt incomptetenţi, pur şi simplu sunt capabili să rezolve nişte probleme, fie le convine situaţia de faţă. Chiar nu îţi trebuie televizor ca să constaţi că lucrurile nu se mişcă deloc satisfăcător.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt mai multe (Joi, 21 iulie 2011, 13:56)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Dar uite două: decizii ale instanţei în ceea ce priveşte salariile profesorilor şi, mai recent, decizia instanţei cu privire la anularea procedurii de restructurare a ANAF.
    • +2 (2 voturi)    
      MAFIA din Justitie (Joi, 21 iulie 2011, 13:52)

      ghe [anonim] i-a raspuns lui sufix

      Din pacate aici vorbim despre La Piovra care a cuprins "justitia" romaneasca, caracatita care are radacini istorice in vechiul regim. Maine, daca in fruntea RO ar fi pus un guvern PERFECT, mare lucru nu s.ar schimba. In schimb, orice guvern ai avea, daca maine ar aparea o justitie perfecta, macar acceptabila, lucrurile ar incepe sa se schimbe cu mare viteza. Ministrii vin si pleaca, judecatorii sunt inamovibili. E ca si cum ai lupta cu ala cu coarne... sau... n-ar fi exclus sa fie mai usor:). Deci, evaluarea Olanadei este f corecta si face referire la JUSTITIE. Cu cat mai multe astfel de atentionari, cu atat mai bine va fi acestei tari. Toata lumea stie cum se judeca procesele in RO! Si atentie, Predoiu a spus ca este "inacceptabil", n-a spus ca nu e adevarat!!!
  • +9 (15 voturi)    
    incacceptabila? (Joi, 21 iulie 2011, 10:54)

    ci ciong [anonim]

    pentru cine e inacceptabila? ca mie personal mi se pare destul de argumentata... da daca va sare voua mustarul aia nu inseamna ca oamenii aia mint... ci pur si simplu ne arata cu degetul si ne spun pe un ton politicos ca nu suntem la punct cu valorile noastre europene (ale lor, vesticilor),
    dar la ce sa ma astept de la un politician roman... si de le partidul ala bun si competent, care ne face viata mai buna in fiecare zi...
  • +10 (16 voturi)    
    Ba are dreptate (Joi, 21 iulie 2011, 10:55)

    Scippio [anonim]

    Ba cu parere de rau, ministrul olandez are perfecta dreptate. Statul de drept in Romania functioneaza doar selectiv si din cand in cand.
    Evident ca majoritatea politicienilor -de toate culorile- se simt cu musca pe caciula si nu vor accepta un astfel de diagnostic, pentru ca ei, famiilile si tovarasii lor sunt principalii beneficiari ai nefunctionarii statului de drept. Dar adevarul nu poate fi ascuns. (A ma scuti de politicienii din opozitie care se vor declara de acord cu diagnosticul olandez doar pentru a arunca toata vina in ograda puterii , scotandu-se pe ei total din cauza)
    • +2 (4 voturi)    
      They always are right ! (Joi, 21 iulie 2011, 11:32)

      unknownforever [anonim] i-a raspuns lui Scippio

      Very corrrrrrrrrrrectttttttttttttttt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ce au facut << ei >> pentru a se contracara aceasta perceptie ?!
      Doar si-au umplut buzunarele, ca unica si foarte importanta, pentru << ei >>, preocupare !

      I said !
  • +5 (9 voturi)    
    Din păcate olandezul are dreptate (Joi, 21 iulie 2011, 10:55)

    meioza [utilizator]

    Și asta din cauza justiției... Cu Bărbulescu și Pivniceru ne facem de kko în lume...
    • -4 (14 voturi)    
      BASESCU (Joi, 21 iulie 2011, 11:09)

      kiki [anonim] i-a raspuns lui meioza

      Cred ca mai degraba din cauza lui Basescu si a cohortei de baniditi ce se chinuie din rasputeri sa subjuge si pe jodecatori dupa ce au reusit sa acapareze in totalitate procuratura....

      In fond de ce le e frica hotilor cel mai mult.. pai de statul de drept.. asa ca ei fac tot ce e cu putinta pentru a subjuga justitia... si pentru a o discredita...
      • +7 (9 voturi)    
        Asa e, kiki! (Joi, 21 iulie 2011, 12:03)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui kiki

        Basescu e de vina!
        Ca nu e bombo la bulau, ca nu e felix la bulau, ca nu e copos la bulau, ca nu e dip la bulau, ca nu e stanoaica la bulau, ca nu e puwaca la bulau, miki spaga, cozmanca, ilici...
        Dormi linistita!
        Oricum si treaza tot adormita esti!
        • +1 (1 vot)    
          cumetrii (Joi, 21 iulie 2011, 13:50)

          Mitică [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Acum, pe bune, cruciaţii anticorupţie portocalii de ce nu i-au băgat la pârnaie pe cei numiţi de tine? Ce naiba i-a împiedicat? Sunt două variante: fie sunt incapabili să îi pedepsească, fie sunt tovarăşi în hoţie cu cei menţionţi de tine.

          Iată de ce m-a dezamăgit Băsescu. Este fix ca cei pe care îi detestam prin anii '90-2000, poate ceva mai rău.
          • 0 (0 voturi)    
            amice (Joi, 21 iulie 2011, 14:57)

            ady [anonim] i-a raspuns lui Mitică

            ce naiba i-a impiedicat?unii dintre ei sunt tovarashi...dar justitia este bine alcatuita din fostii membri PCR..
          • +1 (1 vot)    
            CHiar nu stii? (Joi, 21 iulie 2011, 17:55)

            , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Mitică

            Sau faci pe... in papusoi!
            Ouale lui bombo si ale lui ilici nu l/au lasat sa intre la racoare!
            Coana pivnoceru, madama aia ... costiniu, judecatori numiti de harbul comunist...
            Ring a bell?
            Sau e ala de ceasul mortii?!
      • +1 (1 vot)    
        absolut (Joi, 21 iulie 2011, 12:15)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui kiki

        basescu este vinovat ca nici tu nu stii sa citesti raportul cum trebuie. aia chiar laudau dna-ul pe care spui tu ca este acaparat de base.
        habar nu aveti ce a spus ministru si de ce a sarit la olandezi.
        voi aveti doar obsesia base.
        el intarzie procesele ani de zile. el da sentinte diferite in acelasi proces...
        aveti obesesii...
    • 0 (0 voturi)    
      greu cu tranzitia (Joi, 21 iulie 2011, 16:26)

      glucoza (sa mai indulcim lucrurile) [anonim] i-a raspuns lui meioza

      dela statul drepti la statul de drept.
      multora nu le iese din cap.
      si aia sunt ajunsi sus. la vremuri noi, tot ei.
      ca de unde altii ?
      import din olanda ?!
  • +9 (9 voturi)    
    hai ma, Cataline! (Joi, 21 iulie 2011, 10:56)

    Serpico [anonim]

    nu ma innebuni! a plecat olandezul foarte incantat de la Ministerul Justitiei? pai, asta ar fi insemnat ca ori e cretin (indoi-m-as) ori a fost doar politicos, iar tu esti ori cretin (indoi-m-as) ori incerci sa acoperi gunoiul invocand niste politeturi! mai sapa, Junior, nimic nu e OK in Justitie si in ministerul tau.
  • +4 (10 voturi)    
    Olanda (Joi, 21 iulie 2011, 10:57)

    orange [anonim]

    noroc cu Olanda si UE ca le mai spune adevarul in fata acestor guvernanti iresponsabili. poate asa avem si noi o sansa ca ei sa se opreasca din furat, din a fi extrem de corupti, etc..
  • +4 (8 voturi)    
    ... (Joi, 21 iulie 2011, 11:00)

    Marcu [anonim]

    Stimate Domn, ca statul de drept sa fie functional, trebuie in primul rand clar separate puterile. Apoi ele trebuie sa fie functionale si sa dea rezultate.

    Pe la noi, se intampla diverse lucruri care dau dreptate Olandei. Printre altele:
    1. Executivul isi insuseste puterea legislativa emitand ordonante de urgenta pe banda rulanda.
    2. Presedintia isi insuseste puterea executiva, influentand direct decizii care trebuie sa apartina executivului (vezi conferinta de presa de ieri)
    3. Justitia este direct influentata de legislativ, prin interventii directe si indirecte - vezi imunitatea parlamentara, ca exemplu
    4. Diverse organizatii incalca drepturile de baza ale cetatenilor, limitandu-le dreptul la justitie (vezi decizia FRF de ieri de a exclude Craiova din campionat pentru ca a recurs la justitie ca sa isi ceara drepturile)

    Sa continuu?
  • +3 (7 voturi)    
    propunere.. (Joi, 21 iulie 2011, 11:02)

    catalin_mattei [utilizator]

    Eu ii propun domnului Catalin Predoiu o mica analiza asupra modului in care romanii percep acest fenomen.. imi este oarecum teama ca rezultatele unui asemenea demers ar fi mult mai nefavorabile Roamniei decat modul in care olandezii vad situatia. este real ca Olanda are o reactie de respingere a Romaniei si Bulgariei data si de situatia politica interna a micului stat dar cred ca mult mai important este ca romanii nu percep statul roman ca fiind un stat de drept consolidat. misiunea ministerului public este mai degraba de a reda increderea romanilor in justitia romaneasca decat in a se duela in declaratii cu unii dintre europeni... daca romanii considera ca justitia in Romania este schioapa, ca pana si ceu aplaudati de raport sunt masinarii politice, ne putem noi astepta ca ceilalti sa nu profite de astfel de lucruri mai ales cand exista si interese imediate a acestora? eu cred ca NU...
  • +6 (6 voturi)    
    Olanda are dreptate (Joi, 21 iulie 2011, 11:03)

    Paul [anonim]

    si domnul Predoiu ar face mai bine sa mature gunoaiele "inamovibililor"

    statul de drept functioneaza selectiv
    In romania poti obtine orice daca ai "intrarea" la judecatorul potrivit
  • -6 (8 voturi)    
    ... (Joi, 21 iulie 2011, 11:07)

    dragos234 [utilizator]

    De unde stie Knapen ala cum e in Romania? A fost vreodata pe aicisa se intereseze?
    A, stai asa, provine dintr-o alianta de guvernare care are in program mentionat saq se opuna intrarii Romaniei si Bulgariei in Schengen.
    De aici interesul lui asa brusc pt justitia din Romania.
  • +5 (5 voturi)    
    De cand (Joi, 21 iulie 2011, 11:13)

    tudor74 [utilizator]

    De cand judecatoare beata morta la volan si FILMATA, in continuare ocupa scaunul de judecator, de cand aia care bat politisti si umbla liberi pe strazi.

    Olandezul are perfecta dreptate!
  • +5 (5 voturi)    
    chiar (Joi, 21 iulie 2011, 11:20)

    ady [anonim]

    este f acceptabila..dar hey nu conteaza ce zic altii noi mergem inainte ca soldatul sovietic..nu-i asa tovarashi??
  • +4 (4 voturi)    
    Eroare totala (Joi, 21 iulie 2011, 11:21)

    Horia [anonim]

    Iata cateva exemple: un tir cu insemne de firma inregistrata in Romania opreste noaptea langa un deozit de pneuri. In jurul orei 3 sunt incarcate 2 tiruri de anvelope prin efractie. Un belgian fara somn iese sa fumeze si face poze la tir in timp ce se furau cauciucurile. Politia belgiana ia legatura cu atasatul cu afaceri interne la Bruxelles. Acesta in loc sa puna mana pe telefon si sa vada a cui era firma pentru a ajuta politia ia o atitudine pasiva. Adica ingroapa cazul de "frica" a cui o fi firma si l-ar putea retrage de la post. Cazul este nesolutionat din 2006. Despre ce fel de stat de drpat vorbim? Despre ce fel de stat de drept vorbim cand din 3 masini inchiriate de la Avis, Europecar, Hetz se fura una si nu se mai gaseste nicioata. Cand politisti sunt implicati in furtul de utilaje de constructii (macarale, tractoare, etc) si masini de lux? Cand unor firme olandeze care construiesc sere li se cere spaga 30% din valoarea investiei? Cand "justita" prin experti evalueaza un prejudiciu de 300.000 euro la o investie reala de 5 milioane euro si olandezului i se insuseste "legal" afacerea? Ori ministrul traieste in alta lume ori este parte a acestui sistem care devoreaza tot. Impertinenta mi se pare din partea acelora care le pretind pagubitilor sa "taca" si sa vorbeasca frumos.
  • -3 (3 voturi)    
    ma baieti (Joi, 21 iulie 2011, 11:24)

    Ovidiu [anonim]

    Indiferent pt ce partid scrieti, voi nu vedeti ca nu partidul PDL este criticat, ci Romania ma baieti. Cand vom invata sa nu plecam capul la toti, ci sa-l ridicam si sa nu-i lasam sa ne tot invete "cum si ce" atunci va fi ceva de tara asta. Daca nu va convine aici si nu sunteti mandri ca sunteti romani, atunci faceti-va bagajele si mergeti la ei, fiindca probabil este bine, probabil nu-i sigur. Uitati-va in jur si veti vedea popoare mandre, nu ca noi. Imi pare rau ca nu sunt de acord cu voi, dar eu sunt ardelean si sunt mandru ca sunt roman, si de asta nu-mi convine sa fie vorbita tara noastra de rau.
    • +2 (2 voturi)    
      eroare... (Joi, 21 iulie 2011, 12:05)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      am mai auzit asta cu mandria de a fi roman.. o sa fiu mandru ca sunt roman cand voi fi parte a unui stat in care valotile democratiei sunt respectate de toti.. decat mandru intr-un stat slab mai bine lupt pt ca acest stat sa ajunga acolo unde imi doresc...
      • 0 (0 voturi)    
        cred ca gresesti (Vineri, 22 iulie 2011, 11:12)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        nu ai inteles catalin ce vreau sa zic. Tu poti sa lupti cat vrei daca nu esti mandru ca esti roman. Ca nici tu nu stii pentru ce lupti. De ce credem noi ca toata lumea e perfecta, doar noi suntem slabi.... De ce o fi un olandez mai bun sau de ce o fi democratie si stat de drept la ei ? Fiindca se pot droga si casatori cum vor ? si la noi nu ? De ce crezi ca la ei nu este spaga sau coruptie ?
        Nu va mai uitati la altii in sus de parca ar fi dumnezei, coborati cu picioarele pe pamant.
        Cati americani ai auzit tu sa vorbesca de rau America ? Sau filme americane in care raufacatorii sunt americani ? intotdeauna vor fi europeni estici ( inclusiv romani ) mexicani etc.
        Dar ei sunt mandri ca sunt americani. Asa au crescut.
        Tu ai crescut ca sa lupti, dar nici tu nu stii cu cine....
        Ce zici, in porturile olandeze intra ceva marfa de contrabanda, droguri sau orice alte prostii interzise ? eu cred ca da.
        Raman la ideea cu mandria de a fi roman. Care nu ati crescut asa, imi pare rau de voi....
  • +2 (4 voturi)    
    Nu va mai ascundeti dupa deget, d-le Predoiu (Joi, 21 iulie 2011, 11:40)

    Istrate Micescu [anonim]

    Domnule Predoiu, ministrul olandez de externe are 100% dreptate cand spune ca la noi statul de drept nu a atins inca nivelul dorit; de fapt, el a spus, elegant, ca acest stat este deparete de nivelul unui stat de drept. Nu va amagiti singur si nu ii amagiti nici pe cei carora va adresati in mod public, ca acelasi ministu olandez a plecat foarte multumit dupa "discutiile avute la Ministerul justitiei". Este tot o formula de politete a sa. Atat Olanda, cat si alte tari membre UE stiu exact si la ce distanta de statul de drept autentic se afla Romania. Si dvs. stiti acest lucru foarte bine, dar in loc sa va/ne amagiti cu apa rece,. mai bine ati fi obiectiv si ati recunoaste deschis care sunt inca imperfectiunile care ne impiedica sa dobandim calificativul si nivelul de stat de drept si in primul rand: coruptia generalizata, care are o forma structurata mafiotica, mergand tot mai sus si cuprinzand varful puterii, foarte slaba performanta a justitiei din Romania, care nu isi indeplineste catusi de putin rolul de pazitor al ordinii si legalitatii si controlul tot mai accentuat al politiculi asupra justitiei, care o impiedica sa-si exercite rolul de mai sus. A se vedea ca ex. Curtea Constitutionala, absenta totala din sistemul institutiilor statului (de drept) a Curtii de Conturi, care ar trebui trezita si revigorata , conform rolului sau constitutional. Si nu in ultimul rand Parlamentul, care functioneaza cu o "asazisa majoritate ", contra-naturii si unde se ajunge la fraude si falsificari flagrante si evidente ale votului la legi organice, importante pentru toti cetetenii.Pentru a avea un parlament adevarat, regulamentele celor doua camere ar trebui sa interzica migrarea politica, factor ce submineaza si viciaza in mod fundamental democratia, deci statul de drept si activitatea acestui for.
    Olanda a fost intotdeauna tara membra a UE care a spus lucrurilor de la noi din tara pe nume, fara ocolisuri sau echivoc. Ati adoptat pozitia Greciei!...
  • +5 (5 voturi)    
    CARACATITA (Joi, 21 iulie 2011, 11:41)

    mihai radu [anonim]

    Este dureros s-o recunoatem,din nou, dar se pare ca OLANDEZUL are dreptate : justitia este o broasca testoasa care se misca incet si scoate capul numai atunci cind nu este amenintata…Nu se mai termina cu cazurile de inalta coruptie ,trafic de influenta etc. Nu mai putem face chiar nimic ? Caracatita ne-a ingihitit complet…SUFERIM TOTI DIN CAUZA UNOR MIZERABILI ? Am ajuns sa ne fie rusine ca suntem romani... Nu cred ca meritam sa fim injositi fata de natiunile Europei.
    • +1 (1 vot)    
      pai (Joi, 21 iulie 2011, 13:43)

      ady [anonim] i-a raspuns lui mihai radu

      cum sa fie altfel..daca vine un individ ca predoiu si face astfel de declaratii???..ar trebui sa puna capu'n pamant de rusine si sa lase loc pt altii care sunt capabil:gen Macovei
  • +4 (4 voturi)    
    se intampla asta intr-un stat de drept? (Joi, 21 iulie 2011, 12:02)

    yellowdog [utilizator]

    hotarare judecatoreasca definitiva se "pierde" din arhivele judecatoriei, proces judecat care "nu exista"? Kafka ar fi avut mult mai mult succes cu un roman iinspirat din nimicnicia justitiei romane. In Romanina justitia se cumpara nu se face! Doamna aia oarba cu canarul in mana se inclina in favoara cui da mai mult cantarind greutatatea argintilor si nu a faptelor. Netrebnicilor si uscaturilor ce sunteti, o sa vina si ziua voastra!
  • +2 (2 voturi)    
    Evaluarea Olandei este corecta (Joi, 21 iulie 2011, 12:26)

    Metec [utilizator]

    In Romania, tzeparii de tot felul se simt minunat, in timp ce oamenii cinstiti si naivi, care cred in dreptate si in corectitudine, sunt vesnic napastuiti. Cu acte si dreptate in mana, pierzi procesul din cauza unei chichite procedurale oarecare, sau dintr-o simpla toana a judecatorului. Ce fel de stat de drept e acesta, domnule Ministru? Ati transcris legi si coduri din strainatate, dar aplicarea a ramas tot balcanico-valaha: preferentiala pentru cei bogati si puternici, nemiloasa pentru cei slabi si cinstiti. Beizadelele cu bolizi negri isi permit sa striveasca pe oricine, pe trotuar sau pe contrasens, ca instantele tot o condamnare cu suspendare le dau. Acesta vi se pare stat de drept, domnule Ministru?! Cred ca ori visati, ori ati gresit tara!
    • 0 (0 voturi)    
      Cel mai bun contraexemplu: Vadim! (Vineri, 22 iulie 2011, 11:23)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Cum este posibil, intr-un stat de drept, ca un individ sa sfideze aplicarea justitiei, in felul in care a facut-o Vadim Tudor fata de doamna executor judecatoresc, iar acest individ sa nu sufere consecintele juridice ale comportamentului sau huliganic?! Am revazut, recent, imaginile cu "tribunul nebun" si cred ca, in locul politistului acela timorat, l-as fi luat pe domnu' europarlamentar de falci si as fi dat cu el de pereti! Apoi, i-as fi pus catusele si l-as fi tarat pe scari, pana in duba. Asa se procedeaza cu huliganii in statele de drept, domnule Ministru! Dupa rusinea aceea, demisia dvs. de onoare era un gest minim de reparatie pentru cetateni, daca aveam un stat de drept...
  • +2 (2 voturi)    
    justitia romana (Joi, 21 iulie 2011, 12:36)

    andy [anonim]

    justitia romana e sublima... dar lipseste cu desavirsire! vorba lui Caragiale. totul trebuie revizuit, de la acest ministru de plastic cat si eminente ca Mona Pivniceru, care nici nu vorbeste bine romaneste, dar da lectii, fosilele de la CSM, idiotii din sistem facuti pe la facultati particulare sau la FF (fara frecventa). ca si alte institutii trebuie facuta o epurare masiva, sau angajati oameni capabili care sa conduca. dar nu prea mai avem nici scoala. s-au inmultit de alde Dorel. ordine in toate si vom avea si rezultate.
  • +4 (4 voturi)    
    Intrebari retorice (Joi, 21 iulie 2011, 12:42)

    Lavinia [anonim]

    Olandezii sunt un popor care vrea sa traiasca intr-un spatiu european regularizat. Este o tara care desi are un teritoriu cu 30m sub nivelul marii se incapataneaza sa existe. L-as intreba pe actualul ministru: cati judecatori are la ora aceasta Romania cu expertiza certificata in fonduri europene si fiantari europene? Cati judecatori romani sunt invitati sa participe in completuri de judecata ale altor tari? Cati judecatori sunt absolventi pe universitati private pe unde n-au trecut decat sa-si ia diploma? Cati judecatori au caznicii mixte cu procurori sau judecatori si activeaza in aceleasi instante? Cati judecatori cunosc limba engleza sau franceaza asa cum orice politist dintr-o tara UE sunt OBLIGATI sa o cunoasca? Il informez pe aceasta cale pe ministru ca in periaoda 2001-2006, Olanda a participat cu fonduri proprii la formarea profesionala a judecatorilor si procurorilor cu 160 milioane euro. Programul a fost derulat de ministerul justiei (PSD atunci) si cel al educatiei (tot PSD). La cursuri au participat: secretarele, grefierii si soferii!!! Judecatorii procurorii si profesorii de drept si-au facut vacante exotice pe banii olandezilor. Mama ce le-am tras-o!!! Si atunci?
  • +1 (3 voturi)    
    drept (Joi, 21 iulie 2011, 12:42)

    eu [anonim]

    evaluare corecta . romania nu este un stat de drept atata timp cand un primar aplica legea (sa zicem a circulatiei) numai pe anumite strazi, cand un guvern emite o ordonanta prin care suspenda aplicarea unei legi, cand un militian isi permite sa schimbe continutul unei legi la republicare, cand companiile din subordinea diverselor ministere nu respecta legile, in special cele de mediu, etc.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru voi (Joi, 21 iulie 2011, 14:04)

    Bogdan PAUNICA [anonim]

    Este singura care se apropie de realitate. Realitatea va este dusmanul cel mare. Desigur, in aceste conditii, ca descrierea lor este inacceptabila. Dar ce conteaza cu adevarat, nu este daca o acceptati voi sau nu, ci ca ESTE ADEVARATA.
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare (Joi, 21 iulie 2011, 14:10)

    Bogdan PAUNICA [anonim]

    Serios, intreb: Pe o problema simpla, clara pentru toata lumea, si cu nimic interpretabila (cum ar fi de exemplu taxa radio pt societatile comerciale). O firma din judetul X castiga in instanta, o alta IN ABSOLUT ACEEASI SITUATIE in judetul Y pierde in instanta. Sunt intr-un stat de drept? Sau intr-un stat de cine si cand si cum are chef?

    Alta intrebare. Apare o persoana care cere ca Judecatorul si Justitia sa aiba dreptul de a decide in orice, mai putin in modul in care guvernul cheltuieste banii de la contribuabili. In aceste conditii, guvernul devine deasupra legii?

    Exemple ca astea sunt mii. domnul predoiu, daca maine ar reveni in domeniul avocaturii, ar recunboaste asta cu gratie.

    Statul de drept este un deziderat. Nimeni nu l-a atins la perfectie. Dar noi parca suntem, totusi.. mult prea departe
  • 0 (0 voturi)    
    Predoiu accepta realitatea (Vineri, 22 iulie 2011, 11:46)

    mada [anonim]

    evaluarea este corecta !!!!

    In Romania, Masivul Cârnic se află pe Lista Monumentelor Istorice, în grupa valorică A, căreia îi este atașată, conform Legii 422/200 o ”importanță națională și universală”. Cu toate acestea ministrul culturii aproba descarcarea de sarcina arheologica si isi da acceptul pentru dinamitarea acestui munte...


    ... in Romania o sentinta definitiva si irevocabila este anulata printr-o sedinta tinuta in secret.

    ... iar ministrul justitiei tace malc!

    ... putinii oameni care se sezizeaza si cer demisia ministrului culturii sunt intimidati cu jandarmii

    ... da, toate astea se intampla in Romania de dupa '89


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version