Varujan Pambuccian despre indemnizatia pentru cresterea copilului: Suntem intr-un impas, fiecare tine la varianta lui

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2010, 12:46 Actualitate | Esenţial


"A ramas totul in coada de peste. Suntem intr-un impas, nu am ajuns la niciun rezultat concret. Fiecare tine la varianta lui", a declarat pentru HotNews.ro Varujan Pambuccian, liderul deputatilor minoritatilor nationale, dupa sedinta Coalitiei in care s-a discutat problema indemnizatiei pentru cresterea copilului. Pambuccian a precizat ca exista doua elemente care au fost luate in discutie: perioada de acordare a concediului pentru cresterea copilului si valoarea maxima a indemnizatiei. Nici macar durata concediului nu este certa. "In principiu, va ramane la doi ani", a mai spus Pambuccian.

Potrivit acestuia, este necesar sa fie luata o decizie cat mai rapid deoarece nivelul indemnizatiei influenteaza proiectia bugetara pe 2011. "Toate acestea greveaza asupra proiectiei bugetare. Nu este foarte mult, doar 0,9% din PIB, dar conteaza chiar si atat", a afirmat liderul deputatilor minoritatilor nationale. Acesta a mai spus ca "intr-o varianta optimista, pana la sfarsitul zilei ar putea fi luata o decizie".

  • "Acum urmeaza un periplu al ministrilor pe la grupurile parlamentare", a precizat Pambuccian.

Liderii coalitiei s-au reunit din nou, luni dimineata, pentru a stabili valoarea maxima a plafonului pentru indemnizatia de crestere a copilului, dupa ce, duminica seara, au decis ca durata concediului maternal sa ramana de doi ani. La intalnirea de la Palatul Victoria a participat si presedintele Traian Basescu.

Conform surselor Hotnews.ro, UDMR a pledat, la intalnirea de duminica seara, pentru mentinerea celor doi ani de concediu si a propus ca valoarea indemnizatiei sa fie de 1.500 lei. De partea cealalta, liderii PDL au sustinut mentinerea plafonului maxim in primul an de concediu, iar in al doilea an, reducerea indemnizatiei la 1.000 de lei si stimulente date de Guvern sub forma unor tichete prin care sa fie platite bonele. Totodata, democrat liberalii propun construirea de crese si gradinite printr-un program national.​

Varujan Pambuccian a spus ca minoritatile au renuntat la varianta lor care se referea la acordarea indemnizatiei pe o perioada de trei ani, in conditiile unui cuantum de 600 de lei.


Citeste mai multe despre   


















4952 vizualizari

  • +9 (13 voturi)    
    tare rau! (Luni, 6 decembrie 2010, 12:51)

    un tatic [anonim]

    Cine ne conduce..... Se gandesc sa taie si sa construiasca crese si gradinite. Sa construiasca idiotii si dupa aia sa taie. Cati isi permit sa plateasca o bona pentru un copil de un an?
    • -1 (5 voturi)    
      totusi (Luni, 6 decembrie 2010, 14:56)

      dana [anonim] i-a raspuns lui un tatic

      Concedii platite pentru ingrijirea nou nascutilor::

      Belgia 15 saptamani-80%salar
      Italia =5 luni-80%salar
      Germania 3,5 luni
      Spania, 4 luni-75%salar
      Anglia, Portugalia, Irlanda, Grecia , Finlanda= 4,5 luni
      Olanda, Franta, Austria = 4 luni
      Italia 5 luni
      Slovacia 7 luni
      Bulgaria 10 luni
      Romania = 2 ani ??????
      • 0 (6 voturi)    
        Mda (Luni, 6 decembrie 2010, 15:21)

        ion [anonim] i-a raspuns lui dana

        Esti constient de faptul ca la toate tarile de mai sus populatia nativa este in scadere nu?
        Daca populatia scade, ti se pare ca ajutorul pe care il da statul celor care fac copii este suficient?
        Cati copii cresti/ Ai crescut/intentionezi sa cresti de iti permiti sa iti dai cu parerea?
      • +2 (2 voturi)    
        dezinformezi (Luni, 6 decembrie 2010, 15:48)

        adv [anonim] i-a raspuns lui dana

        Draga Dana , esti pe dinafara! In Germania indemnizatia pentru cresterea copilului este de 67% din salariu timp de 14 luni insa nu mai putin de 300 de euro si mai mult de 1800 euro.
        Alocatia de stat pentru un copil este 184 euro/ lunar, platibili si retroactiv (daca nu ai aplicat de cand s-a nascut copilul).

        Exista o infrastructura de crese, gradinite si after school care-ti preiau copilul spe ingrijire de a doua zi de cand te hotarasti sa mergi la lucru.
        Exista o lege care obliga gradinitele sa preia copiii char daca poarta inca pampers.Locurile in crese si gadinite sunt totusi deficitare, in marile orase si aici. Aditional, mamele singure primesc ajutor social astfel incat sa se intretina decent si ea si copilul.
        Asistenta medicala pentru copil este complet gratuita, nu platesti nici macar o aspirina. Sa nu mai vorbesc de bugetul de cumparaturi pentru un copil mic aici, care este la jumatate fata de Romania, nefiind practicate de catre marile retele de magazine adaosuri nesimtite ca in RO,statul roman negasit nici o parghie de politica comerciala penru a-i tempera.
      • +2 (2 voturi)    
        despre cei 2 ani (Luni, 6 decembrie 2010, 16:23)

        Cristina, mamica unei fetite de 2 luni [anonim] i-a raspuns lui dana

        Spune-mi te rog ca glumesti! Pai tu compari conditiile de crestere a copilului din Anglia cu cele din Romania? Si salariile la fel? Pai nu te supara, tarile occidentale au un sistem de daily baby-care pe care in Romania n-o sa-l prinda nici generatia urmatoare! Nu mai zic ca mamele occidentale primesc stimulente financiare pentru nastere si alaptare naturala. Deci hai sa ne oprim aici cu comparatiile stupide, bag seama ca nici nu ai copii si nici n-o sa faci prea curand! Mai bine sa taie din furtisagurile si mitele pe care nu se mai satura sa le ia guvernantii si apoi sa-mi zica mie ca nu sunt bani la bugetul de stat!
  • +5 (9 voturi)    
    sa ne ducem unde vedem cu ochii (Luni, 6 decembrie 2010, 12:54)

    me [anonim]

    in ritmul asta o sa ramaneti singuri in tara asta..sa vedem atunci pe cine mai stoarceti de taxe si in ce buzunare mai bagati mainile
  • +2 (8 voturi)    
    RUSINE! (Luni, 6 decembrie 2010, 12:58)

    mihai [anonim]

    nu mai comenteaza nimeni? romanii,mamele, s-au dat la fund? cat mai asteptati mamelor sa-i umpleti pe dragii de guvernati cu pampersurile pline ale copiilor nostri??? o tara de mizerie : chiar nu mai avem 0,9 % din pib sa platim alocatii pentru dragii nostri ingerasi .ati uitat: maternitatea giulesti … mi-e ,inca ,rusine ca am astfel de guvern
  • -5 (17 voturi)    
    mai catolici decat papa (Luni, 6 decembrie 2010, 13:10)

    parker [anonim]

    Opriti exagerarile: 2 ani, 3 ani., 1500 lei indemnizatie. Pe vremea lui Ceausescu aveam 6 luni pt cresterea copilului si nu existau mai multe crese sau gradinite.
    Si totusi s-au nascut mai multi copii decat acum. De banii alocati vor profita tiganii si femeile mai putin educate a caror ocupatie este nasterea de copii.
    • +4 (8 voturi)    
      Da, dar pentru toate astea... (Luni, 6 decembrie 2010, 13:26)

      George [anonim] i-a raspuns lui parker

      ... Ceausescu a platit cu viata. Cu alte cuvinte, sper ca am facut acea revolutie pentru a trai mai bine, a progresa, nu a da inapoi. Printre altele, "a trai mai bine" inseamna si ca Statul sa aiba mai multa grija de cetatenii sai, in cazul de fata, de mamicile care aduc pe lume noi cetateni!
    • +6 (6 voturi)    
      Mai putine scoli/gradinite, mai multe biserici (Luni, 6 decembrie 2010, 13:41)

      marius [anonim] i-a raspuns lui parker

      Te inseli.
      In ultimii 20 de ani s-au desfiintat in medie 4 scoli/gradinite pe zi, si s-au construit 8 biserici.
      Si din cite tin minte am vrut sa scapam de ceasca si de conditiile sociale de atunci.
    • +6 (12 voturi)    
      Cateva precizari (Luni, 6 decembrie 2010, 13:45)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui parker

      1. De indemnizatii nu beneficiaza tigancile, decat daca au lucrat 12 luni, ceea ce ma indoiesca. Daca insa sunt tiganci care au lucrat 12 luni, atunci merita.

      2. Pe vremea lui Ceausescu:
      2.1. slujba era slujba (puteai sa iesi la pensie direct cu prima slujba)
      2.2. casa era casa (primeai un apartament dupa ce terminai o scoala, etc)

      3. In ziua de azi viata e un pic diferita. Din cauza ca trebuie sa muncesti din greu cel putin pentru cele enumerate mai sus, ajungi sa nu mai ai cu cine sa lasi copilul (bunicii lucreaza si ei cat pot pentru ca nu se ajung cu banii)

      4. Crese, gradinite decente si la preturi decente nu gasesti. Ti se imbolnaveste copilul de "n" ori intr-un an pentru iau unii de la altii. Asta e rau pt ca trebuie sa muncesti mai mult pt medicamente/tratamente (pe vremea lui Ceausescu gratuitatea era gratuitate, nu ca acuma), ba chiar te mai internezi cu micutul in spital; pe de alta parte adevarul e ca nici nu e ok sa ii feresti pe micuti de toate bolile, ca e bine sa se mai si caleasca...

      5. Bonele: scumpe, greu de avut incredere in ziua de azi. Nu e insa o solutie de neluat in seama.

      6. Eu zic ca pentru binele pe termen mediu/lung al acestei tari e bine ca mamele sa fie lasate sa se ocupe de cei mici. Cum o fac ele, nu o face nimeni.

      7. Indemnizatia se da numai mamelor care au muncit, in felul asta se stimuleaza inmultirea membrilor familiilor care contribuie la PIB. Un copil care creste intr-o casa de muncitori are mai multe sanse sa devina la randul lui un contribuabil.

      8. Daca se elimina/diminueaza indemnizatia, tiganii vor face la fel de multi copii, pentru ca pe ei pur si simplu nu ii afecteaza deloc.
    • 0 (0 voturi)    
      6 luni era mult (Luni, 6 decembrie 2010, 18:31)

      ea [anonim] i-a raspuns lui parker

      cred ca erau 112 zile cumulat, pre si post-natal.
  • +7 (11 voturi)    
    vai si amar! (Luni, 6 decembrie 2010, 13:10)

    anonim [anonim]

    Bine ca de cotizat la Asigurarile Sociale am cotizat sume importante, in functie de veniturile fiecaruia, acum cand sa beneficiezi practic de banii tai, ei se gandesc sa stabileasca plafoane maxime..., pa atunci sa se cotizeze la ,,unison” si apoi sa vedem ,,pe unde-si scot palaria”, nu mi se pare normal sa fiu fortat sa investesc intr-un sistem de stat, ce pensie imi asigura astia..., moarte sigura! Vai si ama de ea tara... Oricum ne meritam soarta ca noi ne-am ales-o.
    • -2 (8 voturi)    
      indemnizatia (Luni, 6 decembrie 2010, 13:34)

      denisa [anonim] i-a raspuns lui anonim

      indemnizatia ptr cresterea copilului pana la 2 ani nu se plateste din asigurarile sociale.Asigurarile sociale le platim strict ptr. pensie.Cititi legile si apoi vaietati-va!
      • +3 (7 voturi)    
        Ba citeste tu! (Luni, 6 decembrie 2010, 13:43)

        Roberto [anonim] i-a raspuns lui denisa

        Draga Denisa,

        Iti recomand tie sa citesti legile! In mode evident nu ai habar de unde provin fondurile pentru indemnizatia de crestere a copilului.

        Robert
      • +4 (8 voturi)    
        Denisa, esti de la PDL? (Luni, 6 decembrie 2010, 14:37)

        Vali [anonim] i-a raspuns lui denisa

        Legile din Romania sunt de ra*at, asa ca lasa-ne cu ele.
        1. Eu am contributii de >5500RON la asigurarile de sanatate. Vad ceva de banii asta? NU! Cu jumatate din acesti bani mi-am facut asigurare privata. Merita sa mai platesc ceva la stat? Clar NU!
        2. Platesc la pensie anual sume de ordinul miilor de RON. Ce voi vedea la pensie? O p**a! Banii respectivi nu mi se aloca mie (ca la fondurile private) ci se duc la niste dobitoci care sunt interesati doar de buzunarul propriu.
        3. Cand exista dobitoci care se bat cu pumnii in piept ca incurajeaza munca trimitand mamele fortat la munca dupa cateva luni, nu trebuie sa plecam din tara, ci trebuie sa-i dam jos de la putere. Suntem un popor care a inghitit mult prea multe minciuni si batjocura din partea jigodiilor societatii care se numesc politicieni.
        4. Mi-e sila cand vad oameni ca tine care nu vad mai departe de ziua de maine. Tu ce vei face cand vei fi mama? Cand faci un copil iti faci niste calcule daca ai si cu ce sa-l cresti, nu? Asa am facut si eu. Si din calcule imi reiesea ca salariul meu impreuna cu indemnizatia sotiei sunt de ajuns ca sa-l crestem cum ne-am propus, sa nu duca lipsa de nimic. Acum politicienii vin si reduc indemnizatia la mai putin de o treime din cat sotia merita (pentru ca a muncit si a platit impozite si taxe timp de 5 ani si nu a beneficiat nici de un Paracetamol). Cum mai putem sa-i oferim copilului ceea ce ne propusesem? Dintr-o familie cu venituri bune, vom ajunge sa ne cantarim cu atentie fiecare cheltuiala.
        5. Nu merita sa fie batuti in piata puplica si trasi pe roata cei care propun astfel de legi? La fel si sustinatorii lor.
  • +6 (6 voturi)    
    contractul stat - mama sa fie OPTIONAL (Luni, 6 decembrie 2010, 13:27)

    mada [anonim]

    ar fi bine ca perioada sa fie minim 1 an ...acest an e vital pentru dezvoltarea copilului. ( Hranitul la san asigura un sistem imunitar puternic si o dezvoltare corespunzatoare a creierului) ...

    Iar limita superioara a indemnizatiei sa fie corespunzatoare ... sa nu isi bata joc de noi cu 10- 15 milioane... era foarte bine sa ramana 40 milioane ...

    altfel sa ma lase statul in pace sa imi organizez viata si sa imi cresc copiii: nu am nici o pretentie de indemnizatie, dar nu vreau sa fiu obligata sa platesc vreo contributie in acest sens... ar fi bine ca acest mecanism cotizatie / indemnizatie sa fie optional.

    asa poate nu se va mai fura cu simt de raspundere din cotizatiile noastre si apoi ni se vor arunca in scarba cateva milioane...
    • +1 (1 vot)    
      pai minim un 1 an (Luni, 6 decembrie 2010, 14:58)

      dana [anonim] i-a raspuns lui mada

      @Mada, nu zice nimeni mai putin de 1 an.
  • +8 (10 voturi)    
    1000 / 1500 la toti? (Luni, 6 decembrie 2010, 13:28)

    Iulia [anonim]

    O sa fie o tara de tigani! Sau asta vor?? Se cumpara mai usor voturile de la ei??
    Chiar cu 1000/ 1500 o sa ma intorc la serviciu din ianuarie ca nu ne descurcam altfel cu creditul la casa; numai vaccinul de un an la copil costa 480 ron. Ca la noi nu ajung dozele acelea gratuite, ca nu sunt suficiente pt toata tara!!
    Tichetele sa si le bage in f...Bona vrea bani , nu tichete. Iar la crese oricum nu sunt locuri!!
    DE CE NU DAU O LEGE CARE SA SE APLICE DIN TOAMNA 2011??? Ca atunci poate termina si cresele pe care le tot arunca in fata! Cui ii pasa ca peste un an o sa fie mai multe crese?? Noi peste 2 luni ce facem?? Ducem copilul intr-o parcare si spunem "aici o sa fie cresa, stai cuminte pana vin de la serviciu"?
    Ca doar la fotbal nu se schimba regulile in timpul meciului, nu??!!!
    Si cat o sa economiseasca?? Ce impozite iau de la mine, pierd de la bona, ca bonele muncesc la negru!! Plus o sa aiba de platit tona de concedii medicale pe care le voi lua de cate ori se va imbolnavi copilul , copil obligat sa treaca brusc pe lapte praf!
    Oricum aduni, modificarea legii va aduce mai mult pierderi la buget! De ce nu lasati legea asa cum este???
    • -2 (2 voturi)    
      mai bine (Luni, 6 decembrie 2010, 13:42)

      johngood [utilizator] i-a raspuns lui Iulia

      mai bine ai renunta la vaccinul de la 1 an.

      ia-l ca un semn ca s-a terminat si nu a mai ajuns si pentru tine.
    • -1 (3 voturi)    
      Mai terminati cu imbecilitatile astea! (Luni, 6 decembrie 2010, 15:55)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Iulia

      Nu ti-e rusine sa faci o astfel de afirmatie ? Cine a platit 480 ron pentru un vaccin la un copil de 1 an ? Aberati aberati , daca asta va ajuta !
      • +1 (3 voturi)    
        pentru c.mike (Luni, 6 decembrie 2010, 17:06)

        loredana [anonim] i-a raspuns lui c.mike

        Mai flacau, sa stii si tu ca in foarte multe cazuri , pentru "vaccinarea obligatorie" care cica este gratuita la copii, nu vin vaccinurile la timp, asa ca acestea trebuind sa fie administrate la anumite varste (nastere, 2,4,6 luni si un an), nu poti astepta pana vine vaccinul, asa ca... da fuga si cumpara-l. Pe langa faptul ca vaccinul antihepatita care ar trebui administrat in primele 24 de ora de la naster lipsea cu desavarsire in maternitate cand am nascut eu. Asa ca...iarasi da fuga sa-l cumperi. Si, da, vaccinul de 1 an sunt de fapt 2 vaccinuri (unul rujeola, rubeola, oreion, si unul Diftero-tetanic-pertusis, daca nu ma insel)si costa cam cat a spus doamna de mai sus, depinde de la ce farmacie il cumperi. Deci, fa comentarii utile, daca nu, du-te si "cauta-ti fericirea prin munca", asa cum spunea scumpul nostru premier, ca se pare ca il sustii...
  • +4 (4 voturi)    
    viitor parinte (Luni, 6 decembrie 2010, 13:38)

    Edi [anonim]

    Nimic nu ii scuza pe guvernanti de haosul creat, dar nu pot sa mentionez ca nu sunt de acord cu statul acasa timp de 2 ani. Perioada asta asa de lunga este o "crima" din punct de vedere profesional. Practic daca ar fi ca o familie sa aibe cel putin 2 copii, lipsa din campul muncii s-ar traduce prin 4 ani de lipsa de oportunitati profesionale. Cam mult.

    Propunerea mea in ceea ce priveste concediul:
    durata: 18 luni

    etapa 1: 6 luni - 85 % din veniturile brute
    etapa 2: 6 luni - 50 % din veniturile brute sau prima 50 % salariu intoarcere in campul muncii +salariu platit de angajator
    etapa 3: 6 luni - 50 % din veniturile brute sau salariu platit angajator + plafon 500 ron

    altfel, se incurajeaza, ca si pana in 2009 doar un anumit segment de populatia in ceea ce priveste reproducerea
    • +1 (5 voturi)    
      Ce usor e pe hartie (Luni, 6 decembrie 2010, 14:21)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui Edi

      Ca viitor parinte ar trebui sa te gandesti ca e mai important copilul decat cariera. Si o sa vezi cand se va imbolnavi copilul la cresa cum o sa stai mai mult pe acasa si nu te vei mai gandi la serviciu. Si atunci vei vedea ce se va intampla cu mareata ta cariera. E usor sa faci calcule, mai greu e cu practica.

      Fiecare e liber sa isi creasca copilul cum vrea si nu trebuie ingradit financiar. Atat timp cat a cotizat la stat, merita sa primeasca bani in functie de cat a dat.
      • 0 (4 voturi)    
        planificarea e totul (Luni, 6 decembrie 2010, 14:35)

        Edi [anonim] i-a raspuns lui Vali

        Gandesti emotional si nu obiectiv. Imbolnavirea poate aparea oricum, dar important este ca parintii sa ii poata furniza copilulul cele mai bune conditii in cazul asta servicii medicale).

        Pe principiul tau si eu pot sa spun ca am fost nascut la tara inainte de '89 si de aici iti dai seama de poveste, dar nu asta vreau sa transmit.

        Tot pe principiul tau avand in vedere ca pui numai raul in fata, banuiesc ca in acest moment ai o asigurare de life si non life foarte generoasa si care iti acoperara toate probleme medicale. Ma insel ? Da, ma insel, fiindca e usor sa vorbim, mai greu e sa ne planificam

        Si pana la urma nu am inteles ce combati, propunerea mea era de 18 luni (mai putin cu 6 luni decat este acum)
        • +1 (1 vot)    
          Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din tar (Luni, 6 decembrie 2010, 16:28)

          Vali [anonim] i-a raspuns lui Edi

          Din fericite am asigurare medicala la o particulara, atat eu, cat si ceilalti din familie. Ce m-a impins sa fac asta? Rapsunsul este simplu, serviciile medicale "gratuite" de la stat si "grija" cu care copilul a fost tratat. Bineinteles ca atunci cand am facut aceasta asigurare m-am bazat si pe un venit fix venit din indemnizatia mamei.

          Cum spui si tu planificare este totul, dar cu o conditie, si anume ca legile dobitocilor sa nu se aplice retroactiv.

          Sotia vroia intial sa se intoarca cat mai repede la munca (dupa un an), insa observand ce li s-a intamplat prietenilor care au facut asta, a luat decizia ca e mai bine sa stea acasa mai mult. Concret: 2 colegi de serviciu au probleme grave de sanatate cu copii lor care au fost dati la gradinite particulare (sa le spun renumite) la varsta de sub 1 an si jumatate. Ambii copii au bronsita si desi au mers cu ei prin toate spitalele (si de stat si particulare) tot sunt sensibili si bronsita recidiveaza. Efectiv nu au ce sa faca, copilul va trai toata viata cu aceasta sensibilitate. Unul dintre colegi face cu schimbul cu sotia lui si fiecare stau acasa jumatate de zi cu copilul, celalalt a scapat mai usor (mama a fost data afara din firma unde lucra). Au incercat sa-l duca la gradinita, dar dupa maxim 2 saptamani iarasi se imbolnavea. Din fericire conducerea companiei a acceptat situatia tatalui si nu l-au penalizat. Mama lucreaza in invatamant la stat, deci iti dai seama ce salariu are.

          Poti sa planifici asa ceva?

          Si eu traiam cu iluzia ca a creste un copil e ceva usor si ca oricine poate sa o faca, inclusiv bunica, bona sau cei de la cresa. Cresele particulare costa mult, dar grupeaza copiii de 1-2 ani cu cei de 3-4 ani si astfel orice virus pe care il poarta cei mari ajunge si la cei mici care nu au sistemul imunitar suficient dezvoltat. Pe vremea lui Ceausescu cresele erau altfel organizate intrucat toti parintii erau obligati sa mearga la munca, deci nu existau problema de mai sus.
    • +1 (1 vot)    
      Asteapta sa vezi cum o sa-ti arda sufletul de dor (Luni, 6 decembrie 2010, 17:10)

      PARINTE IN PREZENT [anonim] i-a raspuns lui Edi

      Eu nu condamn pe nimeni, sunt femei care tin la cariera (bani) mai mult decat la copii sau care poate nu au cu ce ii creste, dar au cu cine sa-i lase (bunici) si se intorc la munca dupa concediul de lauzie...dar nu poti sa dai o lege prin care sa obligi pe toata lumea, doar fiindca SOTIA TA procedeaza asa! Nu stiu daca d-na Basescu a lucrat vreodata, dar daca nu a lucrat, pentru asta nu se poate da o lege ca femeile sa stea acasa!!!
      Nu sunt o inculta, am inclusiv studii de master (la univ de stat toate studiile), am o cariera si urma sa fiu promovata, dar am ales sa stau cu copilul 2 ani pentru ca nu am pe cineva de incredere cu care sa-l las (bunicii, la 300 km si unii si ceilalti, inca lucreaza).
      Am cantarit bine avantajele si dezavantajele acestui concediu de ingrijire copil, dar privind ochii ingerasului meu sunt impacata: il vad fericit, cum creste si se dezvolta armonios, iar asta merita ORICE EFORT. Prioritatile s-au schimbat total, si pentru mine (folosesc posetele si hainele pe care le-am achizitionat cand nu aveam alte responsabilitati decat sa fiu cocheta!) si pentru sotul meu, care abia asteapta sa ajunga de la munca si sa-l vada, sa se joace cu el.
      Prefer sa ii ofer copilului moderat la capitolul bunuri materiale, dar sa aiba parte de toata dragostea noastra si de tot timpul nostru liber. Poate ca vor fi momente in care ne vom simti prost ca nu putem sa-i oferim traiul intr-o vila, plimbarea cu o limuzina sau orice jucarie pe care si-o doreste, oricat de scumpa, dar sunt convinsa ca in cei doi ani, nici mergand la munca nu faceam toate astea. Sunt insa convinsa ca vom fi bucurosi sa vedem ca avem un copil sanatos si echilibrat, care nu se tavaleste pe jos si tipa cand vrea ceva si vrea...in clipa aceea, care va creste cunoscand valoarea banului, neducand lipsa de cele necesare, si poate chiar putin pe langa acestea.
      Oricum, s-ar putea sa gandesti altfel dupa ce vei avea copilasul.
  • +3 (3 voturi)    
    cotizatie (Luni, 6 decembrie 2010, 13:46)

    Heidi [anonim]

    Da, mamele care au cotizat consistent se vor intoarce nu peste 2 ani, ci dupa citeva luni pentru ca nu pot sta sau nu le convine sa piarda o gramada de bani. Ne vom intoarce la lucu si com cotiza mai departe frumos pentru a beneficia alti. Foarte bine ar fi ca aceasta suma sa fie % din contributii si sa vedeti atunci, fiecare cum ar uita de cei doi ani de stat acasa.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru femeile cu salarii >400 euro/luna (Luni, 6 decembrie 2010, 15:00)

      morgana [anonim] i-a raspuns lui Heidi

      Plafonarea indemnizatiei la 1000 lei e bataie de joc. Prefer sa stau acasa doar 1 an dar sa primesc 85%. De ce nu ni se da posibilitatea de a alege?
  • +2 (4 voturi)    
    Dileme-dileme-dileme (Luni, 6 decembrie 2010, 13:54)

    Prostu [anonim]

    “It's not wrong to lie, cheat, steal, corrupt, and torture. It's wrong to let people know about
    it.”

    “We elect Governments, not to dictate our freedoms, but to support our liberty. They serve us,
    we do not serve them.”

    Best to you !
  • -3 (5 voturi)    
    Indemnizatia - rezonabil 1200 RON (Luni, 6 decembrie 2010, 13:56)

    Stela [anonim]

    M-am nascut in 1953.La trei saptamani de la nastere ( inceputul lunii octombrie ) mama ma lua cu ea in camp.Ma invelea in pelinci si in gluga de porumb.Ma udam , asa stateam pana la sase ,seara cand lasa culesul porumbului.Ajunsa acasa , racita fiind, plangeam toata noaptea . Nici unul nu puteau dormi din cauza mea .Mai primeam si pumni ,dar mama a gasit o solutie pentru somnul meu : ma satura cu ceai de mac .
    Nu vedeau bani de nicaieri . Despre dus la spital , tata avea o vorba : pun calul la caruta pentru arat , semanat si pentru dus copii la groapa.Nu era timp de dus copii la spital caci ar fi murit ceilalti din lipsa malaiului.........Si am ajuns mare ; am facut si doua facultati . Astazi -inginer si economist - nu am unde sa lucrez. Inainte de 1989 nu se imagina sa nu ai ce si unde lucra. Se muncea si se producea mult , bun si ieftin - principii comuniste pe care le am invatat la Stiinte economice si am crezut ca sunt firesti si ca le voi aplica toata viata.Va doresc succes dar si sa traiti si sa va cresteti copii asa cum am crescut eu : in gluga de porumb, cu mamaliga si cu ceai de mac .
    • +3 (5 voturi)    
      pe vremea mea... (Luni, 6 decembrie 2010, 14:50)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Stela

      Se vede ca esti inca indoctrinat in dulcele stil comunist. Daca parintii tai nu au avut posibilitati de a te creste in altfel de conditii, inseamna ca toti copiii ar trebui sa creasca asa cum ai crescut tu? Tipic mosilor care nu reusesc sa se desprinda de mentalitatea comunista: "pe vremea mea...". Invatati oameni buni ca lumea nu a inceput cu voi si nu se termina cu voi. Lumea evolueaza. Tot respectul pt ca ai reusit sa cresti si sa faci 2 facultati in ciuda conditiilor vitrege in care ai crescut. Eu nu am decat 31 de ani si am o fetita de 1 an si 6 luni pe care as vrea sa o cresc in conditii civilizate si nu de lumea a 3-a. Nu am decat o facultate (nu 2 ca d-ta) dar am trecut prin 3 valuri de disponibilizari si mi-am pastrat slujba pt ca am fost apreciat; dar de straini, nu de romani. Faptul ca nu reusesti sa iti gasesti de munca cu 2 facultati la activ pune ceva semne de intrebare in legatura cu pretentiile dumitale (la urma urmei a-i putea lucra si la camp, ca doar ai crescut in gluga de porumb).
      Daca ti-a placut asa de mult mediul in care ai trait atunci nu ai decat sa traiesti mai departe asa: Cauta-ti o gluga de porumb si mananca mamaliga si bea ceai de mac pana nu mai poti. Dar nu iti dori ca toti sa isi cresca copiii in felul asta.
    • +1 (3 voturi)    
      ne intoarcem la eopca de aur? (Luni, 6 decembrie 2010, 15:04)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Stela

      m-am nascut in 1956, am tratat si supravegheat copii -peste 500 daca nu mai mult -dar pe vremea la care faceti dvs referire, epoca de aur si ceva mai devreme am umplut caminele de copii abandonati(le-am cunoscut si pe acelea) mamele trebuiau sa se intorca la lucru dupa 3 luni de la nastere .decizia de a reduce concediul maternal va repeta aceste evenimente .intrebare : ne intoarcem la epoca de aur ?
    • +2 (4 voturi)    
      O generatie pierduta (Luni, 6 decembrie 2010, 15:09)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Stela

      Nu va plang de mila din moment ce din toata viata dvs nu ati invatat nimic din cele cate vi s-au intamplat.

      Faceti parte dintr-o generatie pierduta, care nu ati luptat pentru voi si binele copiilor vostri. V-ati resemnat atat sub comunism cat si acum. Ba mai mult, acum va varsati fierea pe tanara generatie si incercati sa-i tineti la fel de jos precum va e caracterul.

      Din cauza "dinozaurilor" ca dvs o ducem aproape la fel de prost ca in anii '50. Nu sunteti oameni care sa va doriti progres, ci doar sa sufere toti cum ati suferit voi. Din pacate pt oameni ca dvs, desi recunosc si chiar rspect suferintele generatiei dvs, nu am niciun cuvant de respect, ba chiar astept sa scapam de gandirea asta retrograda.

      Adio!
  • +5 (5 voturi)    
    vrem predictibilitate (Luni, 6 decembrie 2010, 14:12)

    tudor [anonim]

    Mi-au trebuit cinci ani pana mi-am convins consoarta ca si-a construit o cariera solida si frumoasa si ca ar fi cazul sa incercam sa fim parinti tineri. De cateva zile imi spune mereu ca o doare capul iar azi dimineata m-a rugat sa ma gandesc serios la vasectomie ca o solutie demna de luat in seama...
  • +4 (6 voturi)    
    comentariu (Luni, 6 decembrie 2010, 14:16)

    anonim [anonim]

    Sunteti de ras , ne-ati dus de nas si inca va mai merge ...,dar poate vin anticipatele si pati-ti ca taranisti.....
    • 0 (0 voturi)    
      Se scrie corect (Luni, 6 decembrie 2010, 18:54)

      ea [anonim] i-a raspuns lui anonim

      patiti, nu pati-ti
  • +1 (3 voturi)    
    incompetentii ne conduc (Luni, 6 decembrie 2010, 15:21)

    bondocel [utilizator]

    Sunteti niste nesimtiti care vreti sa revolutionati tara, inafara de a taia din toate partile nu suteti instare de nimic, incompetentilor. Ce v-ati gandit sa stea proastele acasa 2 ani, dar sa nu aiba din ce sa isi creasca copilul, ca parca daca nu puneti presiuni mamele care au o cariera nu se intorc mai repede la serviciu.
  • +2 (2 voturi)    
    politicieni retardati (Luni, 6 decembrie 2010, 15:48)

    cici1800 [anonim]

    Da, sunteti in impas! Sunteti in impas pentru ca sunteti niste retardati!
    Din pacate sunteti la conducere fara a avea nici cea mai vaga 'directie'
  • +1 (1 vot)    
    Familia (Luni, 6 decembrie 2010, 18:34)

    Sa traiasca FAMILIA sanatoasa, Felicitari parinti [anonim]

    fara nici o indoiala a inceput sa se vada ce reuseste sa faca timpul, se contureaza o generatie noua cu o mentalitate sanatoasa, orinetat spre familie, munca rationala, echilibru, dreptate.

    sa va tineti tari, felicitari ! odata si odata omenia si corectitudinea trebuie sa invinga !
  • 0 (0 voturi)    
    varianta slaba (Luni, 6 decembrie 2010, 23:48)

    ion vasile alexandru [anonim]

    Consideram ca varianta primului ministru este mult prea avantajoasa pentru viitoarele mame. Nu consideram ca este corect, etic si echitabil in spiritul democratiei autentice, si a nediscriminarii legislative, catre care toate guvernele tarii de dupa 1990 au pretins ca tind, ca, copiii care nu sunt in grija autoritatilor tutelare, sa fie crescuti pe banii contribuabililor de buna credinta din aceasta tara.
    Adica mai clar, nu este corect si nici nu cred ca este legal , vis-a-vis de litera si spiritul legii combaterii discriminarii, ca unii cetateni sa beneficieze de concediu platit de 2 ani sau 1 an, indiferent cum este denumit, si altii sa trebuiasca sa muncesca si pentru cei care stau acasa, fara nici un spor. In principiu aceasta seamana cu un fel de semi-sclavie. MAI CLAR SPUS : este o mare nedreptate si mizerie si varianta cu 1 an de concediu pentru cresterea copilului, consideram ca pentru momentul actual este suficienta o perioada de 3 luni, in conditii exceptionale de 6 luni concediu platit, iar in rest pana la 2 ani concediu neplatit fara blocarea postului. NIMENI NU ESTE OBLIGAT SA CREASCA COPIII ALTORA, iar statul nu este corect sa foloseasca banii obtinuti din impozite pentru aceasta activitate. Cine doreste sa stea 2 ani acasa in concediu platit nu are decat sa-si faca asigurare privata si nu sa aibe pretentia sa fie favorizat de catre stat.
    Speram ca, cei cu putere de decizie sa tina cont de cei multi din aceasta tara si sa nu risipeasca banii publici.....sau sa se permita prin lege ca fiecare cetatean angajat din aceasta tara sa poata beneficia de 1, 2 etc ( dupa cum se considera corect de o comisie de statistica ) concedii platite de cate 1 an sau 2 ani ( conform variantei adoptate ). Acest tip de concediu poate avea orice denumire.....
    • 0 (0 voturi)    
      varianta slaba (Marţi, 7 decembrie 2010, 20:56)

      monica [anonim] i-a raspuns lui ion vasile alexandru

      Stimate domnule Ion Vasile Alexandru, nu-mi vine sa cred ce citesc. Daca, in opinia dvs., considerati ca imi cresteti copilul cat stau eu in concediu, luati in considerate faptul ca eu am cotizat cativa ani si ca, pentru a avea o indemnizatie mai mare de 600 de lei, am avut 2 locuri de munca si am sacrificat multe ore de somn. In consecinta, consider ca perioada de 2 ani si nivelul indemnizatiei mi se cuvin. Ganditi-va ca bebelusii de azi sunt aceia care va vor plati pensia; vedeti, eu nu consider ca pensia nu vi se cuvine si nici nu ma lamentez ca va fi platita de mine sau de copii mei. Este usor sa arunci cu vorbe; ori nu aveti copii, ori sunteti din generatia veche, care se bate cu pumnii in piept despre cum a crescut copii printre utilaje sau tractoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Hotilor (Joi, 9 decembrie 2010, 22:22)

    mihai [anonim]

    http://msmiculescu.wordpress.com/


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version