Gripa porcina: Toate spitalele intra in carantina, incepe vaccinarea cu vaccin romanesc Antigrip

de Redactie     HotNews.ro
Luni, 2 noiembrie 2009, 9:19 Actualitate | Esenţial


Coplata in sistemul medical, mai aproape de aplicare
Foto: Agerpres
Comitetul de Urgenta pentru gestionarea gripei AH1N1 s-a intrunit luni, in conditiile in care in Romania apar tot mai multe cazuri de imbolnaviri cu gripa noua. Toate spitalele intra in carantina (se limiteaza drastic vizitele la bolnavi), si din 26 noiembrie incepe vaccinarea impotriva virusului AH1N1 cu vaccin ANTIGRIP, produs la Institutul Cantacuzino. Autoritatile cer populatiei sa anunte de urgenta medicul de familie daca apar simptome de gripa, iar primii vaccinati vor fi cadrele medicale, elevii si studentii din cele doua focare principale - Iasi si Bucuresti.

Principalele masuri luate:
- Toate unitatile spitalicesti intra in carantina (vor fi limitate vizitele la bolnavi)
- Ministerul Sanatatii va elabora un Ordin de ministru prin care toti medicii de familie vor fi mobilizati la actiunea de vaccinare cu virusul pandemic
- Incepand din aceasta saptamana, vor fi distribuite medicamente antivirale si catre spitalele de boli infectioase judetene, pentru actionarea in caz de urgenta
- Au fost cumparate aproximativ 400 000 de doze de medicamente antivirale, pentru tratament de specialitate si continua procedura de achizitie inca 1375 000 de doze
- Vaccinarea antigripala cu vaccinul pandemic va incepe la sfarsitul lunii noiembrie a acestui an, data estimata fiind 26 noiembrie
- Campania de vaccinare va fi realizata cu vaccinul ANTIGRIP realizat de catre Institutul Cantacuzino. Ministerul Sanatatii a renuntat la achizitia celor 1 000 000 de doze de vaccin gripal pandemic din piata deoarece toate ofertele primite pana astazi aveau ca termen de distributie anul 2010.
- Vaccinul pandemic va fi utilizat doar de catre specialistii implicati in campania de vaccinare gratutita a Ministerului Sanatatii si nu va fi disponibil in farmacii. Medicii recomanda vaccinarea cu vaccin pandemic in cadru organizat.
- Primele 1.300.000 de doze vor fi utilizate pentru vaccinarea personalului medico-sanitar si pentru cea a elevilor de liceu si a studentilor din cele doua mari focare - Iasi si Bucuresti. O parte din cele 1300 000 de doze vor fi utilizate pentru imunizarea personalul angajat in cadrul politiei de frontiera de la granita cu Ucraina si a locuitorilor din satele din zona.
- 50 000 de doze vor fi repartizate centrelor universitare din Craiova, Cluj, Timisoara, Targu Mures, Constanta si Brasov pentru inceperea vaccinarii.

Cele mai importante declaratii facute luni de Adrian Streinu Cercel, secretar de stat in Ministerul Sanatatii:

UPDATE 1:Toate unitatile spitalicesti intra in carantina incepand de luni
UPDATE 2: Vaccinarea impotriva virusului AH1N1 va incepe pe 26-27 noiembrie si se va efectua cu vaccin antigrip realizat de Institutul Cantacuzino
UPDATE 3: S-a renuntat la achizitionarea vaccinului de la companiile farmaceutice producatoare de vaccin antigripal
UPDATE 4: Adrian Streinu-Cercel: Exista un document al UE in care se specifica ca se pot inregistra intre 40.000 si 220.000 de decese, s-a luat in calcul infectia cu virusul AH1N1
UPDATE 5: Noi am recomandat urmatoarea procedura: Orice persoana care prezinta simptomele gripei sa se autoizoleze, ulterior sa anunte prin telefon medicul de familie si sa decida impreuna ce urmeaza sa faca
UPDATE 6: Vaccinarea pandemica se va face la grupe de varste tinere, toata logistica este pusa la punct
UPDATE 7: "Parintii n-ar trebuie sa-si mai trimita la scoala copiii daca observa orice simptom de raceala, orice contact cu colectivitatile trebuie sa inceteze"
UPDATE 8: Testele clinice ale virusului AH1N1 sunt primite de la OMS, sunt primite in mod gratuit, avem suficiente teste pentru a duce procedura mai departe, testul nu se face la cerere
UPDATE 9: Scolile se inchid in conditiile in care exista minim 3 cazuri in clase diferite

  • In momentul in care apare un virus nou in circulatie, intervalul in care se poate crea un vaccin impotriva acestui virus este de 5-9 luni
  • Se recomanda folosirea din abundenta a apei si sapunului
  • Categoric va creste numarul de cazuri


La Sinaia este ce mai mare focar de gripa noua de pana acum din Romania. S-au imbolnavit 40 de turisti straini aflati la cursuri la Sinaia. EI au fost cazati la Hotel Sinaia in ultima saptamana. Hotelul a fost inchis, duminica seara, pentru 48 de ore pentru dezinfectie. La fel s-a intamplat si cu un casino, cu o sala de sport si cu un pub unde au intrat studentii straini aflati la cursuri la Sinaia.

La Pitesti, un adolescent de 15 ani a fost diagnosticat cu gripa AH1N1, dupa ce s-a intors dintr-o excursie din Israel. Secretarul de stat Adrian Streinu Cercel a declarat ca este vorba despre o pandemie de gripa AH1N1 si in tara noastra si ca exista riscul de contaminare a populatiei. El a avertizat ca mastile nu ofera protectie totala.

Recomandari ale Ministerului Sanatatii    

Ministerul Sanatatii atentioneaza populatia sa respecte recomandarile medicilor cu privire la igiena personala si recomanda evitarea aglomerarilor umane. In cazul aparitiei oricaror simptome de viroza respiratorie, trebuie evitata  automedicatia si este necesar consultul unui medic.

De asemenea, izolarea bolnavilor la domiciliu este foarte importanta pentru limitarea raspandirii virusului.  

Simptomele infectiei cu virusul gripal A/H1N1 sunt asemanatoare cu cele ale virozelor respiratorii: rinoree, jena in gat, febra de peste 37 grade, stare generala proasta.


Citeste mai multe despre   
















14607 vizualizari

  • +1 (29 voturi)    
    he he.... (Luni, 2 noiembrie 2009, 9:58)

    hoha [anonim]

    Se intruneste si declara urgenta sanitara.... desi gripa nu e cu mult mai periculoasa decat o gripa de sezon.

    Si uite asa vaccinarea devine obligatorie....
    Intrebarea e daca e doar un mod de scoate bani de la toata lumea, sau vaccinul contine si alte prostii in el.

    Sa mai spui ca aia cu conspiratiile sunt nebuni.... Ce vremuri domle, ce vremuri.
    • +4 (24 voturi)    
      e bine sa le stii pe toate (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:16)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui hoha

      Asa imi place cum reactionati voi astia care le stiti pe toate... Punem pariu ca peste o luna cand o sa ne numaram mortii o sa fiti primii care o sa strigati ca e tot o conspiratie ca vaccinarea nu a fost obligatorie? O sa demonstrati cu aceeasi precizie ca statul a vrut sa ne decimeze si de aia n-a facut vaccinarea obligatorie.
      Nici nu conteaza ce se intampla, orice poate demonstra orice.
      • +4 (16 voturi)    
        .... (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:34)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui mihai

        Despre ce am scris mai sus, se intampla deja in US. Obama a declarat deja urgenta sanitara iar vaccinarea automat devine obligatorie.

        Cum istoria ultimilor ani a aratat ca noi suntem primii care ne place sa ne aliniem la genul asta de masuri, concluzia e destul de simpla.

        Si ai dreptate, orice se poate demonstra. In oceanul de informatii in care traim poti alege sa citesti dintre o multitudine de optiuni. Problema e ce crezi din tot ceea ce vezi?!
        • +2 (10 voturi)    
          Obama (Luni, 2 noiembrie 2009, 11:49)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui hoha

          Si atunci de ce Obama declarat ca nu o sa-si vaccineze fiicele cu acest vaccin?
          • +1 (9 voturi)    
            Pt ca n-are sens... (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:10)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

            E o gripa. Daca nu te tratezi poti sa mori....dar tratamentul e simplu, EFICIENT si relativ ieftin. Nu vad ce e cu panica asta generala....care e problema?
            De parca ar fi ebola sau nu stiu ce alta boala.
            Fructe...vitamine...fara nopti pierdute..aer curat si gata. Nu mai patesti nimic...
            Sunt curios cati oameni se vaccineaza pt gripa normala....
            • -1 (1 vot)    
              va veni vremea (Luni, 2 noiembrie 2009, 17:11)

              tupa [anonim] i-a raspuns lui bgd

              cind se vor inchide granitele, nimic nu va mai intra iesi. o sa fie nasol, ptr ca lumea a permis globalizarea, sau centralizarea a o gramada de bani in mina doar unora care nu au nevoie de noi toti, deranjeaza. trezirea...
              limitati citi bani poate avea o persoana si fiecare ar avea o viata mult mia misto
            • +3 (3 voturi)    
              eu (Luni, 2 noiembrie 2009, 20:59)

              atreus [anonim] i-a raspuns lui bgd

              ma vaccinez in fiecare an contra gripei normale, si mi-e ciuda ca nu am putut sa ma vaccinez si impotriva AH1N1
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru ca e un tata responsabil (Luni, 2 noiembrie 2009, 16:41)

            hoha [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            ....
        • +1 (1 vot)    
          amice, esti .... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 7:01)

          diktatoru' [anonim] i-a raspuns lui hoha

          vaccinul nu este obligatoriu in state. nici macar pentru cei care lucreaza in domeniul sanitar. mai informeaza-te!!!!!
          • -1 (1 vot)    
            .... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:53)

            hoha [anonim] i-a raspuns lui diktatoru'

            Nu am zis ca e obligatoriu inca... dar declararea starii de urgenta sanitara e un pas important in directia asta.
      • +2 (2 voturi)    
        nu (Luni, 2 noiembrie 2009, 18:27)

        luc [anonim] i-a raspuns lui mihai

        or sa zica ca au murit tocmai pt ca s-au vaccinat. vezi "prostiile" din vaccin :)
      • 0 (0 voturi)    
        nu moare nimeni (Marţi, 3 noiembrie 2009, 5:25)

        unu [anonim] i-a raspuns lui mihai

        stai cuminte ca nu o sa avem mormane de morti , asta e doar o minciuna mediatizata , gripa aviara , acuma asta porcina, uite asa se imbogatesc firmele ce produc vaccinele. sunt alte boli mai grave de care nu se zice nimic , milioane de morti la nivel global si nus asa mediatizate . SUNTEM MANEVRATI DE SUS
        • -1 (1 vot)    
          conspiratie? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 10:05)

          Alin [anonim] i-a raspuns lui unu

          Unii fac bani si alti... mor. Oricum gripa asta e cam de porc... Mie asa mi se pare... Tot ce face gripa asta diferita de alte gripe (din ce am inteles pana acum, este ca e ceva mai contagioasa, se transmite mai rpd pt ca organismul nu are nici un fel de anticorpi pentru acest virus... Daca e asa, atunci nu poate sa insemne decat un sg lucru... virusul asta este extrem de nou, (nou in facut in laborator ca arma),....
    • -3 (13 voturi)    
      mai periculoasa (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:19)

      r123 [utilizator] i-a raspuns lui hoha

      De unde stii tu ca nu e mai periculoasa ca o gripa de sezon ?

      Gripa de sezon nu se transmite asa usor si asa rapid si gripa de sezon nu omoara tineri sanatosi cum o face H1N1.
      • +6 (12 voturi)    
        mai periculoasa (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:46)

        mary [anonim] i-a raspuns lui r123

        De unde stii tu ca gripa de sezon nu se transmite usor si rapid? sau ca o viroza nu se transmite la fel de usor?
        cum explici atunci ca intr-o gradinita se imbolnavesc aproape toti copiii de la unul singur?
        De unde stii ca gripa de sezon nu omoara tineri? Ba omoara si aia. Dupa cum spun chiar specialistii daca se trateaza de la inceput corespunzator gripa noua nu e mai periculoasa decat alta gripa sau decat o viroza.
        Se face cam prea multa valva nu crezi? Fiecare face cum considera ca e mai bine, accepta vaccinul controversat sau are grija de imunitatea lui si acopiilor lui si atunci cand prezinta simptomele de gripa se trateaza corespunzator.
        Oar de ce Englezii cand au avut acum 3 luni epidemia de gripa noua n-au mai fost asa disperati ca noi? Probabil ca sunt mai inconstienti ca noi. Sau noi credem orice ni se arunca de la politicienii nostrii falnici si grijulii.
        Pun pariu ca si de asta tot Basescu o sa fie vinovat
        • +3 (5 voturi)    
          Vinovat pt ce? (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:55)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui mary

          Nu totul se reduce la politica.
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 20:18)

            spk [anonim] i-a raspuns lui bgd

            te inseli
        • +3 (7 voturi)    
          din statistici (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:06)

          r123 [utilizator] i-a raspuns lui mary

          Vezi putin statisticile de transmitere a lui H1N1 si ale asteia normele. Parca la H1N1 erau de 3 ori mai mari.

          Vezi putin ca gripa asta s-a transmis si primavara si vara. O gripa normale este aproape moarta in lunile calde pe cand H1N1 a infectat in US, UK si alte tari foarte multi in vara.

          H1N1 a porodus in UK si in US decese ale unor copiii si tineri perfect sanatosi, care nu aveau complicatii inainte. O gripa normala nu prea face acelasi lucru, aia ataca in special batranii slabiti, H1N1 nu se comporta asa - prefera pe cei tineri fata de cei batrani.

          Nu cred ca se face prea multa valva. Gripa asta e o gripa globala, cu cat infecteaza mai multi oameni cu atat are sansele sa muteze intr-unul din ei.
      • -2 (12 voturi)    
        ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:47)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui r123

        In US anual mor 40.000 de oameni din cauza unei gripe de sezon si 200.000 sunt spitalizati.

        Pana acum in US sunt inregistrate 100 de cazuri de gripa noua si 11 decese.

        Mortalitatea la o gripa normala e de 1/5 la h1n1 e de 1/10. E drept ca 100 de cazuri poate nu sunt suficiente pentru a face o statistica.

        Si pentru asta s-a declarat urgenta sanitara.
        • +4 (8 voturi)    
          date de la CDC.gov (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:41)

          buha [utilizator] i-a raspuns lui hoha

          in USA au murit 114 copii de H1N1 pana acum, 19 doar in ultima saptamana si peste 1000 de victime in total dupa CDC http://www.cdc.gov/h1n1flu/
          • -1 (1 vot)    
            ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 16:53)

            hoha [anonim] i-a raspuns lui buha

            Ai dreptate statistica mea era din aprilie, totusi pana la 40.000 de decese cat provoaca o gripa de sezon mai e.

            http://www.wane.com/dpp/news/local_wane_ftwayne_h1n1_flu_versus_seasonal_flu_200904301557
          • +2 (2 voturi)    
            sa respectam proportiile (Luni, 2 noiembrie 2009, 23:57)

            MS [anonim] i-a raspuns lui buha

            USA =307,844,185 locuitori acum 10 minute
            Romania= 21,473, 628 in mai 2009 ;) aplicand reguala de tei simpla ne da aprox 10. Din cei 114 copii decedati ,trei sferturi sufereau de boli cronice sau conditii preexistent:asma, paralizie cerebrala, distrofie musculara.
            Cititi articolele originale si decideti daca vreti sau nu sa va vaccinati. Informativa si depasiti conditia de turma. Politicienii vor sa arate ca fac ceva. panica dezinformare si ...hai sa facem vaccinul sa fim in rand cu lumea!
            • 0 (0 voturi)    
              really???? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 7:04)

              diktatoru' [anonim] i-a raspuns lui MS

              de cand paralizia infantila e un factor predispozant pentru gripa????
              • 0 (0 voturi)    
                bolnavi neurologic sunt grupa de risk (Marţi, 3 noiembrie 2009, 16:49)

                MS [anonim] i-a raspuns lui diktatoru'

                1. Am tradus articolul original.
                http://www.kivitv.com/Global/story.asp?S=11419117&nav=menu536_2
                2. persoanel din grupa de risk includ Long-term Neurological Disease (like MS, Cerebral Palsy)
                sursa oficiala:
                http://www.hse.ie/eng/services/swineflu/vaccine/who/
                • 0 (0 voturi)    
                  citeste mai atent te rog! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 17:10)

                  MS [anonim] i-a raspuns lui MS

                  factor predispozant = care favorieaza!
                  Cine a afirmat asa ceva ?Citeste mai atent ,am spus ca paralizia (nu neaparat infantila) este un factor de risc .In traducere persoanle care au probleme neurologice in cazul in care contacteaza gripa pot avea simptome mai grave, probleme mai serioase si prognostic rezervat din cauza unei conditii de sanatate preexistente.
                  Cu respect!
    • +2 (6 voturi)    
      Si mie mi se para a fi o facatura! (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:05)

      lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui hoha

      Privind retrospectiv, o declaratie facuta daca nu ma insel de dl. Astarastoae suna cam asa: ~ Mi se pare suspect, cu acesta gripa, in conditiile cirzie financiare OMS dorea ca tarile din OMS sa maresca bugetul institutiei. Si nu se mai poate.~~

      Si uite asa a luat amploare gripa mexicana.

      Voi ce credeti?

      @hoha - Ai vazut in Ucraina cum sau epuizat vaccinurile si mastile?
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:23)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui lupu' singuratic

        E bine ca nu e obligatorie vaccinarea. De acum fiecare e liber sa aleaga.... E ca in secventa din Matrix: Poti lua pilula rosie sau pilula albastra.....

        Exista o teorie numita "Doctrina Socului" in care atat si un individ cat si o societate daca sunt adusi la un stadiu de panica pot fi constransi mult mai usor sa accepte lucruri care in mod normal le-ar considera inacceptabile.

        In Ucraina e clar ca panica a trecut de limitele admise.
        • +1 (1 vot)    
          psihologie de masa (Luni, 2 noiembrie 2009, 18:44)

          Insider [anonim] i-a raspuns lui hoha

          A se vedea scenariul american:
          t0- anuntul fabricarii vaccinului;
          t1 - lumea se intreba daca este "safe" sau nu;
          t2 - apar imbolnaviri, media scoate in evidenta morti cauzate de gripa porcina, desi e discutabil daca mortile acelea nu surveneau oricum in cazul unei gripe "normale";
          t3 - apare vaccinul pe piata si presa vuieste de teama ca nu se poate produce in numar suficient pentru toata lumea care are nevoie, din cauza ca se fabrica mai lent decat asteptat;
          t4 - din reflex, lumea incepe sa se bata ca animalele pe "produsul" care, privind prea mult la stiri, au senzaia ca au neaparata nevoie de el si nu il pot avea;
          t5 - presa anunta ca numarul de vaccinuri promis initial de producatorii se va livra totusi.
          t6 - populatia se vaccineaza tampeste si nu mai pune nimeni intrebari. BAXTER salveaza din nou situatia.
          Ha ha
    • 0 (0 voturi)    
      gripa e periculoasa (Luni, 2 noiembrie 2009, 20:58)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui hoha

      dar nu inteleg de ce, stiind tot mecanismul, nu s-au luat masuri pentru a obtine vaccinul mai devreme. Se pare ca SUA au vaccinul de ceva vreme (chiar daca in cantitati mai mici)! In Romania de ce nu s-a putut?! Si apoi, de ce sa nu fie disponibil in farmacii?
    • 0 (0 voturi)    
      pregatiti de batalia cu gripa (Marţi, 3 noiembrie 2009, 6:59)

      diktatoru' [anonim] i-a raspuns lui hoha

      asta da viteza de reactie. ai sute de cazuri noi pe zi dar tu incepi vaccinarea peste o luna. cand in primavara toata lumea era stresata de gripa porcina, ministrul nostru spunea ca nu avem de ce sa ne temem ca doar nu am importat recent porci vii din mexic. eu lucrez in domeniul medical intr-o tara occidentala. vaccinul mi-a fost oferit acum mai bine de 2 saptamani. bineinteles ca a fost comandat la timp, astfel ca nu a trebuit sa asteptam pana in 2010. asta inseamna ca acolo sus cineva din guvern si-a facut treaba. imi pare rau pentru romanii nevinovati, dar in acelasi timp cineva in guvernul roman era probabil mai interesat sa isi mai ridice o vila si sa mai delapideze ceva bani. cat despre desteptul care se ingrijoreaza ca asta nu e decat un mod de a mai scoate bani de la lume, daca vaccinul salveaza o singura viatza e destul. gandeste-te ca e viatza ta.....
  • 0 (2 voturi)    
    Ce zic altii de gripa cu pricina (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:10)

    De vehghe in lanul de secara [anonim]

    http://lesogres.org/imprimer.php3?id_article=3999
  • 0 (4 voturi)    
    e jale (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:10)

    eu [anonim]

    exemplu de cum se misca autoritatile:
    locatie: alt liceu din iasi. joia trecuta mai multi elevi sunt internati. confirmarea de infectare pentru doi dintre ei cu h1n1 vine de abia azi dimineata. intre timp, elevi, profesori sunt expusi fara ca nimeni sa faca ceva. clasele nu sunt dezinfectate nici la aceasta ora. colegii de clasa au fost trimisi acasa, de parca acei elevi se intalnesc doar cu acestia... de vaccinuri, masti, ceva facut cu cap, cand putem vorbi?
    • 0 (0 voturi)    
      raspandirea VIRUSULUI (Duminică, 8 noiembrie 2009, 11:07)

      explorer [anonim] i-a raspuns lui eu

      Parca era vorba de masuri de oprire a raspandirii virusului ....Targul de masini Vitan este locul perfect unde vin oameni din toata tara( inclusiv din zonele afectate) sa isi vanda masinile si locul perfect sa se mai imbolnaveasca si altii......probabil ca autoritatile ar trebui sa se gandeasca si la asta ....
  • -1 (5 voturi)    
    Putem sa oprim pandemia? (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:13)

    AlinN [anonim]

    Ma gandesc daca nu ar fi mai normal sa incercam sa nu oprim pandemia, pentru ca nu se poate decat daca ne izolam perfect de restul lumii. Masurile la care au recurs autoritatile, spre exemplu, la Sinaia, erau foarte binevenite cand virusul era aparut prima data in lume. Acum sute de milioane de oameni au facut aceasta afectiune si se transmite natural si rapid. Mai bine ar fi sa se recurga la urmatoarea masura la care s-a recurs si in strainatate: daca tot nu se mai poate stopa transmiterea macar sa nu moara 2.5% din cei care fac boala; prin urmare cine are cele mai minore simptome de boala va fi indrumat sa-si ia antivirale si sa astepte sa-i treaca. In Occident din cate stiu s-au dat consultatii de urgenta prin telefon, si s-au administrat masiv antivirale, singurele eficiente sa TRATEZE boala (nu vaccinul, care doar o PREVINE). Milioanele de doze ar fi fost necesare in vara si intram cu toata populatia imunizata in sezon. Dar acum cred ca la situatii disperate se impun masuri corespunzatoare. Mai exista posibilitatea ca sistemul falimentar de asigurari de sanatate sa nu poata suporta socul financiar al administrarii unei doze de antiviral fiecarui cetatean care are simptome de gripa. In aceasta situatie MS ar putea sa admita realitatea si macar sa informeze corect cetatenii sa-si cumpere antiviralul, pentru ca, este foarte important sa fie cat mai mic numarul de morti.
    • +2 (4 voturi)    
      Cu ce cu tylenol? (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:16)

      lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Imi permit sa fiu cinic. In primul rand uita-te la ceea ce descrii. Asa este. Dar nu frizeaza logica bunului simt? Consultatii prin telefon? Cum sa-ti spuna unii prin telefon daca ai gripa noua sau normala? Tocmai asta imi da mie de gandit.
      • -1 (7 voturi)    
        Nu frizeaza nimic. (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:05)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui lupu' singuratic

        Pandemie inseamna ca fiecare membru al planetei face boala. Este imposibil ca fiecare cetatean al Bulgariei, Ucrainei, Ungariei, Serbiei sa fi luat boala iar Romania sa raman o insula de sanatate pe un continent bolnav. Deci a incerca sa opresti raspandirea inseamna irosire de resurse aiurea. Pe de alta parte a da oricui acuza cele mai mici simptome de gripa antivirale fara a astepta confirmarea de h1n1 (care uneori vine prea tarziu), inseamna singura solutie practica. Comandarea de doze megalomane de vaccin este binevenita, dar folosirea lor in toiul pandemiei este o prostie. Oamenii deja vor avea gripa h1n1 atunci si vaccinul va fi facut degeaba. Iarasi resurse folosite aiurea cu minim de efecte sau maxim de paguba. Masuri de genul asta s-au luat in Vest primavara asta. Doze mari de antiviral fara stat prea mult la discutie. Daca nu facem asa in 1 saptamana o sa fim in situatia Ucrainei.
        • +2 (2 voturi)    
          ba s-avem pardon... (Luni, 2 noiembrie 2009, 17:16)

          http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          1. Sa dai antivirale destul de toxice in masa populatiei e o prostie cat casa, in primul rand din punctul de vedere al toxicitatii.
          2. Un alt punct de vedere este rezistenta virusului. Deja o serie crescatoare de tari anunta tulpini rezistente la tamiflu. Vrei sa selectionezi virusi rezistenti si sa ramai fara medicatia primara?
          • +1 (1 vot)    
            Solutia este pana la vara. (Luni, 2 noiembrie 2009, 20:48)

            AlinN [anonim] i-a raspuns lui http://mascuzati.blogspot.com

            De anul viitor evident ca se va apela la vaccin. Toxicitatea o iei in calcul atunci cand raul produs de medicament este mai mare decat binele facut. In cazul asta toxicitatea este practic neglijabila iar binele facut este mentinerea in viata. Spitalele folosesc alt antiviral decat spre exemplu tamiflu si daca este rezistenta exista si solutia B. Repet nu eu sustin acest fel de actiune, asa s-a actionat in Occident (europa) si nu au inregistrat morti in numar mare. Ba chiar Europa de Vest s-a descurcat mai bine decat SUA la acest capitol. Cu aceasta strategie "proasta".
            • 0 (0 voturi)    
              ba s-avem pardon din nou... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:48)

              http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

              Riscul cunoscut este de vreo 0.5 la mie in tarile cu oarece servicii medicale (ce e drept, nu stiu daca merge inclusa Ro aici). Pentru cei eventual 5 morti din 10k te apuci si dai din start antiviral la toti cei 10k, indiferent de evaluarea starii clinice? Draci pe bat, de ce nu dai acelasi antiviral la gripa normala, care-i mai letala?

              Lasand la o parte ca alde doctorii sustin ca daca-l dai prea devreme (sau prea tarziu), adio efecte.

              Si-i prima oara cand aud ca se trateaza gripa A cu o avalansa de antivirale, cum ai stranutat. Sau ca antiviralul nu e toxic.
  • +5 (9 voturi)    
    Bai nene! (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:29)

    Vizitiul [utilizator]

    Ma repet :)

    Daca va plac teoriile conspirationiste va dau io o idee:

    Astia ne baga acuma mortu in casa ca sa nu ne ducem la vot prea multi, in acest fel se pot controla alegerile, mai mult sau mai putin.

    E buna nu? :)
  • +2 (8 voturi)    
    dar voi de unde stiti... (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:43)

    gabi [anonim]

    Chiar nu observa nimeni ca se vrea sa se induca starea de panica. Exista o diferenta in ceea ce priveste vaccinul. Informati-va despre vaccinurile care se fac cadrelor medicale, guvernantilor, armatei si vaccinurile care se fac prostimii. Cel care spunea ca o sa numere mortii poate fi chiar unul din ei daca isi face vaccinul destinat "imunizarii" popultiei, Doamne Fereste! nu iti doresc acest lucru. Aceste vaccinuri contin substante de conservare foarte periculoase pentru organism (mercur, aluminiu) care afecteaza in mod sigur sistemul imunitar dar si sistemul nervos. Nu contesta nimeni faptul ca acel vaccin sau diverse vaccinuri nu imunizeaza pe directia in care sunt concepute dar efectele secundare sunt mult mai dramatice decat scopul vaccinului in sine.
    • 0 (6 voturi)    
      Mercur (Luni, 2 noiembrie 2009, 11:07)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui gabi

      contine, dar mai putin decat o conserva de peste.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 12:36)

        hoha [anonim] i-a raspuns lui soferul

        ai dreptate, dar intra direct in sange.
  • +5 (7 voturi)    
    TEMBELIZORUL! (Luni, 2 noiembrie 2009, 10:47)

    Itsoc [utilizator]

    inchideti tembelizoarele, mancati fructe si in general vitaminizati-va bine. n-o sa aveti nici pe dreaq.
    panica ucide oamenii nu gripa in sine.
    or daca ma catalogati conspirationist, va invit sa luati atitudine si sa fiti primii care se vaccineaza :D
    dupa aia sa ne ziceti si noua cum e sau din contra, sa aprindeti o lumanare la mormantul nostru :)
    • +1 (3 voturi)    
      chiar asa (Luni, 2 noiembrie 2009, 12:31)

      some [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      ca bine le zici ! d'acord cu tine :)
    • 0 (0 voturi)    
      prostia ucide (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 14:26)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      nu gripa ci prostia = cu lipsa de informare si panica asta idioata ucide. nu mai cititi ziare, aruncati televizoarele si uitati-va putin la imaginea de ansamblu, ganditi pentru voi nu mai lasati pe alti sa faca asta. nu tot ce se spune la stiri este adevarat. luati vitamina D si mancati sanatos si nu o sa avem nimic.
  • +3 (5 voturi)    
    oproasta informare si idiotenie din partea MS (Luni, 2 noiembrie 2009, 11:03)

    un roman [anonim]

    As fi curios daca boala este mai rea decat gripa de sezon,de ce s-a creat aceatsa incredibila psihoza deoarece boala a omorat in lume doar 5700 si ceva de oameni,oare are cineva idee cat omoara gripa normala?
    Chestiile astea ar trebui spuse populatiei printr-o emisiune la TV ,fara declaratii apocaliptice ale lui Cercel.Ganditi-va ca daca moare cineca la noi in tara de gripa asta sa vedeti psihoza naibii atunci.
    In general cred in continuare ca autoritaile noastre sunt extrem de incapabile si ca de fiecare data prinse cu pantalonii in vine pt ca noi vom avea vaccin numai pt una din cele 6 suse ale virusului,nu vom sti nici cat de eficient este sau ce efecte secundare va avea,deci pana una alta suntem cu pantalonii rau de tot in vine.
    • +1 (3 voturi)    
      Corectie! (Luni, 2 noiembrie 2009, 11:31)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      Avem pantaloni deja? :)
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 12:08)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Anual 40.000 in US.
    • +2 (2 voturi)    
      Gripa normala (Luni, 2 noiembrie 2009, 16:38)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Am cautat pe wiki (stiu ca nu e cea mai buna referinta, dar oricum) si de gripa normala mor aprox 200.000 anual la nivel mondial. Cifra pare mare, insa majoritatea sunt in tarile foarte slab dezvoltate, unde daca faci pneumonie, esti gata in 2 zile, ca nu prea au baietii antitermice.

      Asa ca - pana acum nu prea este pandemie cum zic baietii astia. Singura chestie care ar trebui sa ingrijoreze, este ca e acelasi virus care a cauzat gripa din 1918 - cand au murit min 20mil intr-un an (mai de un glonte, o bomba neexplodata, mai un virus - ce s-a gasit si pentru fiecare :) ). Mortalitatea la H1N1 este undeva la 1% (chiar si acum am verificat la cazurile actuale (insa la nivel mondial)), pe cand la gripa normala la sub 0.03% (tot de pe wiki).

      Chiar si asa, eu tot NU sunt de accord cu campania de vaccinare, care evident are multe conotatii financiare. Ar trebui puse la dispozitie in farmacii, contra cost, si cine vrea nu are decat sa isi cumpere si sa isi faca. Ca de aceea e vaccin, sa te protejezi tu de ceilalti. In plus, pare foarte tarzie masura. Acum ar trebui sa fie distribuite anti-virale orale, si nu vaccin, odata ce deja o mare parte din populatie poate sa fi contactat deja virusul.
    • 0 (0 voturi)    
      informare (Marţi, 3 noiembrie 2009, 10:25)

      dan [anonim] i-a raspuns lui un roman

      nici o gripa din ultimii ani nu a omorat 5700 de oameni
  • 0 (2 voturi)    
    prepara-ti singur vaccinul impotriva gripei :)) (Luni, 2 noiembrie 2009, 11:10)

    zuzi [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=0X1wyZg3u2o
  • +1 (3 voturi)    
    .... (Luni, 2 noiembrie 2009, 11:19)

    hoha [anonim]

    http://www.baniinostri.ro/Un-iresponsabil-comisarul-UE-pentru-sanatate--p242.html
  • +4 (6 voturi)    
    Vitamina D (Luni, 2 noiembrie 2009, 13:08)

    abc [anonim]

    astia vor sa bage frica in noi. dar n-o sa reuseasca. luati vitamina D si stati cat mai mult la soare. ///
    • +4 (6 voturi)    
      e bine, dar... (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:56)

      antiporcina [anonim] i-a raspuns lui abc

      asociata cu vitamina A si vitamina C.
  • +4 (8 voturi)    
    Care-s diferentele dintre gripa normala si A/H1N1? (Luni, 2 noiembrie 2009, 13:40)

    lupu' singuratic [anonim]

    Niciuna. Or sa fie, unii dintre voi care vor spune, bine ca le stiii tu pe toate.

    Doresc sa mi se raspunda la unele intrebari:

    De unde stiu medicii ca este gripa porcina "noua"? Chiar asa de priceputi is medicii de la tara? Daca unei persoane ii curge nasul, il doare capul - gata il diagnosticam cu A/H1N1?
    Daca imi aduc bine aminte in cazul gripei aviare, rezultatul era asteptat o saptamana doua; probele fiind trimise la Londra. Chiar asa de performanti am ajuns in doi ani?

    Imi vine sa rad cand autoritatile la inceputl gripei Mexicane afirmau ca opresc raspandirea virusului la granita. Dar spatiu aerian cine il controla? Aveam cumva plase pentru a nu intra aerul?

    Oricum totul e comic daca nu chiar tragic.

    Fata de o gripa normala nu se deosebeste cu nimic. Ma asteptam ca pe langa dureri de cap, nas infundat, dureri în gat, temperaturi de la 38 grade in sus etc, sa mai existe si alte simptome.

    Si ce cel il tratam? Cu aceleasi antigripale?

    Putina logica nu ne strica!

    In final, doresc sa-mi spuna domnii "doftori" de ce are aceleasi simptome ca si o gripa normala?
    • +1 (3 voturi)    
      Stai linistit (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:35)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui lupu' singuratic

      Stai linistit, vei primi un singur lucru de la ei: ignorare.
  • +1 (3 voturi)    
    Cine a avut contact apropia cu porcul? (Luni, 2 noiembrie 2009, 13:47)

    lupu' singuratic [anonim]

    Eu unul nu am porci? Dar cei care vin din Canada, Spania, profesorii de la Iasi au avut contact cu porcul?

    Vest europenii au contact cu procul? La noi mai admitem, inca mai suntem o tara agrara.

    Din nou intreb: Ce face asa de deosebita gripa noua? Ce mutatii ia acest virus odata istalata gripa normala?????/
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru a nu fi considerat un carcotas! (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:45)

    lupu' singuratic [anonim]

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/861580/Cum-mi-am-petrecut-gripa-porcina
  • +2 (4 voturi)    
    Intrebari pentru savanti (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:54)

    Prostu [anonim]

    Nu exista riscul ca pana incepe vaccinarea sa facem toti porcina asta ?
    Dupa ce ai facut gripa porcina ce rost mai are vaccinarea ?
    Multumesc !
  • +3 (5 voturi)    
    Repede !! sa omoram toate pasarile ! (Luni, 2 noiembrie 2009, 14:57)

    gigi [anonim]

    Sa omaram repede toate pasarile din delta si de la Codlea, Brasov !! repede, repede .....

    ? sau aia era alta gripa ???
  • +3 (5 voturi)    
    sa ne intoarcem la esential (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:10)

    pai da [utilizator]

    ..hai sa nu ne mai lasam dusi de nas de toata sarada din media. De un lucru trebuie sa fim toti constienti de acum incolo: pandemie sau nu tre sa cautam pe cat posibil sa ne pastram corpul cat mai sanatos, sa cautam sa mancam cat mai sanatos (multe fructe si legume, sport, sa mai lasam carnea) si o sa fim mult mai putin vulnerabili in fata virusilor adevarati sau chiar si in fara virusilor inventati in media pentru a introduce panica. Deci sa ne intoarcem la lucrurile esentiale si simple: nu asteptati de la nimeni sa va pazeasca de virusi sau sa va insanatoseasca dupa aia, cu toate vaccinurile din lume.
    ... e vremea sa ne trezim si sa vedem dincolo de circul din media ! Succes !
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:10)

    hoha [anonim]

    Felicit atitudinea responsabila a comisiei care a propus setul de masuri. Atat timp cat vaccinarea ramane la optiunea fiecaruia e ok.

    Speram ca specialistii romani sa produca un vaccin cat mai bun.
  • -1 (3 voturi)    
    cercel din ratu porcului gripat (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:13)

    cercel [anonim]

    musiu cercelus prinde vrabii..Estimeaza el, 'expertu'' ca in Romania vor fi 'minim' 20,000 de morti ca urmare a gripei porcine. Asta poate fi adevarat numai in cazul in care vaccinarea antigripala a oamenilor se va face cu produsul Institutului Cantacuzino. E ca si cum ti-ai iminuza cu lesie. LoL (http://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic)
  • +5 (9 voturi)    
    sa ne gandim un pic (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:19)

    lucian [anonim]

    Sa facem un mic istoric al gripelor:). O gripa pandemica cu adevarat ucigatoare a fost cea de gripa spaniola imediat dupa primul razboi mondial ce a omorat 21 milioane de oameni(mai mult deca razboiul in sine). Acum gripele "moderne":
    -gripa aviara a tinut un an maxim doi timp in care OMS a primit 2 miliarde de dolari pentru vaccinuri :) bun si uimitor urmatorul an nu a mai fost pic de gripa aviara. Miraculos inseamna ca vaccinul a fost atat de bun incat a ajuns de la cel vaccinat si la cel nevaccinat si astfel toata lumea a fost imunizata si in consecinta a disparut aviara.
    -Eh bine si acum apare o noua gripa :) ce Porcina, morti se spune ca ar fi 5700 in toata lumea, OMS primise deja 500 milioane de euro in avans inainte ca vaccinul sa fie produs:), asteptam ca la anul dupa imunizarea in masa sa dispara si aceasta.
    -Si in viitor asteptam cu mare nerabdare gripa canina aparuta recent la caini in SUA care in curand va suferi o mutatie si se va transmite si la om.
    Deci gripa Spaniola =Porcina? nu cred si nu cred prostiile lor
  • +3 (3 voturi)    
    2. (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:21)

    lucian [anonim]

    The 1918 flu pandemic (commonly referred to as the Spanish Flu) The pandemic lasted from March 1918 to June 1920,[3] spreading even to the Arctic and remote Pacific islands. It is estimated that anywhere from 50 to 100 million people were killed worldwide. Traduceti si voi si vedeti ce inseamna pandemie adevarata.
    • +2 (2 voturi)    
      A si (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:25)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui lucian

      daca ne gandim atunci nu se calatorea cu avionul:)
  • +1 (3 voturi)    
    gripa normala (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:39)

    gripa normala [anonim]

    aloooooooooo...aici gripa normala.........nu stiu ce tot aveti cu gripa porcina de o bagati toti in seama.......asta ii varamia aia mai saraca de la tzara.....ce are in plus fata de mine?
  • +2 (4 voturi)    
    Cata responsabilitate! (Luni, 2 noiembrie 2009, 15:45)

    nano2k [utilizator]

    Vai, sunt uimit cat de responsabili au devenit politicienii in ceea ce priveste gripa asta.

    Nu se iau masuri economice nici in ceasul al 13-lea, iarna ne prinde nepregatiti (mereu), etc, dar cand e vorba de vaccinarea populatiei se pare ca toti factorii politici devin super-responsabili.

    Sunt induiosat pana la lacrimi... NU!
  • -1 (3 voturi)    
    Romania a mai trecut prin asa ceva in 1957 (Luni, 2 noiembrie 2009, 16:02)

    ionica fonosch [anonim]

    [ http://www.medicalnewstoday.com/articles/159935.php ]
    **ca tot suntem 'intoxicati' zilnic cu tot felul de nulitati gen videaunu gen ontanu
    si avand in vedere ca viata multor oameni depinde de stiinta catorva
    ar fi bine sa fie recompensati -cei ce au facut vaccinul -daca nu material macar moral !
    ***e prima data in ultima vreme cand aud si eu ca se rezolva ceva
    cu mijloace proprii in tara asta ! (si importurile au logica si rostul lor
    dar prea se importa totul ...)
  • +2 (2 voturi)    
    Cateva semne de intrebare (Luni, 2 noiembrie 2009, 17:26)

    Adi [anonim]

    De unde vine de fapt gripa? Unde ne duce? Cat de eficient este un vaccin? Care este rolul acestuia in accelerarea mutatiilor virusului? De ce e buna viatmina E? Ce este sindromul Guillain Barré si de ce nu e bine sa te procopsesti cu el? etc.

    http://www.lewrockwell.com/sardi/sardi122.html
  • 0 (0 voturi)    
    Vaccin inutil (Luni, 2 noiembrie 2009, 17:47)

    doru [anonim]

    Antigrip NU este un vaccin impotriva gripei porcine! S-a "renuntat" la importul vaccinului anti gripa porcina pentru ca asa cum se intampla de obicei, "autoritatile au fost luate pe neprregatite" iar producatorii mondiali nu pot face fata comenzilor. D-l Streinu sa nu mai minta cu nerusinare si sa spuna oamenilor adevarul: vaccinul antigrip nu are efect in fata gripei porcine! MAre porcarie!
  • 0 (0 voturi)    
    e prostie (Luni, 2 noiembrie 2009, 22:24)

    deci [anonim]

    e grav si cu gripa asta dar 1 lucru e cert: un vaccin trebuie testat mai mult timp pana sa fie administrat LA ATATIA OAMENI ! E prea riscant, dar sunt sigur ca unii oamenii au ceva interese si scot multi bani pe treaba asta...
  • 0 (0 voturi)    
    Am avut gripa H1N1 (Luni, 2 noiembrie 2009, 22:54)

    MS [anonim]

    Confirmata in laborator , in Dublin.
    Pe scurt : febra 38C, dureri de cap, si tuse ,tuse ,tuse! Am simtit ca imi ies ochii ,imi explodeaza capul . Nu am putut sa ma ridic din pat o saptamana ....pentru ameteam de atata tuse si nu puteam manca pentrumo motivul metionat anterior. Aspirina ,paracetamol, ceai cu lamaie nurofen cam atat. Acum sunt bine ,au trecut 6 saptamani dar tot mai tusesc (suspectez ca am mai luat o gripa intre timp ;)). Nu am luat Tamiflu (prea multe efecte adverse si doar amelioraza simptomele ....adica un fel de frectie. Vaccinul s-a distribuit in spitale si la medicii de familie ,dar nu l-as fi facut . de ce ? Sunt o persoana sanatoasa ,fara risk si nu vreau sa incerc un vaccin facut peste noapte.
    Persoanele cu risc sunt mult mai expuse si pot avea probleme serioase. Amintiti-va de SARS 2003si gripa aviara 2005 .
    sanatate multa
    • 0 (0 voturi)    
      urmariti linkul (Luni, 2 noiembrie 2009, 23:21)

      MS [anonim] i-a raspuns lui MS

      http://victor-roncea.blogspot.com/2009/11/gripa-porcina-o-afacere-mortala.html
    • +1 (1 vot)    
      Singurul care a spus ceva interesant ! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 0:08)

      Quebecoisfier [anonim] i-a raspuns lui MS

      Experienta povestita este absolut fantastica ! Din ce am constatat pe aici prin Canada cu oameni care au avut aceeasi chestie, se pare ca evolueaza la fel, pe amandoua continentele. Este de fact exact ce spun si prognozeza specialistii in H1N1 de anul acesta. Leziunile pe parenchimul pulmonar confirma si ele evolutia clinica, am vazut niste studii de pathologie pe parenchim pulmonar. Ai facut bine ca nu ai luat Tamiflu. Un adult immunocompetent si sanatos ar trebui sa o bata. Asa cum bine ai observat pe pielea ta , recuperarea este mult mai lunga. Daca nu esti fumator este excelent, daca esti, lasa-te macar pentru o luna..:)
      Despre celelalte comentarii nu vreau sa ma pronunt pentru ca este multa politica si gargara. Cat despre spam-urile cu squalene AS03 si toate idioteniile alea, este uimitor...cred ca specialistii in teoria comunicatiilor au paine pe masa, sa faca disectia zvoniadelor, de acum pentru 50 de ani !
  • 0 (0 voturi)    
    eu as inchide scolile de la primul caz! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 1:21)

    sorin [anonim]

    E tarziu, daca nu rau intentionat, sa inchizi scolile
    abia cand ai cazuri in 3 clase diferite. Inseamna ca
    deja s-a raspandit binisor. Trebuie inchise (plus toate masurile aferente) pentru cate o saptamana
    de la primul caz, MAXIM de la a doua clasa.
    Sau se vrea putina panica si vaccinare docila?

    Multumim pentru mesaje, MS.
  • 0 (0 voturi)    
    ok... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 10:03)

    liviu_ [utilizator]

    hai sa incetam cu teoriile conspirationiste.
    pot si sau nu adevarate, noi oricum nu avem cum sa aflam si nu o sa aflam vreodata.
    daca nu o sa moara milioane de oameni, e posibil ca sa fi fost o conspiratie, sau ca masurile sa fi fost foarte eficiente. daca o sa moara milioane de oameni, e posibil ca sa fi fost o conspiratie, sau ca masurile sa nu fi fost foarte eficiente.
    simplu.
    nu putem decat sa asteptam si sa vedem.
    la ce spuneau astia (prin astia ma refer la virusologi etc) se preconizeaza in romania undeva la 10000-200000 de morti). aveti cateva luni rabdare si o sa vedem daca au sau nu dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    Afaceri si politica (Marţi, 3 noiembrie 2009, 10:04)

    tyla [utilizator]

    Foarte informativ sa citesc discutiile astea. Gasesc mai multe chestii interesante decat in articolulele in sine. Pacat insa ca nu gasesc niste informatii esentiale: cine produce vaccinul, care e situatia lor financiara, care e relatia lor cu politicul. Afacerile firmelor mari de medicamente eclipseaza PIB-ul Romaniei. Si eu daca as investi cateva miliarde de dolari in "descoperirea" unui vaccin minune, as dori sa-mi scot investitia. Costurile cu raspandirea virusului ar fi minime in comparatie cu costurile de obtinere si aprobare a antivirusului. Si dupa ce obtin un profit bun, sunt erou mondial ca am oprit pandemia, mai obtin un antivirus nou, impotriva unui virus si mai agresiv, sa a unei tulpini noi. Si tot asa. Nu sunt un adept al teoriilor conspirative, dar sunt convins ca se fac la teste gratuite pe subiecti umani gramada creand panica, altfel totul ar fi mult mai scump si ar dura mult. Societatea civila se lupta sa limiteze testele pe oameni si animale, haha, cica problema de moralitate. Lupta pentru bani depaseste orice morala, iar cei din domeniul farmaciei, au cam depasit orice limita.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine produce vaccinul (Marţi, 3 noiembrie 2009, 13:57)

      Quebecoisfier [anonim] i-a raspuns lui tyla

      GSK in Canada si Europa cu 2 production plants : in Quebec si in Desrden. Sanofi Pasteur vine din urma caci au avut ceva probleme cu identificarea dozei si au pierdut startul la omologare pe faza a treia. GSK il omologeaza pe vechea H5N1. Astra Zeneca il au si ei disponibil.
      Practic toti marii jucatori pe piata vacinurilor il produc sau sunt in joc.
  • 0 (0 voturi)    
    pt. toti panicarzii (Marţi, 3 noiembrie 2009, 12:31)

    nahir [utilizator]

    daca ar fi vorba de o gripa porcina, trebuie mentionat faptul ca pana acum, aceasta a fost tratata cu tamiflu. mai nou, americanii au inventat un vaccin, cica nemaipomenit, dar care s-a dovedit a avea efecte secundare nocive organismului uman si insuficient pt. marea natune americana, care s-a panicat cand au ajuns la cota 1000 cazuri semnalate, dar ce sa mai vorbim de restul lumii. de restul lumii ii doare fix undeva. sa nu uitam ca de la mexicani (acolo unde au aparut primele cazuri, prin pramavara) nu s-au mai primit informatii coerente si concrete de ceva vreme.
    revenind la gripa porcina (mai nou denumita ba gripa noua, ba doar H1N1 si foarte rar AH1N1), sa ne explice tov. Streinu Cercel cum de vaccinul romanesc este mai bun si in cantitati indestulatoare pentru combaterea unei pandemii in Romania?
    nu cumva e aceeasi situatie ca in urma cu un an, cand cu vaccinul impotriva cancerului uterin?cu acea ocazie s-au cumparat de milioane de euro doze cu vaccinul minune, acum in prag de a fi aruncat la gunoi, procentul celor ce au acceptat vaccinarea fiind foarte redus. banii oricum s-au dus, dar in care buzunar?
  • 0 (0 voturi)    
    e doar o gripa! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 17:00)

    MS [anonim]

    treziti-va oameni buni ! E doar o gripa care se trasmite mai rapid .Atata panica si publicitate ca au reusit sa deruteze o tara intreaga cu informatii controversate.Politicienii isi cresc ratingul, companiile farmaceutice joaca lozul cel mare si 'sponsorizeaza' raspandacii ca sa le creasca cererea de vaccin.
    Despre : Tamiflu Un simplu google o sa va arate ca nu e medicamentul ideal nici ptr copii nici adulti.Doar un exemplu:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1203886/Fears-rise-effects-Tamiflu-cases-adverse-reactions-double-week.html
  • 0 (0 voturi)    
    noi sa fim sanatosi (Marţi, 3 noiembrie 2009, 23:44)

    freakozoida [anonim]

    mai.. refuzati vaccinul si toate efectele nocive care vin dupa el! e doar o gripa ca toate celelalte care se poate trata si preveni... informati-va! sau daca va credeti destepti luati vaccinul dar nu ne obligati pe toti sa fim spalati pe creier de autoritati...anul viitor ce urmeaza gripa pestiilor?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version