Profesorii renunta la greva

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 14 noiembrie 2008, 11:48 Actualitate | Esenţial


Sindicalistii din invatamant au anuntat ca renunta la greva generala, programata pentru  18 noiembrie. Conducerile celor patru federatii sindicale reprezentative din invatamant atentioneaza ca, in situatia in care, imediat dupa instalarea noului guvern, Legea nr. 221/2008 nu va fi aplicata cu incepere de la data de 1 octombrie 2008, se va declansa greva generala, se arata intr-un comunicat de presa comun.

Motivele pentru care a fost amanata greva:

1.    Decizia Curtii Constitutionale a Romaniei din data de 12.11.2008, de constatare a neconstitutionalitatii O.U.G. nr. 136/2008, ne da speranta ca si art. I. pct. 2 din O.U.G. nr. 151/2008 va fi declarat neconstitutional, situatie in care Legea nr. 221/2008 va deveni operationala;

2.    Presedintele Romaniei si partidele parlamentare, cu exceptia celor aflate la guvernare, si-au  asumat angajamentul ferm ca, imediat dupa alegeri, Legea nr. 221/2008 se va aplica de la data de 1 octombrie 2008;

3.    Exista riscul major ca grevei generale din invatamant sa i se dea o conotatie politica, avand in vedere faptul ca partidele politice sunt in plina campanie electorala.

Cadrele didactice au declansat, saptamana trecuta, greva de avertisment si au pichetat Parlamenul, in semn de protest fata de amanarea intrarii in vigoare a legii majorarii cu 50% a salariilor.



















1856 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    Stiti ce inseamna asta? (Vineri, 14 noiembrie 2008, 11:56)

    Catalin [anonim]

    Ca isi vor primi salariile conform legii aprobate in parlament. Altfel, e cat se poate de clar, ca nu renuntau!

    Acum ati inteles blatul electoral al premierului?

    1. El face figuratie cu refuzul de a acorda majorarea, pentru a incasa puncte electorale. Se da drept premierul care e responsabil si cauta solutii pentru criza.

    2. Legea votata e constitutionala si obligatorie - ea e deja in vigoare si trebuie aplicata.

    3. Aceasta lege nu poate fi modificata prin ordonanta. Toti politicienii stiu asta. Inclusiv cei liberali.

    4. In decembrie (dupa alegeri, cand jocul electoral s-a sfarsit) cadrele didactice vor primi salariul majorat, precum si diferentele pe luna octombrie si noiembrie. Va fi ca o prima de Craciun pentru ei, si e mult mai bine decat sa stea 2 saptamani in greva in noiembrie (pe perioada grevei, conform legii, nu primesti drepturi salariale).

    5. Premierul actual primeste caldutul post de presedinte al Camerei Deputatilor, aripa "netariceana" din PNL e adusa la guvernare,ori de PDL ori de PSD (e nevoie conform sondajelor), salariile se majoreaza conform legii, fiindca legea trebuie respectata, si toti scapa bazma curata in ochii propriului electorat!
    • +2 (6 voturi)    
      Explicatie (Vineri, 14 noiembrie 2008, 12:19)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Ca explicatie va mai ofer cateva indicii:
      1. O greva acum ar fi fost politizata excesiv, aducand puncte electorale PNL.
      2. Campania in ultimele 2 saptamani va reintra pe fagasul "normal" - subiecte uitate se pare, precum loganurile, suspendarea presedintelui, prelungirea mandatului lui Daniel Morar, securistii, comunistii, lustratia, dosarele de colaborator.
      3. In decembrie cadrele didactice primesc al 13-lea salariu calculat conform sveniturilor din ultimele 12 luni- o greva de 2-3 saptamani le-ar fi afectat substantial aceste venituri in prag de sarbatori. Asa primesc salariul complet, al 13-lea salariu si chiar diferentele lunilor octombrie, noiembrie, eventual decembrie.
      4. In cazul in care un viitor guvern nu acorda aceste salarii (guvern vom avea pana pe 10 ianuarie cand se termina vacanta scolara de iarna) o greva in luna ianuarie e mai usor de suportat financiar (nu mai e stresul ca vin sarbatorile si nu ai bani de cheltuit, cum s-a intamplat cu greva din 2005) si e mult mai eficienta: Blocheaza tezele nationale!

      Nu pot decat sa felicit liderii de sindicat din invatamant pentru modul extraordinar in care au gestionat aceasta criza! Au castigat!

      La fel, PDL si PSD ies invingatori din acest conflict - si aduna puncte electorale importante.

      Marele perdant ramane guvernul PeNaL care, a gestionat prost un conflic generat de paranoia, de proasta gestionare a economiei, dar si a relatiei cu parlamentul, si de entuziasmul tamp cu care anunta cresteri economice spectaculoase in Romania Duduitoare.

      Si inca o precizare - acum ca profesorii nu mai sunt responsabili de criza economica si scaderea leului, scapand de eticheta de "vinovati de serviciu", actual guvern chiar are o problema: o economie falita, deloc duduitoare, si in pragul colapsului, dupa 2 ani de laude cum ca am fi miracolul economic al Europei.
      • -3 (5 voturi)    
        Garantat PDL va face parte din guvern (Vineri, 14 noiembrie 2008, 12:48)

        un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Daca Parlamentul respinge de 2 ori premierul lui Basescu, presedintele va dizolva Parlamentul conform Constitutiei. Votul pentru investirea guvernului e secret cu bile si multi parlamentari PSD si PNL vor vota guvernul lui Basescu de frica pierderii locurilor caldute din Parlament.
        • +3 (7 voturi)    
          si atunci (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:04)

          y [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

          De ce mai mergem la vot? Daca nea base oricum il dizolva ca nu iese cum ii place lui are sens sa mai votam? Mai conteaza ce am ales?

          Eu zic sa il faca de pe-acum si sa ne anunte si pe noi cum sta treaba
          • +3 (3 voturi)    
            Romania e o republica semiprezidentiala (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:12)

            un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui y

            Presedintele este ales de popor si este seful puterii executive.Premierul face parte din executiv deci presedintele are dreptul constitutional de a desemna un premier in care are incredere si cu care poate lucra 4 ani.
            • +1 (3 voturi)    
              Basescu l-a numit si pe Tariceanu (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:04)

              Rica [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

              Da' pe Tariceanu cine l-a numit?

              Basescu l-a numit!

              Basescu are nevoie de o marioneta nu de un Premier.

              Problemele apar cand marionetele se trezesc la viata si nu mai fac ce vrea sforarul sef...

              Oricum va fi, vom mai avea inca cel putin 1 an de discordie.
              • -1 (3 voturi)    
                Basescu-presedinte pana in 2014 (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:08)

                un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui Rica

                Iar in aceasta perioada PSD va ramane in opozitie.
                • +1 (1 vot)    
                  PSD mai sta 8 ani in opozitie (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:13)

                  un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

                  Presedintele BASESCU va ramane la Cotroceni pana in 2014 iar in decembrie 2012 va desemna premier tot de la PDL.Asa ca PSD mai are 8 ani de opozitie
    • +3 (3 voturi)    
      Alianta PSD-PNL- imposibila (Vineri, 14 noiembrie 2008, 12:35)

      un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Basescu nu va desemna un premier al acestei aliante. Singurele guverne posibile dupa alegeri sunt:
      1.guvern PDL-PNL-solutia cea mai buna;
      2. guvern PDL PSD-PC-Solutia imorala;
      3. guvern PDL+ unii parlamentari PSD, PNL care ar vota premierul lui Basescu de frica anticipatelor.
      • 0 (4 voturi)    
        hmmm (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:02)

        y [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

        1. nu asta a fost si pana acum?
        2. nu cred ca intra in discutie
        3. anticipate? la ce?

        Daca PDL va avea un procentaj important (si asa va fi daca ne luam dupa sondaje), ei vor fi nevoiti sa faca o majoritate prin alianta. Cum solutiile de mai sus par improbabile, ceea ce ramane, solutie pe care o vom vedea cu siguranta, este o alianta PDL+PNG+UDMR.

        Cu Basel presedinte si Becali prim-ministru cred ca mai bine nu se poate :)
        • 0 (2 voturi)    
          PNG nu va intra in Parlament. (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:31)

          un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui y

          Asa ca variante de guvern raman:
          1.guvern PDL+PNL-SOLUTIA SALVATOARE
          2.guvern PDL-PSD-PC-solutia imorala.
          Geoana trebuie sa inteleaga ca presedintele e seful executivului.
          • 0 (0 voturi)    
            vise, vise (Vineri, 14 noiembrie 2008, 17:18)

            io [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

            Viseaza tu frumos, Base a demonstrat cu brio pana acum (de ex la legea majorarii in invatamant) ca nu e omul care sa treaca peste orgolii pentru interesul national. Nu-l suporta pe Tariceanu si basta. O sa fie varainta 2, PDL-PSD, in proportie de 90%. Ba chiar mi-e teama ca cu premier PSD. Sunt de acord ca e varianta cea mai proasta, dar asta va fi, e inevitabil!
            • 0 (0 voturi)    
              Anti-majorare (Vineri, 14 noiembrie 2008, 23:42)

              Dan [anonim] i-a raspuns lui io

              Realizati cum ar fi iesit Basescu daca se opunea creterii salariilor cu 50%?
              Il faceau tonomatii si puterea actuala arsice. Si pentru ce? Odara intoarsa in parlament, o lege votata in unanimitate ar fi tecut cu vreun 90% din nou. La ce bun?

              Eu cred ca PSD va obtine singur 50% dupa redistribuire si dupa un absenteism record la oras, problema este ca se poate spune ca PSD+PC nu este un singur partid, deci nu merita automat postul de prim-ministru. Va iesi oricum cu scandal.
        • -1 (1 vot)    
          mhhh (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:36)

          gica-sut [utilizator] i-a raspuns lui y

          1. Nu. Numeste-mi un ministru PDL din guvernul actual.
      • +2 (2 voturi)    
        se poate si altfel! (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:29)

        alin [anonim] i-a raspuns lui un om de dreapta

        daca basescu vrea cu adevarat capital electoral poate alege varianta unui guvern de tehnocrati.. oameni cu realizari, specialisti adevarati, care nu fac politica.
        atunci nimeni nu mai poate comenta.. partidul care nu voteaza un astfel de guvern se sinucide politic :)
        • 0 (2 voturi)    
          PSD-PC trebuie izolat in Parlament (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:37)

          un om de dreapta [anonim] i-a raspuns lui alin

          E nevoie de un guvern politic PDL-PNL cu un premier propus de Basescu.
        • +1 (1 vot)    
          un guv. de tehnocrati (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:41)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui alin

          este 'valabil' pe o perioada scurta de timp si de criza -daca in primavara, cand semnele crizei s au facut simtite ,psd ar fi dat dovada de responsabilitate ,ar fi acceptat un guv. de tehnocrati care sa angajeze Ro pe calea reformelor din administratie,sanatate,justitie ,invatamant-reforme dure-clasa politica s ar fi prezentat la urne cu castanele scoase din foc cu mana altora ,asa de frica lui base ,psd sub medierea lui patriciu ,iliescu si voiculescu au preferat pactul cu 'liberalii'-si ei profitori de teama inspirata de base psd-lui-
          Dar Basescu poate angaja un guv.politic cu sustinere parlamentara -eu personal nu cred posibil-dar in ministere sensibile -ex.justitia- cu persoane ne-angajate politic
    • +1 (3 voturi)    
      Strategia PSD nu a dat rezultat (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:14)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Singura strategie PSD din aceasta campanie eletorala "legea maririi cu 50% a salariilor profesorilor" nu a dat rezultat. De fapt PSD-ul s-a ales cu votul pensionarilor si al profesorilor (profesori care de altfel sunt condusi de sindicalisti membrii PSD) si a pierdut tot sistemul privat. Cum pondrea bugetarilor este 30% din clasa muncitoare, au constat ca au mizat pe un loz necastigator. Etapa a doua a campaniei electrorale a PSD-ului este de ai face pe salariatii din sectorul bugetar sa nu mearga la vot stiind sigur ca acestia nu o vor vota PSD. O alta strategie a lor a fost cea de ai bloca sa voteze pe studenti si pe cei plecati in strainatate care erau votanti PD-L si PNL.
      FSN-ul asta de stanga inca mai face legile in tara asta
      • +1 (1 vot)    
        Legatura (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:59)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Ce spui tu nu are legatura cu stirea aceasta.
        Plus ca esti in eroare - Liderul sindical FEN candideaza la senat pentru PDL. Pensionarii merg la vot in numar mare. Bugetarii la fel.
        Salariatii din domeniul privat nu prea merg la vot. Alegerile vin intr-un weekend prelungit, cu zapada (prognoza meteo), 1 decembrie fiind luni. Majoritatea electoratului PNL va fi plecat in aceasta minivacanta.
        PDL a apreciat corect acest lucru si si-a atras simpatia bugetarilor si a pensionarilor, sustinand o componenta de protectie sociala, dar bazata pe performanta si evaluari corecte.
        Asa ca eu cred ca PDL va guverna - alaturi de aripa PNL ce este impotriva lui tariceanu si de anumite grupuri mai reformatoare din PSD, pe baza unui guvern cu multi tehnocrati.
        Si mai cred ca vor respecta o lege votata de parlament. (poate, desi nu cred, o vor ajusta un pic, in ce priveste salariile profesorilor unviersitari)
      • -1 (1 vot)    
        si PDL? (Vineri, 14 noiembrie 2008, 17:25)

        me [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Pai, dupa logica ta, PDL de ce sa nu piarda tot sectorul privat, ca doar ei au fost sustinatorii cei mai aprigi ai legii 50%! Boc a declarat ca "PDL este garantul aplicarii legii 50%", iar Basescu putea sa nu o promulge, a avut analize economice nefavorabile in fata si a promulgat-o fara probleme, a mai zis si "cum sa nu!"
        De acord cu tine, intr-o tara normala, tot electoratul ne-bugetar sau macar logic, informat si cu IQ-ul macar mediu ar fi trecut la PNL dupa scandalul cu legea asta. Dar din sondaje s-a demonstrat ca nu avem un electorat logic. Asta e tot. Fiecare tara are conducatorii pe care ii merita.
    • -2 (2 voturi)    
      nu te bucura (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:24)

      mim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      ti-am spus ca dupa alegeri vi se pregateste ceva...
      • +1 (1 vot)    
        Ma bucur (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:04)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui mim

        Faci o confuzie - nu sunt profesor. Am insa un copil la liceu in clasa a 9-a.
        Ma bucur ca nu intra in greva, imi doresc insa o educatie de calitate, in Romania.
        Educatie care nu poate exista fara un personal didactic bine renumerat. De aceea sustin aceasta lege. Nu cred in miracole, sunt convins ca reforma va dura multi ani, (vezi justitia, care, desi magistratii au salarii europene, inca nu e la nivel european), insa ea va incepe cand si cadrele didactice vor avea venituri care sa atraga oameni noi in sistem(noi ca mentalitate).
        Ce face zilele acestea guvernul liberal franeaza aceasta reforma.

        Nu se pregateste nimic - legea va fi aplicata (probabil cu mici ajustari in privinta salariilor profesorilor universitari, desi nu prea cred)
        • -1 (1 vot)    
          atunci e bine (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:58)

          mim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          atunci trebuie sa iti dau o veste buna.dupa alegere va asteapta reforma. si ar fi bine sa ma crezi ca 95% din profesori nu sunt pregatiti pentru asa ceva.
  • +1 (5 voturi)    
    finally (Vineri, 14 noiembrie 2008, 12:03)

    Alex [anonim]

    in sfarsit o decizie inteleapta.
  • -2 (2 voturi)    
    felicitari (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:32)

    parinti [anonim]

    Felicitari pentru hotararea luata;am scapat si noi si copiii de corvoada statului degeaba acasa si pierdut vremea rugandu-ne de profesori sa se indure sa vina la scoala si sa-si tina orele!
    • +1 (1 vot)    
      Citeste si asculta atent (Vineri, 14 noiembrie 2008, 13:53)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui parinti

      Nu au renuntat la greva, au AMANAT-O!

      Daca noul guvern nu le ofera salariul majorat conform legii, si nu le da banii din urma, intra in greva generala - in Ianuarie 2009, perioada tezelor nationale. Adica blocheaza admiterea in liceu anul acesta!
      • -1 (1 vot)    
        e amenintare? (Vineri, 14 noiembrie 2008, 15:03)

        mim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        ce amenintati de joasa speta folosesti. adica nu are voie sa se linisteasca ca profesorii inca sunt gata sa se sacrifice si sa inghete anul scolar. abia astept sa treaca alegerile.
  • -2 (2 voturi)    
    ma rog (Vineri, 14 noiembrie 2008, 14:11)

    liviu [anonim]

    se vad deja rezultatele crizei economice, daca profii in ianuarie (cand probabil o sa fie mult mai vizibila criza economica) o sa vrea in continuare salarii mari dovedesc intradevar ca ii cam doare-n cot de restu lumii (si chiar si de ei)
    oricum decizie cel putin aparent inteleapta. ce se ascunde in spatele ei nu stie nimeni
  • -1 (1 vot)    
    greva (Vineri, 14 noiembrie 2008, 22:30)

    j [anonim]

    Nu au intrat in greva! Atata paguba !Ce sa spun?Cand vedem ce se intampla acum in Europa, cand tari dezvoltate nu stiu cum sa iasa din criza,cand Romania in dulce adormire va avea zeci de mii de someri, aceasta casta inteligenta -profesorii-nu se gandesc decat la bani-pleasca de 50% acordata de un parlament iresponsabil-si dupa aceea dupa ei potopul.Rusine sa le fieISa vad sie eu guvernul viitor care cine va fi acela si sper sa fie unul care a promis la toti lapte si miere pe unde va scoate camasa?De unde sa le dai la toti mariri de salarii si sporuri cand contribuabilii la buget se imputineaza si se intareste masa de someri.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version