Cei trei pacienți cu COVID-19 care au murit luni seară în TIR-ul ATI de la Spitalul Victor Babeș din București din cauza unei defecțiuni care a dus la oprirea furnizării oxigenului sunt trei femei cu vârste între 63 și 84 de ani.

Unitatea mobila ATI in curtea Institutului Marius NastaFoto: Institutul Marius Nasta

Poliția Capitalei a anunțat marți că în unitatea de terapie intensivă mobilă au fost identificate cadavrele a trei persoane, femei, cu vârstele de 84 de ani, 74 de ani și respectiv 63 de ani. Trupurile neînsuflețite au fost ridicate și transportate la INML pentru necropsie.

"Din primele date a rezultat faptul că în după amiaza de 12 aprilie, alimentarea cu oxigen a ventilatoarelor aferente unității de terapie intensivă mobilă ar fi înregistrat disfuncționalități, fiind întreruptă alimentarea cu oxigen a ventilatoarelor. A fost efectuată cercetarea la fața locului , unitatea mobilă fiind sigilată, în vederea continuării cercetărilor", a transmis Poliția Capitalei.

În acest caz, Serviciul Omoruri din Poliția Capitalei a deschis dosar penal pentru ucidere din culpă, iar cercetările sunt făcute împreună cu Parchetul Tribunalului București. Purtătorul de cuvânt al Parchetului Tribunalului București, Alexandru Anghel, a declarat pentru HotNews.ro că luni seară au fost audiate 7 persoane din rândul personalului medical și tehnic. El a precizat că audierile continuă marți la Poliția Capitalei. De asemenea, continuă și cercetarea la fața locului.

Șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a spus luni seară că, în jurul orei 16.25, a existat o creştere bruscă, de peste 6 bari, a presiunii oxigenului în Unitatea Mobilă de Terapie Intensivă de la Spitalul "Victor Babeş". Ventilatoarele - de fabricaţie americană - s-au oprit pentru că, atunci când se depăşeşte această presiune, intră în sistem de autoprotecţie şi se opresc, iar apoi personalul spitalului a preluat ventilația pacienților, a spus Arafat, care nu a putut preciza cât timp au stat bolnavii fără oxigen. Arafat a spus că urmează să se stabilească după anchetă care a fost cauza creșterii bruște de presiune.

El a susținut că tirurile de terapie intensivă sunt în garanţie şi au fost verificate la interval de două - trei luni de către reprezentanţii firmei care asigură garanţia, iar până acum în aceste unități ATI au fost tratați 600-700 de bolnavi COVID.

Arafat a mai spus că, în momentul incidentului, în curtea spitalului era un angajat al firmei care se ocupă de întreținere a ventilatoarelor, dar acea persoană a refuzat să intre în TIR ca să rezolve problema, din cauza bolnavilor COVID-19. Șeful DSU a spus că reprezentantul firmei se afla acolo pentru o defecțiune la un alt ventilator din acel TIR, fără legătură cu tragedia.

În TIR-ul ATI se aflau 8 pacienți COVID.