​INTERVIU

Despre AUR și „revoluția conservatoare”. Teodor Baconschi: „Nu trebuie să demonizăm această forță politică, pentru că ea exprimă opinia unei categorii de cetățeni români liberi”

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Miercuri, 9 decembrie 2020, 15:42 Actualitate | Esenţial


AUR
Foto: Inquam Photos via Digi24.ro
​Invitat să facă parte din Alianța pentru Unirea Românilor, intelectualul conservator și fostul ministru de Externe Teodor Baconschi explică într-un interviu pentru HotNews.ro că nu va intra în acest partid pentru că nu poate confunda „retorica aceasta neo-legionară cu valorile sale creștin-democrate, bazate pe realism geopolitic, cult critic al tradiției, moderație și libertate”.

AUR se revendică a fi un partid conservator, iar liderii acestuia, George Simion și Claudiu Târziu, au anunțat chiar „o revoluție conservatoare” în România după ce au obținut 9% la alegerile parlamentare. Ați vorbit și dumneavoastră despre premizele unei revoluții conservatoare globale după câștigarea alegerilor de către Trump, în 2016, iar recent, tot într-un interviu pentru HotNews.ro, ați spus că această revoluție deocamdată se amână. Să începem cu aceste afirmații ale liderilor AUR.

Teodor Baconschi: Revoluția conservatoare promisă de Donald Trump nu s-a produs. Asistăm în schimb la globalizarea conflictului cultural dintre progresiști și conservatori. Două concepte tot mai largi și tot mai vagi, care intră pe mâna start-up-urilor de targeting și profiling, spre folosul unor populisme tot mai agresive.

Linia de fractură centrală e între globaliști și suveraniști. Numai că globalism a însemnat, după implozia URSS, tocmai consolidarea Occidentului în restul lumii. Asta a implicat multe decizii greșite, momente de triumfalism arogant și supra-estimare...

Problema e că suveraniștii radicali – nu cei care vor, de pildă, precum de Gaulle, ”o Europă a națiunilor” – nu se opresc la critica justă a exceselor globalizării, ci neagă principiul societăților deschise, al comerțului mondial liber și al mobilității fără frontiere. Aici, ei se întâlnesc cu agenda competitorilor geopolitici ai Occidentului, mai ales Rusia, care profetizează prăbușirea ordinii liberale specifice unei pax americana.

Este AUR un partid conservator sau măcar unul în care regăsiți valori conservatoare în care credeți și dumneavoastră?

Sunt de acord cu latura anticomunistă și cu pietatea față de memoria martirilor dictaturii bolșevice. Regimul comunist a fost anti-național și când s-a pretins naționalist: cum să clamezi iubirea de țară, dacă organizezi exterminarea aproape tuturor artizanilor politici ai Marii Uniri de la 1918? Cum să-ți servești națiunea, după ce ai lichidat - sub pavăza criminală a luptei de clasă - aristocrația, burghezia, țărănimea fruntașă și crema intelectualității?

Nu sunt în schimb de acord cu naționalismul, pe post de ”patriotism” care trece la ”fapte”. Ce fel de ”fapte” ni se anunță? Programul noului partid e tot o formă de salvaționism. Expresii de tipul ”să drenăm mlaștina” politicii, sau promisiunea de a ”disloca”, în următorii patru ani, toate partidele parlamentare amintesc retorica anilor 1930. Culmea e că orice contestare radicală a stării de fapt legitimează prin ricoșeu tocmai sistemul contestat.

Poate AUR să pornească în România această „revoluție conservatoare” pe care o clamează acum?

Nu poate. AUR a reunit voturile unei categorii filetist-etnocratice, de mică amploare pe harta BOR și practic absentă din celelalte confesiuni creștine. Când situația pandemiei va fi depășită – începând cu a doua parte a lui 2021 – aceste frustrări se vor atenua. Dar AUR nu e doar profitorul, ci și revelatorul unor rupturi – între o parte dintre alegători și clasa politică ”veche”, între sinodalii lucizi și pro-europeni și cei nostalgic-comuniști, între Ortodoxia ca dioramă folclorică paseistă și cea urbană, educată, acomodată civic cu pluralismul democratic.

„Nu poți fi nici bun creștin dacă alimentezi ura, șovinismul, xenofobia și intoleranța”



Teodor Baconschi. FOTO: Arhiva personală

În declarațiile publice de după alegeri, liderii AUR se revendică partid pro-european, pro-occidental, anti-dughinist, anti-putinist. Sunteți de acord cu această orientare pe care și-o asumă acum AUR?

Dacă ea va corespunde acțiunilor și voturilor din parlament, sau din viața publică mai largă, nu am obiecții de fond. UE e vitală pentru toți europenii, pentru că ne asigură o identitate și un mod de viață pașnic, dar cum definim azi această identitate? Există în toată Europa forțe parlamentare care pledează pentru regăsirea rădăcinilor sale iudeo-creștine, pentru limitarea multiculturalismului și a derapajelor corectitudinii politice, vinovate de autocenzură, de inhibarea gândirii libere și a dezbaterii democratice.

Mișcările de tip ”Woke” sau ”Cancel Culture” nu pot decât să distrugă memoria patrimoniului nostru comun, de a cărui conștiință avem nevoie mai mult ca oricând. Exigența indispensabilă este - ca și în cazul combaterii exceselor globalizării - să ținem justa măsură între național și comunitar, adică să nu revenim la logica distructivă a unor naționalisme exacerbate.

Sunteți invitat de Sorin Lavric, unul din membrii AUR, să vă alăturați acestui partid. Veți da curs invitației?

N-am această intenție. În primul rând, pentru că rămân fidel deciziei de a nu mă mai implica partizan în viața politică internă. Apoi pentru că nu pot confunda retorica aceasta neo-legionară cu valorile mele creștin-democrate, bazate pe realism geopolitic, cult critic al tradiției, moderație și libertate.

În fine, din rațiuni de stil: acea ”invitație” colectivă amalgama nume publice total incompatibile, denotând în cazul autorului său fie o neașteptată candoare axiologică, fie o supărătoare formă de cinism. Îl prețuiesc pe d-l Lavric ca istoric al ideilor și hermeneut al operei lui Noica, însă, la această mișcare, m-a dezamăgit.

Cum ar trebui să arate, în opinia dumneavoastră, un partid veritabil conservator în România anului 2020?

Așa cum am început deja să-i creionez portretul: ar trebui să strângă cetățeni din clasa de mijloc, creștini moderați, care nu idolatrizează nici Neamul, nici Statul, nici Comisia Europeană, nici o Tradiție idealizată prin stereotipuri sforăitoare. Un partid care vrea ca România să se dezvolte prin solidaritate, prin descentralizare, printr-o tot mai mare libertate responsabilă în domeniul economic și social, prin selecție pe merit și printr-o occidentalizare bine adaptată la tot ce-i încă viu și autentic în tradiția poporului nostru.

Nu poți să-ți aperi suveranitatea decât dacă dezvolți efectiv țara, de la infrastructură, până la mecanismele de selectare a elitelor profesionale. Nu poți fi nici bun creștin dacă alimentezi ura, șovinismul, xenofobia și intoleranța față de diversitatea legitimă a oricărei societăți deschise.

Ar fi, pe de altă parte, o forță politică lucidă, menită să ne separe de lumea personajelor lui Caragiale, dar și de cea, sumbră, care – în numele Țării – ne-a potcovit în trecut cu dictatura carlistă, legionară, antonesciană și național-comunistă.

De ce credeți că România nu are un partid conservator veritabil, realist, mai apropiat de centrul spectrului politic, așa cum există în multe țări europene? Ce anume ne lipsește?

Ne lipsește o clasă de mijloc suficient de autonomă economic și bine educată, care cunoaște istoria civilizației euro-americane și pricepe de ce facem parte din ea. Ne lipsește subsidiaritatea, care nu poate funcționa decât dacă reorganizăm administrativ teritoriul național și stimulăm legislativ libera inițiativă și IMM-urile românești.

O cauză a absenței ține și de indiferența conjunctural-pragmatică a partidelor noastre, total străine de importanța unei clarificări doctrinare: construiești politici publice pornind de la valori pe care le aperi chiar dacă ”pierzi voturi”. Ispita populismului și a guvernării prin sondaje, urmând serpentina ”umorilor” publice nu ajută deloc la limpezirea spectrului politic (în general) așa cum duce la slăbirea partidelor centriste.

S-a spus că Biserica are acum un partid în Parlament, prin AUR. Ce părere aveți despre acest lucru? Avea nevoie Biserica majoritară din România de un partid care să-i reprezinte interesele în Parlament?

Singura formulă prin care creștinismul s-a acomodat cu democrația a fost cea... creștin-democrată, inspirată de doctrina socială catolică. La noi, numai defunctul PNȚCD a asumat linia asta, dar avea lideri în general greco-catolici, antrenați fără voie în disputele patrimoniale dintre uniți și ortodocși, după prăbușirea comunismului.

Avem multe partide afiliate la PPE, însă nu și o creștin-democrație funcțională, palpabilă, producătoare de efecte sociale și economice. Fondatorii UE au mers pe linia asta: umanism creștin (deschis spre toate confesiunile) respect față de diferențele de limbă și naționalitate, acceptarea diversității și protecția minorităților, plus subsidiaritate, ca garanție a libertății: entitatea superioară (UE, Guvern național, Consiliu local etc) nu intervine în viața corpurilor intermediare (Biserici, asociații, întreprinderi private, familii etc) decât ca să le ajute punctual, nu ca să comande intruziv și să centralizeze.

„Nu trebuie să demonizăm această forță politică”


Spuneați că presa exagerează când demonizează AUR și dă muniție celor care caută argumente să demonstreze că extinderea UE a fost un eșec pentru că, uite, și România, după alte țări, se îndreaptă către „iliberalism”. Cum credeți că ar trebui judecate/ cântărite cele 9 procente luate de AUR și faptul că a devenit peste noapte a patra forță politică din România?

Da, pentru că, mai presus de metehnele și limitele vieții noastre politice, am reușit să rămânem un stat-membru UE stabil, predictibil, decent și moderat. Nu trebuie să ne ridicăm poalele în cap sub ochii cancelariilor europene, strigând că România nu mai are o democrație liberală, în sensul larg și tare al termenului.

Cele 9% reprezintă doar 3% din electoratul general. Nu trebuie să demonizăm această forță politică, pentru că ea exprimă opinia unei categorii de cetățeni români liberi. AUR defulează niște frustrări reale. Să tratăm mai curând cauzele acestora, prin dialog și acțiune reparatorie, nu prin ”pestiferare”: ați observat poate că, din păcate, electoratul fiecărui partid a început să se raporteze la competitorii acestora cu formula ”ciuma” (roșie, galbenă – mai lipsește una albastră, desigur).

Demonizarea e o falsă soluție, și încă una deopotrivă superficială și lașă.

Care credeți că va fi viitorul acestui partid? Va crește, va deveni o forță sau se va dizolva în celelalte partide parlamentare?

Nu știu. Alte experimente anti-sistem au rămas fie marginale (PRM, cu excepția crizei provocate de disoluția CDR, în 2000), fie s-au dizolvat chiar pe durata mandatului parlamentar, prin racolări oportuniste, în cazul PPDD. Adevărul e că, în era transparenței și a comunicării pe social media, chiar dacă nu ești la guvernare, publicul are ocazia de a lua la bani mărunți orice formațiune politică: chiar de a doua zi au apărut detalii inaparente în campanie: numărul de candidaturi ”în familie”, studii, episoade stânjenitoare din trecutul noilor parlamentari etc.

Unul din obiectivele AUR este unirea României cu Moldova. Credeți în acest proiect? Îl vedeți posibil în viitorul apropiat?

Ca ideal național, da. Însă unirea celor două state nu se poate face în viitorul previzibil, din motive clare: nu există masă critică pro-unionistă pe cele două maluri ale Prutului, Parteneriatul Estic e devitalizat și nu reprezintă, oricum, anticamera integrării, ci doar substitutul ei. UE nu ar primi un nou membru care găzduiește un conflict înghețat (Transnistria), mai ales după ce a ”importat” problema cipriotă.

Moscova se opune acestui proiect, prin toată puterea de influență în ”vecinătatea ei apropiată”. În fine, toate valurile de extindere UE au fost precedate de primirea candidaților în NATO (ceea ce nu se poate concepe, fie și pentru că actuala Constituție a Republicii Moldova declară neutralitatea statului față de orice alianță militară).

Tot ce putem face, realist, e să interconectăm energetic și economic cele două state vecine, să sporim prezența românească peste Prut, să sprijinim partidele reformiste și pro-europene, indiferent de poziția acestora în chestiunea unionistă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26115 vizualizari

  • +28 (60 voturi)    
    Luciditate, echilibru, cultura (Miercuri, 9 decembrie 2020, 15:59)

    Levellers [utilizator]

    si in primul rand, absenta fanatismului de orice orientare. Cam asta se desprinde din acest interviu.
    Multumesc domnului Baconschi
    • -24 (54 voturi)    
      In lipsa altor optiuni reale vom sustine AUR (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:49)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      Cred ca, multi romani conservatori s-au saturat sa fie luati de prosti de asa-zise partide de dreapta si vor sustine AUR. La fel, ne-am cam saturat de aroganta si misto-ul afisat fara jena fata de valorile conservatoare.

      Sper ca AUR sa se curete si sa demonstreze echilibru si maturitate politica.
      • -9 (43 voturi)    
        AUR = partid liberal ascuns sub lozinci patriotice (Miercuri, 9 decembrie 2020, 19:08)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        AUR este o mizerie. Avem de-a face cu un partid liberal, adică o organizație infracționala, ascuns după niște lozinci patriotice (de inspirație legionara) pe care conducerea sa, în realitate, nu da doi bani.
        Tot ce zice AUR este demagogie pentru a atrage simpatizanți, oameni sătui de cosmopolitismul afișat peste tot în politica din Romania.
        • +8 (18 voturi)    
          În cartea sa *Ultimul bal la Șarpele Roșu* (Joi, 10 decembrie 2020, 9:36)

          Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          Maestrul Dinu Săraru vorbea referindu-se la
          cei prezenți la acea petrecere de o *pestrițărie*.Așa este și acest AUR:
          -general atins de mania puterii;
          -psihopați și schizofrenici urlători;
          -infractori de drept comun;
          -scandalagii violenți,doar de dragul
          scandalului;
          -habotnici religioși și agresivi;
          -admiratori sinceri ai *ideologiei* legionare;
          -alți ciocoflenderi abulici.
          Cu asemenea oaste de strânsură nu se poate
          face nimic bun pentru România.
    • +17 (25 voturi)    
      mda (Miercuri, 9 decembrie 2020, 21:19)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      Daca il intrebi pe Ayatollah-ul Iranului care e platforma lui politica o sa zica acelasi lucru:
      "valorile sale musulman-democrate, bazate pe realism geopolitic, cult critic al tradiției, moderație și libertate"

      Bun venit in evul mediu! Daca ajungi ars pe rug sau omorat cu pietre e vina ta ca esti eretic / infidel!
  • -14 (48 voturi)    
    Noi românii uram oamenii liberi (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:02)

    galeo [utilizator]

    Îi tragem in jos, in mizeria noastră morala, că nu cumva sa stea drepți și demni.
    • +13 (15 voturi)    
      Vorbești despre tine. (Joi, 10 decembrie 2020, 8:33)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Nimic nu-ți permite să faci remarci personale în numele unui popor.Tu urăști pe toată lumea care nu este de acord cu tine.
  • +19 (55 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:02)

    [anonim]

    • +26 (38 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:29)

      [anonim] i-a raspuns lui

      • +1 (5 voturi)    
        Corect (Joi, 10 decembrie 2020, 9:45)

        dontlikenarcissists [utilizator] i-a raspuns lui

        Nu demonizam ca noi suntem corecti politic.
    • -4 (34 voturi)    
      Asa tovarase, Cancel Culture (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:34)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui

      Denigreaza-i public, reclama-i la CNCD, fa presiuni sa fie concediati, trimite-i in Gulag!!
    • -1 (37 voturi)    
      Nu au fost nici rasiști și nici nazisti (Miercuri, 9 decembrie 2020, 18:54)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui

      Până acum.
      Lasa-i să greșească, și voi fi primul contestatar.
      • +6 (16 voturi)    
        LOL (Miercuri, 9 decembrie 2020, 21:20)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Hitler si Stalin cum crezi ca au ajuns la putere?
      • +2 (8 voturi)    
        Este un excroc (Joi, 10 decembrie 2020, 9:00)

        sim18 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Simion este un excroc, ifura adeziuni prin frauda si tupeu prin aplicatia MESSENGER....
    • +7 (11 voturi)    
      re (Miercuri, 9 decembrie 2020, 21:49)

      simplex [utilizator] i-a raspuns lui

      In opinia mea, e gresit ce fac in vest legat de astfel de partide politice mai extreme dar si de subiecte tabu.

      Daca exista frustrari trebuie dezbatutate, daca astia mai extremisti au idei proaste trebuie scoase la lumina si argumentate si re argumentate. Educatie, informare, dezbatere.

      Toata lumea castiga aici ai un public mai bine informat care va vedea ca ideologia lor e apa de ploaie. Nu se intampla fara dezbatere. Lumea uita conflictele trecute, se uita si motivele care au stat in spatele lor ori le reinventeaza si readapteaza pentru secolul asta. Unii lideri cauta sa fie mai agresivi si au vise imperialiste.

      Dar Inca merge bine, lumea nu moare de foame inca, nu e suficient de disperata... deocamdata.Cum va arata peisajul cand treburile vor fi mai urate ? Partidul asta sau altul mai rau la 40% ?
  • +4 (46 voturi)    
    Toti ciumetii isi dau cu parerea acum (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:15)

    salvatore [utilizator]

    ... despre AUR. Toti ii fac in fel si chip, ca sunt sustinuti de Putin, ba de Soros, ba de servicii, ca sunt extremisti, sovini, xenofobi, intoleranti si cate si mai cate. Nici eu nu stiu mare lucru despre ei, dar macar o sa am rabdarea sa-i vad cum actioneaza in Parlament inainte de a-i eticheta, injura etc. Exact ca Ilie Moromete: nu ii injur decat pe aia pe care-i cunosc. Simplu.
    • +10 (30 voturi)    
      Ce va mai (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:10)

      Alexa.99. [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      place "doamna" Sosoaca :))
      • +8 (14 voturi)    
        leita cu Floricica dansatoarea (Miercuri, 9 decembrie 2020, 20:07)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

        Daca are o ipostaza mai vocala - ii iese aerul de mahalagioaica la suprafata de numai
      • +1 (3 voturi)    
        Angi Serban ti se pare idealul, nu? (Joi, 10 decembrie 2020, 11:05)

        Joro [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

        #spalati-va cu ea pe cap... si luati-l si pe Caramitru jr..... Iata ca va luati inapoi ce ati semanat! Asa ca nu mai cautati explicatii cu exraterestrii, astia au aparut efectiv ca reactie la micarea pasnica si nesustinuta #rezist... Deci?
    • -3 (3 voturi)    
      Sunteti generos si nu prea (Joi, 10 decembrie 2020, 10:57)

      DanteW [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      Pe cei care isi dau cu parerea despre AUR, criticandu-i, ii considerati "ciumeti", desi nici pe cei mai multi dintre acestia nu ii cunoasteti.

      Pentru ei nu aratati aceeasi marinimie ca pentru AUR si ii injurati.
  • +2 (28 voturi)    
    1000 erudite nu fac ce face o bunaciune = true (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:24)

    Gryphus [utilizator]

    prin erudite se subintelege URATE.

    are dreptate Lavric, e adevarul despre barbati. ne intereseaza mai mult amblajul di abia apoi restul.
    • -2 (24 voturi)    
      eh, normal ca are dreptate... (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:31)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      .. dar suntem prea ipocriti s-o recunoastem.
  • +10 (26 voturi)    
    Ceva specific oricarui partid proaspat... (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:30)

    Zapateado [utilizator]

    Este cultura CIONDANELII. Fiindca un partid proaspat este cel mai adesea si infantil, si neexperimentat si indisciplinat. Uitati-va la cat se cearta USR-istii intre ei si la cat se certa liberalii. Liberalii sunt un partid vechi si relativ experimentat, de aceea nu se cearta intre ei. In timp ce USR-istii par o adunatura de triburi dinspre care se aud numai strigate de lupta ( copyright Ioana Ene Dogioiu).

    Asa va face si acest AUR. Se vor certa ca chiorii si nu vor cadea de acord asupra vreunui obiectiv de interes comun. Ca sa nu spunem ca vor fi convinsi ca odata ce si-au propus un obiectiv el va deveni instantaneu realizabil si numai prin fortele lor proprii, fara aliante cu alte partide. Mai pe sleau spus, ne vor exaspera cu NAIVITATILE si TERIBILISMELE lor. Unul l-au si enuntat: suspendarea presedintelui. Ca sa ce? Ca sa preia puterea presedintele Senatului, care va fi tot un om de-al presedintelui.
    • +15 (21 voturi)    
      Păcat (Miercuri, 9 decembrie 2020, 18:10)

      backtothedarkages [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

      că românul pricepe de-abia după ce a luat-o în freză !!!
  • +13 (41 voturi)    
    bun (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:39)

    sentenced [utilizator]

    Un articol bun, un conservator normal la cap, pe placul meu.
    Desi nu sunt un tip conservator, temele propuse si promovate extrem de agresiv de asa numitii progresisti (care numai progres nu mai aduc) m-au facut sa ma alatur curentului conservator.
    La nivel de SUA, daca te uiti la ce idei exprima multi conservatori ii poti lua drept niste progresisti moderati in comparatie cu extrema stanga.
    • +10 (22 voturi)    
      Politic (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:11)

      traianw [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Baconschi este un conservator corect politic (acceptat de restul actorilor politici deoarece joaca numai dupa regulile acceptate).
      AUR este conservator incorect politic.
      Asta e adevarata diferenta, pe care o vede orice om, desi poate nu o verbalizeaza clar.
      • -2 (8 voturi)    
        hmmm (Joi, 10 decembrie 2020, 9:32)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui traianw

        bine ziceti,insa poate ca a sosit si timpul rabufnirii,dupa absurditatile ''liberalilor'' care ne-au condus pana acum.
        se intreaba cineva daca victoria asta mica,are rezonante si in clasa militara?
    • -5 (25 voturi)    
      Cand te lauda progresistii (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:33)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Daca un asa zis conservator este placut de un neconservator sau de progresisti, precum Hotnews, ala nu e conservator, ci cuckservative.
  • -7 (33 voturi)    
    Dilema (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:44)

    anion [utilizator]

    „Nu trebuie să demonizăm această forță politică, pentru că ea exprimă opinia unei categorii de cetățeni români liberi”. Perfect adevarat!
    Ce ne facem ca majoritatea conducatorilor acestei forte politice sunt o categorie de cetateni romani lasati liberi de Justitia Romana?
    • +3 (25 voturi)    
      Ii reclami la partid si ii trimiti la Canal-Sighet (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:33)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui anion

      ca pe vremea "progresistlilor" comunisti
  • -5 (41 voturi)    
    Pe George Simion nu l-ati mai invitat? (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:51)

    luciannn [utilizator]

    Ca sa spuna singur despre sine si despre AUR...?

    In schimb o gramada de articole critice, denigratoare...

    Si mai nou, patriotismul, familia, credinta ca valori inseamna sa fii neo-legionar...?

    Si doar valorile de stanga, dreapta si centru sunt acceptate...
    • +8 (28 voturi)    
      Xenofobia e " valoare " neo-legionara (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:03)

      Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      Or ei ii detesta pe unguri si pe tigani si nu se sfiesc sa recunoasca asta. Hai, zi ca nu-i asa.
    • +4 (34 voturi)    
      sa vezi ce fain o sa fie (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:59)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      cand o sa prinda niste putere si vor interzice avorturile pentru orice motiv. am cel putin doua cunostinte care au facut avort pentru sindromul down, ar fi fost super sa fie ilegal, ca acum 40 de ani. nu am avansat cu nimic. bravo romani!

      sigur nu te deranjeaza nici ca desconsidera femeile, e chiar un lucru pozitiv pentru barbatii amenintati de vreo femeie inteligenta.

      mai esti si plin de plusuri pe deasupra.

      in plus, ia vezi putin cu ce parlamentari se lauda.
      • -3 (11 voturi)    
        doamna panda (Joi, 10 decembrie 2020, 9:38)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

        usr va asteapta cu bratele deschise.
        votati cu noi,avem de toate si lbtqwertisi
        si pro avorturi si trans si batrane plictisite.
        avem pana si barbati care zic ''da draga"
  • -17 (25 voturi)    
    Serios? (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:28)

    Setalcott [utilizator]

    Nu trebuie sa demonizam, dar tot articolul este o demonizare. Asta e intelectual?
  • -7 (25 voturi)    
    Foarte frumos, dar... (Miercuri, 9 decembrie 2020, 17:55)

    Joro [utilizator]

    totusi reuseste sa ne explice, macar acum, cum au putut vota atat de rapid alegatorii lui basescu la Paris, in mandatul sau? Nu de alta, dar am ramas nelamurit de ceva timp.
  • +6 (34 voturi)    
    teodor si elena aur (Miercuri, 9 decembrie 2020, 18:12)

    mike_the_hunter [utilizator]

    ", Elena, sunt foarte bucuros sa lucrez cu tine. Trebuie sa faci eforturi monumentale ca sa nu cazi sub farmecul tau, in calitate de coleg. Esti inteligenta, esti frumoasa, esti tenace, ai anduranta la mediul general dezgustator al politicii romanesti si nu te deranjeaza vecinatatea oamenilor de valoare, ceea ce inseamna ca vei putea face cu oricine echipe de valoare si PDL are probabil nevoie de acest lucru"

    Dupa zicerea asta televizata dl T.Baconsky nu mai are ce cauta in politica nici macar la AUR...rade lumea de el....de atunci. Intelectual de calibru , s-a facut de ras....cu elena udrea ...de ,daca vrei sa fii ministru de externe...
    Totusi, inca mai are un instinct ,refuza de a se asocia cu Lavric, caci Lavric se poate asocia numai cu un psihiatru. Teodor inca s-ar asocia cu Elena , la o adica...fiindca are anduranta.
  • -4 (22 voturi)    
    o neașteptata candoare axiologica (Miercuri, 9 decembrie 2020, 18:50)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Asta caracterizeaza doctorii in facebook ,bigoti si securistii aflati la pensie si intelectuali psihopati care formeaza aur...si dl Boby ....desigur....acest domn Baconsky si-a pierdut demult candoarea ...decand cu Elena si anduranta ei...
  • +9 (11 voturi)    
    Ii demonizati sau nu... (Miercuri, 9 decembrie 2020, 19:49)

    Mihail. [utilizator]

    ...pana-una alta le faceti reclama.
  • -5 (11 voturi)    
    Excelent (Miercuri, 9 decembrie 2020, 20:06)

    wintershadow [utilizator]

    Ca intotdeauna dl. Baconschi.
  • -2 (12 voturi)    
    mda, bun; felicitari! (Miercuri, 9 decembrie 2020, 21:23)

    mongolul [utilizator]

    cu o precizare: AUR a aparut tocmai pentru ca PNTCD a fost torpilat de angenti dubli, infilitrati cu "misiune"; practic, de noua politie politica.
    In masura in care forma democrata a fost facuta sa esueze... se nasc tot felul de forme radicale. Cred ca o sa mai vedem astfel de partide.
    E de mentionat ca AUR nu se leaga de conditiile economice. Doar de greselile "corectelor politic" si a diplomatiei europene fata de Romania. Deci, cine alimenteaza astfel de idei si partide, pina la urma?
    Din pacate, se acuza doar violentul. Radicalul care rabufneste. Cu voie sau pentru ca a cedat nervos. Dar cel care produce reactia n-o fi de vina? Oare ei nu trebuie sa-si modifice comportamentul, pentru a nu mai aparea astfel de reactii? Intreb si eu...
  • +1 (13 voturi)    
    xzxzxzx (Miercuri, 9 decembrie 2020, 21:52)

    solar [utilizator]

    AUR este ÎNCĂ doar o ”miscare ” cu spectru larg de manifestare ȘI NU UN PARTID. Are un mixtum compositum de idei și practici sociale insuficient ”rumegat”, nesatisfăcător pentru existența,eficiența și diferențierea unui partid. Are elanuri,are entuziasm,emoții și pasiuni,are intuiții ,unele remarcabile. Văd a fi totul IN NUCE,abia după necesarul și firescul proces de sublimare putîndu-se vorbi despre UN PARTID NOU.Dar, într-adevăr, a reprima brutal ”mișcarea” o dată pornită și ajunsă să treacă pragul în Parlament , ar fi o greșală majoră cu efect de bumerang.
  • -4 (14 voturi)    
    .........atatea laturi....... (Miercuri, 9 decembrie 2020, 22:58)

    Torquemada13 [utilizator]

    ..............cate se varsa pe HotNews .......e greu si de imaginat. AUR a fost ales de o parte insemnata a poporul roman !!! Voi , de catre cine ? Pentru mine este clar ce reprezentati !
    Este ultima mea postare aici !
  • +7 (19 voturi)    
    George Simion si Diana Şoşoacă (Miercuri, 9 decembrie 2020, 23:29)

    vlad.pe [utilizator]

    Va amintiți documentarul despre Grupurile de troli din campania Trump de acum 4 ani? Se amintea de un grup din Romania, credeți ca nu a activat si pentru alegerile din tara?

    George Simion si Diana Şoşoacă au reușit unde a eșuat Cumpanasu si Oana Lovin, este o coincidenta ca au același discurs? Este o coincidenta ca aflam despre partid doar după alegeri? un partid nou sa ia 9%? nu doar 5 ci aproape dublu cat avea nevoie sa treaca pragul, este clar ca nu este doar un noroc sau o coincidenta.
    • +3 (9 voturi)    
      Au luat 9%... (Joi, 10 decembrie 2020, 11:01)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      ...pentru că cei cu „ciuma roșie” în gură toată ziua pe feisbuc și pe instagram, useriști și liberali de internet, au stat acasă fix când a fost mai mare nevoie de ei. Dacă haștagii și hipsterimea mergea la vot, hAUR nici nu scotea căpșorul peste pragul electoral, și azi nu aveam ce discuta.
  • +1 (5 voturi)    
    aprob pozitiv, nu trebuie sa demonizam (Joi, 10 decembrie 2020, 13:19)

    revo [utilizator]

    dar trebuie sa devoalam initiatorul fizic, catalizatorul si finantatorul din umbra, componenta si mecanismul (cel adevarat, faptic) prin care aceasta formatiune a ajuns sa intre in Parlament.
    Domnul Baconshi stie, dar nu poate vorbi fara dovezi legale si nici nu e treaba dansului.

    Dar ar putea sa inceapa o serie de articole despre ce inseamna miscarile extremiste, scris simplu, sa inteleaga poporul cititor, care nu a stiut si nu a experimentat extremismul de dreapta.
    Pentru cel de stanga, exista literatura destula, pentru informare.
    • +3 (3 voturi)    
      Completare la ultima dvs frază (Joi, 10 decembrie 2020, 14:36)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui revo

      ...doar că n-o prea citește nimeni.
  • +4 (10 voturi)    
    Nu ma pricep la politica (Joi, 10 decembrie 2020, 14:00)

    Mihail. [utilizator]

    Dar vazand cu cata energie se arunca cu noroi in AUR, nu-i greu sa deduc ca au bagat teama in unii la modul serios. Pentru ca dintre cei 70 % care n-au votat, foarte multi se vor duce spre ei.
  • +1 (1 vot)    
    Interviu Teodor Baconschi (Joi, 10 decembrie 2020, 21:20)

    truiad [utilizator]

    Argumente solide de bun simţ, în cunoştinţă de cauză, pentru mine neaşteptat de echilibrată expunerea.
    Susţinerea că demonizarea atitudinii unei părţi a populaţiei, chiar dacă o minoritate mică, “e o falsă soluție, și încă una deopotrivă superficială și lașă” (cei ce reprezintă AUR) mi-a adus aminte de reacţia surprinzătoare – pentru marea masă a celor interesaţi de politică, amatori sau profesionişti – a alegerii lui Trump în USA şi sprijinirea lui masivă în continuare în acţiunile absurde de contestare a alegerilor pe care le-a pierdut: progresiştii americani au dus această politică de demonizare a celor care sunt împotriva libertăţilor liberale, a discriminărilor pozitive etc: Trump nu a afirmat niciodată că ar fi un tip moral sau că ar respecta etica statului de drept şi atunci mulţi americani frustraţi i s-au alăturat.
  • 0 (2 voturi)    
    Minciuna cu Unirea (Vineri, 11 decembrie 2020, 15:35)

    VasileC [utilizator]

    Baconschi, printre multe platitudini și înfierări, ne spune "Unirea nu e posibilă dar e un ideal național frumos", explicînd că, de fapt, nu e posibilă aderarea RMoldova la UE. Fostul ministru de externe ne prezintă argumentele/pretextele ruso-germane. Dar cine apără cauza românească?
  • 0 (0 voturi)    
    zxzxzxz (Luni, 14 decembrie 2020, 21:07)

    solar [utilizator]

    NIMENI ! Si este o problemă mare cît CASA numită ROMÂNIA:


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by