Șoferii de autobuz și vatmanii din Galați sunt în grevă de avertisment, vineri, timp de două ore, între 12.00 și 14.00. Angajații sunt nemulțumiți de salariile mici și de lipsa investițiilor în societatea de transport. Aproape o sută de autobuze, troleibuze și tramvaie stau la capetele de linie.

HotNews.roFoto: Hotnews

În timpul grevei, mijloacele de transport în comun staționează la capăt de linie, dar protestatarii asigură numărul minim de autobuze și tramvaie pe traseele aglomerate din oraș.

Deși protestul a fost anunțat, numeroși gălățeni sunt în stații nemulțumiți că așteaptă în zadar mijloacele de transport în comun.

"Este bătaie de joc, stăm ca proștii în stație, ne udă ploaia. Nu trebuie să-și bată joc de noi, avem treabă în oraș. Eu am abonament, am plătit pentru el și nu-l pot folosi. Să-mi răspundă cineva, să-mi ofere o soluție”, s-a plâns unul dintre gălățenii luați prin surprindere de protestul șoferilor și vatmanilor, potrivit Mediafax.

Sindicaliștii care fac grevă solicită conducerii companiei de transport și autorităților locale salarii mai mari, condiții mai bune de muncă și investiții în parcul auto. În ceea ce privește veniturile, ei vor o creştere medie a salariului cu 400 lei de angajat și majorarea voucherelor de vacanţă de la 1.200 de lei la 1.450 de lei.

"Nu avem de gând să cedăm. Colegii mei, pentru că nu sunt băgați în seamă, se gândesc la grevă pe termen nelimitat, sper să nu ajungem acolo. Așteptăm mai multă deschidere din partea conducerii, negocierea se poartă între două părți. Protestul a pornit de la salarii, dar acum oamenii vor investiții în societate, vor condiții la locul de muncă. Salariile sunt cum sunt, facem calcule și aflăm că un șofer rămâne în mână cu 2.500 de lei. În timpul protestului de astăzi, asigurăm 34% din flota trecută în diagramă. Avem pe trasee 128 de autobuze, troleibuze și tramvaie, într-o zi normală, iar în timpul protestului rămân 40 de mijloace de transport. Le-am păstrat pe acelea aflate pe traseele aglomerate. Pe traseele de troleibuze, de exemplu, din 14 troleibuze rămân opt”, a declarat, pentru Mediafax, liderul Sindicatului Șoferilor Liberi din Transurb, George Preda.

Conducerea companiei de transport public din orașul Galați spune că nu poate mări salariile, deoarece societatea are pierderi și anunță că este foarte aproape de a finaliza o licitație pentru achiziționarea a 40 de autobuze noi.

"Compania este pe pierderi, nu putem mări salariile. Totuși, pentru că a crescut salariul minim de la 1.900 de lei la 2.080 de lei, salariații vor primi diferența de bani. În ceea ce privește investițiile, am făcut demersuri și avem o licitație în stadiu avansat. Din șapte furnizori de autobuze noi, au rămas în a doua fază trei mari companii interesate. În cel mult 30 de zile ar putea fi semnat contractul pentru 40 de autobuze moderne, de tipul Euro 6”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, directorul societății Transurb, Mihai Cadinoiu.

Potrivit informațiilor de pe portalul de licitații publice, trei mari companii din Germania și Tucia se bat pe contractul pus la bătaie de societatea gălățeană pentru achiziționarea a 40 de autobuze de tipul Euro 6, iar până în 20 mai Primăria Galați așteaptă oferte pentru 20 de minibuze moderne.

În paralel, municipalitatea gălățeană se pregătește pentru începerea procedurilor de achiziționare a unui lot de autobuze electrice hibrid. De asemenea, în flota de transport public din oraș ar putea intra anul acesta 18 tramvaie noi. 10 dintre acestea vor fi achiziționate de Ministerului Dezvoltării, iar opt vor fi cumpărate de Primăria Galați.