Ministrul Mediului despre noua taxă auto: Penalizarea pentru mașinile care poluează, în lucru la Guvern

de C.D.     HotNews.ro
Miercuri, 8 august 2018, 15:20 Actualitate | Esenţial


Masini
Foto: Stirile ProTV
​Guvernul pregătește o nouă metodă de penalizare a proprietarilor de mașini care poluează, un proiect de lege al taxei auto urmând să fie finalizat până la sfârșitul anului, a declarat, miercuri, la Alba Iulia, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, potrivit Mediafax.  

Întrebată de proiectul privind noua taxă auto, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat, miercuri, la Alba Iulia, că la această metodă de penalizare a poluatorilor lucrează specialiști din mai multe ministere. 

„Atunci când emit un ordin de ministru, scot o ordonanță de urgență, un HG, un proiect de lege, întotdeauna ele sunt foarte bine fundamentate și inclusiv fac dezbatere publică astfel încât să nu am niciun fel de fisură în adoptarea acelui act normativ. Așa vă spun și de data aceasta. Am spus că undeva până la sfârșitul anului pentru că ne dorim să luăm absolut la mână, împreună cu colegi de la Ministerul Transporturilor, RAR, Ministerul Finanțelor, Ministerul Justiției, pe toate părțile, analiza acestei viitoare metode de penalizare a poluatorului în sensul că nu dorim ca ea să mai fie atacată, contestată și să câștige cineva în instanță. Adică din toate punctele de vedere să ne asigurăm”, a spus Grațiela Gavrilescu.



















13181 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    mda (Miercuri, 8 august 2018, 15:27)

    SoulSearcher [utilizator]

    oricum e drumul spre impozitare in functie de poluare.. si pentru cei care au deja masini inmatriculate

    ca la nemti.. platesti impozit la masina in functie de vechimea si clasa de poluare

    numai ca nemtii au salarii medii de la 2000 euro in sus
    • +10 (10 voturi)    
      POLUARE FONICA NU EXISTA? (Miercuri, 8 august 2018, 17:35)

      liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Vad ca e uitat complet zgomotul, care e masurabil si are efecte nocive asupra sanatatii. Prostii astia din Parlament si Guvern care prin furt au vile in cartiere linistite, chiar nu reglementeaza deloc nivelul de poluare fonica al masinilor/motocicletelor? Ii deranzeaza doar poluarea chimica care ajunge si la ei?

      MUIEPSD nu omoara, nu afecteaza fizic, nu pune viata in pericol... Atunci de ce s-au autosesizat?
      • +9 (9 voturi)    
        poluarea fonica este reglementata! (Joi, 9 august 2018, 10:40)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

        diferenta e ca nu verifica nici dracu!

        am avut motocicleta cu toba tunata... (asa am cumparat-o) fara silencer NU treci RARul... si fara ala nu ai voie sa mergi prin oras...

        problema e ca nu verifica nimeni si nu-i pasa nimanui de legi!
      • +5 (7 voturi)    
        exista, dar nu le aplica nimeni (Joi, 9 august 2018, 11:23)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

        Probabil ar trebui sa desfiinteze si tramvaiele, si autobuzele care nu se incadreaza.

        1) Nivelele de zgomot admise pentru autovehicule sunt cuprinse in Normele tehnice pentru admiterea in circulatia pe drumurile publice elaborate de Registrul Auto Roman (RAR). Am auzit ca pot fi consultate si pe internet.

        2) Art. 112. din Codul rutier:
        (1) Certificatul de inmatriculare sau de inregistrare ori dovada inlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră in următoarele cazuri:

        i) zgomotul in mers sau staţionare depăşeşte limita legal admisă pentru tipul respectiv de vehicul;

        3) Aparatul cu care se masoara nivelul zgomotului se numeste sonometru. Masurarea zgomotului se face in anumite conditii de viteza, de amplasare a sonometrului, etc.
    • +5 (7 voturi)    
      eee (Joi, 9 august 2018, 10:39)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      noi avem salarii de la 2000 de euro in jos...
      pragu e tot 2000 de euro... directia e diferita
    • +2 (4 voturi)    
      calitatea combustibililor (Joi, 9 august 2018, 12:14)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Cine a alimentat in Germania (ca in Austria nu e asa evident) cu Aral a observant ca masina e mai rapida, consuma mai putin, nu mai fumega deloc. In Grecia e exact invers, combustibilii au calitates I mai proasta decit la noi.
      Ar trebui sa rezolvam intii aceasta problema.
      In al doilea rind, Bucurestiul, Clujul, Constanta, Iasi, etc, au viteza de circulatie f mica din cauza ambuteiajelor. Se construieste haotic, "in centru", "cladiri modern" ce nu au parcari sau au foarte putine; asta duce la nenorociri gen Iride, Pipera, Aviatiei, Corbeanca, etc....
      Daca rezolvam asta nu va fi nevoie sa aruncam peste noapte masinile. Oricum un motor Euro6 de 3-5 litri (ca se poarta mari acum) va polua precum un 1.9 diesel euro 3-4 atunci cind stau in traffic cu orele...
  • +16 (16 voturi)    
    Sper (Miercuri, 8 august 2018, 15:27)

    JG [utilizator]

    Sper ca sa nu mai fie SCUTITE de acest bir guvernamentalii, fundatiile, sindicalistii, clericii, ...
    Daca nu stiati, aflati ca pana acum toti acestia au fost scutiti de taxa de poluare (si cum alte nume a avut) !!!
    • +12 (12 voturi)    
      o sa fie ... stai linistit (Joi, 9 august 2018, 10:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui JG

      taxa e doar sa mai ciupeasca niste bani... doar nu crede cineva ca aia o sa fie cheltuiti pt mediu?!

      o sa scuteasca masinile statului si ratb... chiar daca una din aia polueaza cat 10 rable non-euro...
  • +3 (5 voturi)    
    doamna ministru (Miercuri, 8 august 2018, 15:54)

    zigot [utilizator]

    poate sa faca un bilant al activitatii de cand conduce
    acest minister;
    eventual sa se refere si la celalat mandat
  • +2 (14 voturi)    
    o parere (Miercuri, 8 august 2018, 16:11)

    mistydo [utilizator]

    Doamna ministru nu va face nimic cu adevarat sub umbrela lui Tariceanu. De exemplu un pensionar nu circula ca si un tanar care merge zilnic cu masina la servici. Este corect ca si pensionarul sa plateasca taxa valabila pentru toti? Instituirea unor taxe pentru centrele oraselor rezolva cat de cat diferenta dintre cei ce merg zi de zi cu masina si cei ce folosesc masina doar ocazional.
    • +3 (7 voturi)    
      o sa fiu de acord... (Joi, 9 august 2018, 10:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mistydo

      cu o astfel de taxa...
      cand o sa avem transportul in comun si drumurile din anglia, italia si ce alte tari mai au aceasta taxa!

      pana atunci, punem caruta inaintea boilor...

      - taxa pt poluare ca-n germania, cu salarii ca-n romania
      - taxa de centru ca-n anglia, cu transportul in comun din romania
      - punem taxe de parcare si obligam oamenii sa nu-si parcheze masinile pe trotuar cand avem de vreo 4-5 ori mai putine locuri de parcare, decat masini.... ca o paranteza am avut ani de zile in care se ridicau masini... inafara de firme care s-au imbogatit (amenda 100 lei, costu ridicarii 700), ce s-a facut cu banii aia?! ca nu a fost facuta o parcare!

      hai sa avem salariile din germania, transportul in comun de la ei si suficiente parcari (in sau la intrarea in oras) si apoi sa avem pretentii de taxele lor
      • +1 (3 voturi)    
        caru' inaintea boilor (Joi, 9 august 2018, 12:17)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Pana n-o sa punem guvernanti ca-n germania nu o sa existe vreo speranta de salarii ca acolo.
        Sa pui boii in frunte nu inseamna decat un singur lucru: Venezuela este targetul Romaniei !
  • +11 (11 voturi)    
    Ati vazut ce fata are " gavrilescu asta "?? (Miercuri, 8 august 2018, 16:31)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Zici ca e scoasa de la Sapoca, prin Prahova a facut prapad pe oriunde a trecut. E un zero barat din toate punctele de vedere.
    M--e psd !!!
  • +7 (7 voturi)    
    masinile cu motor mare si 10ani, tot la lux intra? (Miercuri, 8 august 2018, 16:44)

    MG [utilizator]

    amețiții..
    • +5 (5 voturi)    
      cand e vorba... (Joi, 9 august 2018, 10:46)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MG

      sa dai bir la stat...
      si respiratul intra la "lux"
  • +11 (11 voturi)    
    Să le luăm banii, nu să facem ceva bun (Miercuri, 8 august 2018, 16:53)

    Kap [utilizator]

    Observați, vă rog, preocuparea e să ia ei banii definitiv, să facă o consultare și o dezbatere cât mai largă despre o formulă cât mai echitabilă și despre acțiunile finanțate pentru a reduce efectele poluării nu îi interesează deloc.
    Găinii asteia servile i-a scăpat adevărul printre cotcodăceli!
    Avem ce-ați votat! N-ați votat? Luați de-aici!
    • +8 (8 voturi)    
      din pacate... (Joi, 9 august 2018, 10:48)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      eu am votat si tot m... imi iau...

      macar am motocicleta... asa ca m**e psd!
      (nu am nimic cu transportul in comun DACA ar veni la 10 minute nu la intre 3 si 40 de minute si daca nu s-ar trezu vreunu sa puta in masina aia de mori.... si sa aiba naiba aer conditionat!)
  • +9 (9 voturi)    
    inca o taxa (Miercuri, 8 august 2018, 17:26)

    mmmircea [utilizator]

    sa mai adunam niste bani la buget, ca e gaura mare de cand cu pensiile speciale ale alesilor si izmanarilor.
  • +12 (22 voturi)    
    Va fi de fapt o taxa pe proprietate. (Joi, 9 august 2018, 9:08)

    gv [utilizator]

    Orice taxa de poluare bazata doar pe faptul ca detii o masina poluanta este aberanta, nedreapta si ilegala, fiind de fapt un impozit pe proprietate.
    Nici o masina din lume, fie ea si non-euro, nu polueaza absolut deloc daca sta pe loc, nepornita.
    Singura taxa corecta si legala, care taxeaza cu adevarat poluarea, ar fi una introdusa in pretul combustibilului, fiindca nu poti polua daca nu arzi combustibil, si poluezi cu atat mai mult cu cat arzi mai mult combustibil.
    • +6 (8 voturi)    
      auzi... (Joi, 9 august 2018, 10:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gv

      tu chiar vrei sa fie benzina 10 lei / litru?!

      dar da... aceea ar fi o taxa echitabila...

      dar eu nu vor ceva echitabil... vor doar sa mai ia niste bani de la prosti! cu care evident nu o sa faca nimic pentru mediu!

      sunt disperati ca nu mai au bani si sunt prea incompetenti sa faca ceva bun pt economie... nu stiu decat sa puna impozite...
      • +6 (6 voturi)    
        Sa inlocuiasca supraaciza cu taxa de poluare. (Joi, 9 august 2018, 12:04)

        gv [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Tot zicea Teodorovici ca vrea sa scoata supraaciza din pretul combustibilului. Mai bine s-o inlocuiasca (reboteze) cu taxa de poluare.
        Nu m-ar deranja nici sa ajunga benzina si motorin la 10 lei litrul, doar-doar se va mai reduce din aglomeratia infernala de pe starzi si sosele, care nu mai fac fata la milioanele de rable aduse "de la Jermania".
    • +4 (4 voturi)    
      PS: (Joi, 9 august 2018, 10:51)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gv

      de asemenea daca pui taxa in pretul combustibilului... o sa-ti pui taxa si tie (gen ratb, etc)...

      daca pui taxa pe masina e usor sa spui: " exceptand x,y,z...

      de parca ambulanta sau ratbu de 20 de ani nu polueaza... chiar polueaza mai mult ca merge muuult mai mult deat merge oricare dintre noi...
    • +1 (1 vot)    
      sa inteleg ca nu platesti impozit anual? (Joi, 9 august 2018, 11:31)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Doar ca acum platesti in functie de cilindree, total aberant - eu cred ca puterea e mult mai relevanta.
      Iar de acum incolo va intra si norma de poluare.
      De cand s-a scos taxa s-a vorbit de reducerea impozitului la masinile cu cilindree mare si adaugarea unei componente pe norma de poluare.
  • +7 (7 voturi)    
    aham (Joi, 9 august 2018, 10:33)

    liviu_ [utilizator]

    "lucrează specialiști din mai multe ministere" specialisti ca domnul "tricoaie" si doamna "20-20"?! sunt extrem de linistit!
  • +9 (9 voturi)    
    cateva probleme (Joi, 9 august 2018, 10:38)

    liviu_ [utilizator]

    1 - ati mintit (iar) cu programul de guvernare
    2 - vrem sa se schimbe masinile din 5 in 5 ani, ca in Germania, cu salarii de 5 ori mai mici... nimeni nu vrea sa-si tina o rabla de 15 ani.. dar nu toti isi permit o masina noua, si/sau nu vor rate la banca... also masina noua inseamna CASCO si revizie la reprezentanta... deci inca multi bani! hai sa facem nivelul de trai din vest si o sa-si schimbe si romanii masinile ca-n vest
    3 - nu a crescut numarul de masini in bucuresti si romania, au crescut numarul de masini INMATRICULATE in romania... e o MARE diferenta... ca atunci cand era taxa de inmatriculare... erau O GRAMADA de masini cu numere de bulgaria (ceea ce o sa se intample iar)
    4 - cu reciclarea cum ramane tovarasi?! ca nemtii reciclau acu 25 de ani f organizat.... ne luptam cu mediu numai cand e sa luam taxe, nu cand e sa facem cu adevarat ceva pt mediu... de fapt aceasta taxa este DOAR atat: noi bani la buget... care NU o sa se duca la mediu!
    5 - taxa nu o sa fie si pe masinile statului. nu?! deci o sa fie ILEGALA! nu poti pune o taxa doar la jumatate din vehicole! si daca o sa fie si pe masinile statului.... o sa cam intre romania in faliment (numai din asta)...

    deci repet... este doar sansa sa mai faca rost psd de niste bani la buget pentru furt, pomeni si ascunderea dezastrului datorat incompetentei lor!
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 9 august 2018, 12:05)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Circulă așa un zvon, printre cetățeni la o bere.

      Zvonul zice că a sunat un automobilist la Radio Erevan și a întrebat:

      - E adevărat ce se spune, că vor fi impuse taxe de poluare, dar nu pe rablele cu trena de fum, ci pe mașini relativ moderne, Euro 3, 4, 5?

      Și Radio Erevan a răspuns:

      - Din câte știm noi, taxele de poluare vor fi făcute cât mai greu de suportat pentru mașinile Audi. Mai ales dacă sunt argintii, din 2015 și au numere personalizate :P
  • +6 (6 voturi)    
    Dar cei ce au platit (Joi, 9 august 2018, 12:20)

    paonipao [utilizator]

    taxa de prima inmatriculare, sau taxa de poluare si nu reusesc sa-si ia banii inapoi?!
    Mai platim o data!
    Gura psd!
  • +6 (6 voturi)    
    Corectitudine problematica (Joi, 9 august 2018, 13:51)

    Robert M [utilizator]

    Am o masina diesel Euro3 care este considera dusmanul sanatatii si toata lumea ii vrea sfarsitul.
    Masina are 14 ani si un rulaj de 40.000km, fiind folosita pentru deplasari in concedii.
    In restul timpului sta in garaj si este plimbata periodic pentru revizii si verificari.
    Este o masina noua, impecabila, pe care statul vrea sa o vada la fier vechi.

    In tot acest timp masinile noi fac 50.000km pe an si sunt considerate nepoluante.

    Cineva are mari probleme de logica si lasa senzatia ca face jocurile industriei auto.
  • -1 (1 vot)    
    CONDITIE! (Vineri, 10 august 2018, 1:12)

    credinciosul [utilizator]

    Fara dovada locului de parcare asa cum estela camioane nu as da voie la inmatriculare!inseamna ca va fi inca o masina petrotuar,pestrada!(teren proprietate,chirie),
    daca nu ai exista metrou,tramvai etc
    o groaza de masini fac mai mult fum decat vechiul saviem,iar proprietarii lor sigur le parcheaza pe unde potau,au un city insurance de plangi daca te loveste!
    toate masinile astea de pana in 5000 eur aduse de samsari si cumparate oameni pt care un logan.sandero este injositor pt valoarea lor sunt clientii de piese after market si dezmembrari,dar merg tareca doar au masina germana!OBLIGATORIU !!! LOC PT PARCARE DE LA A DOUA MASINA IN SUS !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri