Ministrul Justitiei, Florin Iordache: Amnistia din punctul meu de vedere nu trebuie avuta in vedere, dar gratierea da. Voi discuta astazi cu primul ministru

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 17 ianuarie 2017, 9:28 Actualitate | Esenţial


Florin Iordache
Foto: AGERPRES
Ministrul Justitiei, Florin Iordache, a declarat, marti dimineata, inaintea sedintei Consiliului Superior al Magistraturii, ca "Amnistia din punctul meu de vedere nu trebuie avuta in vedere, dar gratierea da" si ca va discuta astazi despre acest lucru cu primul ministru Sorin Grindeanu. Florin Iordache a admis ca exista un proiect de modificare a Codului Penal si a Codului de Procedura Penala (informatie publicata luni pe surse de Hotnews.ro) care va fi discutat in comisiile parlamentare de specialitate si spune ca si Guvernul trebuie sa vina cu un punct de vedere.

Ministrul Justitiei spune ca "ultima lege a gratierii s-a dat in 2002", iar gradul de ocupare in penitenciare este, in acest moment, de 150%. El a adaugat ca, in cazul in care si romanii inchisi in strainatate ar reveni in tara, gradul de ocupare ar fi de 200%. El mai sustine ca, daca s-ar incepe acum constructia unui nou penitenciar, aceasta ar dura 5 ani.

Florin Iordache afirma ca "am avut intr-adevar discutii si cu reprezentantii penitenciarelor, cu asociatiile profesionale. Gradul de incarcare la nivelul penitenciarelor este foarte mare. Acesti oameni, daca au gresit, trebuie sa isi ispaseasca pedeapsa, dar trebuie sa cream conditii umane."

"Voi discuta astazi cu primul ministru. Mi se pare un subiect foarte important. Eu am argumentele tehnice", a precizat Florin Iordache.

"In acest moment sunt peste 8.000 de detinuti in plus, peste cele 19.000 de locuri de cazare in penitenciare. Cu romanii care sunt inchisi in strainatate, gradul de ocupare ar fi de peste 200%", mai spune ministrul Justitiei.

HotNews.ro a publicat i
n exclusivitate, vineri, 13 ianuarie, informatia ca o serie de semnale si informatii oficiale indica faptul ca PSD, Dragnea si guvernul intra in linie dreapta cu proiectul de amnistie si gratiere pe care doresc sa-l accelereze, astfel incat cel tarziu in luna februarie sa fie deja promovat. Scandalul Coldea – Ghita a grabit teribil tot procesul. Nu e clar daca vor risca sa dea ordonanta de urgenta sau proiect de lege trecut prin Parlament. OUG-ul are avantajul de a intra instant in vigoare, cu efecte devastatoare care nu mai pot fi oprite chiar daca ordonanta pica ulterior la Curtea Constitutionala. Insa ordonanta nu poate fi promovata decat daca si-o asuma ministrul Justitiei si premierul Grindeanu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















12599 vizualizari

  • +35 (43 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 17 ianuarie 2017, 9:40)

    qwerasdf [anonim]

    • +25 (29 voturi)    
      nu pleca! (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:20)

      spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      inca mai suntem multi pe baricade. ramai aici. te pup
    • -7 (9 voturi)    
      jura-te ca platesti taxe de zeci de mii de euro (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:07)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      asta inseamna sa castigi sute de mii de euro. asa bine au ajuns sa se plateasca postarile???
      • +4 (6 voturi)    
        Din cauza cozilor de topor ca tine... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 13:33)

        morometu [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        e tara asta asa cum este...Nu te intereseaza ca esti condus de borfasi, nu te intereseaza ca toti agramatii cu hartii in loc de CV au drept scop sa ne fure, sa ne minta,sa ne insele, sa ne spele creierele, nu te intereseaza ca in tara asta nimeni nu-ti garanteaza niciun drept...educatie - la pamant, sanatate - sa te fereasca Dumnezeu, nu tu cultura, nu te intereseaza ca toate institutiile statului te umilesc... Singura ta grija este cat plateste impozit vecinul tau. Tu nu sesizezi mizeria morala in care ne adancim zi de zi ??? Societatea asta este bolnava, nu mai are repere morale, nu mai are modele...Iar cand se dezbate o problema, deturnati discutia spre...cai verzi pe pereti. Hai sa vorbim la subiect:pentru mine si familia mea eu nu imi doresc si...INSECURITATE SOCIALA. Ca despre asta este vorba!!!Legea ii pedepseste pe cei care incalca normele sociale, morale, deontologice... si asa trebuie sa ramana.
        • 0 (0 voturi)    
          Moromete bati campii? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 19:35)

          Ardiles [anonim] i-a raspuns lui morometu

          In tara asta nu se schimba decat mersul trenurilor din cand in cand.
  • +26 (30 voturi)    
    Menuet inselator & falsh psdist (Marţi, 17 ianuarie 2017, 9:43)

    Plagarus [utilizator]

    Aminstia este tichia de maragaritar dorita de seful Dragnea Liviu.
    • +19 (23 voturi)    
      Maistrul lacatush iordache (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:51)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Va fi strunjit de Strada, acum cat Draqnea e plecat, Maidan Victoria,Maidan Casa Poporului!!!!!!

      Pe ei de P$D ishti sa ii anihilam!!!!!
      • +7 (7 voturi)    
        Asta cu gratierea este cu bataie lunga (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:13)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Momentan gratierea sta la pixul presedintelui. Daca-l suspenda macar vreo luna va fi la pixul lui Tariceanu.
    • +2 (4 voturi)    
      @Plagarus : Este... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:01)

      dekar [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      ...mai degraba inelusul de aur din ratul porcului.
      Cainii latra,caravana trece !
    • +8 (8 voturi)    
      A spus ca nu e adeptul amnistiei ? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:17)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Pai chiar cu amnistia va debuta actul normativ, indiferent ce va fi ala, Ordonanta de Guvern (de urgenta, poate) sau lege votata in Parlament !

      A spus ca nu va viza faptele de coruptie ! Inseamna ca tocmai pe acestea le va avea in vedere; pe acestea si pe cele asimilate lor !

      Restul, ce o sa mai fie, de exemplu o limita de 7 ani de pedeapsa pana la care va opera amnistia, asta este basca !

      PS. Inclin sa cred ca Iordache s-ar simti mai confortabil daca Parlamentul ar fi autorul mizeriei. Daca insa Dragnea ii da ordin lui, asta nu inseamna insa ca nu va mai dormi linistit noaptea !
  • +28 (34 voturi)    
    Plagiatorul ordinar... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 9:48)

    triciupa [utilizator]

    ... Iordache (vuieste presa dar in tara asta de oi nimic nu e prea mult) trebuie sa-i scoata din puscarii pe cei mai valorosi fii ai poporului, ajunsi acolo, desigur, din cauza justitiei basiste, macoviste, kovesiste, sorosiste, klingoniene, reptiliene, etc. Pentru cine e oare toata stradania? Ce canalii trebuie recuperate? Javrele! Am impresia ca astia n-o sa apuce puscaria. Chiar nu poate nimeni sa le explice ca zidul de la Targoviste poate fi oriunde? Pentru ceausescu n-a fost nevoie de cine stie ce proces, pentru astia n-o sa fie nici macar atat...
  • +20 (26 voturi)    
    Cum sa dureze 5 ani ? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 9:57)

    Cuca [utilizator]

    Unde il facem ? In varf de munte ? Pe o insula artificiala la o mie de kilometri de tarm ?

    Desigur, daca guvernul da contractul de constructiei firmelor abonate, atunci da, poate dura mult mai mult - iata, o biata renovare a Arcului de Triumf a durat ani si ani.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:21)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      si eu ma mir mereu cand vad termene de astea..auzi un pic ..5 ani..altii fac poduri de kilometri peste ape in 1-2 ani si noua ne trebuie 5 ani pentru o cladire,fie ea si penitenciar..
      privatii ,pentru ei ,pot si fac mult mai repede constructii. Statul nu poate..
  • +18 (22 voturi)    
    Gratiere, da (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:02)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    De exemplu, pentru furt intelectual, sa fie gratiati TOTI plagiatorii in frunte cu actualul ministru si ceilalti borfasi din PSD. Propunemc a si tovarasul Dracnea, iubitul nostru condamnat penal pentru furt electoral sa fie gratiat.
  • +16 (22 voturi)    
    5 ani?! (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:02)

    nea_caisa [utilizator]

    vreti sa faceti ceva fort knox?
  • +24 (30 voturi)    
    Ba esti nebun? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:05)

    dadan [utilizator]

    Hotii si-au luat tara inapoi si acum isi scot tovarasii din puscarii... incredibil... construiti naibii puscarii nu mai veniti cu argumente penibile... apropo cladirea pentagonul a fost construita intr-un an.... nu trebuie o puscarie chiar asa de mare desi la cum s-a votat in tara asta tind sa cred ca sunt multi hoti si borfasi in tara asta...
    • -12 (16 voturi)    
      Varianta mai simpla (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:36)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui dadan

      Inconjuram tara cu un gard electrificat si facem din ea o mare puscarie. Apropo ai dreptate cu luatul inapoi, numai ca a fost luata de la hotii tai.
  • +11 (19 voturi)    
    Hai ca se poate ! (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:05)

    adrian88000 [utilizator]

    Deci discutam doar de gratiere si de conditii umane in inchisori.
    Gratierea se discuta caz cu caz. Si se incepe discutia doar DUPA recuperarea prejudiciului . De exemplu; daca Dragnea ar fi condamnat si s-ar dori gratierea lui, aceasta discutie ar porni doar DUPA confiscarea palatului si a domeniului din Alexandria , construite chipurile din salariu de bugetar.
    Despre conditii umane in inchisori . Atentie mare ca sunt multi infractori care o duc mai bine in puscarie ca acasa : apa calda, mese regulate si consistente,, caldura, etc. Inchisoarea nu trebuie sa fie statiune de recreere ! Inchisoarea este un loc in care se ispaseste o pedeapsa .
    • +3 (3 voturi)    
      Fair enough (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:09)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Dacă ăsta e scopul, evitarea condamnărilor la CEDO, atunci OK, să discutăm. Atenția însă nu trebuie îndreptată spre marii corupți. Și așa, ce decongestionare a închisorilor obții cu asta? Ăștia sunt câțiva. Trebuie să ne uităm spre cazurile sociale: cei care au comis mici infracțiuni non-violente.
  • +7 (13 voturi)    
    Solutie (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:10)

    BossuPSD [utilizator]

    Eliberati hotii si talharii din penitenciare si dati-le adresele de acasa ale demnitarilor corupti si ale rudelor acestora, ca sa aiba ce fura.
    Guvernantii astia din PSD nu realizeaza ca un hot eliberat va fura tot de la bogat si nu de la sarac?
    Restabilim astfel echilibrul intre clase.
  • +12 (16 voturi)    
    5 ani? Pai faceti Taj Mahal? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:18)

    alegzandru [utilizator]

    Si chiar daca dureaza 5 ani, nu ar trebui inceput acum? Daca il incepi in 2019, tot 5 ani dureaza, deci niciodata nu va fi oportun sa faci un penitenciar nou.

    Cred ca Dragnea ar avea nevoie si el de niste conditii decente, intr-un imobil nou. Nu te gandesti si la el?
  • +11 (15 voturi)    
    Munca.. bratara de aur (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:23)

    ContraTot [utilizator]

    Inchisori pline... avem forta de munca care sta degeaba. Scoateti pe cei cu pedepse usoare, gen furtisaguri, si bagati la munca, nu la ingrasat peste iarna la televizor la caldurica. Sa facem inchisorile sa devina cat mai "primitoare". Munca le va oferi o reflectie serioasa asupra conditiilor de viata.
  • +17 (19 voturi)    
    Ce-ar fi (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:39)

    ictin [utilizator]

    Daca intai am oferi conditii umane celor din spitalele infecte, supra-aglomerate si pline de gandaci? Ce-ar fi daca am oferi conditii umane si studentilor care stau in camine, care la ora actuala stau in conditii mai proaste ca in penitenciare?
    Iar cand oamenii cinstitii si platitori de taxe primesc conditii umane de banii lor, atunci sa se gandeasca si astia (oamenii imi e greu sa ii numesc) la conditii umane pentru infractori. Eu unul sunt de acord sa platesc amenzi la CEDO sau la UE decat sa ii gratiez pe infractori sau sa le construim puscarii moderne
  • +11 (13 voturi)    
    Sigur, sa dam drumul hotilor si criminalilor (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:41)

    poatedapoateba [utilizator]

    ...ca sa mai dea cateva lovituri, sa mai omoare, sa mai violeze un pic, apoi sa ii trimitem din nou la inchisoare.

    Si dupa ce ajung din nou la inchisoare cum procedam?

    Sau eventual sa nu-i mai condamnam, nu? Si sa desfiintam justitia.

    Pai acesta nu este ministru al justitiei, este ministru al nelegiurii!!!!
  • +16 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 17 ianuarie 2017, 10:44)

    [anonim]

  • +7 (7 voturi)    
    Ce coordonare perfecta ! (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:03)

    Susufler0 [utilizator]

    Ieri Dragnea ne spunea ca nu stie nimic de vreun proiect de lege de amnistie. Astazi Iordache spune ca are "argumente tehnice" pt o lege privind gratierea pedepselor dar ca nu e partizanul amnistiei.

    Pt mine e clar de-acum ! Cand auzi un pesedist ca nu e interesat de obtinerea cutarui sau cutarui lucru, (dupa care insa in realitate ii sticlesc ochii !) iar apoi il auzi pe un altul ca il confirma pe primul, sa fii sigur ca vor face amandoi pe dracu-n patru sa obtina exact lucrul acela pe care, chipurile nu il doresc, care "nu-i intereseaza deloc, dar absolut deloc."

    Asa si acum ! S-o da sau nu s-o da gratierea, dar amnistia milion in suta ca se va da ! Pai cum altfel ? Ce treaba are Livache cu gratierea, cand pedeapsa lui este cu suspendarea executarii, in vreme ce dosarul care-l ajunge din urma, cel in care este judecat alaturi de fosta lui bombonica de menta, "promite" o pedeapsa cu inchisoare si revocarea suspendarii executarii pedepsei ?

    Ca sa nu se intample toate astea, ce-ar insemna sfarsitul carierei lui politice, Dragnea are nevoie sa ii fie inlaturata raspunderea penala pt faptele savarsite de fals, complicitate la abuz in serviciu,etc. Ori asta numai AMNISTIA i-o ofera. Deci ...

    PS. Deci, sa nu-i crezi deloc pe greci ! ;)
    • -1 (1 vot)    
      Olanda cica are o problema: nu are atatia detinuti (Marţi, 17 ianuarie 2017, 15:58)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      cate temnite are. Asa ca a inchis cateva. Le inchiriaza Iordache pentru detinutii nostri. Tot romanu cinstit spera ca numarul puscariabililor din parlament si din societate va scadea semnificativ. De ce sa mai facem alte temnite. Doar suntem in UE.
  • +3 (3 voturi)    
    eu cred ca vreti sa va eliberati colegii, (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:04)

    iodixit [utilizator]

    dar ginditi-va si la noi, muritorii de rind, poate dati una numai pentru politicienii corupti, iar pe tilhari si criminali si hoti ii mai tineti! asa cum am rezistat ca prostii pina acum, cit ati furat tot din tara, o sa mai rezistam si de acum.
  • +3 (5 voturi)    
    ca sa se gratieze intre ei (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:22)

    Toni_Romania [utilizator]

    Ca sa se gratieze intre ei politicienii mafioti.
  • +3 (5 voturi)    
    este destept foc Iordachita asta (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:40)

    jackalphonse [utilizator]

    De ce sa ti pui in cap problema amnistiei? N are rost, ca oricum esti la butoane si poti aranja dosarele schimband oamenii pe ici pe colo.
    Problema este ca unii au fost deja incarcerati, ca Voiculescu. Gratierea este mai urgenta. Excelenta schema. Bravo nea' toarasu.
  • +3 (5 voturi)    
    nop. (Marţi, 17 ianuarie 2017, 11:42)

    ouyang [utilizator]

    dati-va foc va rog. mai repede. adoptati-o si hai sa vedem parlamentul in flacari.
  • +4 (4 voturi)    
    "Eu am argumentele tehnice" (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:31)

    cladob [utilizator]

    Dom Iordache.. Argumentele tehnice, sau tehnocratice sunt tabu la psd!
  • +2 (4 voturi)    
    Abuz in toate directiile (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:34)

    BanateanulVesel [anonim]

    Florinel, ia sopteste-ne in care categorie intra Dragnea, ca sa devina curat ca lacrima, in amnestie sau gratiere? Cred ca nu e nevoie sa-ti dam raspunsul, dle Ministru?
  • +5 (5 voturi)    
    Daca... (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:40)

    Adri70 [utilizator]

    Daca societatea civila le va permite acestor infractori, ajunsi la conducerea tarii, sa dea si aceasta "lege", inseamna ca ne meritam soarta de popor blestemat, pe cale de disparitie. Pe de alta parte, ar trebui sesizata procuratura. deoarece aceasta actiune se incadreaza perfect in categoria de subminare a economiei si a puterii de stat. Iar cand aceste fapte sunt facute de politicieni se poate discuta si de tradare a intereselor nationale (par vorbe mari, dar asta este realitatea).
  • +3 (3 voturi)    
    Îi grațiezi și ce faci? (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:43)

    asavreau [utilizator]

    În lipsa unor măsuri de incluziune socială,borfașii grațiați vor face iar găinării.Ar trebui ca statul pesedist să ne despăgubească,ei au lăsat hoții în libertate.
  • +4 (4 voturi)    
    constructie (Marţi, 17 ianuarie 2017, 12:57)

    Nevermind [utilizator]

    Ii dati contractul lui negoita. Construieste foarte rapid niste puscarii gen blocurile din Popesti-Leordeni si astfel constructia dureaza 1-2 ani iar banii raman in ograda psd. Face si economie la materiale, deci costuri scazute. Chiar daca vor lua foc niste detinuti cazati la mansarda :D


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version