​Exclusiv

Autostrada A3 dinspre Ploiesti nu va fi legata de Bucuresti nici anul acesta si a fost lasata fara nici un ban dupa rectificarea bugetara. PLUS: O intersectie problema, "rezolvata" cu o benzinarie

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 3 octombrie 2013, 20:17 Actualitate | Esenţial


Autostrada A3 spre str Popasului
Foto: Forum peundemerg.ro
Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, inaugurata in iulie 2012, a fost lasata fara nici un ban in bugetul pe anul acesta dupa ce Guvernul a taiat finantarea la rectificarea bugetara. Decizia executivului vine in conditiile in care lucrarile la infrastructura autostrazii nu sunt terminate, "ciotul" de 6,5 km de la Soseaua de Centura pana in Capitala e inca in constructie, nodurile rutiere importante nu sunt finalizate, iar pe intreaga lungime a autostrazii nu exista inca nici o benzinarie. Informatiile vin de la Compania de Autostrazi, care a confirmat pentru HotNews.ro ca "in acest an nu va fi deschis traficul pe niciun sector din aceasta autostrada", cu toate ca lucrarile pe tronsonul Soseaua de Centura - Strada Popasului sunt avansate, iar la inceputul verii autoritatile anuntau noi kilometri inaugurati.
  • In aceste conditii, tronsonul ar putea fi deschis cel mai devreme in primavara 2014, dar apare o alta problema: o autostrada cu trei benzi pe sens se va opri intr-o intersectie cu un drum cu cate o banda pe sens in zona Pipera. Ce solutie au ales autoritatile? Au dat aviz de construire a unei benzinarii in intersectie, in loc sa reconfigureze sensul giratoriu din Pipera.
O autostrada inaugurata, dar neterminata - lasata fara bani de Guvernul Ponta

Guvernul Ponta a taiat intreaga finantare pe acest an pentru lucrarile la autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti si portiunea in lucru de la soseaua de Centura pana in Capitala.

In plus, desi Compania de Autostrazi preciza in luna iunie pentru HotNews.ro ca intentioneaza sa deschida circulatia pe tronsonul din Centura Capitalei si pana in Strada Popasului (circa 4 km) anul acesta, acum anunta ca nici un kilometru din Autostrada A3 nu va fi inaugurat in 2013.

FOTOGALERIE Toate raspunsurile CNADNR - Da click
Informatiile au fost obtinute de HotNews.ro si de Catalin Drula, unul dintre utilizatorii forumurilor dedicate subiectelor de infrastructura - forum.peundemerg.ro si skyscrapercity.com - in urma mai multor solicitari adresate CNADNR.

Astfel potrivit informatiilor primite, la rectificarea bugetara operata de guvern in luna august, din bugetul alocat obiectivului Autostrada Bucuresti - Ploiesti au fost taiati circa 90 de milioane de lei, astfel ca "suma disponibila pana la sfarsitul anului pentru realizarea obiectivului este 0 lei", precizeaza CNADNR (vezi fotogaleria alaturata - Raspuns CNADNR 4) .

"Alocarea bugetara a fost rectificata in cursul lunii august, bugetul alocat obiectivului de investitie Autostrada Bucuresti Ploiesti a fost revizuit in minus, cu suma de 89.982 mii lei, pana la plafonul platilor efectuate pe parcursul anului 2013 in valoare de 279.096 mii lei", se arata intr-un raspuns oficial al autoritatilor. Mai mult, sumele care s-au platit anul acesta pentru tronsonul in cauza reprezinta de fapt restantele pentru lucrarile din 2012.

"In acest an nu va fi deschis traficul pe niciun sector din aceasta autostrada", desi la inceputul verii autoritatile anuntau noi kilometri inaugurati

In iunie, HotNews.ro scria ca CNADNR intentioneaza sa deschida circulatia pe tronsonul de autostrada dintre Centura Capitalei si strada Popasului (km 6+550 - km 2+700), iar informatiile din teren, stadiul aparent destul de avansat al lucrarilor, ritmul sustinut in care se lucreaza in zona, confirmau intentiile autoritatilor si indicau o posibila deschidere a traficului spre finele anului.

Cu toate acestea, CNADNR a confirmat acum pentru HotNews.ro ca "in acest an nu va fi deschis traficul pe niciun sector din aceasta autostrada" si ca "stadiul fizic al lucrarilor pe sectorul de drum cuprins intre km 0+000 - km 8+225 este de 22%". (vezi fotogaleria alaturata - Raspuns CNADNR 3)

"In prezent sunt executate lucrari pe sectorul de drum cuprins intre km 2+700 - km 7+500. A fost emisa Autorizatia de Construire nr. 026/27.08.2013 pentru tronsonul de drum cuprins intre km 0+750 - km 1+610. Prin Hotararea Guvernului nr. 377 din 12 iunie 2013 a fost expropriat sectorul de drum situat intre km 0+000 - km 2+450", mai transmite CNADNR referitor la lucrarile in curs.

Practic anul acesta s-au platit doar lucrari pe anul trecut, insa constructorii lucreaza intens


Autostrada din sos. de Centura pana in str. Popasului (cu rosu)
Foto: Hotnews
"Din bugetul alocat pe anul 2013 pentru acest obiectiv [n.r. tronsonul Bucuresti - Soseaua de Centura, km 0 - km 8,5) a fost decontata suma de 59.169.537.68 lei", se arata intr-un raspuns al Companiei de Autostrazi transmis HotNews.ro.

Astfel, potrivit informatiilor din celelalte raspunsuri oferite de CNADNR, reiese ca ce s-a platit anul acesta pentru tronsonul in discutie reprezinta de fapt sumele restante pentru lucrarile din 2012 si ca, cel mai probabil, constructorii care lucreaza in ritm sustinut pe bucata de la strada Popasului si pana in Centura o fac pe banii lor, existand promisiuni de plata pe viitor.

Practic, conform CNADNR, pentru toate lucrarile de pe A3 Bucuresti - Ploiesti s-au efectuat plati totale in valoare de 279.096 mii lei in 2013 (pana in august). "Din aceasta valoare au fost efectuate urmatoarele plati: sumele restante din anul 2012 pentru lucrari executate pe tronsonul IA Bucuresti - Moara Vlasiei: 59.170 mii lei; sumele restante din anul 2012 pentru lucrari executate pc tronsonul IB Moara Vlasiei - Ploiesti: 171.832 mii lei; consultanta: 426 mii lei; achizitii terenuri: 47.417 mii lei si utilitati si cercetare arheologica: 236 mii lei".

Inaugurarile vor veni cel mai devreme in 2014. Termenul contractual: aprilie 2015


Astfel, avand in vedere taierea bugetara, CNADNR sutine ca finalizarea lucrarilor "va fi realizata in functie de graficul de lucrari, dar si de alocarea bugetara aferenta obiectivului de investitie", iar termenul contractual este aprilie 2015.

Practic insa, avand in vedere faptul ca pe tronsonul Ssoseaua de Centura - Strada Popasului constructorii lucreaza intens, coroborat cu anuntul autoritatilor cum ca anul acesta nu se va da circulatiei nici un kilometru de autostrada, putem discuta de o inaugurare cel mai probabil abia in primavara anului viitor.

O autostrada inaugurata in 2012 pe repede inainte: neterminata, fara toate nodurile gata si fara capatul spre Bucuresti

Autostrada A3 inainte de nodrul Moara Vlasiei
Foto: Hotnews
Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti (55 km) a fost deschisa circulatiei in 19 iulie 2012, insa fara o componenta esentiala: portiunea dintre reteaua stradala a Bucurestiului si Centura Capitalei, locul unde momentan se dascarca traficul de pe autostrada. 

Din acest motiv, autostrada spre Ploiesti nu a prea fost aleasa de soferi in detrimentul DN1, iar traficul pe noul drum a fost de doar 25% (sursa) din estimarile autoritatilor. In tot acest timp in care autostrada zace mai mult nefolosita, garantia oferita de constructor se scurge.

Pe langa "ciotul" lipsa, autostrada a fost deschisa fara sa fie complet finalizata si fara sa aiba toate nodurile rutiere gata.

Dupa inaugurarea autostrazii, autoritatile au promis in repetate randuri ca si portiunea de 6,5 km ce leaga Centura de Capitala va fi gata in cel mai scurt timp, insa odata cu trecerea timpului si a taierilor de fonduri la diferitele rectificari bugetare (n.r. si in vara lui 2012 s-au taiat din fondurile alocate), termenele de finalizare au fost decalate, iar in aprilie contractul cu firmele constructoare a fost prelungit cu doi ani - noul termen de finalizare: aprilie 2015.

Autostrada Bucuresti - Ploiesti, la peste un an de la inaugurare: nici o benzinarie construita, nici o sansa sa apara vreuna in viitorul apropiat

Pe langa finalizarea tuturor nodurilor si a capatului spre Bucuresti, portiunea de autostrada din soseaua de Centura si pana la Ploiesti nu are nici o benzinarie de-a lungul ei, desi a trecut mai bine de un an de la inaugurare.

Practic, in graba de a inaugura un nou tronson de autostrada, mai ales ca 2012 a fost un an electoral, autoritatile au decis ca "anumite lucrari, ce nu afectau circulatia vehiculelor in lungul autostrazii, sa fie executate ulterior deschiderii traficului".

Astfel, printre altele, si benzinariile au fost lasate pe plan secund, iar dupa inaugurarea lucarilor CNADNR trebuia sa scoata la licitatie spatiile de servicii pentru "atribuirea contractelor de furnizare a serviciilor minime (parcare, toalete, alimentare cu carburanti, etc.)". Acest lucru inca nu s-a intamplat.

Din ce motive s-a prelungit si s-a intarziat procedura, CNADNR nu a oferit un raspuns clar, insa precizeaza ca, in prezent, spatiile de servicii "au fost predate catre Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, care urmeaza sa organizeze procedurile aferente concesionarii lor".

Practic, acest lucru inseamna ca in viitorul apropiat (anul acesta) soferii nu vor vedea benzinarii pe autostrada spre Ploiesti.

Chiar daca licitatiile mai sus mentionate ar demara imediat, procedurile legale ar dura chiar si cateva luni, iar daca luam in calcul si timpul necesar construirii propriu-zise a benzinariilor, am putea vedea primele statii de carburanti pe autostrada spre Ploiesti abia in 2014.

Intarzierea realizarii unui punct esential - Nodul de la Moara Vlasiei, lasat spre coada prioritatilor

Situatia nodurilor pe autostrada Bucuresti - Ploiesti
Foto: Hotnews
Graba in care a fost deschisa autostrada se vede si in ceea ce priveste lipsa sau nefinalizarea nodurilor de acces la autostrada , practic unul din factorii care au facut ca pe cei 55 de km de autostrada traficul sa fie de doar 25% din estimarile autoritatilor. In prezent sunt deschise doar 3 noduri din cele 7 planificate, din care 2 sunt practic capatele autostrazii.

Cu alte cuvinte, cine intra acum pe autostrada de pe Centura Bucuresti si merge spre Ploiesti are doar nodul de la Snagov pentru a iesi/intoarce.

Unul dintre cele mai importante noduri care nu a fost terminat inca este nodul rutier de la Moara Vlasiei (km 19+500), desi lucrarile au inceput in anul 2012. Mai mult decat atat, autoritatile nici nu se grabesc sa-l termine si au stabilit ca termen de finalizare abia anul 2015.

Nodul rutier in cauza are o importanta mare pentru zona pentru ca se afla la intersectia cu Drumul Judetean 101 ce trece prin mai multe localitati din zona (Balotesti, Caciulati, Moara Vlasiei, Fierbinti) si leaga DN1 de DN2, doua dintre cele mai importante drumuri nationale din tara.

"In contextul necesitatii deschiderii traficului pe autostrada Bucuresti Ploiesti, s-a luat decizia ca anumite lucrari, ce nu afectau circulatia vehiculelor in lungul autostrazii, sa fie executate ulterior deschiderii traficului. Printre aceste lucrari se numara si nodul Moara Vlasiei. Finalizarea acestor lucrari va fi realizata in functie de graficul de lucrari, dar si de alocarea bugetara aferenta obiectivului de investitie", se justifica CNADNR.

Potrviti informatiilor oficiale, autostrada din Bucuresti pana la Ploiesti are 7 noduri planificate. Din acestea, doar trei sunt realizate si deschise circulatiei, doua din cele trei fiind practic capetele autostrazii in soselele de centura ale municipiilor Bucuresti si Ploiesti.

"Pe sectiunea autostrazii Bucuresti-Ploiesti sunt prevazute urmatoarele noduri: Nod rutier Gherghitei km 0+875. Nod rutier Popasului km 2+780. Nod rutier Centura Bucurestiului km 6+550. Nod rutier Moara Vlasiei km 19+500. Nod rutier Snagov km 24+000. Nod rutier Barcanesti km 60+300. Nod rutier Centura Ploiesti km 62+000" - CNADNR.

Autostrada cu 3 benzi pe sens va descarca traficul intr-un drum cu o singura banda si intr-o zona deja sufocata de trafic 


Pe langa toate cele enumerate mai sus, mai exista o problema ce tine chiar de finalizarea tronsonului de autostrada pana in Strada Popasului.

In zona strazii Popasului (strada cu o banda pe fiecare sens de circulatie) exista si in prezent destule probleme de circulatie si, mai ales in timpul orelor de varf, se formeaza numeroase cozi si blocaje rutiere. Mai mult, strada Emil Racovita (ce continua Strada Popasului inspre zona Pipera) se intersecteaza in Soseaua Bucuresti-Nord (Petricani) intr-o laterala, chiar inaintea unui sens giratoriu, intr-o zona sufocata de multe ori de trafic in timpul orelor de varf.

Practic, odata terminat tronsonul de autostrada in discutie, descarcarea unei parti a traficului se va face in aceasta zona deja cu probleme de trafic. Chiar daca, sa presupunem ca traficul greu va fi restrictionat sa iasa doar in Soseaua de Centura, autostrada se va descarca intr-un drum 1X1, deja cu probleme si, astfel, exista riscul inrautatirii situatiei rutiere din zona.

La intersectia cu strada Popasului va fi construit un nod rutier cu un sens giratoriu in forma alungita pe sub autostrada, potrivit CNADNR.

Autostrada A3 spre str Popasului
Foto: Forum peundemerg.ro, user CornelB
"La solicitarea Primariei Voluntari a fost proiectat Nodul rutier Popasului la km 2+780 (intersectie cu str. Popasului). Autostrada Bucuresti - Ploiesti supratraverseaza Str. Popasului cu un pasaj de 48.00 rn lungime (2 deschideri de 24 m). Legatura rutiera intre Autostrada si Strada Popasului este asigurata de bretele unidirectionale la baza rampelor care debuseaza in intersectia giratorie proiectata sub pasajul Autostrazii la intersectia cu Strada Popasului. Intersectia giratorie proiectata are forma alungita, dictata de latimea autostrazii, cu raza exterioara de 18.00 m si cale inelara de 10.00 m", informeaza autoritatile.

"In ceea ce priveste executia altor lucrari la infrastructura din zona (strazi, in special Popasului) va rugam sa va adresati Primariei Voluntari", a raspuns CNADNR solicitarii HotNews.ro de a da detalii daca, pentru a putea relua traficul de pe autostrada, se fac si alte lucrari de infrastructura rutiera adiacente.

O mostra de gandire strategica si sincronizare intre autoritati: intersectie problema, rezolvata cu o benzinarie

Cum o parte din traficul de pe autostrada A3 va urma sa fie descarcat in strada Popasului, o zona deja cu probleme de trafic, ar fi trebui sa devine o prioritate reconfigurarea sensului giratoriu de la intersectia strazilor Pipera - Petricani - Emil Racovitei (prelungirea Popasului).

Cu toate acestea, autoritatile nu si-au sincronizat actiunile si, desi planul si constructia autostrazii dateaza deja de mai multi ani, Primaria Voluntari a dat autorizatie in iulie 2013 pentru construirea unei benzinarii exact in coltul intersectiei mai sus mentionate in loc sa opteze pentru o reconfigurare stradala.

Vezi situatia in pozele de mai jos:





Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13502 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    cum am mai zis (Joi, 3 octombrie 2013, 21:13)

    paham [utilizator]

    Nu exista vreun rezervor secret de bani al Guvernului. Luam de la unii si dam la altii. Pentru ca sintem hotzi si prosti. Victor
    • +10 (10 voturi)    
      hehe (Vineri, 4 octombrie 2013, 10:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui paham

      Pai acu 2 ani urlau ca nu-s bani pentru ca-i fura udrea si cu acolitii lui Basescu. Acu cine-i fura? Cel mai cinstit guvern?
  • +24 (30 voturi)    
    prosti. (Joi, 3 octombrie 2013, 21:13)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    noi, ca ii rabdam. Treziti-va, romani. Iesiti in strada si zguduiti-le scaunele.

    Jos guvernul Pontanocchio! Jos parlamentarii corupti condusi de Psihocrin Triantenescu! Jos labele de pe Justitie!
  • +29 (29 voturi)    
    proiectare aiurea (Joi, 3 octombrie 2013, 21:13)

    break_noon [utilizator]

    Oare nu e mai logic sa faci centura, de jur imprejur, in regim de autostrada? Si apoi, din centura, sa faci o gramada de intrari peste tot?

    Atunci fiecare vine de pe autostrada, intra pe centura, mai merge 10-20-30 de minute pe centura, si intra prin alta parte in oras, mai aproape de locul unde vrea sa ajunga.

    La fel, daca nu esti chiar in centrul orasului, mai simplu este sa iesi pe centura, sa te invirti in jurul orasului, si sa reintrii unde ai nevoie.

    In felul acesta, probabil ca macar o treime din traficul din oras s-ar muta pe centura.

    Si nu mai trebuie sa isi bata nimeni capul ca autostrada se termina intr-o sosea cu o banda pe sens.
    • +14 (14 voturi)    
      Logic (Joi, 3 octombrie 2013, 21:38)

      connors [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Perfect adevarat.
    • +12 (12 voturi)    
      corect (Joi, 3 octombrie 2013, 21:58)

      HoriaBirau [anonim] i-a raspuns lui break_noon

      Bine spus, mai ales cu preluarea traficului din oras de catre soselele din afara lui. Acest lucru ar fi benefic pentru fluidizare, scaderea poluarii si incurajarea utilizarii transportului in comun. Din pacate suntem la ani lumina...noi facem bulevarde prin buricul orasului care sa se lege de autostrazi.
    • +14 (14 voturi)    
      Asa e in toata North America (Joi, 3 octombrie 2013, 22:26)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Ring roads le spune, is in regim de autostrada cu poduri si pasarele, in care dau marile artere din orase...si alea in regim de autostrada.
      Iti poti programa totul la minut, indiferent de ora...hai sa spunem ca la rush hour poti sa bagi o marja de siguranta de 5 minute.
      Votacii uslamei pot sa ii spuna lui Tonta "Thanks Daddy".
    • +9 (9 voturi)    
      este logic (Joi, 3 octombrie 2013, 23:09)

      AdrianBeliciu [anonim] i-a raspuns lui break_noon

      ce spui dar el nu are de unde sa stie , ca el nu citeste si nu scrie nimic este doar un copy paste atit, peste tot in lume e logic ceea ce zici tu
    • +4 (4 voturi)    
      Foarte corect (Vineri, 4 octombrie 2013, 7:06)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Prin Europa se numeste sistemul inel. Si fiecare oras mare civilizat are un astfel de inel, traficul de mare viteza fiind mutat cat se poate de mult pe inel in dauna drumurilor din oras.

      Asa ceva s-a facut la Constanta, unde, datorita amplsamentului geografic si vecinatatii cu Marea Neagra, proiectul a presupus doar o jumatate de inel, care asigura trei optiuni de iesire (din care unul este capat de autostrada): in nord la iesirea nord Ovidiu, inainte de podul peste canal - ruta rapida spre AIMK / Harsova dar si spre Tulcea (daca faci dreapta intri in Ovidiu si apoi Constanta dinspre nord), centru cu descarcarea traficului spre intrarea vestica in Constanta (zona de pe care se intra inainte dinspre Cernavoda) iar spre sud, unde este si terminatia, in fata podului de la Agigea, unde dreapta te duce spre sudul litoralului (Agigea, Eforie, Techirghiol si Mangalia), stanga spre Lazu, Cumpana si intrarea de sud in Constanta iar inainte te duce in Portul Nou, la containere (foarte util pentru tirurile cu containere).

      Este un sistem aproape perfect. Spun aproape fiindca nu s-a rezolvat descarcarea rapida a traficului spre Mamaia. Iar rezolvarea presupune largirea centurii vechi a Constantei, lucru imposibil sau o lucrare costisitoare, care sa lege bratul de autostrada care duce la nord de Ovidiu cu intrarea in Constanta dinspre nord (zona Tom), si atunci de la regim de autostrada turistii ar fi la un semafor de intrarea in Constanta din nord, unde faci stanfa pe un drum cu 3 benzi si 70 km/h si ajungi in satul de Vacanta.

      In schimb traficul greu poate evita orasul si centura veche (tot ce vine dinspre Turcia si Bulgaria si pleca spre Bucuresti sau Moldova). De asemenea, cam tot ce inseamna containere evita orasul si foloseste autostrada din plin.

      Ok, Bucurestiul e cu mult mai mare si altele sunt problemele, dar se poate cu putina vointa.
      • +1 (1 vot)    
        nu numai (Vineri, 4 octombrie 2013, 12:21)

        fanariotu [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

        Nu doar cei din tara sau international. Eu stau in Giulesti si lucrez la Republica. Daca as avea iesire (de ce nu au toate cartierele iesire in centura???) si daca nu ar fi dezastrul de pe centura dintre Colentina si Pantelimon, nici nu as mai vedea orasul la fata !!
    • +8 (8 voturi)    
      ba da (Vineri, 4 octombrie 2013, 9:32)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Dar ce te faci cu Oprescu? Ala nu viseaza decat sa bage tot traficul in Bucuresti (vezi pasajul de la Piata Presei, strapungerea de la Ciurel, etc.)
      Nu mai vorbim de park-and-ride...
    • 0 (0 voturi)    
      he he he (Vineri, 4 octombrie 2013, 12:17)

      fanariotu [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Centura nu se vede "la electorat", autostrada suna frumos:):):)
  • +16 (16 voturi)    
    ... (Joi, 3 octombrie 2013, 21:36)

    ApH [utilizator]

    He he... În urmă cu un an, Silaghi punea amânările pe seama faptului că vezi Doamne nu vor sa deschidă circulația dacă nu sunt toate tronsoanele gata. Au făcut-o, totuși, iar după un an tot nu e gata în întregime! Felicitări celor care i-au ales, vi-i meritați întru totul!
  • +16 (16 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 3 octombrie 2013, 22:25)

    qwerasdf [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      multumesc! (Vineri, 4 octombrie 2013, 9:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Interesanta informatie, venita din partea unui CONSTRUCTOR. Eu sunt doar un utilizator, in foiecare zi venim la servici pe |E. Racovita si Popasului, din fericire in sens invers fluxului principal, dar vad (si pozez!) sirul de masini bara la bara din Sodeaua Stefanesti pina la rondul Romstahl, pe al carui colt se face acum benzinaria.
      Strada Popasului, cu o singura banda pe sens, este deja aglomerata, deoarece este folsita nu numai de traficul local, redus (de exemplu, cartierul Azur) ci si pentru TRANZIT, din Colentina spre Pipera.
      Iar pasajul autiostrazii peste Popasului, la care se lucreaza de mai bine de trei ani, imi starneste nedumerire: de ce sa ridici Autostrada, care are minim doua benzi pe sens, si s anu ridici sau sa bagi in subteran in zina de intersectie strada Popasului, considerabil mai mica?!
      • +3 (3 voturi)    
        Comment sters de user (Vineri, 4 octombrie 2013, 10:32)

        qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui hot news

        • +1 (1 vot)    
          MULTUMESC, QWER (Vineri, 4 octombrie 2013, 12:06)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          multumesc, Qwer!
          Pentru ca aflu si eu opinia unui "opozant", care dimineata merge in sensul invers, cel aglomerat.
          - da, in fiecare zi ne miram CINE sunt cei ce stau la o asemenea coada, incotro merg
          - si daca nu au la dispozitie nicio varianta alternativa
          - corecta obsrvatia cu intervalul orar.
          Astfel, in punctul meu de plecare, intersectia Turda - Mihalache, pe la 7:40 are loc o tranzitie brusca intre circulatie lejera si cea "normala", blocata, ce tine pina seara. Iar daca am stat la servici mai mult, pina la ora 20, avem in schimb avantajul ca ajungem acasa fantastic de repede! dar unii prefera sa se scoale tarziu si sa petreaca cel putin 45 de minute in blocaje de trafic ...
      • +3 (3 voturi)    
        uhm (Vineri, 4 octombrie 2013, 11:43)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Ca sa bagi Popasului in subteran, tot trebuie sa pui niste grinzi, sa faci peretii pasajului, dar pe o lungime mai mare (traversarea autostrazii si rampele de urcare/coborare pe Popasului).
        Cred ca tasarea rampelor autostrazii se poate face mai repede decat ar dura sa se excaveze, sa se faca peretii unui pasaj subteran (la beton trebuie respectati niste timpi tehnologici). In plus mai ai problema inundarii pasajului la ploi torentiale.
        Iar sub nodul autostrazii e prevazut un giratoriu oval.
        • +1 (1 vot)    
          inundatii! (Vineri, 4 octombrie 2013, 12:16)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          Sunt de acord cu obiectia din final.
          La inceputul saptamanii, cind cu ploile, am simtit foarte concret problema inundarii pasajelor - si erau in oras, nu in plin camp!
          Nu stiu cum va fi cu "giratoriul oval" de sub autostrada.
          Dar se PUTEA largi Popasaului / Emil racovita la doua benzi pe sens, daca tot se fac lucarai in zona asta! Cu o sigura banda pe sens, traficul se desfasoara deja foarte greu, chiar si acum, fara bretelele Autostrazii ...
    • +1 (1 vot)    
      Comment sters de user (Vineri, 4 octombrie 2013, 11:02)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui qwerasdf

  • +9 (9 voturi)    
    care (Joi, 3 octombrie 2013, 23:08)

    AdrianBeliciu [anonim]

    pana mea l-ati suparat iar pe ponta asta de a taiat bani de sosele, pionerul asta crescut la scoala lui nastase nu se mai satura sa fure?
  • +10 (12 voturi)    
    Monumentul prostiei poporului roman (Vineri, 4 octombrie 2013, 0:05)

    Razvan_M [utilizator]

    Zona Pipera este un loc unde romanul invata ce inseamna iadul, zi de zi, cateva ore pe zi, asteptand la bariera sau mergand cu 7 km la ora.
    Bariera la trecerea de cale ferata opreste traficul minim 5 minute, de cateva zeci de ori pe zi. La aceasta bariera se opresc si asteapta cel putin 100 de masini la fiecare bariera (automobile personale, autobuze, microbuze etc.) Se consuma nervi, benzina si aprox. 1000 ore om in fiecare zi, timp de 365 de zile pe an.
    La un cost de 10 euro ora, romanii asteapta in valoare de peste 3 milioane euro pe an. LA O NENOROCITA DE BARIERA LA O CALE FERATA CE INTERSECTEAZA UNUL DIN CELE MAI INTENS CIRCULATE DRUMURI DIN ROMANIA!
    Mai mult, drumurile pe care se circula sunt cu o banda sau doua pe sens si in continuare se construieste cu curul in zona aia, traficul fiind blocat de dimineata pana noaptea. Cica vrem sa mai varsam si trafic de autostrada acolo.

    Fratilor, nu ei sunt de vina pt. asta, noi suntem cu totii niste tampiti.
    • +4 (4 voturi)    
      perfect de acord cu concluzia din final! (Vineri, 4 octombrie 2013, 9:45)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Cunosc bine problema, desi ma afecteza INDIRECT: venim peste podul din Aviatiei si trebuie sa intram pe Emil Racovita / Popasului. Oricum avem de asteptat, traficul de pe soseaua Pipera are prioritate, dar cind tocmai s-a ridicat bariera, coloana de masini este imensa, si compacta!
      De cinci anii nu am mai venit pe la respectiva bariera, dar confim ca s-a mai construit mult in zona, cee ce genereza probleme suplimentare de trafic. Nu stiu UNDE se va varsa autostrada acolo, peste Popasului doar trece pe deasupra, insa este evident ca fluxul suplimentar ce va rezulta o sa ne faca sa spunem ca "inainte era mai bine!"
  • +5 (5 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 4 octombrie 2013, 1:00)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    suntem in anul victoriei! s-a terminat cu basistii, gata si cu autostrada asta.
  • +2 (2 voturi)    
    A3/DN1 (Vineri, 4 octombrie 2013, 9:35)

    R.D.M. [utilizator]

    Intrebarea mea este pentru ce s-a mai construit aceasta autostrada, de ce s-au investit atat de multi bani in ceva inpracticabil?
    Nici macar nodurile intermediare de iesire/intrare nu sunt deschise astfel incat sa preia din traficul din lungimea autostrazii, trafic directionat in prezent tot catre DN1.
    La Moara Vlasiei intrarile au fost blocate cu dale grele de beton, nu cumva contribuabilul sa forteze si miseleste, pe ascuns, sa foloseasca autostrada!!! In schimb este obligat sa se indrepte catre DN1, cu consecintele de rigoare - poate ati observant blocajul de 2 ore saptamana trecuta in Balotesti.
    In schimb am o veste buna, nodul rutier de la Snagov este deschis si practicabil aproape de la inaugurarea autostrazii. Nu prea se omoara cei din Snagov sa il foloseasca caci DN1 este tot mai aproape…
    Traiasca DN1, caci:
    - Din experienta va spun, cei din Ploiesti folosesc preponderent DN1
    - Intrarile - iesirile blocate pr lungimea autostrazii, trafic preluat tot de DN1
    - Daca vrei sa ajungi la aeroport, nu are sens sa mergi pana in centura si sa intorci samd
    - Despre legatura A3-Bucuresti nu mai are sens sa dezvolt
    Bataia de joc nu mai are limite, este pe fata, si déjà ne-am obisnuit cu ea!
  • +3 (3 voturi)    
    Nea Pandele si compania chiar au comis-o! (Vineri, 4 octombrie 2013, 12:56)

    JestersTear [utilizator]

    Cat de batut in cap sa fii ca sa autorizezi o benzinarie in locul unde ar trebui sa reamenajezi o intersectie (din motive de trafic infernal)?
    Mor de ciuda cand vad cata prostie crasa si incompetenta salasuiestie in Primaria Voluntari !

    Astia ar trebui demisi urgent!
    Din pacate n-ai cu cine, pentru ca tot acestia vor fi alesi!
    In Voluntari nu voteaza locatarii vilelor, doar flamanzii din periferii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by