Dan Sova: Opinia mea - sa terminam contractul cu Bechtel si sa gasim o solutie de finantare viabila
Dan Sova a fost intrebat, la dezbaterea din Comisiile de buget-finante pe tema bugetului pe 2013, despre situatia contractului cu Bechtel si solutiile privind Autostrada Transilvania.
Sova a spus ca autostrada de la Bors la Brasov ar urma sa aiba 415 kilometri si din 2003 pana in prezent, deci in noua ani, au fost executati doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind in circulatie si s-au platit de la buget 1.300.000.000 de euro.
El a precizat ca acest contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, cand s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "intelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.
Sova a aratat ca fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau, Gorj este de 250 de milioane de euro, care nu sunt la buget.
"Opinia mea si este opinia personala si vom discuta si cu reprezentantii Bechtel, este incheierea definitiva a acestui contract asumandu-ne toti greselile (...) cred ca singura solutie pe care o avem la dispozitie in acest moment este sa terminam acest contract si sa gasim o solutie de finantare viabila", a precizat Sova.
Intrebat de ziaristi pe holurile Parlamentului ce se va intampla cu datoriile in cazul intreruperii contractului cu Bechtel, Sova a precizat ca CNADNR are o datorie punctuala recunoscuta de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si ca acesti bani sunt cuprinsi in buget.
"Noi avem o datorie punctuala recunoscuta, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si care va trebui achitata. Vom vedea, normal, daca vor fi si dansii de acord cu rezilierea, cat va insemna sa coste aceasta reziliere. In rest, daca autostrada va fi parasita, va intra in conservare la CNADNR pana cand va fi concesionat un alt constructor", a precizat Sova.
El a adaugat ca datoria de 50 de milioane de euro este bugetata in acest moment si va fi achitata si ca va avea discutii cu Bechtel in perioada urmatoarea.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Vicepremierul Dan Barna, la HotNews LIVE: Ce s-a întâmplat la Spitalul Foișor, o sincopă de comunicare. Pentru un pacient care trebuie relocat în alt spital, că e dimineață, la prânz sau seara e o chestiune de percepție
Mitul că lockdownul ajută cuplurile să procreeze se spulberă de la lună la lună. Și nu doar în România, ci în aproape întreaga Europă
INTERVIU Daniel Dăianu: Sistemul fiscal român este profund inechitabil. Cei care ne dau lecții cum să fie un regim optim ar fi bine să ne ajute să combatem profit-shifting-ul masiv
The Truman Show? Un bărbat s-a încuiat într-o încăpere timp de 100 de zile și a transmis totul live / „Prețul corect” pentru care ar petrece 5 ani în izolare
Datele a peste un milion de utilizatori Clubhouse, rețeaua socială a miliardarilor, au fost publicate pe un forum de hacking
hmmm.........
poate ca e mai bine sa rezilieze tot si sa fie atribuit contarctul altuia, DAR, in conditii mult mai avantajoase pentru stat. de genul: nu ai terminat (indiferent de motive) pana la data anuntata: penalizari.....executare..etc.
dar nu o sa vedem noi asa ceva....cel putin noi din aceasta generatie. din pacate.
PS: Intreaba-l pe Bombo de ce e contractul existent asa cum e, ca doar si ala e mare jurist, nu? Doar are un invatacel la fel de doctor ca el.
auzi la el.. contract semnat de bombonel si platit in continuare de PDL, si tot pdl-ul e de vina
ALOOO nea jurist, tu stii ce inseamna un contract ? sau pentru tine nu au valoare contractele comerciale ???
hai ca te luminez eu... intr-un contract NU CONTEAZA cine plateste, CONTEAZA cine il semneaza.
dar na, doar e fost coleg de facultate cu ponta...
PSD nu a trecut in contract limite iar Bechtel a profitat,
a fost nevoie ca de vizita lui Basescu in SUA cand presedintele i-a cerut lui Obama ca Bechtel sa renunte la contract...iar acum PSD vrea sa reia hotia cu aceiasi firma?
suntem intr-un film prost
Ar cam trebui sa se dea pe fata toate porcariile din contractul cu Bechtel si sa se termine odata cu autostrada asta ca ajungem de risul curcilor cu ea.
9 august 2011
Dan Sova: "contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, cand s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "intelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.
Restul magariei cu costurile, n-are rost sa mai discutam! Poate ne ajuta si Mitrea! Si DIP!
Costurile reale nu sunt insa cele prezentate, pentru ca din cei 1.3 mld eur cheltuiti, cati sunt pentru lucrari si cati sunt penalitati, sau in general intarzieri din partea statului pentru ca incompetentii din minister sunt numiti politic.
Iarasi 'conservarea' inseamna ca se renunta la investitia facuta deja pentru ca orice constructor de drumuri iti poate spune ca in 2-3 ani nu mai ramane mare lucru.
In concluzie la 10 numiti politic puneti unul competent prin concurs si la o decizie din asta de rezilere calculati si banii aruncati pe fereastra.