Dan Sova: Opinia mea - sa terminam contractul cu Bechtel si sa gasim o solutie de finantare viabila

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 31 ianuarie 2013, 15:17 Actualitate | Esenţial


Ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Sova, a declarat joi ca, in opinia sa, singura solutie pentru Autostrada Transilvania ar fi incheierea definitiva a contractului cu Bechtel si gasirea unei variante de finantare viabila, relateaza Mediafax.

Dan Sova a fost intrebat, la dezbaterea din Comisiile de buget-finante pe tema bugetului pe 2013, despre situatia contractului cu Bechtel si solutiile privind Autostrada Transilvania.

Sova a spus ca autostrada de la Bors la Brasov ar urma sa aiba 415 kilometri si din 2003 pana in prezent, deci in noua ani, au fost executati doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind in circulatie si s-au platit de la buget 1.300.000.000 de euro.

El a precizat ca acest contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, cand s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "intelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.

Sova a aratat ca fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau, Gorj este de 250 de milioane de euro, care nu sunt la buget.

"Opinia mea si este opinia personala si vom discuta si cu reprezentantii Bechtel, este incheierea definitiva a acestui contract asumandu-ne toti greselile (...) cred ca singura solutie pe care o avem la dispozitie in acest moment este sa terminam acest contract si sa gasim o solutie de finantare viabila", a precizat Sova.

Intrebat de ziaristi pe holurile Parlamentului ce se va intampla cu datoriile in cazul intreruperii contractului cu Bechtel, Sova a precizat ca CNADNR are o datorie punctuala recunoscuta de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si ca acesti bani sunt cuprinsi in buget.

"Noi avem o datorie punctuala recunoscuta, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si care va trebui achitata. Vom vedea, normal, daca vor fi si dansii de acord cu rezilierea, cat va insemna sa coste aceasta reziliere. In rest, daca autostrada va fi parasita, va intra in conservare la CNADNR pana cand va fi concesionat un alt constructor", a precizat Sova.

El a adaugat ca datoria de 50 de milioane de euro este bugetata in acest moment si va fi achitata si ca va avea discutii cu Bechtel in perioada urmatoarea.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2107 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Juristu' lu' peste (Joi, 31 ianuarie 2013, 15:32)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    Banii s-au platit nu din cauza "intelepciunii ministrului Dobre", ci din cauza celor care au incheiat contractul. Orice student la Drept la o particulara stie ca un contract are putere de lege intre parti. Executarea contractului de catre Dobre se face pe baza clauzelor negociate de Guvernul Nastase. Sunt curios de un lucru: care sunt costurile de reziliere a contractului cu Bechtel? Clauzele de reziliere le-a negociat cumva "inteleptul Dobre"? ;)
  • +2 (2 voturi)    
    Tot inainte (Joi, 31 ianuarie 2013, 15:32)

    petrutandy [utilizator]

    Si uite asa o sa ramanem noi fara niciun petec de autostrada in tara asta... Dupa ce rezilieaza contractul asta, o sa o dea pe aia cu "nu sunt bani"... daca ar putea ar rezilia si ce au facut deja...
    • +2 (2 voturi)    
      si cu Bechtel (Joi, 31 ianuarie 2013, 17:54)

      rider [utilizator] i-a raspuns lui petrutandy

      crezi ca vom avea in urmatorii ...nu stiu....20 de ani?

      hmmm.........
      poate ca e mai bine sa rezilieze tot si sa fie atribuit contarctul altuia, DAR, in conditii mult mai avantajoase pentru stat. de genul: nu ai terminat (indiferent de motive) pana la data anuntata: penalizari.....executare..etc.

      dar nu o sa vedem noi asa ceva....cel putin noi din aceasta generatie. din pacate.
      • +1 (1 vot)    
        E deja reziliat partial (Joi, 31 ianuarie 2013, 19:14)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui rider

        A facut-o Boc in 2011 sau 2012. Bechtel mai are in lucru doar portiunea Bors-Suplacu de Barcau. Care teoretic ar fi gata in 2013 daca ar baga si banii necesari. Deja daca faci un calcul 415-54-86 raman cam 275km care acum nu sunt nici macar licitati. N-au decat sa gaseasca ei constructorii aia minunati care sa faca repede acei km lipsa, si poate pana la finish termna si Bechtel bucata lor.

        PS: Intreaba-l pe Bombo de ce e contractul existent asa cum e, ca doar si ala e mare jurist, nu? Doar are un invatacel la fel de doctor ca el.
  • +1 (3 voturi)    
    mda (Joi, 31 ianuarie 2013, 15:34)

    SoulSearcher [utilizator]

    da nea sova.. dar daca aduci tu banii aia (1.3 MILIARDE DE EURO) inapoi la buget, atunci nu te mai criticam

    auzi la el.. contract semnat de bombonel si platit in continuare de PDL, si tot pdl-ul e de vina

    ALOOO nea jurist, tu stii ce inseamna un contract ? sau pentru tine nu au valoare contractele comerciale ???

    hai ca te luminez eu... intr-un contract NU CONTEAZA cine plateste, CONTEAZA cine il semneaza.

    dar na, doar e fost coleg de facultate cu ponta...
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Joi, 31 ianuarie 2013, 15:41)

    Analfabet [utilizator]

    Salut, ba Sova! Ce mai faci? Asa mi-era un dor de tine...
  • +5 (5 voturi)    
    SOVA, alt mincinos notoriu (Joi, 31 ianuarie 2013, 15:55)

    Gryphus [utilizator]

    PSD a semnat contractul cu Bechtel, un contract care a OBLIGAT guvernul TARICEANU sa plateasca sume astronomice pt cativa KM de autostrada.

    PSD nu a trecut in contract limite iar Bechtel a profitat,
    a fost nevoie ca de vizita lui Basescu in SUA cand presedintele i-a cerut lui Obama ca Bechtel sa renunte la contract...iar acum PSD vrea sa reia hotia cu aceiasi firma?

    suntem intr-un film prost
  • 0 (4 voturi)    
    Dan sova... (Joi, 31 ianuarie 2013, 16:52)

    andreesanu [utilizator]

    Cred ca-i prima data cind scoate pe gura ceva logic.
    Ar cam trebui sa se dea pe fata toate porcariile din contractul cu Bechtel si sa se termine odata cu autostrada asta ca ajungem de risul curcilor cu ea.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce zici cam care din cei doi are dreptate? (Joi, 31 ianuarie 2013, 23:02)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Mitrea a fost ministrul Transporturilor care a semnat contractul cu Bechtel, in 2004. „Este salutar ca Boagiu a taiat contractul. Daca nu taia contractul, plateam mult mai mult, asa ca salut decizia luata de Anca Boagiu”, a afirmat Miron Mitrea. Mai mult, el a afirmat ca PDL s-a descurcat bine in modul in care a gestionat criza.
      9 august 2011
      Dan Sova: "contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, cand s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "intelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.
  • +2 (2 voturi)    
    DINTRE TOATE... (Joi, 31 ianuarie 2013, 19:06)

    schroedinger [utilizator]

    Bucatile de "autostrada" construite in ROU in ultimii 21 de ani, singura care se poate califica dpv calitate este bucata executata de Bechtel.
    Restul magariei cu costurile, n-are rost sa mai discutam! Poate ne ajuta si Mitrea! Si DIP!
  • 0 (0 voturi)    
    baietica (Joi, 31 ianuarie 2013, 22:47)

    revo [utilizator]

    baietica, iti permiti cam multe. Nu uita ca nasul nastase va iesi din inchisoare, curat si uscat, si-ti va fi sef din nou. El a "negociat", incheiat si semnat tratatul cu Bechtel, asa ca ciocu' mic. Este meritul vostru, al PSD, in intregime. Si daca voi credeti ca puteti sa le trantiti usa in nas americanilor, think again.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta e doar o justificare (Vineri, 1 februarie 2013, 13:53)

    semiazas [utilizator]

    pentru o decizie politica. Decizia e de fapt ca daca banii sunt putini mai bine sa ii ia subcontractorii USL pe alte proiecte decat Bechtel; de acord pana aici.
    Costurile reale nu sunt insa cele prezentate, pentru ca din cei 1.3 mld eur cheltuiti, cati sunt pentru lucrari si cati sunt penalitati, sau in general intarzieri din partea statului pentru ca incompetentii din minister sunt numiti politic.
    Iarasi 'conservarea' inseamna ca se renunta la investitia facuta deja pentru ca orice constructor de drumuri iti poate spune ca in 2-3 ani nu mai ramane mare lucru.
    In concluzie la 10 numiti politic puneti unul competent prin concurs si la o decizie din asta de rezilere calculati si banii aruncati pe fereastra.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by