UPDATE ANM: Fenomenul "ploaie care ingheata", produs sambata in unele zone ale tarii si in Bucuresti

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 februarie 2012, 16:52 Actualitate | Esenţial


Freezing rain (Herastrau, 2010)
Foto: Agerpres
Fenomenul "freezing rain" (ploaie care ingheata) s-a produs sambata in unele zone ale tarii si in Bucuresti, a declarat directorul Administratiei Nationale de Meteorologie (ANM), Ion Sandu, citat de Mediafax. Sandu a afirmat ca fenomenul urmeaza sa se instaleze in zone chiar mai extinse decat se estimase initial.

"Freezing rain" se formeaza din cauza ca in straturile inalte ale atmosferei temperaturile cresc, iar la nivelul solului, unde sunt temperaturi sub zero grade, ploaia se transforma imediat in gheata. Astfel, in urma ploii inghetate se formeaza o crusta subtire de gheata.

Sandu a declarat ca "freezing rain" este un fenomen "destul de rar, insa nu total neobisnuit pentru Romania": "Noi nu gresim prognozele. Ne asteptam ca acest lucru sa se intample si a inceput deja sa se intample. Depinde de cantitati (de precipitatii - n.r.) si de temperaturi, insa este posibil sa apara pe o zona mai extinsa decat se estimase initial. Trebuie tinut cont insa ca formarea lui depinde exclusiv de cantitatile de ploaie si de temperaturi".

Mediafax reaminteste ca directorul ANM a declarat recent ca nu este cazul ca populatia sa intre in panica din cauza ninsorii si a viscolului, dar a tinut sa atentioneze asupra momentului in care nisoarea se va transforma in ploaie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6797 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    intr-adevar, fenomenul nu e ceva iesit din comun (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:21)

    sorin [anonim]

    am vazut aceasta depunere de gheata de multe ori. de fapt de cand eram mic, stiam acest fenomen sub numele de polei. in ultima vreme se spune ca e polei daca ingheata apa pe drum (din izvoare, topirea zapezii, ploaie, etc). eu stiam poleiul ca fiind acest fenomen de freezing rain. am vazut de multe ori totul blindat in gheata: de la garduri, copaci, zapada, asflat, masini, tot. depinde intr-adevar de temperatura aerului in apropierea solului si de cantitatea de ploaie.
  • +3 (15 voturi)    
    freezing rain?? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:26)

    t [anonim]

    nu puteati sa-i spuneti direct in româna? "ploaie care ingheata" ce are? e de neînteles? nu e suficient de "cool" pentru jurnalistii & utilizatorii de internet din tara asta? sau pur si simplu e un termen cu vagi aere "taranesti" de sa-ti fie rusine sa zici in public ca se va lasa cu "ploi care ingheata"?
    • +2 (4 voturi)    
      Nici in lb.romana nu ne mai intelegem... (Duminică, 5 februarie 2012, 10:45)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui t

      Aplicatie in loc de cerere, boxul colectiei in loc de cutia colectiei, resort in loc de statiune de odihna, ploaie care ingheata in loc de polei...
    • +1 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Duminică, 5 februarie 2012, 10:52)

      George [anonim] i-a raspuns lui t

      In goana dupa ceva socant, au luat termenul din engleza. Polei a fost dintotdeauna in Romania, acum se prezinta totul ca ceva aproape apocaliptic!
      In ritmul asta, saptamana viitoare vom fi atentionati ca va cadea "snow"-ul peste noi, adica ceva ce nu s-a mai vazut!
    • +2 (2 voturi)    
      exact, freezing rain (Duminică, 5 februarie 2012, 11:11)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui t

      si este naspa frate, daca joci impotriva orcilor si iti dau "freezing rain" trupele tale pierd avantajul dat de leadership +100 la aparare si +200 la moral:)
  • +7 (13 voturi)    
    Romaneste va rog! (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:29)

    Nirolf [anonim]

    Ne lasam invadati de prea multe jargoane,
    "freezing rain" nu e un fenomen nou si sigur ar pute avea si o denumire neaosa romaneasca.
    Daca nu ma insel e "chiciura".
    • +4 (6 voturi)    
      gresesti putin (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:50)

      NU [anonim] i-a raspuns lui Nirolf

      chiciura este condens inghetat pe diverse obiecte, un fel de zapada mica mica de tot. "frizing rein" este de fapt poleiul din copilaria noastra (asa cum zicea cineva mai sus)
      • +1 (1 vot)    
        Cine naiba da minusuri la o definitie corecta ?! (Duminică, 5 februarie 2012, 10:35)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui NU

        Probabil cei care, desi stau in fata unui calculator si comenteaza, n-au auzit de motoare de cautare ("Goagle") si sunt "contra" din principiu, in loc sa caute informatia corecta.
    • +7 (9 voturi)    
      NU, NU E CHICIURA (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:56)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Nirolf

      dar e bine ca protestati impotriva abuzului de englezisme. Pentru ziaristii-parasutisti totul trebuie sa sune cit mai misterios-apocaliptic de unde si denumirile straine (fac parte din reteta). Pe de alta parte nu stiu de unde rasar tot soiul de indivizi care par a fi trait intr-un acvariu necunoscind nimic din cele mai banale si naturale fenomene. Intr-o tara plina de sate toti se dau nascuti in virful unui zgirie-nori de unde nu au coborit niciodata. Inca putin si or sa se mire ca vacile nu sint violete.
    • 0 (2 voturi)    
      nu e chiciura (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 18:21)

      george [anonim] i-a raspuns lui Nirolf

      chiciura e ceva intre ploaie si ninsoare. "Freezing Rain" este ploaie cu gheaza. E un fenomen obisnuit in Canada pe care nu l-am vazut niciodata in Romania pana acum. E al naibii de nasol. Daca dureaza mai mult de o ora iti imbraca masina in gheata de nu poti sa o mai descui. Chiar si dupa 5 minute de 'freezing rain' ai de raschetat la masina ca sa curati gheata
      • -2 (4 voturi)    
        am vazut de multe ori chiciura (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 22:20)

        manuel [anonim] i-a raspuns lui george

        in romania. asa este cum o descrii tu, doar ca se numeste chiciura (ploaie cu gheata, in engleza nu vreau sa scriu pentru ca eu stiu de chiciura)
    • -1 (3 voturi)    
      bravo prietene (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 22:16)

      manuel [anonim] i-a raspuns lui Nirolf

      in sfarsit mai sunrt si oameni cu cap.
      pana acum nu am auzit de aberatia aia englezeasca in romania.
      dar la noi, intr-adevar e CHICIURA.
  • 0 (4 voturi)    
    freezing rain = polei (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:42)

    sorin [anonim]

    va ziceam si mai sus ca asa stiam ca denumirea romaneasca e polei. am verificat si asa zice si dexul: http://dexonline.ro/definitie/polei
    • +1 (3 voturi)    
      asa e la noi (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:42)

      hermes [anonim] i-a raspuns lui sorin

      termenul insa e din engleza, iar fenomenul se intampla frecvent in Canada. La ei poleiul e "black ice" si nu apare neaparat dupa "freezing rain".
  • +3 (3 voturi)    
    Baiatul asta este obsedat. (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:52)

    belzebut [anonim]

    De 4 zile ne ameninta cu acest fenomen si nici de data asta nu spune unde s-a produs.
    De ce nu i-ai instalat fotografia fatalaului cu parul vopsit ,ca doar acesta este motivul interventiilor repetate pe linga fatucile slabe de minte din presa.
    Aceste comunicate incep sa fie ridicole ca si stirile tv.in care reporterul sugera unui locuitor din Sulina
    sa spuna ca nu a putut circula iar cetateanul spunea ca a fost si mai rau in alte ierni.
    Maine-poimaine Sandu o sa anunte ca noaptea este un fenomen bizar.
    Haloimis!
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 19:43)

    Adrian [anonim]

    puteam sa pariez ca l-a scris A.N. :)
  • +2 (4 voturi)    
    mazariche (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 21:45)

    ion [anonim]

    Hai, bre, nu va mai omorati cu atatea englezisme, a plouat cu gheata de cand e lumea, adica mazariche.
    • +4 (4 voturi)    
      NU NU NU (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 22:27)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Mazarichea este o ninsoare cu graunte de gheata in loc de fulgi.
  • +3 (5 voturi)    
    freezing rain :)) (Duminică, 5 februarie 2012, 2:29)

    Trabucodonosor [utilizator]

    Când eram copil, freezing rain-ul ăsta se numea "polei" toată ziua. Frizing rain frizează ridicolul :D
    • 0 (0 voturi)    
      aiurea (Duminică, 5 februarie 2012, 22:41)

      Vlad C [anonim] i-a raspuns lui Trabucodonosor

      Poleiul ala se cheama black ice. Pentru freezing rain nu exista echivalent in limba romana.
  • 0 (0 voturi)    
    dictionar meteo (Duminică, 5 februarie 2012, 14:20)

    dd [anonim]

    ca sa nu va mai aberati aveti diverse definitii meteo la adresa de mai jos:
    http://www.meteo.md/glossaryr.doc
  • +1 (1 vot)    
    dA (Duminică, 5 februarie 2012, 16:43)

    Babilou [utilizator]

    Se face o confuzie.
    Poleiul e startul de gheata de pe sol, copaci etc. Freezing rain e fenomenul ce il produce.
    El consta in ploaie ce ingheata la contactul cu solul sau alte obiecte. E mai complicat, dar in principiu consta in topirea fulgilor de zapada/cristalelor de gheata la trecerea printr-un strat de aer cald si apoi ramanera lor in stare lichida la trecerea printr-un alt strat de aer rece situat la nivelul solului. Apa poate ramane lichida pana la -39 grd C in caz ca nu exista centre de cristalizare (nu e eroare, -39 grd C !). Fenomenul se numeste undercooling (sau subracire). La contactul cu solul etc. ingheata instantaneu.
    Daca stratul de aer rece de deasupra solului e totusi mai gros, picaturile de ploaie vor ingheta totusi dans nastere la "picaturi inghetate", deci nu fulgi de nea. Aici in Montreal e frecventa, chiar sap. trecuta am avut asa ceva (pluie vergalcante = freezing rain).
    Acest tip de ploaie e periculos deoarece poate produce, dincolo de banalele cazaturi, ruperea de copaci, de linii de curent, derapaj auto sau....masini glazurate in care nu mai poti intra deoarece usile sunt inghetate.
    Daca vreti sa vedeti asa ceva in fiecare an, veniti in ian- febr aici in Montreal.
  • 0 (0 voturi)    
    Fotografii inedite (Marţi, 7 februarie 2012, 22:53)

    Analisa [anonim]

    Fotografii inedite cu fenomenul freezing rain pe acest blog:
    http://lumeaposibila.wordpress.com/2012/02/07/freezing-rain/
  • 0 (0 voturi)    
    meteo (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 20:17)

    Constantin [anonim]

    Se mai numeste ploaie inghetata,fenomen rar,dar si periculos pentru soferii si oameni!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by