Asociaţii de elevi şi ONG-uri cer și președintelui ca anul şcolar viitor să înceapă la 1 septembrie, mărirea numărului de zile ale unui an şcolar şi vacanţe mai scurte: Vacanţele lungi afectează major copiii

de DP     HotNews.ro
Vineri, 9 aprilie 2021, 8:14 Actualitate | Educatie


Clasa cu distantare intre elevi
Foto: Cecilia Fabiano/ Lapresse/ Profimedia Images
Societatea civilă solicită liderilor politici o soluţie pentru garantarea unui număr minim de zile de şcoală într-un an calendaristic, respectiv măsuri concrete pentru ca România să nu mai aibă cel mai comprimat an şcolar din Uniunea Europeană, potrivit unui apel iniţiat de Societatea Academică Română şi semnat de asociaţii ale elevilor din mai multe multe judeţe şi de ONG-uri şi adresat președintelui României. Asociaţiile reiau solicitarea din 31 martie ca anul şcolar să aibă un număr mediu de zile echivalent cu cel din primele 10% ţări în topul testărilor PISA, începerea cursurilor la 1 septembrie 2021 în următorul an şcolar şi vacanţe mai scurte, ritmice, periodice, în timpul anului şcolar, considerând că vacanţele lungi afectează major copiii şi nivelul la care ei revin în şcoală.


”Dreptul la educaţie este un drept garantat de Constituţia României, dar şi de Convenţia privind drepturile copilului. An de an, structura anului şcolar este dezbătută la nivelul Ministerului Educaţiei, fapt care generează, la nivelul opiniei publice, nenumărate neînţelegeri: vrem vacanţă mai lungă pentru a salva economia pe timp estival, elevii nu pot merge la şcoală vara, pentru că unităţile de învăţământ preuniversitar nu sunt dotate cu sisteme performante de aerisire, aer condiţionat, elevii nu pot merge la şcoală iarna, pentru că unităţile de învăţământ preuniversitar nu sunt dotate cu calorifere şi aparate de încălzire. În tot acest peisaj, elevii sunt cei mai dezavantajaţi, în toată această dezbatere, interesul superior al copilului (respectarea dreptului la educaţie de calitate) pare a fi subordonat altor interese. Cum facem ca elevii să beneficieze de mai multă şcoală, de mai multă cunoaştere, de acces extins la ştiinţă şi alfabetizare? Este un răspuns la care guvernanţii au ezitat, ani la rând, să ne ofere răspunsuri punctuale”, afirmă organizaţiile semnatare, reunite în Coaliţia ”Mai multă şcoală pentru copiii României”, potrivit News.ro.

Acestea invocă un Raport referitor la programul şcolar în Europa, din care rezultă că România este una dintre cele 3 ţări europene care au cele mai puţine zile de şcoală din Europa: în jur de 165, la fel ca Malta şi Albania,. Conform aceluiaşi raport, realizat de Agenţia Executivă pentru Educaţie a Comisiei Europene (EACEA/Eurydice), analiza făcută pe anul şcolar în curs arată că la polul opus se află Danemarca şi Italia, cu 200 de zile de şcoală, iar jumătate din ţările/regiunile europene au între 170-180 de zile şi în alte 17 ţări/regiuni, zilele de şcoală variază între 181 – 190.

”Într-un an şcolar având doar 33-34 de săptămâni, programa şcolară trebuie parcursă într-un ritm dinamic, de multe ori actul educaţional devenind unul fuşerit (competenţele ajung să fie achiziţionate artificial, doar ca să fie bifate într-o condică sau raport). Astfel, elevii şi profesorii ajung să se plângă de curriculum încărcat. Totuşi, cum se face că, deşi încărcată, programa nu livrează pentru copiii României? Analfabetismul funcţional este la apogeu (aproximativ 44%), la testarea PISA 2018, România obţinând cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani. O acţiune urgentă în vederea garantării numărului minim de zile de şcoală într-un an calendaristic se impune pentru a asigura un proces educaţional care să urmeze principiile echităţii şi calităţii.
Dezbaterea din aceste zile, în care ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a decis modificarea structurii anului şcolar astfel încât vacanţa de primăvară să fie prelungită (peste o lună de vacanţă ,,COVID-19”) nu a făcut decât să scoată la iveală una dintre marile probleme ale sistemului de învăţământ: în România, dreptul la educaţie s-a transformat într-un drept la vacanţă”, susţin membrii Coaliţiei ”Mai multă şcoală pentru copiii României”.

REVENDICĂRILE MEMBRILOR COALIŢIEI

  • Iniţierea unui proiect legislativ, reprezentat de un amendament la Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, prin care să se reglementeze un număr minim de zile de şcoală într-un an calendaristic, mai mare decât 165 (cât avem în acest an şcolar), un număr obţinut în baza unui algoritm de calcul stabilit de experţi educaţionali. O propunere în acest sens este media nr. zilelor de şcoală din primele 10% ţări în topul testărilor PISA;
  • Asumarea unor măsuri concrete acum pentru ca România să nu mai aibă cel mai scurt an şcolar din Uniunea Europeană şi plasarea acestor soluţii pe un loc fruntaş în dezbaterea parlamentară şi în comunicarea dumneavoastră publică;
  • Extinderea actualului program de educaţie remedială pentru ca acesta să poată să fie continuat şi pe perioada vacanţei de vară, mai ales în mediul rural, unde nevoia de acces la educaţie este certă. Activităţile remediale, găzduite de şcoli, să poată fi organizate şi cu sprijinul voluntarilor şi/sau al organizaţiilor neguvernamentale;
  • Începerea cursurilor pentru anul şcolar 2021-2022 pe 1 septembrie 2021, în vederea recuperării decalajelor în învăţare şi a ameliorării efectelor negative cauzate de închiderea repetată a şcolilor;
  • Vacanţele lungi afectează major copiii şi nivelul la care ei revin în şcoală. Vacanţe mai scurte, ritmice, periodice, în timpul anului şcolar, pot contribui la consolidarea învăţării, a progreselor realizate de copii şi pot fi spaţii de odihnă, reflexie, planificare pentru profesori;
  • În acelaşi timp, nu doar numărul de zile este important, ci şi structura fiecărei zile, câte ore durează procesul didactic, dacă elevii au acces la pauze mari, la activităţi sportive, în aer liber, la masă caldă (de aceea primarii ar trebui să se implice mai mult în administrarea şcolilor şi să dea dovadă de responsabilitate. Şi, mai ales, este important ce şi cum învaţă elevii în zilele respective, pentru că mai multe zile nu înseamnă automat rezultate mai bune. Ca urmare, este necesară prioritizarea formării cadrelor didactice, deoarece resursele umane sunt definitorii pentru calitatea educaţie. Solicităm crearea de spaţiu în structura anului şcolar, dedicat planificării, formării, reflecţiei şi învăţării pentru cadrele didactice. Ar fi de dorit ca inclusiv normele cadrelor didactice să includă timp pentru formare, precum şi pentru colaborarea cu colegii din şcoală în vederea îmbunătăţirii procesului de învăţare, în interesul elevilor.
  • Elevii din învăţământul profesional, tehnologic să nu mai fie discriminaţi prin faptul că pentru ei anul şcolar este mai lung. Este necesar ca perioada lor de practică să fie parte din anul şcolar valabil pentru toţi ceilalţi liceeni, pornind de la principiul că învăţământul tehnic şi profesional ar trebui să fie mai aplicat şi mai puţin teoretic (mai ales în perspectiva aplicării unor noi planuri cadru pentru liceu);
  • Fiecare partid din România să solicite primarilor săi să aloce, în bugetul local începând cu anul 2021, fonduri suplimentare pentru sectorul de învăţământ, prin finanţarea complementară, astfel încât, logistic vorbind, să nu existe niciun obstacol în vederea organizării orelor de educaţie remedială în şcoli, inclusiv pe timpul verii (fonduri pentru materiale igienico-sanitare, dezinfectanţi, reparaţii capitale şi investiţii în baza materială a şcolilor);
  • Instruirea primarilor din partidele dumneavoastră în vederea accesării fondurilor europene pentru şcoli şi pentru copiii din România (masă caldă în şcoli, unităţi de învăţământ preuniversitar cu program prelungit, afterschool generalizat, cluburi şi palate ale copiilor în care să se desfăşoare orele de educaţie remedială şi activităţi extraşcolare, biblioteci şcolare moderne).

”Viitorul educaţiei ne priveşte pe toţi. Timp de peste un an de zile, aproape un milion de copii ai României au fost privaţi de dreptul la educaţie, neavând acces la educaţie online, iar situaţia epidemiologică nu a facilitat accesul la educaţie de calitate pentru prea mult timp, aspect care a favorizat accentuarea unor decalaje deja existente între elevii din mediul rural şi cei din mediul urban - apreciem că efectele ne vor afecta la nivel societal, dacă nu luăm măsuri urgente acum. Dacă aceste măsuri nu sunt asumate ferm şi transpartinic, inacţiunea va afecta toate domeniile societăţii, făcând dezvoltarea României şi creşterea calităţii vieţii un deziderat imposibil de atins, independent de culoarea politică a celor care guvernează sau vor guverna ţara”, conchid semnatarii apelului.

Iniţiator este Societatea Academică din România, iar semnatarii sunt: Asociaţiile Elevilor din Constanţa, Bucureşti şi Ilfov, Bacău, Mureş, Maramureş, Asociaţia Vâlceană a Elevilor, Roma Education Fund, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, Federaţia Coaliţia pentru Educaţie, Organizaţia Salvaţi Copiii România, World Vision România, Asociaţia Şcolilor Particulare, Fundaţia Hope and Homes for Children România.

Apelul este adresat Guvernului şi Parlamentul României, în atenţia: premierului Florin Vasile Cîţu, vicepremierului României, co-preşedintelui Alianţei USRPLUS, Dan Barna, vicepremierului României, preşedintelui UDMR, Hunor Kelemen, preşedintelui Camerei Deputaţilor şi al Partidului Naţional Liberal, Ludovic Orban, co-preşedintelui USRPLUS, europarlamentarul Dacian Cioloş, preşedintelui Partidului Social Democrat, Marcel Ciolacu, ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, preşedintei Comisiei de învăţământ, tineret şi sport din Senatul României, Monica Anisie, preşedintei Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor, Natalia Intotero.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6635 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    Cantitate vs calitate (Vineri, 9 aprilie 2021, 8:42)

    Remarque [utilizator]

    Sa adaugam, sa prelungim, sa facem in plus, etc.
    Nu mai bine incepeti cu o curatenie in propria ograda? Scoateti tot balastul din programa scolara, pe care il caram de generatii intregi, in detrimentul copiilor. Parintii constata ca multe exercitii si propozitii din manualele scolare "erau si pe vremea mea", iar asta spune multe.

    Revizuiti tot ce exista in momentul de fata, stabiliti materii pentru viitor, introduceti ore de laborator pe bune, faceti orele de stiinte aplicabile, lucrati la proiecte, invatati copiii sa colaboreze, nu sa concureze la memorat.

    Si dupa aceea mai stam de vorba.
    A, si inca ceva, puneti proiectul acesta (if ever) in dezbatere publica, asociatiile obscure nu reprezinta nici majoritatea elevilor, nici a profesorilor, ci grupuri stramte cu interese obscure, influentabile.
    • +3 (7 voturi)    
      ... (Vineri, 9 aprilie 2021, 9:21)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      Asociatiile-fantoma de parinti si elevi au fost intotdeauna uneltele ministerului pentru a justifica diverse hotarari. Cu ajutorul prietenilor din presa. Cum era campania agresiva de anul trecut sa nu se mai dea bac-ul ca e pandemie. Sa dam bac la toata lumea pe baza mediei.
    • +1 (1 vot)    
      Revizuire (Vineri, 9 aprilie 2021, 11:55)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      Nu mai bine revizuim la zero si nu se mai face scoala?!

      Chiar credeti ca toate sistemele de invatamant performante, cu rezultate bune la testarile internationale fac scoala degeaba?!

      Invatamantul gimnazial in special este unul general, respectiv inveti din toate si cat mai mult ca sa ai de unde te specializa mai tarziu....
  • +4 (10 voturi)    
    ... (Vineri, 9 aprilie 2021, 8:57)

    tirolez [utilizator]

    Dar stiu ca ii promovati pe astia. Va sunt prieteni?
    Daca aveau cu adevarat interesul elevilor in minte, aceste asociatii fantoma cu nume pompos ar fi trebuit sa insiste sa fie aplicata legea care permite aerisirea programei si micsorarea numarului de ore, micsorarea numarului de elevi in clasa si sa aiba elevii de a 9-a manuale anul viitor.
    N-a sarit nimeni cand a zis cimpeanu ca nu e nicio problema ca nu vor avea, ce mare lucru e un manual. In schimb pe Anisie si predecesorii presa i-a tocat de dimineata pana seara pe tema asta. Are protectie speciala cimpeanu?
    Nici macar rusii n-au reusit sa schimbe inceperea anului scolar la 1 septembrie(ca la ei) desi au facut presiuni) in anii 50. In plus, elevii mai mari(cl 5+) au mai putine zile de scoala, ca nu au vacanta din octombrie, dar nu se specifica.
    • +4 (6 voturi)    
      Corect (Vineri, 9 aprilie 2021, 9:32)

      George21 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Aceste asociatii impreuna cu parintii ar trebui sa vada radacina problemelor care desigur ca nu este legata de durata vacantelor.Avem programa incarcata,numar mare de elevi in clase,numar de materii prea mare cu ore prea multe,lipsa investitiilor pentru copii defavorizati,si multe altele
      • +1 (1 vot)    
        Nu (Vineri, 9 aprilie 2021, 11:57)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui George21

        programa este prea incarcata ca sunt prea putine ore de scoala. programa este similara cu cea din Germania sau UK la nivelul cunostintelor si materiilor facute, numai ca in aceste tari vacanta de vara se ia prin iulie, iar scoala reincepe la 1 septembrie
  • -3 (7 voturi)    
    Dar si cu vaccinare obligatorie! (Vineri, 9 aprilie 2021, 9:05)

    Miky60 [utilizator]

    .*.

    Da, insa cu obligativitatea ca toti elevii sa se vaccineze! Si parintii si rudele lor si toti cu care mai stau in case! Doar asa, cu dovezile de vaccinare ale tuturor din casa in care stau sa poata veni la scoala!

    Ori credem in medicina si stiinta ori credem in ceea ce spun sosoaca, garcea, aur sau psd si propaganda lor chinezo-ruseasca!

    .*.
  • 0 (2 voturi)    
    altfel (Vineri, 9 aprilie 2021, 9:15)

    aditza_1967 [utilizator]

    adica se cere sa ajungem de la 165 la 170 de zile?
    Pai ar fi simplu: sa elimina scoala altfel, iar activitatile sa s ef aca in w-enduri.
    manuale?
    PAi ei nu sunt in stare sa le bage pe edu.ro ca linkuri, macar sa le pti descarca de aclo, si unde se pot si modifica foarte repede. Dar, unii trebuie sa cistige bani din tiparire
  • +3 (5 voturi)    
    Pe cine reprezinta de fapt aceste paravane, cit %? (Vineri, 9 aprilie 2021, 11:28)

    D-or [utilizator]

    Cu trei elevi pui de o asociatie si ai tupeul sa te declari reprezentant al elevilor in general, din Romania, Europa, Cosmos.

    Cu ce drept vorbesc aceste asociatii in numele meu, parinte fiind?
    Ar merita date in judecata fumigenele astea.
    • +1 (1 vot)    
      Problema nu e la aceste asociatii (Vineri, 9 aprilie 2021, 15:56)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      ci la presa care inghite pe nemestecate toate aberatiile debitate de acesti "reprezentanti ai poporului".
  • +1 (3 voturi)    
    Data de 15 septembrie, traditionala, ii deranjeaza (Vineri, 9 aprilie 2021, 11:35)

    D-or [utilizator]

    pe ei.
    Asta e miza lor. Oricare alta data ar fi buna, numai 15 septembrie, nu.

    Cer Patriarhiei sa o treaca in calendarul bisericesc, ca zi sfinta, avind in vedere ca primele scoli erau organizate de bisericile din sate, iar primii invatatori erau de fapt preotii si dascalii.

    Au fost zeci si sute de reforme ale invatamintului dupa '89. Niciuna nu a condus la rezultate mai bune, dimpotriva.

    Vin toti absolventii de scoli pe bani (de aici sau de afara, tot aia, banii nu inlocuiesc inteligenta nicaieri) sa ne impuna reguli nascute din mintea lor putina.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 9 aprilie 2021, 11:51)

    plount [utilizator]

    Vreau sa vad si eu copiii aia care vor vacante mai mici.

    Cand nu poti avea discutii despre probleme serioase, incepi sa inventezi rahaturi pt. a sacai parti ale populatiei. N-am crezit ca-l voi regreta vreodata pe Orban, dar fata de ce-i acum, guvernul lui era un monstru de ratiune.
  • 0 (2 voturi)    
    ca de obicei (Vineri, 9 aprilie 2021, 14:02)

    martel55 [utilizator]

    punem caruta inaintea boilor...cerelevanta are numarul de zile de scoala? scoala e vazuta ca un loc unde sa tirmiti copii de acasa? normala r fi sa se stabileasca intati ce trbeuie sa invete copiii in socala, si apoi de cate zile e nevoie pentru asta...noi insa se pare ca vrem doar sa fasim solutii sa tinem copiii cat mai mult in scoli, ca aiba parintii timp de slugareala pe ogoarele patriei, si evenutal sa ii coste mai ieftin ca dau mai putin la after....
  • +1 (3 voturi)    
    asociatiile astea nu ma reprezinta (Vineri, 9 aprilie 2021, 16:00)

    cetateana [utilizator]

    Habar n-am cine is astia dar nu i-am votat si nu ma reprezinta nici pe mine si nici pe copilul meu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by