Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare

de Iulia Roșca     HotNews.ro
Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:41 Actualitate | Educatie


Pregatiri scoala
Foto: Agerpres / Digi 24
Peste 120.000 de angajați din învățământ care intră în contact direct cu elevii vor avea prioritate la vaccinare înainte de 8 februarie, când urmează ca școlile să înceapă fizic, a anunțat miercuri ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, adăugând ulterior că mizează pe colaborarea cu coordonatorul campaniei de vaccinare pentru a găsi o soluție în acest sens. Între timp însă, profesorii care doresc să se vaccineze nu reușesc să se programeze pe platformă, iar cei care reușesc, găsesc cel mai des locuri în martie (prima doză), au precizat liderii sindicali din învățământ pentru HotNews.ro, care spun că așteaptă o „soluție” de la Guvern. Iulian Cristache, președintele Federației Asociațiilor de Părinți, a afirmat că „este o contradicție între ce se întâmplă la nivel societal - arătăm înspre ei că nu vor să se vaccineze, însă când vor să se vaccineze nu au posibilitatea”.
  • Vezi în text experiența concretă a două învățătoare din București care nu au reușit încă să se programeze la vaccin
Ce spun sindicatele

„Treaba este delicată. Ce este îmbucurător este faptul că, dacă acum câteva zile procentul celor care doreau să se vaccineze era undeva la 50 la sută, din informațiile pe care le avem acest procent a crescut semnificativ. Acum oamenii chiar vor să se vaccineze, numai că surpriza lor este asta - nu pot să se înscrie, sau se pot înscrie peste o lună jumătate sau două, și sunt unii cărora le este teamă să meargă la școală dacă nu se vaccinează,” a declarat pentru HotNews.ro Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI).

„Trebuie găsită o soluție la nivel de guvern pentru că toată lumea a clamat pe bună dreptate - ce facem, copiii au stat atât timp acasă. Acum guvernul trebuie să găsească o soluție, să facă efortul astfel încât profesorii să fie vaccinați. Un profesor va veni în contact zilnic cu peste 100 de elevi și riscul este destul de mare. Este chiar o cerința publică a FSLI că guvernul sa facă efortul de a achiziționa mai multe doze de vaccin. Ar fi regretabil să vedem că unii nu vor merge la școală de teamă - și nu pot fi acuzați de nimic - și guvernul să nu le poată pune la dispoziție vaccinul. Mai sunt 2 săptămâni practic (până la începerea școlii - n.r.), cu o săptămâna înainte ar fi perfect dacă s-ar găsi o variantă de suplimentare,” a mai spus acesta.

Și președintele Federației „Spiru Haret” admite că mesajul autorităților „a fost puțin confuz” în privința prioritizării cadrelor didactice.

„Programările pe care au reușit să le facă unitățile de învățământ sunt în mare parte în lunile martie și aprilie, trebuie ca lucrurile să fie urgentate și identificate soluții cât mai rapid cu putință. Nu depinde de noi, sunt decizii pe care le iau cei care se ocupă de campania de vaccinare. Trebuie să recunosc că mesajul lor a fost puțin confuz, pentru că dacă în prima fază se spunea că personalul din invatamant este vital și vor avea prioritate, ulterior s-a venit cu o altă declarație, că nu există o campanie de vaccinare a cadrelor didactice, ele intră în etapa a doua alături de celelalte categorii. Dar eu cred că ne dorim cu toții același lucru - ca școala să înceapă și să fie un mediu sigur”, a precizat Marius Nistor, președintele „Spiru Haret”, pentru HotNews.ro.

„Totul va depinde până la urmă de dozele de vaccin care vor fi livrate. Categoric suntem de acord cu ce își dorește ministrul Educației, am cerut și noi același lucru, că ar trebui să existe o prioritizare a cadrelor didactice. Suntem o categorie care va intra în prima linie și ne dorim ca școala să fie un mediu sigur”, a mai spus el.

Două învățătoare din București care doresc să se vaccineze au povestit pentru HotNews.ro că nu au reușit să se programeze nici individual, nici prin intermediul școlii și că petrec ore întregi pe platformă, iar colegii care au reușit zilele acestea au prima doza programată abia pentru luna martie, întrucât în februarie nu mai sunt locuri.

Ambele au recunoscut că le este teamă să meargă la școală fără să fi făcut vaccinul.

„De la școală tot am încercat și sistemul s-a blocat de câteva ori. Ni s-a spus să încercăm și individual, am încercat aseară dar din câte am înțeles se găsesc locuri pentru vaccinare, dar nu găsești și nu pentru rapel și atunci nu îți dă voie sistemul. Sunt pe listă și la soțul meu, încercăm prin mai multe căi. Am câteva colege care au reușit, pentru că noi chiar ne dorim să facem vaccinul, au găsit de dimineață, apoi probabil se aglomerează și nu mai merge sistemul.

Teamă imi este, dar de mers (la școală - n.r.) merg. Dar ar fi o măsură în plus de siguranță. Mi se pare foarte important să începem școala. Eu vreau să mă vaccinez, respect tot ce este de respectat”, a declart pentru HotNews.ro Domnica Boboc, învățătoare la Școala gimnazială 149.

La rândul său, Coziana Zaharia, învățătoare la Școala gimnazială „Ionel Teodoreanu” din Capitală,a povestit că s-a îmbolnăvit de COVID-19 în luna septembrie, la o săptămână după începerea școlii, iar acum încearcă de trei zile să se programeze.

„Nu am reușit nici măcar să mă programez. Încercarea mea este de vreo trei zile, dimineață am vorbit cu colegi de-ai mei care îmi spuneau că au petrecut vreo 6 ore, un coleg îmi spunea că a stat până la 2 noaptea, ajunsese la pasul de rapel și nu i se permitea să meargă mai departe. Și cam asta e realitatea, si de asta ne cam plângem cu toții cei care ne-am declarat disonbilitatea pentru vaccin. Pentru că ne dăm seama că mai sunt 2 săptămâni până la începerea școlii și că în modul ăsta destul de lent mare parte din noi vom ajunge pe 8 februarie să fim nevaccinați, ceea ce nu ne dorim”, a declarat aceasta.

Zaharia ar dori de asemenea o implicare mai mare a sindicatelor din învățământ.

„Nu știu ce înseamna a prioritiza. Atunci când pui la dispoziție platforma pentru toate categoriile fără să selectezi, fără să implici de exemplu sindicatele. Eu văd în momentul ăsta sindicatele inactive. Măcar cu lucrul ăsta să se ocupe în aceasta perioadă. Îmi închipui că DSP este ocupat, noi ne-am trimis totuși datele, cei care ne dorim să fim vaccinați, după ce am completat un formular în ne-am dat acordul, ne-am dat și datele. Aceste date există de o săptămâna, în fiecare instituție de învățământ, inspectorat. De ce nu au fost trimise către cineva, nu știu cine. Dar trebuie să existe un centru care să se ocupe de aceste prioritizări. Noi nevaccinați ajungând la școala intrăm în contact cu copiii, care intră în contact cu parintii,cu bunicii. Practic suntem niște vectori, niște transmițători”.

Aceasta a povestit că era „inuman” pentru reprezentantul școlii să se ocupe de toate programările în condițiile problemelor cu blocajul platformei și că soluția ar fi fost ca pentru cadrele didactice să nu mai fie necesară această platformă.

„Inițial așa s-a încercat, prin școală, acum 4 zile. Este inuman și pentru omul ăla care se ocupă de această problemă. Și eu as ceda dacă aș fi în postura asta. Suntem totuși 50 și ceva, dintre care 30 ne-am declarat disponibilitatea pentru vaccin. Dar dacă eu stau de 3 zile pentru mine si soțul meu, vă închipuiți că pentru 30 este dificil. Și atunci, discutând pe grupurile noastre ne-am luat această responsabilitate și am zis că ne descurcăm individual.

Platforma e blocată, aici de fapt e problema. Noi trebuia să trecem de pasul platformă, odata ce tu ai adunat deja niște date clare, cu CNP, pentru că îmi trebuie inregistrarea pe platformă? Pentru că centre există. Aș fi vrut să văd sincer sindicatele mult mai active. Puteau da o mână de ajutor, noi 90% dintre cadrele didactice suntem plătitoare de taxe către sindicat.„

„Am o colegă care a reușit ieri și care este programată pentru 21 martie. Or eu dacă aș reuși peste câteva zile aș fi programată în mai. Vă spun sincer că nu îmi convine. Eu am trecut prin episodul COVID fix la o săptămână după ce a început școala în septembrie și nu mi-a fost ușor. Nu mă pot duce în aceleași situatii de risc, lejer, și cu gândul că va fi bine”, a mai spus aceasta.

Cristache, Federația Asociațiilor de Părinți: „Arătăm înspre ei că nu vor să se vaccineze, însă când vor să se vaccineze nu au posibilitatea”

„Aici este o greșeală la nivel de ministerul Sănătății și de Guvern. Dacă vrei să prioritizezi pe cineva, te duci și îl ajuți în unitatea de învățământ. De ce să stai să te chinui pe acea platformă atâta timp, când tu vrei să prioritizezi și arăți un pic înspre profesori că nu vor să se vaccineze - sub 50% în preuniversitar și undeva la peste 60% în universitar. De ce îți mai pui întrebarea asta când tu nu ești în stare să le asiguri vaccinurile necesare și să le înlesnești treaba asta. Îi văd pe rețelele de socializare, sunt săracii disperați. Sunt din București și au găsit pe la Fetești, alții pe la Ploiești. De ce bătaia asta de joc? Dacă sunt prioritari trebuia foarte frumos pe baza listelor pe care le au ori să vină într-o săptămână în centrele pe care le au - și spuneau, alegea câte o săptămână pentru fiecare facultate și pentru fiecare categorie de profesori din școlile respective. Este o dezorganizare tipic nouă românilor”, a declarat pentru HotNews.ro Iulian Cristache, președintele Federației Asociațiilor de Părinți.

„Eu nu o să arăt niciodată înspre profesori că nu vor să se vaccineze. Este o contradicție între ce se întâmplă la nivel societal - arătăm înspre ei că nu vor să se vaccineze, însă când vor să se vaccineze nu au posibilitatea. Este ceva de noaptea minții. Modul în care au organizat această vaccinare la nivelul profesorilor este deficitară”, a continuat el.

Întrebat dacă există riscul ca unii părinți să protesteze în cazul în care la clasă vor veni cadre didactice nevaccinate, acesta a răspuns: „Trăim într-o țară liberă și noi părinții provenim din categorii diferite socio-profesionale. Nu ai cum să gândești uniform din punct de vedere al părinților, eu dacă voi spune lucrul ăsta acum voi fi înjurat de cealaltă parte. Eu vă spun sincer - sigur că te simți mai confortabil când știi că îți duci copilul într-o unitate unde în procent major acei profesori sunt vaccinați. Categoric. Eu nu pot să îl oblig. Dacă profesorul nu este conștient de riscul la care este supus interacționând cu sute de elevi în fiecare zi, atunci cum pot să oblig un astfel de om care nu se protejează pe el? Scandaluri sunt oricum de acum, și cu începutul școlii unii pro unii contra, și cu vaccinarea în masă. Au venit propuneri pentru testări rapide și deja spun „cum să-mi testeze mie copilul”. Noi suntem o societate foarte dificilă, suntem „Gică Contra”. Avantajele unui vaccin sunt clare. Cei care refuză să meargă la școală nu vor să trimită copiii pentru că este COVID și nu se vor putea respecta normele și se vor infecta. Nu vreau să arăt numai către profesori. Aici e vorba de un efort comun, și noi trebuie să ne vaccinăm”.


Contactat joi seară de HotNews pentru a explica cum anume vor fi prioritizate aceste cadre didactice, atât timp cât locurile pentru programările deschise până în 6 februarie s-au epuizat în București și în majoritatea județelor încă de acum câteva zile, iar această categorie de personal nu este prioritizată în platforma de vaccinări, ministrul Educației a spus că mizează pe buna colaborare cu medicul Valeriu Gheorghiță, pentru a găsi o soluție.
  • "Mizez pe colaborarea cu Valeriu Gheorghiță și pe faptul că va găsi o soluție să suplimenteze numărul de doze și numărul de locuri din perspectivă logistică. Mizez pe colaborarea cu coordonatorul campaniei de vaccinare, care sunt convins că va identifica o soluție cât mai rapid, fără să fie afectați cei din educație programați până acum", a declarat pentru HotNews.ro Sorin Cîmpeanu.
El spune că a primit asigurări că personalul din învățământ "va fi vaccinat cât se poate de repede" și că va începe vaccinarea prioritară a cadrelor didactice, fără să aibă însă un termen.

Răspunzând unei întrebări, ministrul a spus că nu există la acest moment date legate de numărul cadrelor didactice care s-au putut programa pentru vaccinarea împotriva COVID.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


8759 vizualizari

  • +2 (26 voturi)    
    ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:47)

    tirolez [utilizator]

    In sfarsit s-au mai trezit, ca parea un consens national sa se deschida scolile indiferent cati copii erau indesati in cladire. Nu ca i-ar pasa lui Campeanu.
    • +2 (12 voturi)    
      La 2-3 saptamani de la vaccinare infectiile = 7.2% (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 1:07)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Nu cred ca vaccinarea este o urgență așa mare deoarece în Israel statistica arată că 7.2% din cei testați între ziua a 15-a și a 21-a de la prima doză au fost detectati cu Covid-19.

      - 189,199 vaccinați testați în total din care 12,400 găsiți infectați, adică 6.6%.

      - 100,000 vaccinați de maxim 1 săptămână testați din care 5,348 găsiți infectați, adică 5.4%.

      - 67,000 vaccinați aflați între a opta și a 14-a zi de la prima doză testați din care 5,585 găsiți infectați, adică 8.3%.

      - 20,000 vaccinați aflați între ziua a 15-a și a 21-a de la prima doză testați din care 1,410 găsiți infectați, adică 7.2%.

      - 3,199 vaccinați aflați între ziua a 22-a și a 28-a de la prima doză testați din care 84 găsiți infectați, adică 2.6%.

      Sursa:
      https://www.haaretz.com/israel-news/thousands-of-israelis-tested-positive-for-coronavirus-after-first-vaccine-shot-1.9462478
      • 0 (4 voturi)    
        De asta se fac doua doze (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:00)

        Akarui [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Normal ca e o urgenta, pentru ca nu pot sa faci a doua doza care ofera protectia foarte mare, pana nu o faci pe prima.

        Cat despre articolul citat, nu pomeneste nimic despre procentul de oameni nevaccinati care s-au imbolnavit in aceeasi perioada. Ca daca am 6-7% din cei vaccinati cu prima doza si 15% din cei nevaccinat, deja exista o anumita protectie.
      • +3 (7 voturi)    
        Te aberezi (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:20)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Pentru vaccinul lui Pfizer imunitatea apare la mai mult de o săptămână după prima doză. Și chiar și așa oferă o protecție de cu ceva peste 50%. Protecția reală apare abia la o săptămână după a doua doză când într-adevăr vaccinul are o eficiență de peste 95%.

        Toate cazurile din Haaretz sunt legate de infectări după prima doză

        Problema e că mulți papagali cred că sunt protejați complet imediat ce au luat prima doză și își aumă riscuri pe care nu și le-ar asuma dacă ar fi nevaccinați
      • +1 (1 vot)    
        asa, si? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 18:23)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        In final crezi ca cei nevaccinati vor avea o protectie mai mare? Statistic vorbind?
        Tot statistic, eu am acum in casa doua cazuri, unul de 20 de ani pe catre il doare in basca la 15 zile de contact si unul de 50 pentru care mi-au cam tremurat genunchii vreo 5 zile si inca imi tremura.
        Sa ne lamurim, nu m-am vaccinat in viata mea pt gripa dar cand imi vine randul voi fi primul la rand. Boala pangolinului (sau PCC-ului) chinez e foarte perversa. Masca nu ofera decat 90% protectie, o port, vaccinul nu ofera decat 90% protectie, il fac. S-ar putea sa iau Covrigu chinezesc? da, dar prefer sa reduc cat pot de mult sansele sa se intample asta.
  • +4 (20 voturi)    
    Teama este normala (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:57)

    MAGArusul [utilizator]

    Chiar crede cineva ca un medic in ziua de azi nu merge cu teama la munca? Ca un pompier nu merge cu treama la un incendiu? Ca un politist nu merge cu teama in actiune? Asadar teama este normala. Pasiunea, daruirea si dragostea pentru meserie insa o inving. Pentru ca medicul trateaza pe COVID, pompierul stinge incendii pe COVID, etc.
    • +6 (14 voturi)    
      :) (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:58)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      Nici medicul si nici pompierul nu sta in aceeasi camera ( de multe ori neaerisita) cu un infectat covid timp de 50 de minute.

      De fapt riscul este mai mare ca un elev sa il infecteze pe altul si apoi sa se infecteze parintii.

      Eu ca profesor imi iau casca FFP2 si la mine la ore vor fi 2 ferestre tot timpul deschise (conform normelor DSP in vigoare).
      • +4 (10 voturi)    
        Si eu sunt profesor (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:24)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

        Masca, microfon, difuzor (ca nu se aude prin ea si ca sa imi salvez din voce), intalniri cat mai putine insa ... luptam inainte. Pentru ca ne iubim meseriile. Ca si medicul, ca si pompierul.
        • -2 (4 voturi)    
          foarte bine (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:38)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

          dar nu poti obliga parintii sa isi asume aceste riscuri daca nu vor, trebuie sa le fie oferita alternativa, in era tehnologiei este posibil...cine isi asuma riscul si tirmite copilul la scoala, asta e, e decizia asumtata a fiecaruia, cine nu nu poate fi obligat ...ca profesor, si orice alta meserie, daca nu iti convine mai ai ca ultima alternativa demisia, ca elev nu poti demisiona dar trebie sa ti se ofere alta alternativa
          • 0 (2 voturi)    
            Absolut! Sunt perfect de acord! (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:00)

            MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui martel55

            De exemplu se pot angaja ca padurari, sa verifice taierile ilegale de copaci. Acolo riscul de a lua COVID este minim sau zero.

            Uite, eu am vrut sa ma fac sofer de camion. Problema e ca imi e tare teama ca voi conduce prost si i-am spus angajatorului: mie imi e treama, ce solutie imi oferi ca sa nu fiu nevoit sa ma urc la volanul camionului si totusi sa incasez salariul de la tine?

            Te las pe tine sa iti imaginezi ce a spus angajatorul.

            PS: daca iti e teama de riscurile asociate unei meserii de ce o faci? Adica de ce te faci alpinist daca iti e rau de inaltime?!?
    • -2 (8 voturi)    
      Confunzi lucrurile (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:31)

      1919 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      Sunt lucruri diferite, ar trebui sa se vaccineze toti profesorii din 2 motive:
      1. pentru propria protectie
      2. nu ii infectezi pe altii/copii
      • +2 (10 voturi)    
        Nu exista studii (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:32)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui 1919

        Cum ca o persoana vaccinata nu poate raspandi infectia. Asadar punctul 2 este o speculatie. Vaccinul este pentru propria protectie. Ii protejezi pe ceilalti indirect pentru ca nu ocupi degeaba resursele medicale care pot fi folosite de un tert.

        Ce spuneai de confuzie?
        • -2 (4 voturi)    
          ba chiar (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:39)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

          dinc e se spune pana acum, rezulta ca cei vaccinati pot fi factori de raspandire a infectiei...oricum nimeni nu spune/nu stie nimic precis pana la urma, totul sunt presupuneri, inclusiv legat de imunitatea data de vaccin
        • 0 (0 voturi)    
          te agati de nimic (Luni, 25 ianuarie 2021, 15:26)

          1919 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

          o mica omisiune
  • +4 (32 voturi)    
    Observati ca nimeni nu se gandeste la ELEVI (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:58)

    Kivek [utilizator]

    toti se gandesc doar la profesori, elevii nefiint 'esentiali'
    • +4 (16 voturi)    
      Pai odata deschise scolile (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:06)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Tu ca parinte ai doua optiuni: sa iti lasi sau nu elevul la ore. Daca in familie exista situatii de risc, nu il vei lasa. Daca nu exista, il vei lasa. Caci banuiesc ca si tu te gandesti la copilul tau.

      In plus, asa cum e "gandita" schema actuala de vaccinare se vede ca desi profesorii sunt trecuti ca prioritari in realitate nu sunt. Ei bine, elevii nu sunt nici macar prioritari, nici macar nu sunt in schema intrucat vaccinul nu este recomandat inca si la copii.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:21)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Ce inseamna "nu il vei lasa"? Sistemul hibrid nu mai exista , iar ministrul inca analizeaza ce face cu astfel de elevi.Normal ar fi fost sa anunte.
        In plus, nimeni nu stie cat de grava va fi forma de covid pe care o poate face.
        • +4 (8 voturi)    
          "nu il vei lasa" (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:20)

          MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          Inseamna ca il vei tine acasa, asumandu-ti toate consecintele din acest fapt. Daca dai de un profesor cumsecade, ii va pune la dispozitie materiale pentru studiul individual. Daca nu, e treaba ta sa il convingi. Daca nu reusesti fie el e un bou fie tu nu ai suficienta putere de convingere.

          NIMENI nu stie cat de grava e forma de COVID. Dar spune-mi: esti chiar sigur ca odata trimis la scoala copilul tau va ajunge viu inapoi acasa? Daca un betiv da cu masina peste el pe trotuar? (Este un exemplu tampit, dar esti sigur ca nu se poate intampla ?) Asadar in viata ne asumam RISCURI pentru a avea CASTIGURI. Neasumandu-ti nici un risc, fii sigur, nu vei castiga nimic niciodata.

          Dar cine sunt EU sa te invat pe tine cum sa iti evaluezi riscurile pentru TINE, COPIL si FAMILIE?!? Esti matur, iei decizii si iti asumi consecintele lor. Si bune, si rele. Dar iti spun un secret: siguranta totala nu exista. Nici pentru tine, nici pentru mine, nici pentru copilul tau. Eu va doresc la toti noroc.
          • +1 (1 vot)    
            corect (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:44)

            martel55 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

            fiecare e matur si trbeuie sa ia decizia asumata pentru propriul copil si familie...onligatia ministerului e sa ofere alternative si pentru acesti elevi, invatamantul hibrid se vrea desfiintat din comoditatea profesorilor in primul rand, ii doare in spate de levi, desi tot circul du dechiderea scolilor are chipurile ca motivatie pierderile educationale cauzate elevilor...sa vedem ce vor face totusi cu parintii care nu vor avea curaj sa isi tirmita copiii fizic in clase de 320-35 de levi, 2 in banca, fara mari posibilitati de ventilatie. Vor avea curaj sa spuna da, veniti obligatoriu in clasa ca scoala/directorul/ministrul isi asuma rapsunderea juridica (nu politica) si financiara in caz de ifnectare?vor avea curaj sa isi ausme in scris, cu efecte juridice astfel de documente?pana la urma cosntitutia garanteaza dreptul la educatie n egala masura cu cel la sanatate si nu spune cum trebuie facuta educatia, fizic sau online
            • -2 (2 voturi)    
              Ce spunem noi doi (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:04)

              MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui martel55

              Este ca TOTUL in viata este un COMPROMIS in care luam in calcul RESURSE, RISCURI si CASTIGURI. La care se adauga nenorocita de entropie pe care nu o putem controla. Daca suntem capabili sa facem asta zilnic, de ce ne aratam incapabili sa facem asta si cu COVID?!? Cine vrea sa riste, de ce sa nu fie lasat?!? In fond cand un alpinist anunta ca vrea sa urce pe K2 iese statul sa ii interzica acest lucru? Si sa nu imi spui ca face asta de unul singur, ca doar oamenii aceia nu stau in pustietate: au familie, sotie, copiii. Deci influenteaza si viata altora.
    • +4 (8 voturi)    
      ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:08)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Ideea fiind ca elevii nu au nimic de la covid. Dar poate au familiile lor.
      Inca n-am auzit nimic de la minister ce au de gand cu elevii din categorii de risc sau care au apartinatori. A aruncat ceva generic cat sa scape cand a fost intrebat si dupa aia nimic.
      Zero planificare, mai rau ca asta toamna.
      • +5 (5 voturi)    
        mixt (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:00)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Probabil se va merge pe sustemul mixt in continuare. Cine vrea isi poate tine copilul acasa.
    • 0 (0 voturi)    
      poate fiindca la varsta lor (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 18:36)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      rata de cazuri grave este ff mica?
      Hai sa ne lamurim, gripa spaniola radea tot ce prindea de la 14 la 60 de ani(bine 60 de ani atunci insemna 80 acum) dar e o diferenta majora fata de boala chinezeasca actuala. Si anume ca 99.99 la suta din copii de varsta scolara nu au absolut nimic.
      OK, am un copil care are probleme de sanatate cronice, de acord, fie vaccinare, fie crearea unei alternative de scoala online(sau la privat, surprinzator acolo virusul se preface ca nu exista)
      PS in varianta la privat as vrea ca statul sa plateasca costurile unei educatii de calitate cu respectarea distantelor, etc.
  • +10 (20 voturi)    
    Vaccinarea bugetarilor (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:12)

    VasilescuA [utilizator]

    Nicio tara nu a inceput vaccinarea cu toti bugetarii. Au inceput cu persoanele in varsta. Nicio tara din lume nu a avut atata timp scolile inchise. Suntem, asa cum ne place, unici in lume. Dar nu in sensul bun. Ce conteaza ?
    • +2 (10 voturi)    
      ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:26)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuA

      Austria a avut tot sistemul de coduri colorate ca si la noi si in zonele unde au avut depasiri le-au inchis, Israelul le-a inchis imediat cum cresteau cifrele. Mai degraba Franta e o exceptie in incapatanarea ei, pana si Suedia a cedat, dar se vede pretul cu ochiul liber.
      In plus in alte tari copiii nu stau ca sardelele, nu au conditii infecte la toaleta , oamenii aia aerisesc clasele etc.
      • -1 (9 voturi)    
        Nu prea (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:45)

        VasilescuA [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Austria, chiar si in perioada de lockdown, a tinut scolile deschise cu 50% din copii. Facultatile fac si cursuri on line, dar clasele 1-8 merg continuu la scoala. Repet: nicio țară din lume nu a avut scolile inchise atat timp din martie 2020 pana acum.
        • +4 (4 voturi)    
          In Austria scolile sunt inchise..de acolo vin (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 7:30)

          GeorgeSb [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuA

          Te rog nu dezinforma!!!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Exista cel puțin una (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:37)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui VasilescuA

      Se cheamă Indonezia.
  • +7 (13 voturi)    
    Mai bine... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:23)

    sitizan [utilizator]

    ..Straduiti-va sa convingeti aia 60% inapoiati din invatamant sa se vaccineze logistica s erezolva, nu aici e problema !
    Faceti so voi un lucru pozitiv, sindicalistilor !
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:07)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui sitizan

      Ai vreo filiera secreta de adus vaccinuri?
    • +1 (1 vot)    
      de 3 zile sunt ocupati cu proteste (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 18:45)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui sitizan

      Ba ca nu au crescut salariile, ba ca nu au crescut uniform, ba ca nu au crescut pensiile!
      De -6% si criza nu au auzit sindicatele.
      Asta dupa ce prin 2019 oameni din zona privata reveneau in invatamant fiindca salariile erau mai bune!
  • +5 (13 voturi)    
    Corpul profesoral... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    acela agramat si incult, avid de tichtete, vauchere, sporuri etc. ar mai sta un an acasa... să dea meditatii, sa se mai imbuibe, sa mai faca vreo greva... majoritatea fiind mediocrităti didactice si complici la distrugerea invatamantului din Romania
    • +1 (9 voturi)    
      pai (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:31)

      cucuveauamov [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ati iesit vreodata in Piata Victoriei sa luptati pentru un invatamant mai bun? nu-i asa ca au fost alte „prioritati”?
  • +8 (14 voturi)    
    Le este teama de virus sau de munca? (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:34)

    filosoful.roman [utilizator]

    Asta e intrebarea.
    • +2 (4 voturi)    
      Mie imi e mai teama de virus (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 7:57)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

      Decat de munca. In meseria mea nu muncesc, ci am un hobby pt care sunt platit. Daca ar fi sa muncesc fara sa pun pasiune, as face altceva.
  • +3 (13 voturi)    
    Chestia asta cu teama nu prea tine... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:44)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pai asha si medicul merge cu teama la serviciu, si politistul, si pompierul, si vanzatorul de supermarket, si soferul de autobuz, si angajatul de la firmele de curierat, si tot asha. De ce ar fi cadrele didactice mai cu mots? Inteleg, daca e careva in categorie de risc, sa aiba optiunea sa continuie cu orele online, dar in rest, ce e aia teama?!?
    • 0 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:06)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Si daca erau ei vaccinati si bine-mersi problema principala ramanea, un singur copil dintr-o clasa poate genera zeci de cazuri in cascada.
      Vanzatorul are plexi care il separa de clienti, or sa le puna si profesorilor? Sa stea ei bine, elevii si parintii lor, ghinion.
      Curierul de multe ori nici nu se intalneste cu destinatarul, i-l lasa in usa, oricum interactiunea e minimala ca timp. etc etc.
      In plus, vajnicii aparatori ai scolii ce propun pentru situatiile in care profesorii vor fi bolnavi? Nu ii deranjeaza ca elevii vor freca menta la scoala in timpul orelor respective minim 2 saptamani, poate mai mult, daca e un profesor mai in varsta si face o forma mai grava? Sau mai multi profesori?
      • +2 (6 voturi)    
        Si medicul e dupa plexi (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:45)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Chiar si chirurgul. Acum sa vedem: fiecare meserie are riscuri. Profesorii au printre putinele meserii aproape lipsite de riscuri (cu exceptia cand pica tabla pe ei sau intra unul inarmat, spulbera 10 si apoi pe sine). S-au schimbat un pic, temporar, lucrurile. Acum si profesorul are o meserie mai riscanta. Dar medicul da bir cu fugitii de cand a aparut COVID sau continua sa isi faca meseria?
      • 0 (0 voturi)    
        Da si nu (Marţi, 26 ianuarie 2021, 11:50)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Vanzatorul o fi avand plexiglas, dar virusul expirat de un bolnav, chiar si cu masca, ramane in magazin. Si daca nu exista sistem de aerisire, are sanse mari sa treaca peste plexiglas.
        Curierul da, de multe ori nu se intalneste cu clientul. Dar de cateva ori pe zi tot se intalneste.
    • +1 (1 vot)    
      dar (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:46)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      au alternativa sa isi dea demisia daca frica e mai mare....da, e mai mult reoretica, dar exista pana la urma
      • -1 (1 vot)    
        Nu e nevoie de demisie (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:05)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Pot fi pastrati la aceeasi scoala sa dezinfecteze noaptea, in afara orelor de program. Manusile sunt suficiente cat timp nu e nici tipenie prin scoala.
  • -4 (16 voturi)    
    Inceperea scolilor in sistem clasic este stupidita (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:17)

    Marionette [utilizator]

    Vedeti bine ca tulpina UK este prezenta si la noi. Este mai contagioasă si msi ucigasa.
    Vedeti bine ca numarul de cazuri noi si de morti este de 5 ori subestimat
    Opriti stupiditatea cu inceperea scolii in sistem clasic daca nu vreti lockdown cateva luni cs Germania!
    • -3 (5 voturi)    
      Stai calm (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:22)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Peste 6 luni situatia va fi quasi-identica. E timp sa ne gandim, sa analizam si sa ne pregatim in continuare. Doamne fereste de o mutatie care sa invalideze efectele vaccinurilor. Improbabila dar imposibila?!?!
    • 0 (4 voturi)    
      E greu (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:38)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      E greu sa subestimezi nr de morți.
  • +4 (8 voturi)    
    impotriva... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:40)

    mihnea1976 [utilizator]

    Profesorii sunt impotriva deschiderii scolilor,reformarii sistemului,impotriva digitalizarii,impotriva oricarei schimbari.Asta este adevarul.Pana nu se pensioneaza toate fosilele comuniste din sistemul educational nu vom vedea nici un progres.Au fost impotriva orelor on line pe te miri ce motive,ei vor sa stea acasa inca un an pe modelul timpul trece,leafa merge.O sa fiu injurat de multi dar macar unul dintre noi sa spuna adevarul care se vede si de pe luna.
    • +5 (7 voturi)    
      mai precis (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:34)

      cucuveauamov [utilizator] i-a raspuns lui mihnea1976

      stiti ce profesori vor sa stea primii acasa? aia care rup acum usa sa se vaccineze primii spunand (tare, sa fie auziti) ca ei sunt „responsabili”
  • -1 (3 voturi)    
    OK. Cine e vinovat?! (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:44)

    Amerlocu [utilizator]

    Ce are de comentat suprecompetentul și supertransparentul ministru al sănătății Voiculescu despre platforma aia care se tot blochează sau despre faptul că se pornesc noi etape de vaccinare în condițiile în care nu există suficiente doze?

    Sigur că nu ne așteptam să-și dea demisia pentru incompetență dintr-un mizilic de gestionare catastrofală a pandemiei. E doar ONG-ist cu experiență și ăștia când prind ciolanul se lipesc de el mai ceva ca PSD-eii lui Ciolacu. Speram totuși măcar să chirăie niște scuze dacă e incapabil să vină cu un plan de soluționare.
    • +1 (3 voturi)    
      Ministerul sanatații (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:27)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      nu a organizat programul de vaccinare nici platforma digitala de programare.
      Doar a pus la dispozitie personal medical, si slava domnului nimeni care s-a dus la vaccinare nu s-a plans.
      Câțu a spus clar, Gheorghiță e in subordinea lui și are responsabilitatea programului de vaccinare.
      Cel puțin Voiculescu își apara oamenii din sistemul sanitar, spunand franc ca raportarile subevalueaza pandemia si relaxarile o sa puna si mai mare presiune pe medici.
      • +1 (3 voturi)    
        Scuze! Uitasem... (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:30)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

        Preafericitul Daniel o fi responsabil de vaccinare și tot ce e legat de ea. Nicidecum ninistrul sănătăți. Nu trebuie să-ți faci probleme. Indivizii de teapa Voiculescului sunt croiți din același material cu Victor Ponta - cel ce nu era niciodată responsabil de nimic.
  • +5 (5 voturi)    
    O soluție (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:51)

    Casargoz [utilizator]

    O soluție de guvern ..
    Cineva din administrație cere soluții administrației.
    O soluție nerezonabila:
    Dacă toți cei 120.000 de angajați s-ar vaccina luni ar deveni imuni cel mai devreme după rapel adică cel mai devreme 15 Februarie.
    Nu exista nici o soluție înainte.
    Sa faci parte din administrație , sa fii informat din cel puțin 12 Ianuarie (edupedu):

    Reporter: Așadar nu există o campanie care să fie neapărat dedicată profesorilor?

    Valeriu Gheorghiță: Nu

    Sa vii cu puțin înainte de începerea școlii și sa zici sa vina administrația cu soluții e tipic României
    Pare o întrecere socialista :
    Hai la munca sa muncim !
    Da doamne sa nu găsim!
  • +6 (6 voturi)    
    mare branza (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:50)

    vulpoiul rosu [utilizator]

    Se da dezlegare la scoala? Mai bine ii tineau acasa pe elevi, ca oricum la scoala nu se invata nimic, a ajuns loc de distractie si socializare. Sigur va creste numarul de infectari. Sa vezi atunci distractie!
  • +3 (3 voturi)    
    Platforma de vaccinare complet gresita (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:13)

    PowerIon [utilizator]

    daca nu le-a permis profesorilor sa se programeze singuri.
    Ei s-au inscris la scoala unde nu a fost nimeni de vineri seara cand s-a dat drumul la programari, pana luni dimineata, perioada cand s-au epuizat locurile libere.
    Toate CNP-urile de personal didactic trebuiau introduse in baza de date, platforma ii verifica CNP-ul introdus si se mergea pe calea normala.
    Gheorghita la inceputul anului in legatura cu deschiderea scolilor, spunea ca se va putea din aprilie dupa vaccinarea profesorilor.
    Iata ca intre timp se hotareste deschiderea scolilor pe 8 februarie si Campeanu promite ca pe baza de relatii aranjeaza el cu Gheorghita, ca doar suntem in Romania! Atat ca nu se mai gaseste decat ser fiziologic.
  • +3 (3 voturi)    
    Romania (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 3:46)

    FortApache [utilizator]

    Am trait si traim in tara asta foarte prost, din pacate nici in 2021 nu se poate scana un amarat de buletin si introduce intr-o baza de date generand o chitanta/raport/pasaport etc..cum doriti sa-i spuneti. Se impune completarea de mana a unor hartii fara nici o valoare cu o insistenta aproape de schizofrenie. La fiecare coada se doreste cate o hartie imbecila care se arunca binenteles, oameni in varsta cu probleme de vedere obligati la completarea de mana acolo pe loc de parca se sfarseste viata in momentul ala...

    Tara nu are nici o vina, este frumoasa si bogata din toate punctele de vedere insa conducerea ei...nu mai are nici o scuza. 2021 este un an de mare cumpana, astia din conducere terorizeaza psihologic populatia care din pacate...sta la coada si imprumuta pixul pana se termina mina...
  • +1 (7 voturi)    
    Modul dezastruos in care a gestionat (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 7:54)

    galeo [utilizator]

    Guvernul aceasta pandemie și campanie de vaccinare, nu oferă prea mare încredere cetatenilor.
    • +1 (3 voturi)    
      Incredere nu cred ca a oferit deloc (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:28)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Poate insa va oferi vaccin.
  • +2 (6 voturi)    
    Păi (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 8:13)

    fdaniel [utilizator]

    Într-un sondaj recent, doar 30% din cadrele didactice voiau să se vaccineze. 30% !!
    Nu am auzit sindicatele să aibă vreo părere în acest caz.
    • +2 (2 voturi)    
      down (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 16:37)

      sitizan [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Sindicatele prin postacii lor ti-au dat tie niste downvote-uri, sa nu-i mai deranjezi cu astfel de intrebari.
  • +2 (6 voturi)    
    frica de boala ?? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:40)

    alfa1 [utilizator]

    cum sa le fie frica de boala profesorilor cand ei le spun pe zoom copiilor mei ca e mai bine acas ca se scoala mai tarziu, ca sa nu se grabeasca sa mearga la scoala...ce bine e in Romania...trai neneaca de fapt lor le e frica de munca nu de boala....
    • -1 (3 voturi)    
      si (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:52)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      conteaza de unde lucrezi atata timp cat iti faci munca?asta cu obsesia ca daca nu mergi fizic la locul de munca nu muncesti suna cu obsesia bugetarilor de a cere tot felul de hartii pe care le mai au deja, dar se simt siguri doar daca le pot pipai fizic in momentul ala...care e probelma ca se scoala mai tazriu un profesor atata timp cat isi tine lectia?pana la urma mersul la scoala e pentru a ingvata sau pentru socializare?cine vrea socilaizare in primul rand trebuie sa fie liber sa aleaga, cu riscurile de rigoare pe care si le asuma, insa nu poate fi obligat pentru asta...
      • 0 (0 voturi)    
        Asa este (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:07)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Dar cati si-o tin si cat de bine?!? In mod normal pe orice conferinta Zoom ar trebui oricand sa poata intra directorul scolii.
      • 0 (0 voturi)    
        Inca ceva (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:08)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Sunt insa curios daca te vei lasa operat de un chirurg care a invatat pe bune si pe rupte dar care nu a facut deloc practica. Asadar teoria o inveti online. La practica ai fie simulatoare fie "live", iar fara ele esti un quasi-nimeni.
  • 0 (2 voturi)    
    asa (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:34)

    martel55 [utilizator]

    si cu copiii ce facem?ca nici daca ai vrea n8u il poti vaccina c anu exista vaccinuri pentru ei...dar deschidem scolile in orice conditii, desi 10 luni nu s-a facut absolut nimic (decat s-au dat niste tunuri financiare) pentru a imbunatati in vreun fel siguranta sanitara in scoli....e clar ca nu poti cere familiilor sa isi tirmita fizic copii in clase, singura solutie e ca veirea in clasa sa fie voluntara, cine isi ausma riscul o face in nume eprsonal si isi tirmite copilul in clasa, ceilalati in online, asumandu-si de asemenea riscul unei eventuale scaderi a calitatii actului educational....atata timp cat statul un face nimic pentru a ofei un standard minim de siguranta sanitara, fiecare trebuie sa decida ce risc isi asuma: medical (evident si palpabail), sau educational , de la caz la caz, in fucntie de situatiile medicale din familie, de varsta copiilor, de localitate si scoala
    • -1 (1 vot)    
      Stai calm (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:07)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Peste 10 luni va fi tot aceeasi situatie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by