Scandalul testelor PISA. Academia Română: Presiunea prin care se cere eliminarea sau reducerea drastică a teoriei în favoarea susținerii deprinderilor practice este periculoasă / Ce măsuri propune instituția

de MH     HotNews.ro
Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:40 Actualitate | Educatie


Academia Romana
Foto: Academia Romana
Presiunea prin care se cere eliminarea sau reducerea drastică a teoriei în favoarea susținerii deprinderilor practice este periculoasă, pentru că fără cunoștințe teoretice temeinice deprinderile practice ajung să fie fără fundament, consideră Academia Română. De asemenea, presiunea prin care se cere reducerea numărului de ore de la disciplinele umaniste și de științe sociale este lipsită de realism și de previziune, mai spune instituția, care respinge ideea că elevii nu au nevoie de cunoştinţe, ci de metode de a le aplica în practică.


În contextul recentelor constatări referitoare la procentajul ridicat al elevilor români afectați de analfabetismul funcțional, dar și al îngrijorării legate de analfabetismul primar (cauzat de neputința școlarizării tuturor copiilor de vârstă școlară) și de abandonul școlar, Academia Română propune un set de măsuri.

Instituția argumentează că, până la adoptarea unei noi legi a educației naționale, menite să fie stabilă și să cuprindă mai mult principii decât date concrete (acestea trebuie să fie detaliate în statute și regulamente), este nevoie de măsuri care să stabilizeze școala românească și să-i confere perspective bune de dezvoltare, fără a ceda în fața unor presiuni conjuncturale, derivate dintr-o percepție pripită asupra schimbărilor din societatea contemporană.

Ce semnalează și ce propune Academia Română:
  • "1. Presiunea nejustificată de a introduce noi discipline școlare trebuie să fie oprită prin crearea, în cadrul materiilor existente, a noi conținuturi care să răspundă dinamicii societății contemporane. Astfel, protecția mediului, combaterea poluării se pot studia la Geografie, educația financiară și bancară la Științe sociale și la Istorie (în liceu), educația civică și constituționalismul la Istorie, nutriția sănătoasă, educația igienică și educația sexuală la Biologie, circulația pe drumurile publice la Dirigenție etc. Practic, nu există discipline școlare actuale în cadrul cărora să nu se plieze temele stringente pentru actualitate.

    Propunerile de a introduce discipline noi și de a le elimina sau diminua pe cele vechi – verificate de la Renaștere încoace – sunt lipsite complet de realism și de spirit pedagogic. De asemenea, ideea de a avea mai multe discipline încheiate cu medii semestriale și anuale și derulate în câte o oră pe săptămână este lipsită de orice fel de fundamentare psiho-pedagogică. Disciplinele de o oră pe săptămână au cea mai slabă eficiență în procesul de predare-învățare.

  • 2. Presiunea prin care se cere eliminarea sau reducerea drastică a teoriei în favoarea susținerii deprinderilor practice are, de asemenea, un grad mare de periculozitate. În școală, teoria și practica trebuie să fie îngemănate într-o sinteză armonioasă, fără de care rezultatele ajung să fie dezastruoase. Fără cunoștințe teoretice temeinice, acumulate în memoria elevilor, deprinderile practice ajung să fie fără fundament.

    De aceea, științele fundamentale și cele ale naturii trebuie să fie studiate în continuare, începând cu bazele lor teoretice. Cercetarea fundamentală rămâne și ulterior, în învățământul superior, baza oricărei cercetări aplicative și tehnice.

    3. Presiunea prin care se cere reducerea numărului de ore de la disciplinele umaniste și de științe sociale este, de asemenea, lipsită de realism și de previziune pentru viitor. Digitizarea devine tot mai mult o metodă universală de viață și un mod de a acționa în toate domeniile, dar omul modern nu poate trăi și acționa în viață fără cunoștințe lingvistice, istorice, geografice, etnografice, filosofice, etice etc. Dimensiunea istorică a existenței noastre individuale și de grup rămâne esențială. Nu putem transforma conștiința socială în tabula rasa – ștergând întreaga experiență de viață a omenirii –, ca să construim noi identități iluzorii. Europa Unită are șanse să existe în continuare și să se fortifice nu prin încercările de destrămare a identităților etnice, ci prin făurirea unui concert al națiunilor libere și dornice să trăiască împreună.
Pentru aceasta, este nevoie:
  • de o cunoaștere aprofundată a limbii și literaturii române
  • de studierea temeinică a gramaticii, inclusiv în anii de liceu, la toate profilurile, în maniere adaptate și specifice
  • de exercițiul insistent al lecturii, deopotrivă din cărți tipărite sau pe suport digital; unul din doi elevi se concentrează pe recunoașterea literelor, a silabelor și pe reconstituirea cuvântului în sine, fără să-i mai poată percepe semnificația
  • de cultivarea literaturii române în manieră diacronică, pe curente și mișcări literare, din Evul Mediu până astăzi
  • de cultivarea serioasă a limbilor străine și a literaturii universale; combinarea scriitorilor români cu cei străini, pe teme mari, fără nicio pregătire prealabilă a elevilor nu face decât să creeze confuzie și haos în mințile tinere
  • de învățarea literaturii prin prisma istoriei literaturii dă rezultate foarte bune, verificate de sute de ani, iar scriitorii nu trebuie studiați după gustul profesorului, ci după necesitățile interne ale disciplinei. Prin urmare, dacă, de exemplu, Nicolae Filimon reprezintă o treaptă în romanul românesc, iar Ion Heliade Rădulescu, prin „Sburătorul“, un reper în poezia românească, ei trebuie studiați dincolo de preferințe, în spiritul canonului. Nici Shakespeare, nici Cervantes și nici Goethe nu exprimă, prin creațiile lor, spiritul din „Harry Potter“ ori din „Stăpânul inelelor“ și, totuși, creația lor nu e repudiată. Creația lor conține valori perene, fără de care nu se înțelege evoluția literaturii; canonul literar și operele clasicilor rămân puncte importante de reper pentru studierea literaturii
  • separarea studiului limbilor de gramatică și de literatură este lipsită de sens; comunicarea corectă în societate se face nu prin ocolirea regulilor de gramatică și prin ignorarea operelor literare în favoarea oralității și a limbajului colocvial, a acelui din reportaje sportive, din texte administrative, jurnalistice; disciplina „limbă și comunicare“ nu are niciun sens, din moment ce limba română are menirea de bază să asigure comunicarea între români. Comunicarea corectă nu se învață punând între paranteze textele literare, ci, dimpotrivă, prin cultivarea, explicarea și aproprierea lor. Limba română armonioasă se află, în primul rând, în literatura română, care, odată studiată, garantează exprimarea corectă în mass media, în sport, în IT, în tehnică etc.
  • ideea reducerii orelor de istorie cu scopul asigurării educației globale și pregătirea viitorilor „cetățeni europeni” este absurdă; identitatea europeană nu se poată obține prin distrugerea identităților naționale, ci, dimpotrivă, prin fortificarea lor; un român care știe cum și de ce este român îl va înțelege și prețui pe un francez, leton sau suedez; diminuarea studiului istoriei înseamnă condamnarea noastră la ignoranță și izolare (pe de o parte, va crește în societate ponderea dacopaților, autohtoniștilor și tradiționaliștilor, iar pe de alta, a mondialiștilor și detractorilor, care exhibă nimicnicia poporului român, condamnat – după opinia lor – să rămână la coada lumii); studiul organizat al istoriei conferă cultură generală solidă, care ne ajută, în călătoriile tot mai dese pe care le facem, să înțelegem de ce Nôtre-Dame este o biserică gotică, de ce Constantinopolul se cheamă azi Istanbul sau cum de Praga se cheamă „Orașul de Aur“; educația prin istorie înseamnă educație pentru viață
  • același rol îl are și geografia ca disciplină școlară, pentru că ne ajută să ne plasăm în spațiu, să nu confundăm meridianele cu paralelele și să știm ce deosebire este între Ecuator și Ecuador!
  • limba latină, studiată cel puțin un an, de preferat în clasa a VIII-a, are un dublu rol: mai întâi ne ajută să înțelegem latinitatea căreia îi aparținem; în toate țările civilizate, latina a rămas obiect de studiu, iar în Germania, marile universități tehnice, care pregătesc ingineri, oferă latina drept curs alternativ (opțional) pentru studenți; în al doilea rând, gramatica latinei, ca și gramatica românească, disciplinează mintea elevilor, aduce rigoare și logică în exprimare. Latina servește, în mod direct sau indirect, viitoarelor profesiuni de filolog, de jurist, de inginer, de farmacist, de medic, de informatician etc.; aproape 80% din termenii englezi de pe prima pagină a Word-ului de pe orice computer sunt de origine latină (file, delete, table, insert etc.); din această perspectivă, ar fi de mare utilitate reînființarea unor clase cu profil de studii clasice în liceele (colegiile naționale) importante ale câtorva orașe mari din România".
Academia Română spune că, pentru ca toate acestea să poată fi realizate, este nevoie de îndeplinirea foarte multor condiții, între care profesorii buni și manualele bune, dar și schimbarea percepției greșite despre școală, insinuate tot mai mult în spațiul public în ultima vreme:
  • "programele școlare sau curricula (curricula este pluralul de la cuvântul latinesc curriculum, substantiv neutru de declinarea a II-a) – prin urmare, termenul nu se poate folosi ca și cum ar fi singular feminin! – trebuie să fie, în mod categoric, simplificate, la toate materiile; mulți profesori preferă încă să predea mult și neinteligibil, în loc să predea mai puțin și înțeles de toți elevii
  • manualele trebuie să aibă forme coerente și să nu se schimbe an de an; manualele digitale vor înlocui, probabil, în viitor, manualele tipărite, dar scrisul de mână are încă un rol important în societate; preocuparea pentru cantitatea mare de informație trebuie să fie înlocuită cu preocuparea pentru informație clară, echilibrată și corectă
  • elevii nu ajung, totuși, analfabeți funcționali, fiindcă rețin prea multă informație și pentru că sunt copleșiți de teorie – cum se insinuează în anumite medii actuale – ci, dimpotrivă, pentru că nu rețin mai nimic; ideea că memoria nu trebuie cultivată în școală și că elevii nu au nevoie de cunoștințe, ci de metode de aplicabilitate practică este complet greșită; ca să aplici cea mai bună metodă, trebuie să ai capacitatea de a compara datele, de a cântări alternativele, iar pentru aceasta cunoștințele proprii sunt esențiale; memoria este o componentă fundamentală a inteligenței, iar necultivarea sa face să scadă drastic gradul de inteligență.
  • în școala contemporană, ca și în societate, în general, se diminuează în mod îngrijorător cultul muncii și se impune ideea minimei rezistențe; o parte dintre elevi sunt supraîncărcați, dar nu numai din vina școlii, ci și a părinților, și sunt copleșiți de multe activități inutile; matematica, fizica, limbile și literaturile, chimia, istoria, geografia, biologia etc. nu se pot însuși fără muncă; nu ajunge nici să-i auzim predând pe profesori, nici să aruncăm o privire pe Google, ci este nevoie de fixare, de recapitulare, de repetate exerciții etc".
Academia Română mai spune că școala nu trebuie redusă la o instituție de prestări de servicii care livrează ocupanți de locuri de muncă robotizați, limitați și că trebuie să-i dea absolventului "sentimentul că viața sa are un sens, o motivație culturală, care se concretizează într-o armonie a identității personale și a celei naționale, cu apartenența la cultura europeană și la cea planetară".

Din această perspectivă, studierea limbii și literaturii române, a limbilor străine, a limbii și culturii latine, a istoriei, geografiei devine extrem de importantă pentru viitor, spune Academia, care consideră că schimbările dese și mărunte din sistemul de educație din România nu fac decât să creeze dezorientare, instabilitate și să ducă la o pregătire precară, superficială și nepotrivită exigențelor lumii contemporane.

"Convingerea noastră – aidoma mesajului din motto-ul pus la intrarea unui faimoase universități – este că o națiune nu moare în urma atacurilor cu rachete balistice intercontinentale, ci în urma distrugerii sistemului ei de învățământ, de educație în general", adaugă Academia Română.

CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















16550 vizualizari

  • +1 (39 voturi)    
    prin declaratia sa (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:46)

    liviu_ [utilizator]

    academia romana dovedeste inca odata ca este umpluta de niste fosile comuniste care nu sunt ancorate la realitate!

    am aruncat o privire si pe propunerilor lor... baaaai sa-i zboare cineva de acolo. oamenii astia nu traiesc in secolul xxi!
    • +1 (17 voturi)    
      Trebuie sa te pregătești special pt. PISA! (Miercuri, 11 decembrie 2019, 12:18)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Fara introducerea a cel putin o ora pe săptămână de PISA, nu ai cum sa obții rezultate bune la aceste teste deoarece ele nu verifica aplicarea în practica a cunoștințelor dobândite la scoală, asa cum pretind, ci iți pun în fata un anumit tip de probleme. Trebuie sa fii pregătit ca sa le rezolvi și sa obții punctaj mare.

      Exemplu de problema PISA:

      Eu am tractor de 65 CP cu randamentul motorului de 30%. Vecinul meu pretinde ca are un tractor de 130 CP care ara hectarul de doua ori mai repede ca tractorul meu consumând pe hectar de doua ori mai putina motorina.

      Întrebări:
      Ce randament are motorul tractorului vecinului?
      Este vecinul sincer?

      ---
      Citat: "Academia Română a transmis acest punct de vedere pe fondul controverselor legate de rezultatele obținute anul trecut la testele PISA, care arată că puțin peste 50% dintre elevii români sunt capabili să-și folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi."
    • +4 (12 voturi)    
      fosile (Miercuri, 11 decembrie 2019, 15:48)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Noi, care ne-am documentat de pe facebook si am facut studiile facebook in pedagogie, sunt mult peste aceasta academie a nimanui. Noi stim mai bine ca specialistii. Suntem in 2019! Academia nu are nici o credibilitate/valoare. Doar parerea colectiva a basinosilor facebookari conteaza.
    • +3 (9 voturi)    
      Rade diaspora de voi, Liviule! (Miercuri, 11 decembrie 2019, 22:44)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Toti copiii de romani care merg afara cu parintii sint primii in clasa sau chiar o sar.
      Si voi postacii incercati sa ne demonstrati ce prosti sintem pe un test nevalidat de nicio institutie de specialitate.
      Penibil! Mai bine si-ar cumpara reclama. Dar probabil e mai ieftin asa.
  • +6 (36 voturi)    
    Academia Dinozaurilor din Romania (Miercuri, 11 decembrie 2019, 10:51)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    bla blah blah steril, acelasi de zeci de ani, teorii si teoretizari, aproape zero relevanta pe plan international, cercetarea romaneasca sublima, dar cam...inexistenta....sistem educational in care elevii se plictisesc groaznic, cu metode invechite de predare si cu multa teorie inutila, toceala, repetii de notiuni inutile (nu mai bine ii invatati sa caute inteligent si sa interpreteze informatia de pe Internet?!?!), rezulta tabloul actual- 40 % elevi analfabeti functional.
    Academia Romana stie doar sa traga frana si sa vina cu aceleasi conceptii invechite, de secol 19, pasuniste.

    Pentru ca e populata de dinozauri oportunisti, fara mari realizari profesionale multi dintre acestia, mult prea putin cunoscuti pe plan international. Care nu au aflat ca suntem in (aproape)2020, cand informatia e peste tot si e mai important sa stii sa o cauti, identifici, interpretezi, folosesti corect, util, constructiv, sa fii creativ, decat sa tocesti tomuri intregi cu teorii si notiuni de tot felul.

    Si ne miram de ce suntem unde suntem cu educatia si cercetarea?
  • -2 (14 voturi)    
    ciocu mic ! (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:15)

    Dimijoarei_Obt [utilizator]

    S-a constatat deja ce a propdus scoala romaneasca pe baza invatamantului ceausist !
    • +2 (4 voturi)    
      Foarte probabil (Miercuri, 11 decembrie 2019, 20:45)

      Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui Dimijoarei_Obt

      Te-a produs si pe tine...
  • +3 (17 voturi)    
    la noi e prea multa teorie (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:23)

    Gheorghe_Dan [utilizator]

    si nu e aplicata. Facem fizica cuantica teoretica si nu stim sa schimbam un bec. Sunt multi elefanti prin invatamant care nu vor sa dea drumul la os.
  • +2 (14 voturi)    
    Laboratoarele au disparut sau zac nefolosite (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:30)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Orele de chimie, fizica si biologie trebuie „condimentate” cu experimente dar in majoritatea scolilor asta nu se intampla fie pentru ca nu mai au laboratoare functionale, fie pentru ca profesorii nu au chef sa le foloseasca.

    De multe ori problemele rezolvate sunt abstracte, doar variatiuni ale unui caz general: „Din punctul A pana in punctul B... ” Urate probleme! Ca sa aplice in practica cunostintele, elevul trebuie sa fie bombardat cu probleme practice si dupa ce a rezolvat 100 de probleme practice poate asimila cazul general si faptul ca datele problemelor sunt interschimbabile.
    Daca face 100 de probleme in care calculeaza mereu distanta dintre punctele abstracte A si B, in mintea unora va ramane doar un algoritm inutil. Unii nu sunt destul de isteti pentru a face salturi intre lumea abstracta si lumea reala, iar in cazul altora trebuie sa admitem ca sunt idioti si indiferent de metodele aplicate nu-i putem schimba.
  • +3 (17 voturi)    
    De acord partial (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:31)

    acret [utilizator]

    Sunt de acord ca nu poti face totul cautand pe Google.
    E mult adevar in tot ceea ce spune Academia insa trebuie sa recunoastem ca lucrurile s-au mai schimbat si practicile enuntate sunt deja depasite.
    Da, avem poate nevoie de 16 ore pe zi pentru cat ar vrea Academia si societatea sa "planteze" in mintea copiilor insa trebuie sa fim realisti si sa fim eficienti in cele 6-7 ore posibile.
    Nu pot sa zic ca am terminat de mult scoala si am facut 2 ani consecutivi de Limba Latina (clasa a 8-a si a 9-a), eu fiind la clase de Real (Matematica&IT). Cat timp irosit si cat stres pentru o materie aproape inutila pentru cei de la real. Daca mergem dupa ideea ca multe cuvinte din IT vin din Latina, de ce nu am invata Greaca Veche fiindca sunt extraordinar de multe cuvinte derivate din Greaca veche? Elemente din Latina ar trebui inclusa in Istorie in gimnaziu si la cei cu profil Umanist sau Medicina in Liceu.

    "Punctul de vedere" enuntat aici e doar o epistola a vremurilor apuse.

    Nu cred ca trebuie sa ne batem atat de mult capul si sa inventam noi roata. Trebuie sa ne uitam la cei din top 10 PISA si la ce predau ei. Da, trebuie sa avem si elemente de identitate insa poate am putea sa cream o materie numita "Cunostinte Generale" unde puteti pune tot ceea ce nu intra la alte materii? Sau poate, Dirigentia poate fi reinventata si folosita in folosul copiilor. Se poate redenumi, se poate creste numarul de ore si se pot face planificari serioase in ceea ce priveste continutul.

    Sunt de acord ca nu trebuiesc facute schimbari in graba (singura constanta a ultimilor 20-30 de ani a fost schimbarea in acest domeniu).
    Sunt de acord ca avem nevoie si de teorie insa trebuie sa punem accentul pe practica si intelegere si mai putin pe memorare. Lasati cartile deschise insa faceti testari contra timp.

    Faceti naibii o biblioteca virtuala unde copii din orice colt al tarii sa poata urmari profesori talentati predand ora la care ii lipseste un provesor adecvat (ca nu ducem lipsa de acestia). etc..
  • -3 (15 voturi)    
    Absolut ridicol! (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:35)

    independentu [utilizator]

    Aflam ca solutia Academiei e sa studiem in continuare latina, iar literatura conform canonului!
    Mai aflam si ca exista discipline verificate de la Renastere incoace.

    Nu stiu cu ce se ocupa onor academicienii, dar ar trebui sa stie ca invatamantul national in limba romana dateaza din sec.XIX si nu prea avea Renasterea ce sa verifice, ca fusese cu vreo 300 de ani mai inainte.

    Academia pare o institutie intepeninta in timp si in propria-i suficienta, populata cu dinozauri orbi, surzi si inutili.
  • -1 (11 voturi)    
    De acord partial (partea a doua) (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:37)

    acret [utilizator]

    Celor vulnerabili (ca tot a parut "socanta" stirea ca exista o diferenta mare intre sat si oras) dati-le pe langa alocatie, si o mica tableta cu acces la materiale de studiu.
    Introduceti o baza de date unica pe tara cu materiale, teste, etc.
    Nici nu stiti cat de mult ar conta un catalog virtual pentru copii ce nu au scoli cu profesori pregatiti acest catalog.
    Sunt sigur ca veti gasi chiar si voluntari printre profesori care sa se ocupe de managementul acestui catalog. Acest catalog iarasi, poate fi facut cu solutii deja existente pe piata, nu e nevoie de un nou tun de la vreo firma locala de software.
    Poate chiar si un stimul pentru copii cu situatie materiala proasta insa merituosi (si aici nu ma refer la note bune) cat la acea baza de date unde ei pot da teste sa se autoverifice si sa ia acel stimul.
    Introduceti creditele pentru educatie similare celor din UK.
    Se pot face multe, trebuie doar cel putin 6% din buget si cineva ce sa fie dornic sa face ceva in mod serios.
  • 0 (8 voturi)    
    Anisie (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:44)

    cucuveauamov [utilizator]

    ia notite!
  • -5 (11 voturi)    
    Sa fim democrati (Miercuri, 11 decembrie 2019, 11:50)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Int-o democrati, chiar si securistii notorii, turnatorii cu state de seviciu, dinozaurii comunisti etc. etc. au dreptul să isi exprime punctul de vedere. Deci si academicienii
  • -3 (15 voturi)    
    mda (Miercuri, 11 decembrie 2019, 12:04)

    liviu_ [utilizator]

    imi place ca traim intr-o tara in care (conform minusurilor) multi sunt de acord ca solutia la niste teste la care am iesit prost pentru ca facem prea multa teorie se rezolva cu.... si mai mutla teorie!

    ba voi ganditi? sau sunteti profesori si va ofticati?! Sau sunteti d-aia care considerato ca nu se mai face scoala ca pe vremuri. Se facea la fel, dar sunteti voi uituci!

    - programa e o mizerie
    - profesorii sunt (majoritatea, din pacate) niste spagari, care habar nu au sa-si faca meseria, dar vor meditatii...
    - ministrii se bat in schimbari pana nu schimba nimic
    - materia e prea multa si total pe dinafara cerintelor actuale
    - aia care fac programa sunt, dupa cum se vede, niste oameni pt care important in secolu XXI e sa stii istorie nene... nu tu calculatoare, ca de... "ie" scumpe!

    Tu ca angajat trebuie sa rezolvi o problema, si ai formulele in fara, nu trebuie sa stii pe de rost kkturi care le gasesti in 30 secunde pe net! Evident trebuie sa stii cum sa le iei si cum sa le aplici!
    La noi se invata pe de rost si probleme la matematica, dar solutia e mai multa teorie WTF?!

    Eu am aflat la ce folosesc niste chestii din matematica (si chiar imi foloseau) la niste ani dupa ce am terminat scoala!!! (atunci nu era wikipedia, coursera, edx s.a.m.d.)
    Sistemu de invatamant e o mizerie, care TREBUIE reformat din temelii, dar reformat de oameni care chiar sa stie ce este nevoie, nu de niste fosile comuniste pentru care e important sa faci istorie!
    Pai ba , am invatat mai multa istorie ascultand Sabaton, decat am invatat din toate orele de istorie!
  • 0 (14 voturi)    
    Tov.academician I.A.Pop,un Daniel de la BOR (Miercuri, 11 decembrie 2019, 13:19)

    Plagarus [utilizator]

    De la venerabilul si luminatul domn Haiduc s-a ajuns la un "patriot" de sec.XIX -XX.
    Trista si anacronica alegere pt.sec.XXI. !
    • +4 (4 voturi)    
      Ha He (Joi, 12 decembrie 2019, 7:48)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Numai minusuri. Securitatea academica in fru te cu tovarasul AI Pop e inca activa !
  • +1 (1 vot)    
    surprinzator nu ataca problema cea mai grava (Joi, 12 decembrie 2019, 9:30)

    ..13 [utilizator]

    Care este legata de scaderea dramatica la matematica.

    Istoria si geografia se poate invata si altfel - exista atat de multe carti care relateaza, poate mai interesant, anumite perioade care pot sa fie completate de materiale video si de o predare teoritica- stiintifica. Alfel retine un elev daca vede un film - se face o referire la o carte, lectura de vacanta, si incepe predarea.

    Dar drama nu este numai legata de insusirea corecta a limbii si gramaticii limbii romane ci si de cea legat de cunostiintele matematice... Daca vrei sa butonezi un dispozitiv electronic o poti face intuitiv daca daca vrei sa intelegi mai mult, daca vrei sa rezolvi o problema matematica sau, mai grav, sa programezi ar trebui sa cunosti mult mai multe.

    Academia Romana nu a inteles ca acum predarea incepe cu atragerea elevilor/stranirea interesului fata de orele de predare prin povesti, filmulete, discutiile cu elevii si dupa starnirea curiozitatii sa se aplece catre insusirea teoretica a notiunilor. Academia propune un model vechi de predare si iertarea dar axarea pe cunoasterea limbii latine acum ma lasa rece...

    Ce folos ca acum se predau doua limbi straine, si poate nici una nu este insusita corespunzator de elev dupa 12 clase, iar limba romana ramane in continuare neinteleasa - necurpinsa de mintea tanarului
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 12 decembrie 2019, 12:58)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal
  • 2771 zile



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by