Tu poti sa mergi, sa privesti, sa reciti poezii. Ca sa poata face aceleasi lucruri ca si tine, multi copii au nevoie de un scaun cu rotile sau de profesori speciali care sa ii invete nu doar limba romana, dar si limbajul semnelor sau alfabetul Braille. In Romania, asistenta acordata persoanei cu handicap se bazeaza aproape in totalitate pe solidaritatea familiala, nu pe specializare si pe asistenti personali profesionisti. Spatiile publice sunt de multe ori neaccesibilizate; daca exista accesibilizari, ele sunt de slaba calitate sau impracticabile. Doar 5% din tinerii cu handicap fizic sunt integrati profesional si intampina atitudini discriminatorii din partea angajatorilor si a colegilor. Acestea sunt cateva dintre concluziile unui studiu realizat de Asociatia de sprijin a copiilor handicapati fizic din Romania (ASCHF-R), in cadrul campaniei Transforma dizabilitatea in abilitate.

Transforma dizabilitatea in abilitateFoto: Agerpres

Citeste tot articolul si comenteaza pe MedLive.ro.

38% dintre tinerii cu handicap de 19 ani si peste si 23% din copiii cu varsta cuprinsa intre 7 si 18 ani nu au urmat nici o forma de scolarizare.

Pentru copiii cu handicap fizic principalele bariere ale integrarii scolare sunt:

  • dificultatea transportului;
  • neadaptarea programei scolare la problemele lor specifice;
  • lipsa accesibilitatilor;
  • lipsa profesorului de sprijin.

In ceea ce priveste asistenta medicala:

  • serviciile medicale destinate persoanelor cu handicap fizic este slaba;
  • asistenta medicala de care beneficiaza in acest moment copiii si tinerii cu dizabilitati este insuficienta;
  • parintii si copiii cu handicap fizic au nevoie de informare, consiliere si indrumare specializata in domeniul medical.