Cercetatorii de la Universitatea New Castle au descoperit o metoda inovatoare prin care se impiedica transmiterea bolilor mitocondriale de la mama la fat. Tehnica presupune mutarea continutului genetic sanatos din ovulele fertilizate in ovule donate. Unul din 6,500 de copii se naste cu boli mitocondriale, care nu pot fi vindecate.

Mutatiile de la nivelul ADN-ului mitocondrial pot provoca mai multe boli, printre care si diabet, distrofie musculara si insuficienta cardiaca. ADN-ul mitocondrial este separat de nucleul ovulului fertilizat si este transmis numai de mama.

Cercetatorii de la Newcastle au declarat pentru revista Nature, citata de The Guardian, ca au transplantat cu succes ADN-ul sanatos din ovululele fertilizate de la mamele cu boli mitocondriale in ovule donate de femei neafectate de astfel de boli. "Este ca si cum ai schimba bateria de la laptop" a declarat profesorul Doug Turnbull, unul dintre conducatorii studiului. "Copilul conceput astfel va avea mitocondrii functionale, insa in toate celelalte aspecte va avea materialul genetic de la mama si de la tata" a mai adaugat acesta.

Cercetatorii au reusit sa faca acest schimb si sa creasca embrionul pentru 6-8 zile, cand are in jur de 100 de celule. Pentru a merge mai departe, ei au nevoie de permisiunea autoritatii britanice pentru fertilitate umana si embriologie (HFEA), care trebuie sa stabilieasca daca dezvoltarea acestui experiment este etica.

Tehnica folosita de echipa de cercetatori de la Newcastle este similara cu cea folosita in procesul de clonare. Oamenii de stiinta au creat in aceasta etapa a experimentului in jur de 80 de embrioni, insa potrivit normelor impuse de HFEA, aceastia au fost nevoiti sa distruga embrionii.