Cercetatorii britanici au descoperit o metoda prin care se poate impiedica transmiterea bolilor de la mama la fat

de Roxana Bobolicu     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2010, 0:49 DoctorH - DoctorH Actualitate

ADN
Foto: Reuters
Cercetatorii de la Universitatea New Castle au descoperit o metoda inovatoare prin care se impiedica transmiterea bolilor mitocondriale de la mama la fat. Tehnica presupune mutarea continutului genetic sanatos din ovulele fertilizate in ovule donate. Unul din 6,500 de copii se naste cu boli mitocondriale, care nu pot fi vindecate.

Mutatiile de la nivelul ADN-ului mitocondrial pot provoca mai multe boli, printre care si diabet, distrofie musculara si insuficienta cardiaca. ADN-ul mitocondrial este separat de nucleul ovulului fertilizat si este transmis numai de mama.

Cercetatorii de la Newcastle au declarat pentru revista Nature, citata de The Guardian, ca au transplantat cu succes ADN-ul sanatos din ovululele fertilizate de la mamele cu boli mitocondriale in ovule donate de femei neafectate de astfel de boli. "Este ca si cum ai schimba bateria de la laptop" a declarat profesorul Doug Turnbull, unul dintre conducatorii studiului. "Copilul conceput astfel va avea mitocondrii functionale, insa in toate celelalte aspecte va avea materialul genetic de la mama si de la tata" a mai adaugat acesta.

Cercetatorii au reusit sa faca acest schimb si sa creasca embrionul pentru 6-8 zile, cand are in jur de 100 de celule. Pentru a merge mai departe, ei au nevoie de permisiunea autoritatii britanice pentru fertilitate umana si embriologie (HFEA), care trebuie sa stabilieasca daca dezvoltarea acestui experiment este etica.

Tehnica folosita de echipa de cercetatori de la Newcastle este similara cu cea folosita in procesul de clonare. Oamenii de stiinta au creat in aceasta etapa a experimentului in jur de 80 de embrioni, insa potrivit normelor impuse de HFEA, aceastia au fost nevoiti sa distruga embrionii.

Etica fata de ce? (Joi, 15 aprilie 2010, 1:18)

cetateanul [anonim]

"au nevoie de permisiunea autoritatii britanice pentru fertilitate umana si embriologie" cei care vb. de etica de fapt vb. in dodii, se raporteaza la ce? la biblie, coran, la etica comunista, la etica martiana? omul este un animal inteligent, asta pare demonstrat, asa zisa demnitate a materialului uman sau ca viata este sfanta, sunt afirmatii fara fundament. Cand vedem un documentar si in el corcodilii maturi mananca puisori, ni se spune ca este ceva bun pt. specie pt. ca sunt eliminati puii cei mai debili, la fel si intr-un cuib puiul cel tara mananca pe saturate, ala prostutu moare, iar ceva bun pt. specia respectiva, numai la umani subventionarea famililor cu un IQ mic este buna iar toti cu 150 de IQ au decat un copil. Se vede clar ca genetic cu actualul sistem ne saracim, dar cum productia creste si avem o educatie din ce in ce mai buna se ascunde bine fenomenul asta.
      etica (Joi, 15 aprilie 2010, 1:51)

Demigod [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul

Tot sistemul, legile, justitia, bunul simt, inclusiv "educatia cea buna" de care vorbesti tu, se bazeaza pe o etica. De unde vine ea, nu-ti bate tu capul, daca n-ai nici o idee. S-au gandit deja niste baieti mai destepti la asta.

In cazul embrionilor, iti dau o explicatie ca pentru animale inteligente; deoarece o alta nu te-ar satisface. Un embrion, pana la urma e tot o fiinta vie, chiar din propria specie. Iar nici un animal, inteligent ori prost, nu-si decimeaza specia de dragul unor experimente sau curiozitati. Daca nu esti de-acord, ia zi-mi, ti-ai dona copilul pentru asa ceva? Stiu ca e exagerata comparatia, dar te rog sa gandesti mai adanc.
        Interesant (Joi, 15 aprilie 2010, 11:41)

Cristi [anonim] i-a raspuns lui Demigod

Aceeasi cercetatori britanici au descoperit ca cele mai multe vitamine se afla in farmacii.