Compania de socializare X a dat luni în judecată grupul de supraveghere Media Matters, susținând că organizația a defăimat platforma după ce a publicat un raport care spunea că reclame pentru mărci importante au apărut alături de postări care îl promovau pe Adolf Hitler și partidul nazist, potrivit Reuters.

Elon Musk, proprietarul X/TwitterFoto: Alain JOCARD / AFP / Profimedia

X, fostul Twitter, s-a confruntat cu o indignare tot mai mare de când Media Matters a publicat joi raportul, ceea ce a determinat IBM, Comcast și alți câțiva mari agenți de publicitate să retragă reclamele de pe platformă ca răspuns.

De asemenea, raportul a apărut la o zi după ce proprietarul X, Elon Musk, și-a exprimat acordul cu o postare pe platformă care susținea în mod fals că evreii alimentează ura împotriva albilor.

În procesul intentat la un tribunal districtual din Texas, X a susținut că Media Matters a „manipulat” platforma de socializare prin utilizarea unor conturi care urmăreau exclusiv mărci importante sau utilizatori cunoscuți ca producând conținut marginal și „a recurs la derularea și reîmprospătarea la nesfârșit” a feed-ului până când a găsit reclame alături de postări extremiste.

Raportul Media Matters a prezentat în mod eronat experiența tipică pe X „cu intenția de a afecta X și afacerea sa”, a declarat compania în proces.

Președintele Media Matters, Angelo Carusone, a calificat procesul drept „frivol” într-o declarație trimisă prin e-mail și a spus că acesta a fost „menit să intimideze criticii X pentru a-i face să tacă”.

„Media Matters își susține rapoartele și așteaptă cu nerăbdare să câștige în instanță”, a adăugat el.