Editia din acest an a salonului auto si ofertele speciale pregatite de importatorii si dealerii auto vor duce la o crestere cu 50% a vanzarilor de automobile. Este pentru a doua oara cand jucatorii din piata ridica estimarile privind volumul pietei, a carei valoare s-ar putea apropia de 3 miliarde de euro.

"Dupa primele opt luni s-au vandut 168.000 de masini, dintre care 140.000 de autoturisme (crestere de aproape 60% fata de anul precedent - n. red.). Pana la sfarsitul anului cred ca se va ajunge la 250.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de aproximativ 50% fata de anul trecut", sustine Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Auotmobile (APIA).

El estimeaza ca apropierea celei de-a doua editii a Salonului International Auto Bucuresti (SIAB) va determina o usoara scadere a vanzarilor, potentialii clienti asteptand promotiile pe care le pregatesc dealerii auto.

"Probabil ca septembrie va reprezenta o scadere. Este posibil ca si in octombrie, noiembrie si decembrie sa se inregistreze rezultate de vanzari comparabile cu anul trecut, iar in aceste conditii vanzarile de masini sa treaca de 250.000 de unitati", adauga Valmar.

El spune ca desi vanzarile de automobile vor creste cu 50% fata de anul trecut, este posibil ca afacerile cu masini sa nu inregistreze acelasi ritm.

"Preturile au scazut ca urmare a promotiilor aproape permanente derulate de importatori si dealeri", adauga Valmar.

Cu toate acestea, avand in vedere cota de piata de aproape 50% pe care o are producatorul local Dacia si pretul mediu de 10-11.000 de euro (fara taxe vamale, accize si TVA) pentru masinile de import, este de asteptat ca valoarea masinilor vandute sa se apropie de pragul de 3 miliarde de euro.

Numai producatorul local Dacia estima pentru acest an un volum al cifrei de afaceri de un miliard de euro, in conditiile in care pe langa masinile vandute pe piata romaneasca va conta si pe niveluri record ale profiturilor.

Pe acest fond de crestere al pietei auto, SIAB nu a inregistrat decat o crestere de 25% a suprafetei de expunere fata de anii anteriori.

"Avem anumite limite in extindere insa de la editia viitoare am putea lua in considerare o noua locatie.

Oricum, daca editia trecuta, din anul 2003, a avut 100.000 de vizitatori, editia din acest an speram sa inregistreze 250.000 de vizitatori", sustine Thierry Hesse, vicepresedinte al AMC Promotion, care organizeaza alaturi de APIA salonul din Capitala.

El nu a dorit sa faca comentarii legate de afacerea reprezentata de SIAB. "Mai multe detalii pot oferi dupa terminarea SIAB", a mai spus Hesse.

La fel ca la editia din urma cu doi ani, SIAB nu va beneficia de prezenta unuia dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala, Tiriac Auto, care reprezinta pe piata locala zece marci de automobile si estimeaza pentru acest an afaceri de 470 de milioane de euro.

Tiriac Auto a decis sa organizeze un salon propriu, Parcul TiriacAuto, in perioada 16-25 septembrie, investitiile implicate fiind de 500.000 de euro. SIAB are loc in perioada 6-16 octombrie.

Aston Martin la Bucuresti via Austria

Daca la editia precedenta a salonului auto - in 2003 - vizitatorii au vazut pentru prima data oficial la un eveniment romanesc marci precum Lamborghini, Maserati sau Bentley, la editia din acest an se vor regasi si alte marci in premiera, precum Hummer, Infiniti sau marca britanica Aston Martin.

pe larg in Ziarul Financiar