Copiii care asista la scene de violeta in familie vor avea o predispozitie ridicata spre violenta. Acesta este conceptul creativ de la care pleaca noua campanie sociala realizata de Mccann Erickson pentru Agentia Nationala pentru Protectia Familiei. In egala masura, reprezinta insa un semnal de alarma pe care in trag cei doi parteneri implicati in proiect.

Violenta domestica nu se opreste in spatele usilor inchise, ci se propaga si se insinueaza afectand intreaga societate, pe fiecare dintre noi chiar daca alegem sa inchidem ochii si sa ne acoperim urechile.

Spotul de 45 de secunde ne infatiseaza un copil desensibilizat, provenind dintr-o familie in care violenta a devenit normalitate. O normalitate traumatizanta care transforma copiii in potentiali agresori. „Desigur, spotul exagereaza, pana aproape de absurd, modul in care baiatul reactioneaza in acest climat violent.

Am vrut insa sa atragem atentia comunitatii, sa-i facem pe oameni sa intervina macar pentru binele copiilor, daca nu pentru cel al victimelor directe ale violentei”, spune Alexandru Dumitrescu – Head of Copy, McCann Erickson.

Ioana Marinescu, presedinte ANPF, adauga: “Violenta in familie ne afecteaza pe toti si efectele ei apar acolo unde ne asteptam mai putin. Nimeni nu este ferit. De aceea este important ca fiecare dintre noi sa inteleaga care sunt urmarile violentei si de asemenea, sa incercam sa facem ceva pentru a stopa acest fenomen cu efecte distructive asupra sociatatii.

Nu ne putem ascunde in spatele ideii ca daca acest fenomen nu face parte din cotidianul nostru imediat, atunci suntem scutiti de efectele lui perverse.”

Campania care isi propune sa sensbilizeze populatia la fenomenul violentei domestice urmarind o implicare mai activa a comunitatii in astfel de cazuri, se desfasoara in perioada 2 – 15 noiembrie, cu o revenire la inceputul anului 2005, cu un TVC difuzat pe mai multe canale TV.

Din partea McCann Erickson echipa implicata in realizarea acestui proiect a fost formata din:

Client Service: Cristina Tutu – Senior Account Executive

Creative: Adrian Botan – Creative Director; Alexandru Dumitrescu – Head of Copy; Maria Manolescu – Copywriter; Raluca Negoita – Art Director; Creative Planner – Florin Rosu

AV: Tiberiu Munteanu; Regizor: Radu Muntean; Dop: Tudor Lucaciu; Casa Productie: Tandem

Campania „Violenta se invata in familie” nu reprezinta o initiativa izolata a McCann in ceea ce inseamna prevenirea violentei: alte doua campanii – „Strada” si „Umbrele” au fost realizate anul trecut in parteneriat cu reprezentanti ai societatii civile. McCann/Creative Services este prima si, in prezent, cea mai activa agentie romaneasca de publicitate implicata in realizarea de campanii sociale.

Meritele sale in acest domeniu sunt recunoscute prin numeroasele premii obtinute de McCann, atat pe plan national, cat si international.