Masini concept. Masini prototip. Masini pe care s-ar putea sa nu le vedem niciodata "in carne si oase", dar care ne incanta vazul si ne fac sa visam. Optimistii ar putea spune ca industria auto s-a destupat la minte si nu isi mai pierde timpul cu un prototip daca nu are planuri serioase cu masina de serie.

Asa au aparut pe strazi o Mazda RX-8, un Mercedes-Benz CLS, un Rolls-Royce Phantom, masini care arata mult inaintea vremii lor.

Forbes a nominalizat, in ordine alfabetica, cele mai "tari" sapte masini concept din ultimele 12 luni.

Aston Martin Rapide

Aston Martin face masini sport, da? Nu berline in trei volume, nu? Atunci ce cauta acest prototip Aston Rapide cu patru portiere? Am inteles. E un prototip sport, dar in acelasi timp incapator si practic, un fel de Bentley Continental Flying Spur sau Mercedes CLS-Class. Linii fluide care mascheaza cele patru portiere, look de masina sport.

Ar trebui sa prinda la public, chiar daca este doar un prototip. In meniu motoare V-8 si V-12.

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro pare singura veste buna din ultimele 12 luni pe care GM a reusit sa o dea lumii. Un Camaro din 1969 puternic restilizat si adus in zilele noastre, cu o privire "rautacioasa" si 400 de cai putere "storsi" dintr-un V-8.

Chrysler Imperial

E rau, e foarte rau. Vrea sa readuca masinile americane in perioada de glorie si nu face niciun compromis. E mare, e foarte mare si e...foarte aproape de realitate. Ce daca arata ca un copil rezultat din imperecherea unui Rolls-Royce Phantom si un Chrysler 300?

Dodge Challenger

Dodge Challenger s-a nascut din dorinta de a nu lasa noul Chevrolet Camaro sa se plictiseasca singur pe strazi, mai ales ca in vremea de glorie, cei doi au avut multe de impartit. Ford Mustang a dat liber la revigorarea masinilor "cu muschi" americane, care acum ajunsesera deja la varsta pensiei. Retro, doua portiere, motor mare, mandrie nationala.

Lamborghini Miura

Lamborghini Miura seamana aproape in totalitate cu stramosul sau. Ca si atunci (anii ‘60-’70) are un design rapitor. Lamborghini se face ca nu vrea sa produca masina in serie, probabil pentru a astepta ca viitorii clienti sa implore aparita masinii pe strazi.

Articol integral in Banii Nostri