Personalizarea automobilelor reprezinta o sursa de venit cu un potential greu de imaginat pentru cei care nu sunt in domeniu. Studii efectuate pe piata americana au aratat ca un cumparator care plateste pe o masina noua in medie 17.500 de dolari, este dispus sa plateasca, peste acest pret, in medie inca 5.000 de dolari, pentru personalizarea masinii cu diferite optionale.

Mergand la extreme, insa pastrand acelasi principiu, pentru cineva caree cumpara un Rolls-Royce de 335.000 de dolari, 25.000 dolari pe accesorii nu este un pret de neimaginat, spun expertii din industrie.

Producatorii au inceput sa acorde tot mai multa atentie acestui trend de personalizare a masinii. MINI, de pilda, se produce pe baza de comanda in proportie de peste 75%, chiar daca timpul de asteptare este de pana la 12 saptamani. Peste 40% dintre cumparatorii de Porsche 911 din SUA isi cumpara masinile, de asemenea, la comanda.

Constructorii limiteaza, de obicei, optiunile disponibile, pentru a scurta timpul de livrare.