CFR Marfa cauta oportunitati pentru extinderea activitatii in afara tarii, din 2007, in conditiile scaderii semnificative in ultimii ani a cotei de piata in Romania, odata cu dezvoltarea activitatilor operatorilor feroviari privati, potrivit unor surse din companie.

Transportul de marfa pe calea ferata va fi liberalizat de la 1 ianuarie 2007, iar cel de calatori un an mai tarziu. "CFR Marfa a inceput sa-si piarda privilegiile pe piata interna, pentru ca operatorii privati, care aveau acum doi ani 5-8% din piata interna, au ajuns sa controleze circa 25%", au declarat surse din companie.

Principalele piete externe vizate sunt Bulgaria si Ungaria, deoarece serviciul maxim admis stabileste ca mecanicii de locomotiva nu pot conduce mai mult de 12 ore in cazul trenurilor de marfa. Orientarea spre alte piete ar putea fi discutata doar dupa deschiderea de puncte de lucru in Bulgaria si Ungaria, care sa asigure personalul necesar, au explicat sursele citate.

Pentru a putea iesi pe alte piete, CFR Marfa va cumpara vagoane si locomotive adaptate cerintelor externe si va pregati personalul pentru activitatile derulate in afara tarii.

In acelasi timp, mai multi operatori de marfa din Ungaria se pregatesc sa intre pe piata romaneasca dupa 1 ianuarie 2007, achizitionand deja material rulant, au mai spus sursele citate.