Are intre 35 si 49 de ani si un venit mediu. Asa arata calatorul de sub pamant. Un studiu al companiilor Euromedia si Beta Cons arata ca 400.000 de bucuresten merg cu metroul si mai mult de jumatate dintre acestia se uita la panourile publicitare in timp ce asteapta in statie.

Conform acestei cercetari, prezentata luni, profilul general al utilizatorului de metrou este preponderent persoana adulta, cu varsta cuprinsa intre 35 si 49 de ani, cu studii si venituri medii. Din zece calatori de la metrou, sase privesc des panourile publicitare.

Aproape jumatate dintre utilizatorii de metrou au o atitudine pozitiva fata de reclame si numai o persoana din cinci are o atitudine neutra sau ostila. Studiul a testat notorietatea reclamelor la metrou pe baza a 12 printuri outdoor. 58% dintre cei chestionati au recunoscut in mod spontan reclamele si statiile in care erau amplasate.

Unirii vinde cel mai bine

“Principalele companii care apeleaza la publicitatea in statiile de metrou sunt in general din categoriile FMCG (produse de larg consum), mass media, retail si financiar.

Studiul confirma faptul ca o parte semnificativa dintre potentialii consumatori utilizeaza metroul. Conform cercetarii, statiile cu cel mai mare impact din punct de vedere al publicitatii sunt: Unirii II si Universitate, iar statiile cu cea mai mare audienta potentiala sunt: Nicolae Grigorescu si Piata Sudului”, declara Silvia Coserea, Marketing&Sales Manager Euromedia.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 2000 de persoane, reprezentativ pentru toata populatia din Bucuresti, cu varsta peste 14 ani. Dintre aceste persoane a fost ales un subesantion de 431 de indivizi, reprezentativ pentru utilizatorii de metrou. Studiul a fost realizat in perioada iulie-august 2006, are o marja de eroare de +-2,19% si va fi actualizat trimestrial.