Renault a fost, in primele sapte luni, cea mai vanduta marca de import, cu 17.181 de autoturisme comercializate, cifra cu 45% mai mare decat cea din intervalul ianaurie-iulie 2006.

Pe locul doi s-a situat Skoda, marca ale carei vanzari au crescut cu 26%, pana la 13.578 de masini. Podiumul importatorilor a fost incheiat de Volkswagen, ale carei vanzari au crescut cu 55%, pana la 12.740 de masini.

“Piata romaneasca de autoturisme incepe sa se maturizeze, sa se aseze si sa ofere o gama din ce in ce mai variata de marci. Pe de alta parte, puterea de cumparare a romanilor este in continua crestere, ceea ce face sa creasca consumul, ducand si la cresterea pietei de profil.

Remarcam si o crestere a pretentiilor consumatorului roman, care cauta o calitate cat mai buna la un pret cat mai mic”, a declarat pentru Business Standard Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.

Astfel, in primele sapte luni din 2007, s-au vandut 177.685 de autoturisme, in crestere cu 22,4% fata de cele 145.154 vandute in intervalul ianuarie-iulie 2006.

Vanzarile de vehicule comerciale au crescut si ele cu 28,8%, de la 21.042 de unitati la 27.095 de unitati. In iulie s-au vandut 35.995 de automobile, cu 3,1% peste valoarea din luna iunie a acestui an.

Productia interna s-a cifrat la 143.651 de unitati in primele sapte luni din 2007, in crestere cu 10,9% fata de cele peste 129.000 de automobile produse in perioada similara a anului trecut.

Exporturile au crescut cu 42,8%, pana la 69.457 de unitati, dupa ce in primele sapte luni din 2006 au fost trimise peste hotare 48.636 de automobile.

In perioada ianuarie-iulie, importurile de automobile au crescut cu 55%, pana la 132.650 de unitati, dupa ce in lunile similare din 2006 au fost de 85.594 unitati.

Incluzand si vanzarile de vehicule comerciale, anul trecut, romanii au cumparat 297.162 de automobile, in crestere cu 15,9% fata de cele peste 256.000 de vehicule vandute in 2005.

Un articol de Ionut Giusca

Integral in Business Standard