​​FOTO Câți bicicliști au folosit pista de biciclete de pe Calea Victoriei în primele două luni din 2020

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 februarie 2020, 11:52 Actualitate | Administratie Locala


Pista de biciclete de pe Calea Victoriei
Foto: Hotnews
Odată cu extinderea pistei dedicate de biciclete pe Calea Victoriei, de la intersecția cu bd. Regina Elisabeta până la piața Națiunile Unite, Primăria Capitalei a montat în zona Cercului Militar Național și un panou care contorizează câți bicicliști folosesc pista în fiecare zi. Ce nu contorizează, însă, panoul sunt ceilalți utilizatori de transport alternativ care utilizează infrastructura: cei pe trotinete, electrice sau clasice, cei pe role sau pe skateboard.

De la începutul anului și până acum, în două luni, peste 28.000 de bicicliști au folosit pista de biciclete de pe Calea Victoriei, potrivit panoului informativ din zona Cercului Militar.

Desigur, numărul înregistrat nu are cum să ia în considerare și bicicliștii care au folosit pista în alte zone, dar nu au mai trecut prin dreptul senzorilor, având în vedere că pista de pe Calea Victoriei are o lungime de circa 2,8 km, de la Piața Victoriei și până la Națiunile Unite.





Un lucru observat în teren de reporterii HotNews.ro este că panoul de contorizare nu îi numără și pe ceilalți utilizatori ai infrastructurii alternativ, cum ar fi „trotinetiștii”, care de multe ori au ajuns să fie mai numeroși decât bicicliști.

Spre exemplu, într-o seară într-un interval de 10 minute am numărat 18 trotinete și 11 biciclete, dar doar bicicletele au fost contorizate pe panou.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7867 vizualizari

  • -4 (20 voturi)    
    accidente ? (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 11:58)

    BlueX [utilizator]

    daca tot faceti statistica va rog sa face,ti publice si
    nr biciclisti / nr trotinetisti de pe strazi din care
    nr de accidente bicilisti / din care mortale
    nr accidente trotinete / din care mortale
    • +11 (11 voturi)    
      ok (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 13:28)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      Si asta are legatura cu noua pista deoarece?
  • -2 (22 voturi)    
    Da... dar... (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 12:25)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Nu cred ca a fost folosita de "28000 de biciclisti", cat de "28000 de trasee". In sensul ca, ma indoiesc ca panoul face diferenta si incadreaza biciclistii unic. Daca unul trece pe acolo, sunt sanse estimate de mine (da, din burta) de 60% sa se si intoarca. Daca presupun ca asta e valabil la toti, un numar mai realist ar fi de 15000-16000. Daca includem Glovo sau Uber Eats care ar putea avea chiar mai mutle drumuri de facut, numarul scade.

    Evident putem argumenta ca cei care nu au ajuns pana in senzori nu-s numarati precum, asa cum scrie si in articol, cei pe trotinete si alte "rotite".

    Tot ce vreau sa spun este ca am senzatia ca Firica va supraestima cat de utilizata a fost pista, fata de cat ingreuneaza sofatul pe Victoriei.

    Desigur, trebuie stimulata renuntarea la masini, dar pana nu avem o infrastructura serioasa, promovare pe bune a masinilor electrice (sau macar hybrid cu tot cu prize in puncte strategice, nu doar cu proiecte de legi prin care obligi firmele sa aiba prize pt masini electrice cu 0 sprijin de la stat), eliminate masinile vechi care polueaza samd, totul ramane un vis frumos.

    Pe scurt, pista e o idee buna, momentul este prost, orasul avea cu totul alte prioritati.
    • +3 (19 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 14:27)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      nu conteaza. 28000 de biciclete sunt 28000 de masini care NU au trecut pe acolo.
      • 0 (12 voturi)    
        Asta asa e (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 16:09)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        +1 pt tine
      • -1 (15 voturi)    
        Gresit (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 17:08)

        Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        Au trecut mult mai multe masini pe langa si, fiind inghesuite, au stationat mai mult. Solutia era transport public pe Calea Victoriei ca sa reduci masinile, nu o pista fara cap si fara coada.
        • +5 (7 voturi)    
          evident (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 19:26)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Ioizu

          ca calculul este extrem de primitiv si ca poate fi imbunatatit masiv cu chestii perfect cuantificabile, chestii care pot fi estimate destul de usor si la final cu chestii care pot fi estimate foarte greu spre deloc.

          de exemplu ar putea fi adaugati senzorii respectivi in mai multe puncte importante pe traseu. apoi se pot numara si masinile. se de aici se poate estima daca destul de precis daca banda respectiva creste sau congestioneaza traficul (afli numarul de masini care circula inmedie pe fiecare banda si daca numarul respectiv este mai mic decat numaruld e biciclete, e clar sca banda e utila.

          dupa aia mai ai biciclistii care poate nu ar trece pe acolo in lipsa benzii speciale precum si masinile care ocolesc zona din cauza preznetei acesteia. mai sunt biciclistii care poate ar fi in masina.

          toate astea s-ar numi analiza de trafic. cu multe altele pe langa evident.

          asa, tot analiza de trafic avem, dar la nivelul intelectual al gabrielei firea.
  • +6 (14 voturi)    
    Pana nu se va prelungi pista si pe Splai... (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 12:47)

    Frankie [utilizator]

    Pana nu se va prelungi pista si pe Splai, aceea de pe Calea Victoriei nu are nici o utilitate.
    • +3 (15 voturi)    
      Poate cu alt primar.. (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 13:19)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Din pacate, nu am avut pana acum nici un primar care sa inteleaga cum se foloseste bicicleta ca mijloc alternativ de transport. Benzile sunt facute aiurea, pe trotuare sau pentru agrement, ca asta de pe Calea Victoriei.

      Largirea soselei Fabrica de Glucoza era momentul perfect pentru a incepe dezvoltarea infrastructurii de biciclete fix pentru segmentul de populatie care este cel mai probabil sa foloseasca bicicleta. Ce au facut? Si-au batut joc de pietoni si biciclisti cu niste trotuare pe care abia incapi de unul singur.
    • +7 (11 voturi)    
      Improbabil (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 13:29)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Dar este o banda unica pentru STB acolo. Poate ar putea sa o imparta dar nu stiu cat plus-valoare ar aduce, dar poate ar mai eficientiza partial.
  • +2 (14 voturi)    
    Infrastructura zero (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 12:57)

    jorj_bv [utilizator]

    Evident ca sunt mai multe trotinete: e iarna, mulți nu au boxe pentru ceva asa mare ca o bicicleta, călare pe bicicletă merge doar dacă te suporta colegii fără sa faci duș, plus ca ținuta e un puc alta fără de cea de oraș.
  • +9 (13 voturi)    
    contori de genul asta am vazut prin Germania (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 14:04)

    qwerasdf [utilizator]

    de exemplu

    dar ca acolo... numarul era de vreo 10 ori mai mare la un oras mult mai mic...

    in Bucuresti nu o sa rezolvi niciodata problema mobilitatii daca nu imbunatesti transportul public si transportul nemotorizat. Daca as fi primar... as fi foarte detestat de catre soferi :)
    • -3 (17 voturi)    
      Sint uimit de valoare, dar neimpresionat (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 16:48)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Inseamna, daca punem doar intervalul 6-22, sub 30 de bici-troti pe ora. Spre comparatie probabil nr. asta de masini inghesuite pe 2 benzi, trec intr-un minut.
      Sa-i multumim lui Oprescu pt realizare. Daca ar fi existat transport public pe Calea Victoriei in loc de pista probabil traficul motorizat si implicit poluarea ar fi fost mult mai mici.
      Dar la fel ca diferenta intre intentie si directie de la taxa oxigen doctorul spagar a dat-o in bara. Ce sa te astepti de la psdei!?
      Iar fraierii pun botul si sint extaziati.
      • +5 (5 voturi)    
        @Iomen (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 22:59)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Ai perfecta dreptate. Din pacate se vede dupa minusurile incasate de la psdisti ca Firea, demna urmasa a lui Oprescu care a ingustat Victoriei cu pista si a umplut-o de borduri si stalpisori, e inca puternica in Bukale.
        Oameni buni, reveniti-va! Nu are nimeni nimic impotriva bicicletelor si pistelor, dar cand un lucru e prost facut el trebuie demascat si atacat. Nu sprijiniti ciuma rosie pentru 30 de arginti sau o pista facuta la misto!
  • -4 (18 voturi)    
    La o asa iarna e inca multa lume pe 2 roti (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 14:12)

    vigni [utilizator]

    Mari ganditori si hoti ai natiunii
    Daca era iarna si zapada nu se puteau curata nici trotuare nici parte carosabila si toti biciclistii astia ajung la servici transpitari si incep sa stranute, tuseassca si sa imparta ce au ei gratuit=virusi

    Mai ganditi cand in tari cu alta clima decat UK, spania, franta, portugalia si nord Africa faceti piste de imbolnavire a natiunii fiindca si vara traficul stagnat pe doua piste produce mai multe noxe
  • +3 (19 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 17:12)

    Andrei_Buc [utilizator]

    Pista asta este genială. Este mult mai safe- Fac un ocol până la pistă, dar drumul până in aviației este mult mai sigur si rapid.
    Merg zilnic cu bicicleta la serviciu, in zona aceea, si pot sa zic ca nu am răcit anul asta de loc, iar in ultimii ani, nu-mi aduc aminte de ultima răceală. E sănătate curată. Cei care fac mișcare in mod regulat, se îmbolnăvesc mai rar :) Pentru poluare, am achiziționat o mască specifică commuting-ului pe bicicletă. La serviciu, că orice clădire clasă A, avem duș.
    Din punct de vedere al aglomerației, Calea Victoriei era aglomerata si înainte de construcția pistei, deci no loss there.

    Ar trebui măcar o axă nord sud si inelul interior (linia 1/10) să aibă piste protejate - atunci să vezi un shift in numărul de bicicliști.
  • 0 (12 voturi)    
    bani sifonati !!! (Sâmbătă, 29 februarie 2020, 19:17)

    micplac [utilizator]

    Cu banii sifonati de la bicicletostrada "Victorie" largirea trotuare pavele stipisori borduri cred ca se puteau face inca 100 km pista de biciclete .Au distrus o banda auto si s-a aglomerat Magheru si Balcescu e ca in bancul ala muta mortul pe Academiei si fai actele acolo (Jules Michelet ) Se puteau face piste de biciclete decente fara sa renunte la o banda de circulatie trotuarele sunt goale cit trafic pietonal este pe Calea Victoriei foarte putin,,,,,, bogatanii se dau cu decapotabile acum ca sa fie remarcati !!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by