DOCUMENT Primăria Capitalei a pus în dezbatere publică proiectul prin care mașinile poluante nu mai au voie în zona centrală, iar cele înmatriculate în alte județe trebuie să plătească vinietă dacă tranzitează orașul

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 august 2019, 15:43 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: PMB
 documente
(19 Aug 2019) PDF, 1MB
Proiectul de hotărâre prin care Primăria Capitalei vrea să introducă vinietă pentru mașinile din alte județe care intră în București și să interzică accesul mașinilor cu normă de poluare sub Euro 3 în zona centrală a fost pus în dezbatere publică pe site-ul instituției. Termenul până la care persoanele interesate pot transmite puncte de vedere este 30 septembrie. Dacă vor fi aprobate de Consiliul General, taxele ar urma să intre în vigoare de pe 1 ianuarie 2020. (consultă aici documentul integral)

Ce prevede exact proiectul de hotărâre pus în dezbatere pe site:

- Începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din interiorul Zonei de Acţiune pentru Calitatea Aerului ZACA , este restricționat zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 - 22:00, după cum urmează:

a) Pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul București și judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum şi pentru autovehicule electrice sau hibrid, accesul este permis fără restricții.

b) Pentru autovehicule înmatriculate în Municipiul București și judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziționării unei viniete electronice de tip Oxigen-C. Pentru autovehicule înmatriculate în afara municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare minim Euro 3, accesul este permis doar în urma achiziționării unei viniete electronice de tip Oxigen-B.

d) Pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în intervalul menţionat.

- Se defineşte Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare - str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – - str. Lânăriei - Calea Șerban Vodă - bd. Mărăsesti - str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății - Calea 13 Septembrie - str. Izvor - str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzești – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

- Autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului București și a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puțin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 - 22:00, numai în urma achiziționării vinietei electronice Oxigen-B.

- Autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi cele hibride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul București, numai în urma achiziționării vinietei electronice de tip Oxigen-B.

- Vinietele se emit numai după achitarea sumelor prevăzute în anexa nr.1 la prezenta hotărâre, în baza dovezii privind norma de poluare.

- În urma emiterii vinietelor, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control a vinietelor, denumit în continuare SIEGMCV.

Tarife


Excepții

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate de la prevederile art.1 :

- cele aparținând instituțiilor prevăzute la art.32 alin (2) lit.a) şi b) din OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare (autovehiculele aparținând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administraţiei Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public), serviciile publice comunitare pentru situații de urgență; Societatea Națională de Cruce Roşie din România; serviciile de ambulanță; Societatea Transport Bucuresti STB S.A.;
- Autovehicule adaptate special pentru persoanele cu dizabilitati;
- Autovehicule apartinand Patriarhiei Romane cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare;
- Cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului;
- Cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Amenzi

Zonele de restricție menționate la art.1 vor fi semnalizate prin indicatoare de informare.

”Încasarea tarifelor pentru achiziționarea vinietelor tip Oxigen-B si tip Oxigen-C se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice şi managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietelor tip Oxigen-B si tip Oxigen-C se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții și proiecte din domeniul protecției mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condițiilor de transport şi a calității aerului”, se mai arată în proiectul de hotărâre.
Circulația autovehiculelor specificate la art.1 în zonele restricționate, fără achiziționarea vinietei, constituie contravenţie şi se sancționează cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor din prezenta hotărâre se fac de către poliție, poliţia locală şi împuterniciţi ai Primarului General, conform competențelor.

Ce părere au cetățenii care au postat deja opinii pe site-ul municipalității:

Gabriel Mirea: ”Mă OPUN acestui proiect. Taxarea accesului în orașe este o măsură din Evul Mediu, nu din secolul 21. Dacă vreți să reduceți poluarea, va sugerez să nu mai autorizați atâtea blocuri și să nu mai aprobați atâtea PUZ-uri care cer derogări de la regulile de urbanism!”

Marinela Macovei: ”Este o măsură discriminatorie. Gândiți-vă la orașele turistice, în speță Constanța, Tulcea, Brașov, etc., care sunt sufocate de mașini din alte orașe. Ce ar fi să pună și ele vigneta? Unde mai este dreptul la liberă circulație în această țară? De asemenea, gânditi-vă la toți studenții, tinerii care lucrează în București, stau cu chirie și au autoturismele înmatriculate în orașul de domiciliu. De ce ei trebuie să plătească taxă că-și folosesc mașina până la serviciu și înapoi, iar bucureștenii și ilfovenii nu. Aceștia din urmă nu poluează? Sunt de acord cu taxarea tuturor mașinilor sub Euro 3, poluante, indiferent că sunt ale bucureștenilor sau nu. Dar nu cu taxarea mașinilor din alte orașe, care sunt de la Euro 4 în sus. De asemenea, în vederea reducerii poluării, mai bine ați dezvoltă mai mult transportul public, ați introduce legături bune între diverse zone, ați extinde metroul..astea sunt măsuri de reducere a poluării”.

Bogdan: ”Referitor la taxa Oxigen C, pentru autoturisme Euro 3, va rog să evaluați posibilitatea că proprietarii de astfel de autovehicule înmatriculate în București, cu domiciliul în perimetrul definit pentru ZACĂ, să beneficieze de o reducere a cuantumului taxei, ținând cont de faptul că aceștia sunt obligați de circumstanțe, pentru a ajunge/a se deplasa de la domiciliu, să tranziteze perimetrul ZACĂ, și nu au alternative de ocolire a acestuia. Acest principiu ar fi similar accesului interzis "Cu excepția riveranilor"”.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















19236 vizualizari

  • +18 (28 voturi)    
    Dar Vignieta pentru CET-urile care ard pacura? (Luni, 19 august 2019, 16:02)

    D-or [utilizator]

    Bucurestiul e mai poluat noaptea si dimineata - cind nu circula masinile - decit in timpul zilei.

    Poluarea e data de fumul de pacura de la CET-urile care ard pacura pentru a produce electricitate.

    Citeam pe site-ul oficial ca ELCEN produce 2-3% din energia electrica a tarii. Dar cu pretul sanatatii si puterii de munca a 15% din populatia tarii.

    Si, pentru ca suntem un stat abandonat, nu ai cui sa sesizezi poluarea, pentru ca Garda de mediu are program pina la ora 16.00.
    • -6 (26 voturi)    
      Si cum vrei sa ai curent ? (Luni, 19 august 2019, 16:34)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Dai tu la pedale sau ?
      • +3 (9 voturi)    
        Combinat energetic in munti sau gaz metan in oras (Luni, 19 august 2019, 17:13)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Strategia energetica e sa inchidem combinatele energetice (Oltenia, Hunedoara, Turceni) care au cosuri foarte inalte, cele mai inalte din Europa, peste 350m si sa producem electricitate in centrele oraselor aglomerate: Bucuresti, Galati si in viitorul apropiat, Constanta.

        CET-urile au cosuri mici, de 25-30m pentru ca au fost proiectate doar pentru incalzire si apa calda si pentru utilizarea gazului metan. nu a pacurii. Pacura era admisa doar la temperaturi de minus 30 grade.

        Dar baietii destepti trebuie sa vinda si ei pacura undeva si, cel mai usor e in Bucuresti, mai ales ca alimentarea se face prin conducte subterane, nu prin depozite proprii, asa ca cine poate sti cita pacura s-a ars cu adevarat?

        Amintiti-va ca pe vremea cind eram 23 milioane si aveam si industrie, aerul era mult mai curat.
      • -3 (3 voturi)    
        deșteptule, (Marţi, 20 august 2019, 7:49)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        există programe de ecologizare a funcționării CET-urilor pe păcură, astfel încât emisia de noxe rezultate prin arderea acesteia, să fie redusă la maximum. Dacă vrei, un fel de upgradare la un Euro 6 al CET-urilor.
        • +1 (1 vot)    
          există programe de ecologizare a funcționării CET- (Marţi, 20 august 2019, 11:37)

          bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          "exista programe de ecologizare a functionarii CET-urilor pe pacura"

          Da nenea....Ne-a cam stat cu programul si proiectul in gat....Am auzit de modernizarile astea prin 2004, si nu s-a facut nici de o beshina !!!!
          RADET-ul si sistemul de incalzire este in faliment in cascada, asa ca mi-e greu sa cred, ca se va (mai) face, ce zice matale, adica investitii
          Sa faca up-grade la soba de teracota...Punem beculetze si o trecem pe pelete ( da alea tot din coceni e !!!) Al naibii progres si ecologie
          Sa privim, un pic adevarul : Un motor Euro 6, consuma acelas combustibil cu unul Euro 2...Ca are mai multi senzori si beculetze, tot un naiba e....Si-ti mai zic o treaba : Un Euro 2 de 800 cc, consuma si polueaza infinit mai putin decat un Euro 4 de 2-3 litri
    • -11 (15 voturi)    
      nu e acelasi lucru (Luni, 19 august 2019, 16:36)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      masinile iti sufla noxele fix in nas, la nivelul solului, la 50cm de trotuar. E o mare diferenta.

      La masini, pe langa poluare, mai e si factorul agomeratie. Asa ca, politicianist sau nu, eu zic sa-i dea inainte cat mai repede chiar si cu masurile astea timide... dar tare ma tem ca pana la urma nu se vor aplica nici astea.
      • +6 (8 voturi)    
        Poluarea e maxima la etajele superioare, nu la sol (Luni, 19 august 2019, 17:16)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Acolo se ridica toate noxele, incepind de la etajul 2 in sus nu se mai poate respira. Cu cit mai sus, cu atit mai crunt.
        • -3 (5 voturi)    
          conform unor studii oficiale (Luni, 19 august 2019, 21:09)

          AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          se gasesc pe internet, centralele termice de apartament si autoturismele, sunt cei mai mari poluatori in procente, mai mult decat CET-urile. Iar centrala de apartament polueaza atat in interior cat si in exterior.
          Poate vrei si o taxa pe centrale termice si nu stii cum sa ceri ?
          • +2 (4 voturi)    
            Can you imagine 2000000 people farting? (Marţi, 20 august 2019, 3:23)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

            Aia poluare, mai ales noaptea si dupa fasulea!!!
          • 0 (0 voturi)    
            Nu, vreau sa intre in legalitate, fara pacura (Marţi, 20 august 2019, 11:19)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

            CET-urile trebuie sa functioneze doar pe gaz metan si doar pentru incalzire/apa calda.

            Folosirea pacurii e ilegala si in prezent in afara virfurilor de sarcina pt temperaturi de -30 grade, dar nu se respecta legea.

            Nu vreau taxarea CET-ului, viata si sanatatea nu au pret.
      • -2 (6 voturi)    
        Efectul poluarii e mai mare in timpul somnului (Luni, 19 august 2019, 17:23)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Pentru ca in timpul somnului organismul se regenereaza, iar sub efectul poluarii, respectiv a clorurii de vinil din fumul de pacura, regerenerarea se face gresit.
        Asa apar cancerele.
        Si, daca ziua te mai poti deplasa dintr-o zona in alta, noaptea incasezi dozele de fum. Cunosc o familie bunici-parinti-copiii care locuiau si aveau si serviciul linga Gara de Nord si au murit cu totii de cancere intr-un singur an, de cind a inceput folosirea intensiva a pacurii la Grozavesti.

        Termopanele sau izolarea apartamentelor nu functioneaza, pentru ca fumul oricum se strecoara, dar nu mai iese, intrucit are proprietatea de a se acumula in spatiile inchise.
    • -8 (10 voturi)    
      Eu sunt de acord (Luni, 19 august 2019, 21:17)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Eu sunt de acord cu cele propuse de primarie.
      Masinile pana la euro 3 sa nu mai aiba acces in capitala in zonele indicate iar provincia sa plateasca o taxa de acces.
      Stima doamna Firea ,asa nu se mai poate,trebuie sa facem ceva.
      • +1 (1 vot)    
        cu siguranță (Marţi, 20 august 2019, 7:55)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        ai fost de acord cu Firea și când, împreună cu șleahta pesedacă, a dat liber la importul rablelor pe motorină, de erau mai multe mașini bulgărești în București decât la Sofia, în frunte cu BMW-ul X5 lui madam Plumb, fostă chiar ministru la mediu în perioada când i-a luat cazanul ăla lui fiu-su.
        Acum faci pe ecologistul că așa e trendul la pesedaci, în speranța de noi mandate în capul mesei plină de bani.
  • +9 (21 voturi)    
    Mangla gandita (Luni, 19 august 2019, 16:05)

    Silvius88 [utilizator]

    un pretext cu mediu e cel mai bun.nu tipa nimeni. Are un fin care va face incasarea pe SMS si va varsa la bugetul local ce mai ramane dupa costurile proprii.Adica nimic. Asa se face banul pretextele cu mediu e cele mai bune. Noi suntem mai multi aici priceputi la astea. Avem mai multe bagate asa si ne vine banul in cont prin sms.Ca suntem jmekeri bai fraerilor.
  • +25 (27 voturi)    
    Nu e o greșeală? (Luni, 19 august 2019, 16:10)

    nick24 [utilizator]

    “Autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Euro 6, precum şi cele hibride sau electrice, vor putea circula pe toate arterele din Municipiul București, numai în urma achiziționării vinietei electronice de tip Oxigen-B. ”

    HIBRIDE ȘI ELECTRICE? Cu taxe ? Cred că suntem unici în lume!!!
    Păi nu e pt diminuarea poluării Bucureștiului?
    • +2 (2 voturi)    
      Mda (Marţi, 20 august 2019, 7:31)

      TheFaime [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      E foame de bani baieti! :) E pierduta cu Firea, n-ai ce face. Sora cu Veorika, atata poate..
  • +20 (32 voturi)    
    Purtatoarea de talanga si sarma in colon insista (Luni, 19 august 2019, 16:13)

    Alui [utilizator]

    Cu incalcarea constitutiei. Nu poti discrimina masinile pe baza ariei geografice unde sunt inregistrate! Ce naiba, asa fiecare sat poate pune o taxa din asta!
    • +3 (13 voturi)    
      da (Luni, 19 august 2019, 16:35)

      BogdanNicolaescu [anonim] i-a raspuns lui Alui

      eu nu stiu cum de e voie cu taxa de la Fetesti.... e aberanta. Nici un stat din lume nu are si vigneta si taxa de drum. E unic in lume sa ai si una si alta.
      • +1 (1 vot)    
        la Fetești (Marţi, 20 august 2019, 7:59)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

        ai taxă de pod.
        Se presupune că banii ăia sunt folosiți la întreținerea și modernizarea podurilor, dar după cum arată, cred că banii au ajuns în viloaie și chiolhanuri pesedace.
    • +7 (11 voturi)    
      A făcut șosea de centură? (Luni, 19 august 2019, 16:42)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Firea se crede stăpână pe București.Instituții ale statului,spitale,poți avea acces la ele dacă plătești șpagă lui Firea.
    • -7 (11 voturi)    
      de ce sa nu poti (Luni, 19 august 2019, 17:15)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Masinile inmatriculate in alte orase deterioreaza drumurile Capitalei dar contribuie cu impozite in localitatile de bastina..
      E o masura politicianista, de acord, se apropie alegerile si nu vrea sa supere alegatorii bucuresteni. Poate mai corect era sa se impoziteze toate masinile sub euro 4 indiferent de localitate, dar eu unul ca bucurestean sunt dispus sa incerc si asa.
      Chiar cu riscul ca si alte localitati sa puna acelasi tip de taxa, nu ma deranjeaza.
      • +1 (3 voturi)    
        E anti-constitutional si basta! (Luni, 19 august 2019, 19:58)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Nu fiti atat de prostovani! Rezolvati problema cu preturi la parcare mai mari combinate cu abonamente pentru rezidenti! Daca chiar nu vreti poluare, interziceti complet accesul masinilor in zona centrala, macar in week-end!
      • +5 (5 voturi)    
        De ex. (Luni, 19 august 2019, 21:44)

        DT34 [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        daca te-ai duce cu masina prin Austria ar fi corect ca tu sa platesti taxa pe autostrada si austriacul nu?
        • 0 (0 voturi)    
          da (Marţi, 20 august 2019, 15:27)

          AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui DT34

          .
    • -3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 19 august 2019, 17:28)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Corect, masinile sunt specii protejate!!! :))
  • +10 (18 voturi)    
    Dar vignieta pentru masinile "ecologice" de gunoi (Luni, 19 august 2019, 16:13)

    D-or [utilizator]

    Una din cele mai mari cauze ale poluarii cu pulberi (praf de sticla arsa, fibre de celuloza), fum, zgomot si vibratii e reprezentata de masinile de colectare-taiere-sfarimare-presare a materialelor reciclabile.

    Dar, intrucit sunt autointitulate "ecologice", sunt mai presus de orice observatie critica.
    • +2 (2 voturi)    
      să nu uităm (Marţi, 20 august 2019, 8:02)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      de hârburile de dinainte de 1989, cu care e dotată armata, de Kamaz-urile cu care e dotat STB pt. intervenții, de ambulanțele deja unele foarte vechi și câte oare or mai fi.
  • +19 (37 voturi)    
    carul inaintea calului... (Luni, 19 august 2019, 16:19)

    qwerasdf [utilizator]

    si bineinteles ca blatistii de la pnl (psd-isti deghizati de fapt) vor vota acest proiect

    bai, cretinilor, voi ati mai mers de curand cu tramvaiul sa vedeti ce mizerie e in ele? sau sa astepti 15-20 de minute tramvaiul la 45 de grade sub soare? credeti ca o sa lase careva masina acasa?

    si ce-o sa faceti cu banii pe care ii veti incasa pe taxe? statui? borduri peste borduri? oua aurii? veti mai da la biserica sa mai faca o turla?
  • +21 (27 voturi)    
    ma intreb ... (Luni, 19 august 2019, 16:19)

    rochiri [utilizator]

    Cand o pune si Comarnicul taxa de tranzitare.......
    • -8 (18 voturi)    
      f bine (Luni, 19 august 2019, 16:30)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Sa puna si sa foloseasca banii cu cap
    • +12 (16 voturi)    
      continuare... (Luni, 19 august 2019, 16:35)

      Baubau1 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Exact... plus Azuga, Busteni, Sinaia, Poaina Tapului, etc... sa vezi atunci aer curat in weekend pe Valea Prahovei :)
      Si doar masini de Prahova si Brasov :))
    • +2 (10 voturi)    
      DN din Comarnic (Luni, 19 august 2019, 16:36)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      DN1 nu este in administrarea primariei Comarnic. Cum nici DNCB nu este in administrarea Primariei Bucuresti.
      • +1 (7 voturi)    
        ? (Luni, 19 august 2019, 17:26)

        Mim51 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Nu si portiunea din zona intravilana !
      • -1 (3 voturi)    
        Ce treaba are drumul aici? (Marţi, 20 august 2019, 0:50)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Taxa e pe poluare, nu pe drum, de aia se specifica Euro3, 4, etc.
  • +8 (12 voturi)    
    Leasing (Luni, 19 august 2019, 16:21)

    MariaMuresan [anonim]

    Cele inmatriculate pe Bucuresti , in leasing ?
    Si sunt destule.
    Cum se face deosebirea in trafic, pentru o corecta respectare a legii.?
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Luni, 19 august 2019, 17:30)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui MariaMuresan

      Se uita Madam Sarmea Pandele adanc in ochii tai si te dibuieste de unde sti :)))
  • +13 (21 voturi)    
    E mai usor sa lezezi milioane de oameni saraci (Luni, 19 august 2019, 16:26)

    D-or [utilizator]

    decit sa afectezi afacerile citorva baieti destepti din energie si din reciclarea deseurilor.

    Acestia polueaza infinit mai mult decit masinile, dar au puterea de a mitui sau ameninta, dupa caz.

    Situatia e aceeasi si in UE.
    E mai simplu sa interzici becurile cu incandescenta pentru sute de milioane de oameni decit sa pui problema necesitatii fabricarii masinilor cu motoare puternice - adevarate tancuri - pentru circulatia in orase.
  • +16 (20 voturi)    
    mda... exceptie borsrl (Luni, 19 august 2019, 16:30)

    Nevermind [utilizator]

    As usual.... lipitoarea suprema in Romania.
    • +4 (4 voturi)    
      păi (Marţi, 20 august 2019, 8:06)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      BOR-ul e dotat cu mașini cu motoare care folosesc doar suflul Sfântului Duh. Cu tămâia nu poluezi, doar transformi pământul în grădina raiului. :))
  • +11 (17 voturi)    
    De ce ideea este foarte proasta: (Luni, 19 august 2019, 16:42)

    Marionette [utilizator]

    Bucuresti poate pune pentru altii taxe de 3000 lei pe an. La fel de bine, alte masini care trec prin Buzau pot primi aceeasi banare de a trece prin oras. Acum nu este un mare centru de vizitat dar transportul hranei, marfii se face cu masini inmatriculate in Bucuresti. Si acestea sa zicem, ca asa a decis Buzaul trebuie sa plateasca 8000 lei pe an, ca e mai sarac decat Bucurestiul.
    Acum pentru a ajunge in Buzau, trebuie sa treaca prin Sinesti, acolo unde pandesc bandele de hoti. Dar nici Sinesti nu vrea sa fie poluat asa ca Consiliul Local Sinesti pune o taxa de 12.000 lei pe an pentru alte masini care trec dacat cele din Ialomita. Si se ajunge la aceeasi stagnare economica la care s-a ajuns in Italia in trecut unde toate statuletele componente puneau taxe celorlalti.
    Da, vrei sa nu poluezi in Bucuresti pune 10Euro pe masina mica si 100 Euro pe masina mare pe zi indiferent unde este inmatriculata.
    Dar asta e gandirea de grangure PSDist!
    • -7 (9 voturi)    
      drumurile nationale (Luni, 19 august 2019, 17:20)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      nu pot fi taxate de consiliile locale. Mai lasati propaganda asta. Fiecare consiliu local are dreptul sa suprataxeze cum doreste propriile ulite, daca are si suportul popular, dar atat.
      • +2 (4 voturi)    
        Marfa nu merge doar pe DN-uri. (Luni, 19 august 2019, 20:56)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Iar unele localitati nu au sosea de centura. De ce sa fie poluate? Ideea este infiorator de proasta asa cum este acum. Da, daca se taxeaza tot ce misca. Nu pe bucati atenteaza la unitatea tarii.Primii care se vor rupe de Romania vor fi judetele secuiesti.
        Firea cred ca a facut pact antiromanesc cu secuii.
      • -1 (3 voturi)    
        Iar amesteci lucrurile (Marţi, 20 august 2019, 0:51)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Taxa e pe poluare, nu conteaza al cui e drumul...
  • +14 (18 voturi)    
    ce va urma? (Luni, 19 august 2019, 16:43)

    mos ion roata [utilizator]

    In comuna Cuca Macaii-accesul cu toate mijloacele de transport inclusiv trotinete 500 lei/zi
    InDorohoi accesul-300 lei pe zi....etc,etc
    Vignetele de acces se pot procura numai de la primaria locala dupa ce s-au luat avizele necesare de la toate institutiile statului din judetul respectiv.Program de lucru 9-12 si 14-14,30. Circulatia tuturor mijloacelor de transport fara vigneta se pedepseste cu amenda de la 25000 ala 50000 lei (noi).
    Oameni buni-treziti-va! nu mai lasati iresponsabilii sa decida pentru voi!
    • 0 (0 voturi)    
      PSD si aliatii (Marţi, 20 august 2019, 16:53)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Corect, graiti. Dar acesti politicieni care au executivul, primariile si banii publici pe mana , nu sunt nici pe departe iresponsabili, ci sunt hoti, mincinosi, manipulatori, lipsiti de scrupule care fac orice, sa mai bage niste bani in buzunar. Nu le pasa de poluare si de faptul , ca se atenteaza in fiecare zi la sanatatea cetatenilor. Daca ar fi asa, nu ar mai defrisa spatiile verzi si taia mii de arbori sanatosi, pentru aservirea clientelei politice, pentru comisioane si scopuri imobiliare! In loc sa ocrotesti natura , sa maresti spatiile verzi, sa plantezi copaci( nu copacei de décor de zeci de mii de euro), acesti indivizi taxeaza tot cetateanul cu venitul mediu!
  • +15 (19 voturi)    
    Nu inteleg (Luni, 19 august 2019, 16:49)

    Radub1000 [utilizator]

    De ce este lasata aceasta ciumata sa expuna un proiect discriminatoriu pe site-ul primariei? Nu este niciun oficial care sa sesizeze consiliul national pentru combaterea discriminarii? Ce naiba traim in jungla?
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Luni, 19 august 2019, 17:31)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui Radub1000

      CNCD e ocupat, probabil sunt in Voluntari la un gratar cu Pandele
    • -13 (13 voturi)    
      nu e nicio discriminare (Luni, 19 august 2019, 20:02)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Radub1000

      dupa mintea voastra, a astora neo-comunisti cu discriminarea, esti discriminat si daca e cineva care are salariul cu 100 de lei mare ca al tau, nu?
      Nu-ti interzice nimeni niciun acces, esti liber sa folosesti transportul in comun, nu te-ai nascut cu fundul in masina personala. Multi fac asta in fiecare zi si n-a murit nimeni.

      Am ajuns o societate de burtosi si cefe late nesimtite care se duc sa ia paine de la colt cu masina mica.
      • +6 (6 voturi)    
        Si? (Luni, 19 august 2019, 21:47)

        DT34 [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Pai si daca 'nea ilie plateste taxa ca sa intre in Bucuresti, crezi ca burtosul nu se mai duce cu masina sa cumpere paine?
  • -1 (11 voturi)    
    oximoronul zilei (Luni, 19 august 2019, 16:58)

    Mazeta [utilizator]

    Dezbatere publică.
    • +3 (3 voturi)    
      păi tu, (Marţi, 20 august 2019, 8:09)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      în Mijlocul Siberiei, cu cine să dezbați? Cu fosilele mamuților?
  • +4 (4 voturi)    
    eu cu cine votez? (Luni, 19 august 2019, 17:03)

    MamboNoFaiv [utilizator]

    pai daca masina nu are filtru de particule montat poate sa fie si EUR10 ca tot un drac e
    https://www.facebook.com/650721274966470/videos/curatare-filtru-particule/1027627697275824/
  • +6 (8 voturi)    
    Sa se taxeze da sa stim si noi pentru ce (Luni, 19 august 2019, 17:14)

    micul_licurici [utilizator]

    "Sumele provenite din incasare vinietelor tip Oxigen-B si tip Oxigen-C se fac venit la bugetul Minicipiului Bucuresti si vor fi folosite cu prioritate pentru lucrari, investii si proiecte din domeniul protectiei mediului..."

    "cu prioritate"

    Nu taticu'.... sa fie in EXCLUSIVITATE folosite.... Sa se stie concret ce sa face cu banii aia, nu sa sa fie folositi pentru plata sinecurilor din companiiile alea municipale.
    • +1 (1 vot)    
      după ce (Marţi, 20 august 2019, 8:11)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      o să strângă banii, Firea o să zică că a apărut o urgență de grad zero și nu a avut ce să facă decât să le dea altă destinație. Păi din ce să facă ziua de naștere a loazelor ei?
  • +8 (8 voturi)    
    comparatie (Luni, 19 august 2019, 17:22)

    mirceaaldea [utilizator]

    Deci,comparam tabelul din articol si constat ca daca eu am masina Euro 6 NOUA,Iinmatriculata in afara B si ILFOV,ptr a circula in Bucuresti 1LUNA trebuie sa scot din buzunar 200 lei,in schimb o masina inmatriculata in B sau ILFOV, cu EURO 4 ,VECHE DE APROX 15 ANI,cand a aparut norma EURO 4,poate circula fara sa plateasca nimic,pai unde este eliminarea poluarii?
    • -6 (6 voturi)    
      pai este (Luni, 19 august 2019, 18:46)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui mirceaaldea

      o masina in minus, chiar si euro 6.
      • +1 (1 vot)    
        mie mi-e (Marţi, 20 august 2019, 8:13)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        clar că tu ai un creier în minus. Ai doar carnet de pesedac.
  • +9 (9 voturi)    
    Poluarea depinde de mai multi factori (Luni, 19 august 2019, 17:32)

    Tzepe [utilizator]

    1. O masina cu motor de 3 litri, chiar Euro 6, polueaza mai mult decat una Euro 2 cu motor de 1 litru, de ex.
    2. Conteaza si cati km face autoturismul.
    Cele cu Euro 1, 2, 3 apartin unor persoane cu venituri mici, care circula mai mult in weekend.
    3. Exemplele de masuri luate in tarile dezvoltate nu sunt edificatoare, datorita diferentei foarte mari intre puterea de cumparare.
    Concluzii:
    a. taxa pe poluare trebuie introdusa in combustibilul consumat.
    b. aliniati intai salariile/pensiile la cele din vest ai apoi copiati masurile luate in marile capitale europene.
    • 0 (0 voturi)    
      si (Marţi, 20 august 2019, 8:40)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Tzepe

      daca te prinde ora 10 vineri seara cu o masina euro 1, 2, 3 in capitala trebuie sa o lasi pina luni dimineata la ora 7?
  • +8 (12 voturi)    
    Taxa pentru masinile de Bucuresti (Luni, 19 august 2019, 17:44)

    constan [utilizator]

    Normal ar fi ca toate celelalte localitati din tara sa instituie o taxa asemanatoare pentru masinile de Bucuresti.Eu sunt sibian si cred ca noi sibienii poluam mult mai putin capitala de cat o fac ei la noi si apropos,de ce mai cotizam noi toti la bugetul tarii?
    • -8 (10 voturi)    
      eu ca bucurestean (Luni, 19 august 2019, 18:50)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui constan

      consider ca e dreptul Sibiului, ca si al oricarei alte localitati sa-si puna taxe pentru tranzitarea orasului. Nu ma deranjeaza, e normal sa cotizez si eu pentru ca, pe langa poluare si deteriorarea drumurilor orasului, afectez si comfortul localnicilor.
      • +5 (7 voturi)    
        asa si? (Luni, 19 august 2019, 21:51)

        DT34 [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Daca vrei sa pleci cu masina la Arad, si fiecare oras si sat pun taxe de tranzitare, mai ales cum nu avem autostrazi, trebuie sa treci prin toate, crezi ca o sa mai ai bani si de banzina?
        Mai si spui ca esti bucurestean....ne faci de ras.
        • -1 (1 vot)    
          da (Marţi, 20 august 2019, 15:31)

          AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui DT34

          pentru ca Bucurestiul e plin de milogi ca tine. Orice tara civilizata are taxe pe auto de zeci de ori mai mari decat la noi. Daca nu ai bani de benzina mergi cu trenul
    • -2 (6 voturi)    
      sibian (Luni, 19 august 2019, 20:28)

      codinm [utilizator] i-a raspuns lui constan

      "de ce mai cotizam noi toti la bugetul **tarii**?"
      ce bine ca v-am construit centura aia. va pot ocoli mai usor.
  • +5 (5 voturi)    
    Să nu mai candidați la un alt mandat! (Luni, 19 august 2019, 18:58)

    Rasvi [utilizator]

    Încălcați constituția. Nu se poate face o discriminare pe baza actului de înmatriculare a mașinii, iar recomandarea de tip "mahala", specific unei femei vulgare lipsită de bun simț, care ne trimite să călătorim cu STB-ul, ar trebui să se mai gândescă foarte bine când deschide gura. În primul rând ar trebui să se îmbunătățească condițiile de călătorie cu mijloacele de transport în comun, adică să crească semnificativ parcul de Autobuze, Tramvaie, Troleibuze, etc., să poata circula mai des, iar condițiile de transport să fie mai decente, ca să reușească și dumneaei să-și plimbe fusta cu STB-ul. Referitor la condițiile de creditare , eco-vouchere pentru Bucureșteni (dacă tot pun o taxă, care este oricum exagerată) nu trebuie limitate, trebuie făcut tot ce este posibil să îmbunătățim condițiile de creditare a populației pentru a înnoi parcul de mașini nepoluante.Abia după ce se îndeplinesc nevoile majore ale popuației, mai departe se pot gândi la aplicarea unei taxe(ATENȚIE MARE UNDE AJUNG ACELE FONDURI)....
  • +4 (6 voturi)    
    Zilinic nr.pare/nr.impare,masina noua / masina SH. (Luni, 19 august 2019, 19:24)

    Plagarus [utilizator]

    ....nr. m--e psd interzize total,nr.TR exceptate.....votati Pandelica Promterista.
  • +3 (5 voturi)    
    Cred ca la anumite perioade de timp (Luni, 19 august 2019, 21:05)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Omenirea tinde sa o ia razna.
    Hai sa vedem ce face concret omenirea pt. prevenirea ,,incalzirii globale'' cu exceptia de noi taxe puse contribuabililor, un mare nimic.
  • +3 (7 voturi)    
    Alternative (Luni, 19 august 2019, 22:40)

    Mos Dan [utilizator]

    Mai, dar oamenii nu vin din alte judete pentru ca sunt prea comozi si-si folosesc masinile in loc sa foloseasca reteaua vasta de trenuri curate si de mare viteza. Vin pentru ca nu au alta alternativa. In plus avem un sistem atat de centralizat incat ai inevitabil nevoie de ceva semnatura ridicola de la capitala. In forma actuala proiectul pedepseste provincia. Daca vreti sa nu mai venim, dati-ne alternative.
    Si mai e ceva. Spitalele mari care deservesc multe judete sunt la Bucuresti. Universitatile la fel... Unde sa ne ducem daca nu vrem sa platim taxele astea de tranzit?
  • -1 (1 vot)    
    Mandria tari! (Marţi, 20 august 2019, 7:17)

    ABBV [utilizator]

    numai unul si unul. Taxe pe electrice in timp ce autoritatile statului circula cu cotete ? Taxa e pentru poluare sigur ? Se vede din nou si din nou calitatea functionarului, ies la suprafata calitatile lui intelectuale superioare.
  • +1 (3 voturi)    
    Duamna Primar !!!! (Marţi, 20 august 2019, 7:24)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Bai, Primare !!!!
    1) Nu ai inele ocolitoare ale centrului capitalei, pe care sa redirijezi traficul
    2) Aproape 40% din parcul auto din capitala, e format din masini vechi. Ce faci cu oamenii care le foloseau ? Ii trimiti sa foloseasca STB si Metrorex , si asa depasite de afluenta de calatori...
    3) Vezi, ca ai si alte surse de poluare, mult mai mari, decat astea ( CET-urile vechi, santierele neterminate, problema deseurilor, lipsa zonelor verzi - "plamanii" Bucurestilor
    4) Infrastructura stradala si rutiera, trebuie pregatita si optimizata inaninte de o decizie de genul asta, pentru a primii traficul suplimentar alternativ de calatori...
    Ce ai, din toate astea ?... NIMIC !!!!!!.... Doar proiecte si studii proaste si ele... Nu te mai jeluii ca opozitia nu intelege importanta...Acest "proiectel", va deschide o cutie a Pandorei, greu de gestionat... Retrage public, ineptia asta...Nu asa se rezolva problema, cu heirupism ecologic, si fara alternative clare....Deoarece, nu oferi nici alternative, nici compensatii, cum ar face un act administrativ normal
    Cel putin, excepteaza riveranii, de la tampenia asta !!! Faptul ca, oricine, imi impune ce sa fac, sau sa nu fac, cu bunul meu, poarta un nume : "TULBURARE DE POSESIE "... I-a vezi ce spune Codul Civil, pe partea asta...Noi cetatenii mai putin avuti, asteptam sa ne luam masini pe banii tai
  • +1 (1 vot)    
    Turiștii străini care (Marţi, 20 august 2019, 8:29)

    nick24 [utilizator]

    vizitează Bucureștiul cu masina nu vor plăti taxele!
    Deci și turiștii bulgari...implicit și mașinile înmatriculate în Bulgaria.
    Va fi un alt val de mașini înmatriculate în Bulgaria.
  • +1 (3 voturi)    
    partea buna (Marţi, 20 august 2019, 8:52)

    cristibv [utilizator]

    partea buna e ca mai toata lumea e de acord cu taxa pt cele mai mici de euro 3 indiferent de judet.
    Toti comenteaza la discriminarea celor din alte judete. eu niciodata nu am fost de placere in Bucuresti, tot timpul cu treaba pe la institutii, ministere, daca nu mai vor din alte judete sa mute capitala in alta parte. Luati impozite din toata tara, multinationalele raporteaza profitul din toata tara la Bucuresti, ii exploatati pe toti, furati de la toti si acum ne puneti si taxe pentru a intra in minunatul vostru oras.
  • -1 (1 vot)    
    e gandire sau prostie? (Marţi, 20 august 2019, 8:55)

    cristibv [utilizator]

    s-o fi gandit Doamna primar ca toti o sa atacam discriminarea celor din alte judete ca apoi sa scoata aceasta prevedere si sa lase celelate cu interzicerea masinilor poluante.?! poate o duce capul si pe ea la manevra asta?!
  • -2 (2 voturi)    
    Soluție (Marţi, 20 august 2019, 9:07)

    Zagura [utilizator]

    Fumăritul este de pe vremea fanarioților. Acum a fost rebotezat în fel și chip cât mai savant și justificat cât mai pretins științific în termeni de aburire și de neînțeles pentru omul de rând care în final suportă toate taxele (că la urma urmei despre taxe este vorba, chiar dacă nu în mod explicit).Intenția d-nei Firea este probabil pentru a putea finanța ajutoarele date BOR pentru construirea catedralei. (Apropos, s-au instituit norme EURO pentru sutele de mii de lumânări și candele care ard simultan și deci poluează într-un perimetru restrâns cu ocazia diferitelor evenimente ?). Evident că cei care vor avea treburi în zona taxabilă, vor prefera să plătească taxa și nu să-și înlocuiască mașinile cu unele electrice care costă și de zece ori mai scump. Soluția pe termen lung ar fi construirea unei noi capitale. Se pare că o idee în acest sens ar fi fost lansată după Marea Unire, prin anii '20, dar politicienilor de atunci nu le venea să creadă în durabilitatea României Mari. Alte țări au făcut-o (Brazilia, Myanmar de ex. ), la vremea respectivă fiind conduse de dictaturi care și-au impus punctul de vedere. La noi discuțiile probabil că ar dura încă un secol, pentru fiecare idee găsindu-se un " Gica Contra" cu "argumente solide" de zădărnicire. ..
  • +1 (3 voturi)    
    Taxa ilegala (Marţi, 20 august 2019, 11:28)

    SBRadu [utilizator]

    Taxa pt autoturismele inmatriculate in afara B/IF - sa presupunem prin absurd ca ar fi legala. Asta ar insemna ca ar fi legala IN ORICE LOCALITATE DIN ROMANIA. Deci, ea ar putea fi aplicata in toate localitatile din tara. Sa luam, de exemplu, traseul Bucuresti - Satu Mare. Sau Iasi - Craiova. Cred ca sunt peste 50 de localitati prin care se trece (localitati din afara judetului de inmatriculare). Avem 10 lei/localitate, deci ar veni o taxa suplimentara de peste 500 lei pt o singura zi. Asta pe langa rovinieta.
    Sau poate vrem sa facem turul Romaniei, sa ne plimbam prin tara 2-3 saptamani. Avem dreptul sa ne facem concediul in Romania, nu? Ei, bine, in cazul asta vom trece prin peste 100 de localitati, deci avem de platit, pe langa rovinieta, peste 1000 lei. Cu alte cuvinte, soferul care alege sa isi petreaca vacanta in Romania trebuie taxat drastic!
    In exemplele mele am facut calculul pt 10 lei/localitate, asa cum a propus dna Firea. Dar, daca o astfel de taxa ar fi legala, ea ar fi legala si la valoarea de 15 lei/localitate, sau la 20 lei, sau la 200 lei... cat vrea primarul localitatii. Ce i-ar impiedica pe primarii din Micasasa sau Bulbucata sa puna o taxa de 50 lei/autoturism?
    Se intelege de aici ca e o absurditate imensa. Primul care va contesta in instanta aceasta taxa va avea castig de cauza.
    Mai mult de atat, vad in proiect ca vor fi taxate CHIAR SI AUTOTURISMELE HIBRIDE SI CELE ELECTRICE! Caz unic in lume, se incearca reducerea poluarii prin taxarea masinilor electrice si netaxarea celor poluante (primele inmatriculate in provincie, celelalte in B/IF)!
    Daca dna Firea vrea sa rezolve problema traficului in Bucuresti, trebuie sa faca doar un singur lucru: sa-si respecte promisiunile facute in campania electorala din 2016. Atat. Nimic in pluc, nimic in minus. Stiu ca e greu, dar vremea cand promitem si nu respectam, fara a suporta consecintele, a apus. Valabil pt orice politician, indiferent de culoarea politica.
  • +1 (1 vot)    
    nedumerire (Marţi, 20 august 2019, 15:06)

    mi_po [utilizator]

    Intrebarea mea este: daca platesc o taxa, nu mai poluez?
    Sunt de acord sa se introduca ce taxa se doreste in Bucuresti. Sper ca toate orase sa i-a exemplu Bucurestiului. Sa imi iau vreo 'nșpe mii de vignete Oxigen, daca as merge ipotetic la mare plecand din Sibiu.
    Deja ma simt mai ozonat!
  • +1 (1 vot)    
    Dezbatere publica ??? (Miercuri, 21 august 2019, 11:25)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Am incercat de vreo 3 ori astazi sa pun un comentariu, negativ, dar cu un ton extrem de civilizat...Se pare ca inca exista cenzura, si nu rezistam la argumente logice:
    Redau mai jos :
    De ce, nu privim mai intai, la ce nu avem, ca acest lucru sa fie viabil.
    1) Circa 40% din parcul auto inmatriculat in capitala e constituit din autoturisme din normele de poluare Euro 1, 2 si 3 ( cifrele dvs .) Ce facem cu oamenii care le foloseau ? Ii trimitem sa circule cu STB si Metrorex ? Transportul pubic, se plange deja ca este depasit de afluxul de calatori mai ales la orele de varf. Acest lucru este foarte vizibil. Si de public, si de statistici.
    2) Capitala, nu are variante ocolitoare, care sa devieze traficul masinilor obligate sa nu circule prin centrul. Ex : Din Drumul Taberei, in cartier Tineretului, sunt obligat sa circul, chiar si putin prin centru. Deci, obligat sa incalc legea.
    3) Costul social, al acestei masuri, prin taxare este prohibitiv. Sunt cetateni, constransi sa foloseasca in continuare autoturisme vechi, deoarece nu-si pot permite financiar achizitia unora noi. Programul Rabla in forma sa actuala, acopera doar o parte destul de mica din costul unui vehicul nou, iar in conditiile inaspririi conditiilor de creditare, din 2020, nu mai poate fi accesat de o categorie larga de populatie cu venituri mici, dar salariata si tributara mobilitatii in capitala
    4) Autovehiculele ecologice ( electrice spre exemplu) nu dispun de o infrastructura reala, pentru a fi considerate o alternativa viabila. Nu exista suficiente statii de incarcare, retea service cvasi-inexistenta. In plus Trotinetele, Bicicletele si altele, constituie momentan un risc in folosire ( nu avem benzi speciale ptr ele - traseele sunt obtinute doar prin ingustarea celor folosite de pietoni si/sau vehicule)
    5) Exista surse de poluare mult mai mari, decat autoturismele, si vorbim de problema CET-urilor vechi, santierelor interminabile si neprotejate - deseuri si molozuri pulverizate in atmosfera, problema d
  • +1 (1 vot)    
    ROMANUL INVENTIV (Vineri, 6 septembrie 2019, 6:29)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Nici nu s-a uscat bine cerneala pe "proiectel"-ul asta, si deja au aparut intermediari-afaceristi, care propun posesorilor de masini mai vechi Euro 0, 1, 2 si 3, solutii : Aduc din Germania masini aproape similare, dar cu motoare Euro 4 sau 5, contra autoturismului vechi plus diferenta modica.
    Deci, ce am facut, cu toata treaba ? NIMIC !!!! Poftim ecologie - Redeschidem portile pentru masinile poluante din vest, majoritatea pe motorina, deoarece vor fi scoase din circulatie de acolo, si evident, alimentam cu bani intermediarii...Rablele din Bucuresti, se vor muta in alte orase, evident tot in Romania, dar, noi, am rezolvat problema in capitala...Traiasca D-na Primar !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version