Protest față de proiectul Primăriei București de a face pasajul de la Doamna Ghica fără a lăsa loc de tramvai: Viziune falimentară asupra dezvoltării durabile

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 13 iunie 2019, 11:57 Actualitate | Administratie Locala


Simulare Pasaj Doamna Ghica
Foto: Hotnews
Asociația Metrou Ușor solicită Primăriei Municipiului București să modifice de urgență planul propus pentru pasajul „Doamna Ghica” din zona Colentina ca să prevadă un spațiu pentru linia de tramvai, dacă nu chiar construirea liniei de tramvai propriu-zise. O astfel de linie de tramvai - care lipsește complet din proiectul pasajului pe care Capitala îl va construi pe 28 de milioane de euro printr-una din firmele proprii - ar putea duce la decongestionarea unor zone precum Pipera și ar degreva de trafic multe rute pe relația Pipera-Pantelimon-Titan-Berceni.

Primarul Gabriela Firea a încredințat contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina Trustului de Clădiri Metropolitane București, pe 16 mai anul acesta. Proiectarea ar urma să dureze 3 luni, iar execuția 12 luni, costurile fiind de circa 28 milioane de euro, a declarat Gabriela Firea. Pasajul va fi făcut peste Șoseaua Colentina și va avea două benzi pe sens.

„Cu toate acestea, proiectul actual avut în vedere de PMB pentru pasajul Doamna Ghica elimină din start posibilitatea realizării unei linii de tramvai pe/sub pasajul Doamna Ghica (astfel încât tramvaiele să poată traversa Șoseaua Colentina pe relația Bulevardul Doamna Ghica - Șoseaua Petricani/Bd.Pompeiu), acest lucru fiind regretabil din punctul de vedere al asociației și în contradicție cu ceea ce și-a asumat PMB în 2016, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov”, transmite într-o scrisoare-protest Asociația „Metrou Ușor” intitulată „Proiectul pasajului „Doamna Ghica”, o dovadă a viziunii falimentare a Primăriei București asupra dezvoltării durabile”.

Este vorba despre o linie de tramvai ce ar lega zona Pipera de cartierul Pantelimon (cu prelungiri ulterioare către cartierele Titan și Berceni), de-a lungul inelului median din care fac parte și pasajele Nicolae Grigorescu, Baicului-Delfinului și cel de la Doamna Ghica, proiecte ce au dintotdeauna prevăzut spațiu pentru respectiva linie de tramvai.

„În plus, toate bulevardele de pe traseu (Nicolae Grigorescu, Chișinău și Doamna Ghica) au rezervat un spațiu pentru o linie de tramvai rapid, separată de trafic. Decizia de a nu mai lăsa spațiu pentru tramvai în cazul pasajului Doamna Ghica, ar „îngropa” investițiile deja realizate pentru celelalte două pasaje mai sus-amintite, ambele neamortizate încă, demonstrând proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”, transmite ONG-ul.

Asociația acuză PMB că nu poate fi consecventă în ceea ce privește aplicarea unor măsuri pe termen lung și că a transmis că linia de tramvai rapid Pipera-Titan-Berceni nu mai reprezintă o prioritate, deși este o legătură importantă de transport și extrem de ușor de implementat, traseul fiind asigurat în mare parte în cale proprie.

„Asociația Metrou Ușor lansează public un semnal de alarmă, exprimându-și îngrijorarea privind faptul că acest proiect nu mai prevede spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia de tramvai propriu-zisă. Asociația subliniază faptul că pasajul împreună cu o linie de tramvai sunt absolut necesare în acest moment și îndeamnă PMB la prudență în ceea ce privește deciziile legate de proiectele unor investiții de o asemenea anvergură, mai ales în contextul financiar actual – faliment nedeclarat”, potrivit scrisorii.



Simulare cum va arăta pasajul

Ce transmite Asociația „Metrou Ușor”:

„Linia de tramvai propusă inițial în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și ignorată cu desăvârșire de actualul plan al pasajului „Doamna Ghica”, această linie este absolut necesară, deoarece:

1. Degrevează traficul din zona Pipera, una dintre cele mai aglomerate zone din București, cu efecte benefice pe întreaga relație Pipera – zonele de est / sud-est ale Bucureștiului (cartierele Pantelimon, Titan, respectiv Berceni);

2. Scade aglomerația pe tronsonul de metrou Pipera – Piața Victoriei, cel mai aglomerat dintre tronsoanele de metrou din București;

În viziunea membrilor asociației, această linie de tramvai conexă pasajului ar trebui să funcționeze asemenea deja existentei linii de „Metrou Ușor” 41, adică o linie de tramvai de mare capacitate, complet separată de traficul rutier, linie ce permite viteze de deplasare net superioare liniilor clasice de tramvai.

Având în vedere toate cele menționate mai sus, în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informații publice, Asociația Metrou Ușor a cerut PMB niște explicații privind actualul proiect al pasajului„Doamna Ghica”, solicitând totodată și următoarele documente:

1. Studiul în baza căruia a fost luată decizia de a nu mai prevede tramvai pe noul pasaj de la Doamna Ghica.

2. Strategia actualizată a reorganizării traseelor de tramvai din Bucureşti, cu termenele de implementare şi justificarea (studiile de trafic) care a stat la baza fiecărei modificări în parte.

Trebuie menționat faptul că la momentul redactării acestui document (12 iunie 2019), asociația „Metrou Ușor” nu a primit nici un răspuns la solicitările adresate PMB. Ba mai mult, PMB sfidează atât asociațiile non-guvernamentale, cât și cetățenii, deoarece a realizat consultarea publică pe repede-înainte, fără a anunța în prealabil acest lucru, prin intermediul mass-media, obstrucționând drepturile cetățenilor la o bună-informare și la libera exprimare.

Este îngrijorătoare graba inexplicabilă de care dă dovadă PMB în ceea ce privește construcția acestui pasaj, în contextul financiar actual (faliment nedeclarat) ce este extrem de delicat, în special prin prisma unor investiții pe termen lung care presupun sume bănești importante.

Falimentul nedeclarat poate avea urmări extrem de serioase și neplăcute, în special în ceea ce privește lucrările de infrastructură aflate în desfășurare, deoarece vor apărea în mod cert întârzieri consistente ale proiectelor (inclusiv pentru pasajul Doamna Ghica), cauzate de incapacitatea PMB de a plăti constructorilor sumele cuvenite pentru lucrările realizate în avans.

În concluzie, Asociația Metrou Ușor solicită imperativ Primăriei Municipiului București modificarea urgentă a planului propus pentru pasajul „Doamna Ghica”, prin prevederea unui spațiu pentru linia de tramvai, dacă nu chiar construirea liniei de tramvai propriu-zise, măcar în zona pasajului. Cu atât mai mult cu cât investițiile în noi linii de tramvai sunt finanțabile prin fonduri europene. Acest pasaj este o reală necesitate pentru oraș, alături de linia de tramvai rapid. În cazul în care proiectul nu va fi modificat în direcția menționată/sugerată, PMB va arunca definitiv la coșul de gunoi banii publici investiți deja în ultimii ani în celelalte obiective de infrastructură din București ce au legătura cu pasajul „Doamna Ghica” – pasajul Nicolae Grigorescu și pasajul din zona Delfinului/Baicului – și va face aproape imposibilă pentru viitor repararea erorii și implementarea soluției din PMUD.”

















20975 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    cine se mai mira? (Joi, 13 iunie 2019, 12:15)

    cetateanulmodern [utilizator]

    Cine sa se mai mira ca nu exista vreo viziune la nivelu PMB& Firea....Ce stiti ca si-a angajat niset experti in solutii de trafic urban? nu si-a angajat la PMB si in companii doar rude, fini, prieteni care probabil nu-si gaseau loc in alta parte.
    • +9 (17 voturi)    
      E urat podul acela intre blocuri. Pasaj subteran. (Joi, 13 iunie 2019, 13:24)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

      Trebuie făcut un pasaj subteran. Podul acela mare plasat intre blocuri arata urat și strica aspectul zonei.
      • +7 (13 voturi)    
        cea mai ieftina solutie (Joi, 13 iunie 2019, 14:02)

        Constantin Eugen Cozma [anonim] i-a raspuns lui simplex1

        Ma bucur ca nu sunt singurull care crede ca va fi o mare porcarie intr-o zona rezidentiala si la intrarea in parc. Solutii ieftine fara perspective. Ca sa nu mai zic de viitoarea linie de metrou pe care o promiteau. In moc normal trebuia un singur proiect care sa integreze si metroul si pasajul. Trebuia o solutie cu impact minim.
      • +5 (9 voturi)    
        in subteran (Joi, 13 iunie 2019, 14:26)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        peste numai 15 ani, va veni metroul
      • +7 (11 voturi)    
        serios, subteran :) (Joi, 13 iunie 2019, 14:39)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        1 - Nivelul strazii Doamna Ghica e mai ridicat decat nivelul Soselei Colentina cu 5-7 m si tu propui sa se faca o subtraversare pe dedesuptul Soselei colentina pentru ca e urat podul de parca blocurile alea ar fi tare frumoase :)
        Daca viitorul pod ar fi la acelasi nivel cu strada Doamna Ghica acel pod nici macar nu ar ava nevoie de rampe de acces pentru traversarea Soselei Colentina. Desigur s-ar puta adopta o solutie tehnica, una care sa nu includa arcul (cred ca arcul aclela este partea din amprenta vizuala care incarca destul de inutil aspectul). Dar decat subtraversare e mai bine fara.
        2 - S-a mai ridicart si problema unei eventuale linii de tramvai. Acea linie de tramvai ar fi foste utila dar cel mai probabli ar reduce din numarul de benzi ale podului de la 2 pe sens la 1 + linie de tramvai si pentru acest lucru trebuie facuta o analiza serioasa pentru ca nu stiu daca ar fi loc de 3 benzi pe sens pe pod + cate o banda pentru acces de pe Sosseaua Colentina.
      • +9 (13 voturi)    
        Imposibil subteran (Joi, 13 iunie 2019, 14:52)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Colentina e in vale mult sub nivelul Dna Ghica. Ar trebui sa pleci cu rampa/panta din Petricani ca sa ajungi sub tramvaiul din Coletina cu inclinatie decenta.
        • -4 (12 voturi)    
          asa e pe internet - e plin de parare libere (Joi, 13 iunie 2019, 15:23)

          snowflake [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          Prin urmare chiar si cei care nu cunosc zona se baga in seama si emit pareri bazate dor pe criterii estetice.
        • +2 (8 voturi)    
          Pleci de la Ceas Dna Ghica cu panta de 12 grade (Joi, 13 iunie 2019, 16:12)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          Daca ai pleca de la Șoseaua Petricani (aflata la 380 metri de Colentina presupusa cu 10 metri mai jos și subtraversata la 15 metri adâncime) cu pasajul subteran atunci panta de coborâre ar fi arctan((10+15)/380)= 3.76 grade

          Daca pornesti de la Ceas Doamna Ghica, mai precis din dreptul primului bloc de lângă ceas, aflat la 120 metri de Colentina atunci ai panta de arctan((10+15)/120)= 11.76, practicabila pentru mașini.
          • +2 (8 voturi)    
            tehnic se poate (Joi, 13 iunie 2019, 17:28)

            snowflake [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Tehnic se poate face si pasaj dar:
            1 - Cand ai de traversat o vale faci un pod sau un tunel?
            2 - daca se face tunel cu iesire pe undeva pana in Petricani vor fi probleme mari de schimbare a benzilor intre cei care vin de pe pod si cei care vin dinspre Colentina (toti cu viteza) iar distanta dintre colentina si Lacul Tei e de cateva sute de metri (sa vezi accidente si cruci).
            3 - daca iesirea din pasaj se face pe Petricani atunci se face ditamai tunelul, alte costuri alta distractie (inmuteste cu 10 si aduna in contiuare)
            4 - tunelul in acest caz este mai poluant pntru ca:
            a) forteaza masinile sa urce cand ar putea sa mearga la acelasi nivel iar in caz de ambuteaj una e sa mergi la nivel bara la bara alta e sa urici pe o rampa
            b) enrgia totala consumata pentru construirea unui tunel depaseste inzecit energia necesara construirii unui pod
            c) tunelul e mai lung, sigur diferentele sunt neglijabile atunci cand vorbesti doar de o masina dar cand vorbesti de zeci de mii se aduna cateva sute de kilometri consumate suplimentar exact acolo in intersectie.
            • +3 (5 voturi)    
              Podul Valea Vlaicii care a stricat centru Craiovei (Joi, 13 iunie 2019, 20:09)

              simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

              Valea Vlaicii (Centrul Craiovei) era un loc frumos indiferent din ce parte te uitai la el ca pieton.

              Acum s-a făcut acolo un pod care nu este estetic decât văzut de sus. Când ajungi în centru ai senzația ca te afli pe la o periferie sau într-o zona industriala.

              Un pasaj subteran era mult mai indicat chiar dacă și acolo este o vale.

              Podul din Valea Vlaicii:
              https://adevarul.ro/locale/craiova/imagini-3d-pasajul-suprateran-valea-vlaicii-7_50b3677b7c42d5a663a4477a/2_50a9d9007c42d5a6637b8d58.html#photo-head
              • +1 (1 vot)    
                da, acolo e o porcarie (Vineri, 14 iunie 2019, 13:41)

                snowflake [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                Aici se propune ceva firesc, scurt, traversarea vai prin care este amplasata acum Soseaua Colentina. A existat pe vremea lui videanu o aberatie de pasaj facut in lungul soselei colentina (Ceva ce s-a facut acum la Mihai Bravu pentru traversarea dambovitei de oprescu (alt hot - dovedid cu condamnare definitiva)
                In concluzie nici nu se compara.
                Studiati topografia zonei inainte de a va pronunta.
          • 0 (0 voturi)    
            logica psd-ista simpla (Vineri, 14 iunie 2019, 10:54)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            De ce sa facem un pasaj suprateran de 300 de metri cand putem face unul subteran de 1000+
            Vad ca la arctan-uri te pricepi dar te-ai gandit vreo secunda ce inseamna ca si costuri si timp de executie?
            Sau oricum PSD-ul nu e in stare sa construiasca nimic si 5 sau 10 ani nu e nimic pentru voi?
        • +3 (5 voturi)    
          chiar imposibil?.. (Vineri, 14 iunie 2019, 8:59)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          sau exageram, de dragul converatiei?

          1. se poate face pasaj ca la Obor, cu masinile in subteran si tramvaiul la suprafata.
          2. se poate face pasajul subteran pe Colentina si ramane traficul din Doamna Ghica la suprafata
          2a. pasaj subteran auto pe Colentina, tramvaiul ramane la suprafata
          3. se poate face un pasaj mai lung, pornind din Petricani. oricum este foarte ingusta bucata aia din dreptul parcului Plumbuita
          4. se poate ridica in intersectie nivelul traversarii pe Colentina cu 1-1,5 metri pentru a avea o panta mai usoara la pasaj. oricum e panta de la Obor spre lacuri, intersectia de la Dna Ghica este cu 5 metri mai jos decat cea de la Obor.
    • -1 (7 voturi)    
      tramvaiele nu se mai justifica... (Vineri, 14 iunie 2019, 9:46)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

      ramasite ale trecutului....bine ca nu le vreti cu cai

      au costuri mari de intretinere, ocupa mult spatiu...acolo unde calea de rulare e impartita de masini si tramvaie, statiile expun calatorii la pericolul de accident

      Acum exista autobuze electrice, mult mai adaptabile si flexibile. Trebuie doar sa li se faca banda speciala

      Relax....vizionari sunt primarii care scot tramvaiele de pe arterele mixte, nu a mentine ceva bugetofag si inutil
      • -1 (3 voturi)    
        da da (Vineri, 14 iunie 2019, 11:43)

        chillbill [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Asa ziceau si primarii Berlinului din anii 60 70, ca tramvaiele sunt trecutul, autobuzele sunt viitorul. Asa ca au scos toate liniile de tramvai din Berlinul de Vest. 30-40 de ani mai tarziu.. le construiesc din nou.
        Autobuzele electrice sunt o solutie, dar capacitatea lor este mult mai mica decat a unui tramvai, plus ca au baterii, deci le trebuie timpi de incarcare, deci trebuie mai multe. In acelasi timp, cu sau fara banda speciala, ele tot vor contribui la un trafic si asa oribil.
        Tramvaiele (sau metrou usor), facute cu cap, pot prelua o parte mai mare din traficul de calatori.

        Zici de costuri, da sunt mai mari, dar infrastructura facuta cu cap si planificata pe zeci de ani costa, csf.
      • 0 (4 voturi)    
        mix & match (Vineri, 14 iunie 2019, 11:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        tramvaiul are capacitate mai mare decat autobuzul si contribuie la decongestionarea traficului pe bulevardele mari, unde nu te mai ajuta inca o banda libera pe mijloc daca banda de pe margine este constant blocata de autobuze care opresc/pornesc in statii.
        in plus, este mai ieftin pe termen lung, mai rapid, mai confortabil si mai sigur.
      • 0 (4 voturi)    
        Tramvaiele sunt f ok (Vineri, 14 iunie 2019, 12:28)

        anonim_2017 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Tramvaiele sunt f ok, sunt singurele care circula relativ repede, si atunci vin si cat de cat la timp! ce veniti cu idei d-eastea? circuli cu tramvaiul? cred ca mai degraba cu masinuta personala pt ca altfel ai stii cum vine si cum circula troleul 66. fara tramvai se va bloca de tot sos Colentina, stii cata lume merge cu tramvaiul acela unic, 21? este full la orice ora!
  • +6 (16 voturi)    
    primaria impotriva cetatenilor.. (Joi, 13 iunie 2019, 12:33)

    pehash [utilizator]

    Sa-mi explice si mie cineva cum vor trai oamenii aia din zona cu un pasaj rutier la 10 metri de ferestre? Va dati seama ce viata de mizerie, cata poluare, inclusiv fonica, va fi acolo?
    Faceti pasaj subteran sau mai bine nu faceti deloc.
    • +3 (15 voturi)    
      Basarab (Joi, 13 iunie 2019, 13:15)

      teopaul [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Aceiasi poveste am auzit-o acum 20 de ani si la pasajul de la Basarab, si uite ca functioneaza foarte bine si in ziua de azi.
      Ce vrei sa faci intr-un oras construit pe 10 niveluri in jurul unor strazi si bulevarde cu maxim 2 benzi pe sens? Nu ai spatiu si nici posibilitatea de a te duce tot timpul in subteran.
      • -1 (7 voturi)    
        Demolam la fel ca la Basarab? (Joi, 13 iunie 2019, 14:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui teopaul

        Pasajul Basarab a fost facut dupa demolarea catorva zeci de case. Cate blocuri sa demoleze pentru acest pasaj?

        De ce nu ai posibilitatea de a construi in subteran? Intersectia este la 10 metri peste nivelul lacurilor.
      • +5 (7 voturi)    
        Ar fi bun si un metrou ... (Joi, 13 iunie 2019, 14:51)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui teopaul

        daca tot avem liber la dat cu parerea.
        Cartierul duce lipsa de metrou.

        Cand incerci sa desenzi toate alea vezi ca trebuie sa mai darami din blocuri, ca nu ajunge si bretea de acces dinspre / spre Colentina si tramvai si de ce nu pista de biciclete, daca tot desenam.
        Plus, rute de acces secundare pe perioada constructiei care va dura ... cat??? timp in care intersectia probabil cea mai aglomerat din oras va fi blocata 90%.

        Partea frumoasa adialogului este ca daca ceri ceva nu e musai sa si arati cum.
        • +5 (7 voturi)    
          Chiar așa!!! (Vineri, 14 iunie 2019, 6:16)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          Pistele de biciclete sunt prinse în proiect?
          Oricum văd că am intrat în vară si nu se mai face nimic de 2 ani.
          De 2 ani au intrat in faliment?
    • +2 (4 voturi)    
      Daca bucurestenii (Joi, 13 iunie 2019, 14:11)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      si-au delegat interesele unei haite de hoti, asta este!
      Tu ii delegi ca sa aibe grija de tine si sfarsesti prin a face ce vor ei. Pentru ca ei sunt PARTIDUL, care stie tot, este in tot si in toate.
      POate ar fi randul sa fie si in rahat, muuulta vreme.
      Muuuupesede!
      In telemorman toti boi erau Viorel si vacile Viorica; Deci VV ponta, VV dancila!
    • +2 (10 voturi)    
      pai hai sa iti explic eu cum vor trai (Joi, 13 iunie 2019, 15:35)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      1 - nu inteleg de ce te referi la ei ca si cand ar fi altii pentru ca aproape sigur tiu stai pe acolo altfel nu ti-ar fi pasat de poluarea fonica
      2 - poloarea fonica se rezolva cu panouri din plexiglas
      3 - surpriza pasajul vareduce poluarea desi traficul va creste, te intrebui cum de e posibil acest lucru, ei bine este posibil pentru ca nu vor mai sta la fel de multe masini in intersectie precum se formeaza cozile acum
      4 - am explicat mai sus ce inseamna pasaj subteran in zona dar am primit instant minusuri :) prin urmare nu o sa ma repet
      • +4 (8 voturi)    
        pai hai (Joi, 13 iunie 2019, 19:48)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        1. nu stau pe acolo. nici macar pe aproape. am crescut in Bucuresti si imi pasa de tot orasul. dar cred ca tot m-as revolta si daca ar face asa ceva la Caracal.
        2. panourile fonoabsorbante reduc disconfortul, dar mai intai il crestem prin adaugarea podului, care va aduce trafic suplimentar, eventual inca o linie de tramvai. in plus, creste viteza si, implicit, nivelul de zgomot. deci? cate panouri fonoabsorbante crezi ca ar putea pune?
        3. surpriza, aerul din interiorul pasajului se ventileaza doar la capete. la nevoie, se poate chiar filtra. acelasi sistem de panouri fonoabsorbante poate elimina aproape complet ecourile din tunel/pasaj. deci zgomotul se reduce.
        4. cand eram copil, tatal meu m-a invatat ca suntem prea saraci sa ne permite lucruri ieftine..

        5. traficul din Bucuresti nu se mai poate rezolva adaugand infrastructura auto. asta este clar de mult timp. ne-au spus-o toti expertii. in cazul de fata, un tramvai 36 modern, circuland rapid pe o linie cu prioritate, la intervale regulate, dese si predictibile ar putea convinge o buna parte din soferii din Pantelimon sa lase masina acasa cand merg la munca in Pipera. 2 benzi de trafic sunt suficiente - una pentru autobuze si taxi-uri, alta pentru masini.
  • +8 (8 voturi)    
    printre sute de finute.... (Joi, 13 iunie 2019, 12:38)

    U_swamp [utilizator]

    ...Iar ca arhitect-sef l-a angajat pe cel mai dubios fost arhitect-sef de sector (Dumitrascu) incirligat cu Negoita...
  • +7 (9 voturi)    
    Rateu dupa rateu (Joi, 13 iunie 2019, 12:40)

    teopaul [utilizator]

    Doamna Firea a mai avut odata ocazia sa iasa din anonimat si sa se acopere de glorie in zona Fabrica de Glucoza. Dar dupa ce a eliminat din planurile initiale parcarile laterale, pistele de biciclete si trotuarele nu a facut decat sa dea apa la moara dezvoltatorilor imobiliari de acolo si sa atraga dezgustarea tuturor celor care sunt in tranzit in acea zona.
    Evident ca nu putea face ceva ca la carte nici la Dna Ghica.
    Vad ca incontinuare prefera sa lase spatiile de expansiune a traficului dezvoltatorilor imobiliari si sa redirectioneze banii necesari acelor exproprieri catre firmele falimentare ale Primariei, gaurile negre gestionate de toti clientii de casa ai familiei ce guverneaza Bucurestiul si Voluntariul...
    Sper ca bucurestenii sa nu mai fie atat de cretini sa stea acasa la urmatoarele alegeri si sa realizeze ca viata lor e afectata de fiecare astfel de element nociv care ajunge la conducerea orasului.
  • +8 (10 voturi)    
    Care-i problema? Au votat Fierea? Să aibe. (Joi, 13 iunie 2019, 13:09)

    prec [utilizator]

    Să se bucure de binefacerile viniturii. Nu votezi un străin primar în localitatea ta, este clar. Ăla/aia nu sunt legați de urbea respectivă.
    Au ieșit în stradă la măgările șoldovencei pesedoase? Nuuu??? Să rabde, atunci.
  • +5 (9 voturi)    
    Ce naibaaa... (Joi, 13 iunie 2019, 13:12)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Mai era unu care făcea autostrăzi suspendate. Pe foaie arătau muuult mai bine (artistic vorbind). Desenul ăsta pare făcut de fiul meu, în clasa a 3-a. Dau bani ca și cum ar angaja super firmă de architectură și vin cu desen de 3 lei?
    • +4 (4 voturi)    
      La prețuri și la pretenții sunt deosebiți, atît. (Joi, 13 iunie 2019, 13:37)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      La execuție se vede că sunt pile pesedoase ori chiar pesedoși adevărați.
  • +5 (5 voturi)    
    Daca prostia si dezinteresul ar durea... (Joi, 13 iunie 2019, 15:52)

    Olyx [utilizator]

    din cladirea din B-dul Regina Elisabeta nr. 47 s-ar auzi urlete permanent...!!!
  • +4 (4 voturi)    
    ... enoriasilor (Vineri, 14 iunie 2019, 5:56)

    Jupanu1970 [utilizator]

    lasati o ba sa faca cum vrea numa sa faca ...eu sunt ferm convins ca bucurestenii or sa ramana doar cu simularea :)))))
  • -1 (9 voturi)    
    Tramvaiul devine anacronic (Vineri, 14 iunie 2019, 6:56)

    PowerIon [utilizator]

    După ce avem străzi înguste, mai înghesuim circulația și cu blocarea unei lățimi, nu de altceva, dar să polueze traficul auto și mai mult.
    A venit vremea autobuzelor electrice, este mai ieftin și mai curat decât tramvai + calea de rulare.
    • +3 (5 voturi)    
      Ei hai, serios? (Vineri, 14 iunie 2019, 8:54)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      Poate te gandesti la tramvaiul cu cai!
      Anacronic este sistemul de trafic din Bucuresti cu strazi desenate acum 2-300 de ani dupa cum se faceau sleaurile dupa ploi sau cum tragea boul cand hais cand cea ca sa mai pasca de pe marginea drumului in timp ce carutasul adormea la "volan" si ramas nesistematizat. Marile orase care ne uimesc astazi cu arhitectura si sistematizarea ce par a fi "de la sine" au trecut prin faze in care s-au facut demolari consistente si retrasari de strazi.
      Acum stam cu orele in intersectii blocate de cate o masina parcata aiurea sau de unii care vor prioritati speciale ...
      Tramvaiul pe cai de rulare bine construite poate da fluenta circulatiei si, supriza, nu aduce poluare ...
      • -5 (5 voturi)    
        Singur (Vineri, 14 iunie 2019, 9:24)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        Te contrazici. Cu atatea intersectii cat poate tramvaiul sa dea fluența?
        Cat durează o construirea unei cai de rulare cu blocarea îndelungată a circulației? Cât costă? După cât timp trebuie înlocuită? Autobuzul electric rezolvă mult mai ușor problema.
        Și nu uita că traficul auto este mult mai important din punct de vedere economic. Gândește-te câte mașini ale firmelor circulă și la cei care vin la muncă din zonele limitrofe. Nu ai cum să-l suprimi și el va polua mai tare din cauza tramvaielor. Unde mai pui și pistele pentru biciclete?
        Pentru bucureșteni nu tramvaiul e soluția dacă ne gândim la viitorul civilizat, ci metroul. Deasupra nu se poate dărâma pentru a reconstrui orașul și nu este nici etic.
        • +3 (3 voturi)    
          Bai (Vineri, 14 iunie 2019, 10:05)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

          Tu esti sanatos? O linie de tramvai e pe viata sau pana se satura primaria de ea iar la noi un tramvai fizic tine si 50 de ani in circulatie. Un tramvai e mult mai putin complex ca un auto electric si mentenanta lui e mult mai scazuta. Autobuzul electric e o basina scumpa si cam atat. Plus cati incap intr-un tramvai si cati incap in autobuzul tau!
        • +1 (1 vot)    
          Am zis cale de rulare bine facuta (Vineri, 14 iunie 2019, 11:39)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

          Nu carpelile care sunt prin Bucuresti, care fac tramvaiul sa inainteze la pas de melc si care iti taie cauciucurile.
          Sunt destule orase in care tramvaiul functioneaza.
          Sunt si tramvaie mai vechi (de fapt modernizate pe sasie vechi de saptezeci de ani, care s-au mentiut fiind bine facute de la mama lor si fiind si rulate pe sine bine facute) dar si tramvaie ultramoderne cu toate standardele noi aplicate.
          Calea de rulare bine facuta - uiti de ea! Anvelope, suspensii, bucse, bielete, directie toate sunt la fel de perisabile la autobuzul electric ca si la diesel sau GPL.
        • +1 (3 voturi)    
          pari sa te contrazici singur.. (Vineri, 14 iunie 2019, 11:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

          un tramvai cu capacitate de 300 de persoane face cat 4-5 autobuze, dar trece o singura data prin intersectie. calea de rulare se intretine in ambele cazuri. autobuzele electrice, mai grele, vor duce la uzura rapida a asfaltului.
          din punct de vedere economic, important este sa nu pierdem vremea in trafic. se pot introduce restrictii orare la transportul de marfa si clasicele solutii park&ride pentru cei care nu locuiesc in orasul in care lucreaza.
          metroul este solutia ideala, dar este scump, se face greu (intreaba-i pe aia din Drumul Taberei) si nu poti pune prea multe statii.
          • -1 (1 vot)    
            Visuri idealiste (Vineri, 14 iunie 2019, 21:59)

            PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            intr-o lume perfecta. Cale de rulare bine facută in Bucuresti? Cat timp va bloca circulatia pe B. Vacarescu de exemplu. Cauciucul de sub șine nu imbătrâneste? Se poate pune terasament de cale ferata peste tot ca pe linia 41, care are un traseu norocos, traversând zone mici de aglomeratie urbana?
            Tramvai de un 1.2 milioane euro fata de 250 de mii un autobuz electric, care va venii mai des si nu va ocupa o banda si nu va bloca traficul in caz de accident.
            Voi vreti sa fiti singuri pe drum, la fel ca biciclistii, la fel ca motociclistii, la fel ca automobilistii, la fel ca pietonii. Si atunci un tramvai nu va mai face o ora de la Sf. Vineri la Băneasa.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce fac vesticii (Vineri, 14 iunie 2019, 11:05)

      Alex Tufan [anonim] i-a raspuns lui PowerIon

      Salut, hai sa iti dau o lista cu unele sistemele nou-inaugurate de tramvai din Europa, din ultimii 10 ani: Aarhus, Luxembourg, Granada, Palermo, Olsztyn, Aubagne, Besançon, Edinburgh, Tours, Brest, Dijon, Le Havre, Angers, Reims, Murcia, Zaragoza, Lyon, Toulouse, Florence, Mestre, Bergen si Bergamo sunt doar cateva de pe continent. Multe altele sunt in constructie in prezent, un exemplu care imi vine in minte fiind Liege, Belgia. Chiar cred ca soarele nu se invarte dupa Bucuresti si cred ca stiu occidentalii ce stiu. Uite, Budapesta are tramvaie de 56 de metri(!!!), in vreme ce lungimea unui autobuz articulat, fie el electric, este de doar 18m. Tramvaiul este viitorul, rapid, silentios, nu necesita inlocuirea bateriilor (lucru scump si poluant) si poate ajunge la jumatatea unui tren de metrou (o garnitura Metrorex are 120m, un tramvai poate ajunge pana la 56m).
  • +2 (4 voturi)    
    hai sa-l faca oricum... (Vineri, 14 iunie 2019, 8:51)

    liviu_ [utilizator]

    numai sa fie...
    dar parerea mea e ca asta o sa dureze tot 5-10 ani (if ever) ca celelalte constructii... ca doar tre amanat ca sa se ia spaga!
  • -2 (6 voturi)    
    cel mai bun lucru (Vineri, 14 iunie 2019, 9:30)

    mmmircea [utilizator]

    care s-a putut intampla pe Barbu Vacarescu e scoaterea tramvaiului. Au aparut instant mii de locuri de parcare pe calea de rulare si se circula boiereste fata de cum se circula cand era tramvai. Cu putina minte scoatem toate aceste tramvaie din Bucuresti. Sunt total anacronice. Circula cateva sute de oameni cu ele si blocheaza doua benzi de care s-ar putea folosi mii de oameni. Out cu tramvaiele inutile si energofage, cumparati autobuze electrice.
    • 0 (2 voturi)    
      Barbu Vacarescu (Vineri, 14 iunie 2019, 11:04)

      Alex Tufan [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      Cum se circula mai bine? 605 face 10 minute doar de la Bd. Lacul Tei pana in Stefan cel Mare, o singura statie. Ce relevanta are ca este electric sau nu autobuzul? Se circula groaznic. Si daca bagi autobuze electrice, tot trebuie banda unica pentru transportul public asa cum avem in toate capitalele civilizate, deci care ti-e diferenta daca pe banda aia circula tramvaiul sau autobuzul? Circula doar cateva sute zici? Intreaba-i asta pe cei care folosesc 41, 21, 1/10, 32 sau 34, unde abia se inchid usile. Si ai in vedere ca un singur tramvai rabla de asta de care avem acum are capacitatea de 300 de calatori. Daca luam tramvaie moderne de 56m precum Budapesta? Putem ajunge la 500-600 de calatori.
      • -2 (4 voturi)    
        numai saracii si emigrantii (Vineri, 14 iunie 2019, 13:44)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Alex Tufan

        umbla cu transportul in comun in Vest. Noi nu prea avem emigranti, dar slava cerului sunt inca multi pe care ii roade foamea. Dupa ce ca imi fac pomana si la subventionez transportul, ai vrea sa le dau si vreo banda speciala sau tramvai modern. Hai fii serios, zi-i sarutmana la PSD ca iti da transport pe calea ferata moca si taci din gura. Vrei mai mult de la viata treci la munca, castiga bani, ia-ti masina, nu mai sta cu mana intinsa.
        • +1 (3 voturi)    
          Numai in Romania (Vineri, 14 iunie 2019, 15:23)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Se considera din oficiu, ca e o injosire sa umbli cu transportul in comun.
          Numai in Romania trebuie musai sa mergi cu masina proprie fiindca transportul in comun e bataie de joc.
          Oamenii normali utilizeaza mijloacele de transport care le ofera avantaj. Cand ai la dispozitie transport in comun civilizat, il utilizezi nu mergi cu masina proprie doar ca sa te dai mare, si sa stai in trafic ca fraieru, sa te enervezi si sa mai pierzi si jumatate de ora ca sa gasesti loc de parcare
          • -2 (2 voturi)    
            saraci (Vineri, 14 iunie 2019, 16:40)

            mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

            daca pentru tine saracie egal normalitate, si te-ai resemnat, sa fii sanatos, dar nu mai indemna si pe altii la puturoseala si asistenta sociala.
    • +1 (3 voturi)    
      cel mai bun lucru pentru cine? (Vineri, 14 iunie 2019, 11:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      adica soferii nu puteau circula din cauza altor soferi care blocau prima banda, deci cel mai bine e sa scoti tramvaiul? si cei care nu au masina, stau tot "boiereste" in statiile de autobuz, care vine din an in paste pentru ca bulevardul este blocat de masini. noaptea mintii..
    • -1 (1 vot)    
      Adica s-au facut locuri de parcare (Vineri, 14 iunie 2019, 13:46)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Pentru atatea masini care pot transporta atatia oameni cat sa umple o jumatate de tramvai.
      Bravo ma baiete! Esti tare! Ai rezolvat problema pentru o suta de oameni.
      Daca tramvaiul mergea ca lumea se golea strada de masini, fiindca 90% lasau masina acasa.
      Daca mergi cu masina la serviciu doar fiindca nu ai altceva la indemana, e un lux inutil si nervi degeaba...
      Si autobuzul merge greu tot din cauza masinilor parcate amboulea.
      • -2 (2 voturi)    
        lux inutil (Vineri, 14 iunie 2019, 16:43)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        auzi la el, saracul de tine, daca te-ar auzi Ceasca te-ar pupa tovarase, esti un demn urmas neo-comunist, pardon neo-socialist. Ia zi ce vrei sa le faci burghejilor din masini. Vrei sa bagi spaima-n ei ca Ana Pauker si Dej ?
        • 0 (0 voturi)    
          Cred ca nu stii decat din auzite (Duminică, 16 iunie 2019, 17:23)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          cum era pe vremea lui ceasca, asa ca ironia ta e de tot rasul.
          Daca te duci in Germania si te urci in autobuz ai sa vezi ca lumea buna nu are nicio frustrare ca merge cu autobuzul.
          Voi astia care v-ati propus ca scop in viata doar sa aveti masina, ati uitat pentru ce va trebuie.
          Credeti ca masina este numai ca sa se oftice vecinii.
          Pentru un om civilizat este stupid sa ia masina ca sa ajunga de la a la b, atunci cand exista varianta civilizata sa te urci in autobuz/metrou/tren si sa te aduca exact in acelasi loc dar mult mai ieftin si fara sa-ti pui problema : ce faci dupa ce opresti masina? unde o pui?...ah, o lasi in mijlocul strazii ca in bucuresti? sigur ca da, poti, dar nu la asta ma refeream eu.
          Este cu totul altceva daca masina face parte din job, dar din cate vad, asta nu e cazul tau.
  • -3 (5 voturi)    
    acum vad (Vineri, 14 iunie 2019, 9:42)

    mmmircea [utilizator]

    protestele vin de la metrou usor. In cazul asta ii inteleg, e un forum cu profil feroviar, unde se aduna pasionati ai cailor ferate. E normal sa-si exprime punctul de vedere. Uneori insa pasiunea pentru trenuri le intuneca ratiunea. Cativa colegi de pe metrou usor cereau redeschiderea circulatiei pe Cernavoda Oras - Saligny, in conditiile in care linia fusese demontata de 10 ani de zile...
  • 0 (2 voturi)    
    pentru cine stie un pic de germana (Vineri, 14 iunie 2019, 12:00)

    chillbill [utilizator]

    Si pentru duamna Firea si cine mai e responsabil: https://www.urbanmobilityday.de

    Maine va invit la Berlin la o conferinta de mobilitate urbana, poate invatati si voi cum ar trebui sa functioneze un oras in sec 21.
    @duamna_firea, daca va trebuie cazare, va pun la dispozitie canapeaua si ma ofer sa va si traduc, numai nu va mai bateti joc de saracul Bucuresti, va rog!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version