FOTO Primarul Gabriela Firea a încredințat contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina, estimat la circa 28 milioane de euro, Trustului de Clădiri Metropolitane București

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 16 mai 2019, 15:42 Actualitate | Administratie Locala


Simulare Pasaj Doamna Ghica
Foto: Hotnews
Primarul Gabriela Firea a încredințat contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina Trustului de Clădiri Metropolitane București, a anunțat edilul pe pagina de Facebook. Proiectarea va dura 3 luni, iar execuția 12 luni, costurile fiind de circa 28 milioane de euro, a declarat Gabriela Firea. Pasajul va fi făcut peste Șoseaua Colentina și va avea două benzi pe sens.

”Am semnat contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina cu Trustul de Clădiri Metropolitane București. Acest proiect de infrastructură este extrem de necesar pentru București și va contribui decisiv la fluidizarea traficului într-o zona foarte aglomerata a Capitalei. La propunerea mea, la începutul anului, au fost aprobați în Consiliul General indicatorii tehnico-economici, iar acum am semnat contractul pentru proiectare și execuție. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile și execuția lucrărilor, estimată la 12 luni. Conform studiului de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București SA, pasajul va avea câte 2 benzi pe sens", a declarat Gabriela Firea.

Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridică la aproximativ 28 de milioane de euro.



Simulare cum va arăta pasajul

”Pasajul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate țînând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente. De asemenea, în conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele părți ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri”, explică primarul Gabriela Firea.

Potrivit sursei citate, pasajul va elimina blocajele de trafic din zona, va crește viteză de circulație și accesibilitatea zonei, se va reduce rată accidentelor prin adoptarea unor măsuri de siguranță, realizarea pasajului având impact și asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale.

Trustul de Clădiri Metropolitane București este una dintre cele 22 de companii înființate la propunerea Gabrielei Firea, singura înființată cu votul a două treimi dintre consilieri. Hotărârile de înființare pentru restul companiilor au fost anulate în instanță de USR, fiindcă au fost adoptate cu majoritate simplă, nu cu votul a două treimi dintre consilieri.




Citeste mai multe despre   
















7320 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    proiectare arhitectonica foarte reusita (Joi, 16 mai 2019, 16:02)

    tahomir [utilizator]

    Zici ca exact acolo trebuie sa fie pasajul ala.
    Potrivirea e perfecta.
    Asa, cam ca o sarma in colon.
    Nu's de ce mi-a venit asocierea asta.
    • +1 (1 vot)    
      Ceva care legal nu există. (Vineri, 17 mai 2019, 9:19)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Face lucrări edilitare că vrea Firea.Trustul de Clădiri Metropolitane nu există legal.Dacă nici autoritățile publice locale nu respectă legea,cine mai respectă legea în România?Este liber la infracțiuni?
  • +2 (4 voturi)    
    Sa ne traiasca Firuzta, face pasajul! (Joi, 16 mai 2019, 16:07)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Si il face taman cu una din minunatele dumneaie firme, pe care nemernicii cu USR vroiau sa le desfiinteze.

    Pasajului Doamna Ghica-Colentina era necesar de mult, bine ca macar acum se face.
    Pentru mine este cam tarziu, din cauza circulatie pe Colentina firma si-a mutat din 2014 sediul in aviatie, dar desigur sunt zeci si zeci de mii de bucuresteni care vor beneficia de acest pasaj - cand va fi gata!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu face nimic (Joi, 16 mai 2019, 17:59)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

      Doar vorbeste vorbe.
      Alegerile locale sunt peste un an. Pana se scarpina Trustul in... aaaahhh... nu, nu acolo, ca aia-i o zona sensibila si zice duamna ca facem misto de ea... pana se scarpina dupa ceafa, vine perioada de vacante cand, bineinteles, expertii-cheie vor fi plecati. La toamna vin ploile si n-o sa se poata lucra, iarna cum naiba, ca doar n-o sa incurci masinile de deszapezire, mai sunt si prezidentialele... nu mai bine ne apucam noi de treaba in primavara lui 2020?!? Dar, cum ziceam, vin localele, hai mai bine sa asteptam sa vedem cine iese...
      Ce a construit administratia 100% pesedista a orasului in trei ani de putere absoluta, ca sa-i poata crede cineva ca o sa faca altceva decat sa toace bani degeaba in urmatorul an?!? Dati-mi macar doua exemple de lucrari cat de cat comparabile cu acest pod, sau pasarela, sau ce e...

      Suntem la mijlocul lui mai, da? Proiectarea cica ar trebui sa dureze trei luni. O rog staruitor pe d-na Ivanov ca, pe 15 august (sau imediat dupa ce se intoarce din vacanta) sa se duca la marele Trust, la primarie sau unde-o putea si sa intrebe - unde-i proiectul tehnic? L-ati facut in trei luni, cum ati promis? Asta inseamna ca pe 16 sau 17 august vedem primul muncitor pe strada? Sau inventati inca 1001 de motive ca sa nu faceti nimic?
  • +4 (4 voturi)    
    ca o sarma in colon (Joi, 16 mai 2019, 16:23)

    tahomir [utilizator]

    cam asa arata.
    De la cine s-or fi inspirat proiectantii?
  • +5 (5 voturi)    
    Miez (Joi, 16 mai 2019, 16:26)

    Skipper_The_Pinguin [utilizator]

    Se incadreaza pasajul ala acolo ca nuca-n perete.
  • +1 (3 voturi)    
    Ceva da cu virgula (Joi, 16 mai 2019, 16:48)

    Mihai Lungu [anonim]

    O astfel de investitie nu o poti proiecta in 3 luni. E absolut imposibil. Poate doar faza DTAC.
    Unde este inclus termenul de autorizare? Va dura minim 1 an sa obtina autorizatie de constructie (asta fara expropieri si demolari in zona).
    Cred ca realist un astfel de pod, in o tara normala, dureaza minim 2,5 ani sa fie executat.
  • +3 (3 voturi)    
    o prostie (Joi, 16 mai 2019, 16:50)

    martel55 [utilizator]

    asa cum e proiectat, face foarte dificila introducerea unei viitorare linii de tramvai pe strada Doamna Ghica, desi acolo a fost lasat spatiu necesar exact pentru asa ceva....dar de ce sa gandim bine de la inceput, cand putem sa mai furam niste bani mai tarziu sa indreptam prostiile de acum?
  • +1 (3 voturi)    
    Nu se poate construi (Vineri, 17 mai 2019, 1:56)

    cim [utilizator]

    Simpla gargara, nu se poate construi, fără a demola in întregime unul sau doua blocuri, axul sud nord e prea îngust, strâns între blocuri si biserica!! Soselele Dna. Ghica si Lacul Tei, nu au decât patru fire de circulatie, pentru pasaj este nevoie de cel putin 7-9 fire de circulatie, cele patru ale pasajului din directia,dna. Ghica+ stg. pe sub pasaj si dr. pe Colentina + la fel din directia autostrada pe Lacul Teii patru cai ale pasajului, dr. spre centru, la stg. pe Colentina pe sub pasaj si revenire dr. din Colentina spre autostrada pe linga biserica... pe sensul est-vest pe sub pasaj,bretea revenirea din Colentina de la Bucur Obor, la dr spre dna. Ghita si la stg. pe linga biserica spre autostrada +acelasi lucru din Colentina spre centru, dr. spre autostrada si stg. pe sub pasaj spre dna. Ghica ... Pozele prezentate sunt un fel de joc lego, 10-15 ani va fi un santier monstruos fara sanse de finalizare...��. Cine nu crede sa incerce sa deseneze pe hartie bretele de circulatie necessre....
    • -1 (1 vot)    
      Ba se poate, da nu cum gandesi tu (Vineri, 17 mai 2019, 9:14)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui cim

      Taci ma... Acolo trebuie un pasaj urban cu giratoriu semaforizat inteligent, adaptat la o zona urbanistica veche, cum sunt atatea in UE. Chestia aia simplista pe care o propui era buna acu 50 de ani.. cu 7000 bretele cara n-au loc acolo si ocupa spatiu... vezi ca s-au schimbat cursurile de arhitectura urbana...
      • 0 (0 voturi)    
        nu mai cauta sarma.. (Vineri, 17 mai 2019, 11:39)

        cim [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        nu mai cauta sarma din dosul lui Vraji.., eu nu propun nimic dasteptule, propunerea e a lui Firea...''giratoriu semaforizat inteligent'' (sic) exista si acum, mai asteapta vreo 20 de ani si ai sa te plimbi si pe pasaj.. daca te uiti pe ''poze'' ai sa vezi cum virajul dr. din Colentina in Dna Ghica se termina in piloni pasajului :) eu atat am observat ca largirea Dna ei Ghica la 6 (sase ) benzi!! de la patru cat sunt acuma plus trotuare de 1,5m x2 este imposibila fara demolari masive inclusiv blocuri de locuit din intersectie...asa sunteti voi postacii psd inghititi tot ce vi se serveste!
      • 0 (0 voturi)    
        Chestia aia simplista pe care o propui... (Vineri, 17 mai 2019, 13:18)

        cim [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Taci ma... si cum ajungi la giratoriul ala cu semaforizare inteligenta” daca nu ai benzi de acces?! sau vrei sa faci giratoriul cu Muscat’s sus pe pasaj? �� cum largesti dna. Ghica si bd. Lacul Tei stranse intre blocuri ,de la 4 benzi la 6 + trotuare 1,5 x2... fără demolări masive? daca sti cum esti de... de ce nu te abti?
  • 0 (0 voturi)    
    are banda dedicata biciclistilor ? (Vineri, 17 mai 2019, 11:24)

    Elfu [utilizator]

    are banda dedicata biciclistilor ?

    daca nu, de ce nu ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version